Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn zoon in verkiezingsdrukwerk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Mijn zoon in verkiezingsdrukwerk

    Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
    En nog zie ik het probleem niet. Als een burgemeester op een foto staat met pakweg het miniementeam en dit komt dan in de gemeentelijke krant/infoblad is dat dan ook politiek?
    Geen probleem dus als een foto waar jouw kind op staat gebruikt wordt voor bv drukwerk van een extreem-rechtse of extreem-linkse (of eender welke) partij zonder dat jij daarvan op de hoogte gesteld wordt? allez vooruit dan... ik zou daar niet mee kunnen leven.
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #17
      Re: Mijn zoon in verkiezingsdrukwerk

      Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
      En nog zie ik het probleem niet. Als een burgemeester op een foto staat met pakweg het miniementeam en dit komt dan in de gemeentelijke krant/infoblad is dat dan ook politiek?
      Dat is nu net de nuance: een gemeentelijke krant hoort neutraal te zijn, het is een communicatiemiddel van de lokale overheid naar haar burgers.

      Verkiezingsdrukwerk is verre van neutraal. En iedereen afgebeeld in een verkiezingsbrochure wordt door de publieke opinie verondersteld om die partij of die politieker te steunen.

      Het is wel degelijke deontologische niet correct.
      Maar de judoclub treft ook schuld natuurlijk.

      Comment


      • #18
        Re: Mijn zoon in verkiezingsdrukwerk

        Als het in het gemeenteblad of op een website van de Judo staat, dan heb ik daar niet echt een probleem mee.

        Maar het maakt wel principieel een verschil uit dat dit op verkiezingsdrukwerk staat.

        Ik vind sowieso dat een sportclub zich niet mag gedragen alsof ze van één partij afhankelijk zijn, of zelfs ondersteunen.

        Ik ben zeker niet van plan om schadevergoedingen te eisen, maar wil vooral voorkomen dat dit in de toekomst nog gebeurt.

        Comment


        • #19
          Re: Mijn zoon in verkiezingsdrukwerk

          mogelijk is de fotograaf van in de judoclub fervent aanhanger van de partij... en was hij "vereerd" met het opmaken van, of leveren van beeldmateriaal voor het drukwerk. Heeft deze snel even zijn/haar archief geraadpleegd.

          heel proper is het inderdaad toch niet... tja, het moest snel gaan zeker?
          [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

          Comment


          • #20
            Re: Mijn zoon in verkiezingsdrukwerk

            Oorspronkelijk geplaatst door cee37 Bekijk bericht
            mogelijk is de fotograaf van in de judoclub fervent aanhanger van de partij... en was hij "vereerd" met het opmaken van, of leveren van beeldmateriaal voor het drukwerk. Heeft deze snel even zijn/haar archief geraadpleegd.
            dacht al......waarneer gaat het lichtje branden.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #21
              Re: Mijn zoon in verkiezingsdrukwerk

              U zou aan deze organisatie een standpunt kunnen vragen:

              Welkom bij de Jury voor Ethische Praktijken inzake Reclame. Wij zijn het onafhankelijk zelfregulerend orgaan van de Belgische reclamesector.


              -m-
              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

              Comment


              • #22
                Re: Mijn zoon in verkiezingsdrukwerk

                Eigenlijk moeten we binnekort de hoofddoek nog gaan verdedigen ... niemand herkenbaar.

                Alvorens een correcte beoordeling (geen veroordeling) te kunnen geven zou je de foto moeten zien ... er staat duidelijk dat de TS zijn zoon herkent aan zijn postuur omdat het zijn zoon is ... de vraag is of iemand anders hem ook zou herkennen zonder te weten waar hij eigenlijk op moet letten?

                Ik kan de discussie wel begrijpen maar men moet ook niet altijd van een mug een olifant willen maken.

                Als nu morgen heel de buurt aan uw deur zou hangen en vragen of uw zoon een politieke partij steunt (of jijzelf), dan is er vermoedelijk wel al wat reden om klagen.

                Ik zou het veel erger vinden herkenbaar op een foto te staan van de flikken ... dat gaat me ongevraagd nog geld kosten ook.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #23
                  Re: Mijn zoon in verkiezingsdrukwerk

                  Als je de zoekfunctie gebruikt zal je heel veel vinden over het portretrecht en de wetgeving hierrond, er zijn al vele topics over volgeschreven. Wil je de juiste regels kennen zoek dan eens op de site van sofam.

                  Om zeker te zijn moet je alle gegevens kennen natuurlijk, hoe herkenbaar is de persoon, in welke context is de foto gebruikt, berokkend dit de persoon bewijsbare schade toe.... allemaal factoren die meespelen als je gaat zien of dit wettelijk is of niet.

                  Maar als je zelf al zegt "Eerlijk gezegd is de foto relatief klein, en ik herken mijn zoon omdat ik hem ken en aan zijn 'postuur" dan staat hij er volgens mij niet op als duidelijk onderwerp en dan kan je portretrecht niet inroepen. Daarbij zeg je ook dat het iets is over projecten, dat zou kunnen aanzien worden als nieuwsgaring en daar gelden ook andere regels die veel soepeler zijn.
                  Iets anders wordt het als je kind er zou opstaan als onderwerp en heel duidelijk herkenbaar met daarbij nog een politiek standpunt waar je een moreel bezwaar tegen hebt, dan leg je best direct een klacht neer tegen de verantwoordelijk uitgever.
                  Vriendelijke groeten,Raf

                  www.rafvandenbogaert.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: Mijn zoon in verkiezingsdrukwerk

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Ik zou het veel erger vinden herkenbaar op een foto te staan van de flikken ... dat gaat me ongevraagd nog geld kosten ook.
                    Wat is er mis met de flikken?!
                    Canon 50D

                    Comment


                    • #25
                      Re: Mijn zoon in verkiezingsdrukwerk

                      Oorspronkelijk geplaatst door snert Bekijk bericht
                      Wat is er mis met de flikken?!
                      flikken flitsen, ik ben niet zo voor flitsen, verpest altijd de sfeer
                      5DmkIII en wat glas

                      Comment


                      • #26
                        Re: Mijn zoon in verkiezingsdrukwerk

                        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                        flikken flitsen, ik ben niet zo voor flitsen, verpest altijd de sfeer
                        w0000000000000000000t Flitsen is inderdaad not-done!
                        With Canon, I can (or at least try)
                        Photastic.be ~ Passion for the picture
                        Nieuwe site

                        Comment


                        • #27
                          Re: Mijn zoon in verkiezingsdrukwerk

                          Pfffff, is dat nu niet van een mug een olifant maken?
                          TS zegt zelf dat hij zijn zoon al haast niet herkent, dus ...
                          Indien herkenbaar, zou ik eerder kijken naar de partij die dit dukwerk levert.
                          Met sommige partijen zou ik helemaal niet willen geassocieerd worden.
                          Alles hangt ook af of er al dan niet een algemeen erkende link is met de politieke partij.
                          bv:Een foto van de "Heilige Maria spaarkas" in het partijblad van de plaatselijke atheisten is minder evident dan in het partijblad van de plaatselijke clerus.
                          Of van .... of van .....

                          grt
                          Last edited by Jo; 30 mei 2010, 18:17.
                          Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Mijn zoon in verkiezingsdrukwerk

                            Kijk eens in het partijprogramma wat dit zegt over privecy en schendingen daarvan. Ik denk dat je ze wel kan aanspreken over het schenden van hun eigen standpunten over privecy.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment

                            Working...
                            X