Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zogezegde pro fotografen en goedgelovige modellen....

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zogezegde pro fotografen en goedgelovige modellen....

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
    Maar als een 28 jarige zich al laat omlullen...dan een minderjarige waarschijnlijk ook.
    Gaan we nu niet wat ver met gissingen en vooral beschuldigingen?
    Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nevermore Bekijk bericht
      Gaan we nu niet wat ver met gissingen en vooral beschuldigingen?
      Welke vergezochte gissingen en beschuldigingen?
      Is imo heel normaal dat jongeren sneller bezwijken, zich sneller laten manipuleren of zich sneller laten aanzetten tot...
      Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm
      Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        het nut van dit topic kan ik zo wie zo niet plaatsen!
        grt,bouk.
        Het nut ? Niet echt een nut nee.. Ik wou gewoon mijn gedacht weergeven over een situatie die ik meegemaakt had. Daarvoor dacht ik in het "algemeen" forum te posten. Het draaide iets anders uit dan ik gedacht had, want verschillende commentaren neigen "mij" op de duur als gefrustreerd, jaloers, ontwetend, etc. te bestempelen. ( Zelfs van mensen waarvan ik het absoluut niet verwacht had )

Wat heb ìk nu geleerd ?

1. Dat iemand zich heel vlug fotograaf noemt, heden ten dage.
        2. Dat modellen zich heel vlug "fotomodel" ( willen laten ) noemen, heden ten dage.
        3. Dat blijkbaar veel mensen een "slechte" foto écht niet kunnen onderscheiden van een goeie. En als je er iets op zegt, nog zélf onder Uw voeten krijgen.

en vooral

4.... Dat ik mij wijselijk ga onthouden ooit nog dergelijke topics of whatsoever te starten en mij lekker ( in de anonimiteit van dit Forum ) ga bezighouden met verder het "ambacht" te leren.

Want alles kan, zal en wòrdt tegen U gebruikt blijkbaar... Misschien ben ik ook nog naief...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
          want alles kan, zal en wòrdt tegen u gebruikt blijkbaar... Misschien ben ik ook nog naief...
          QED :d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
            3 pagina's gevuld met 2of 3 personen die in discussie gaan over hun eigen interpretatie van de startpost.
            daar heeft de ts naar mijn idee zeer veel aan
            Mijn besluit over dit topic lees je in mijn handtekening.

Comment

Een tijdje geleden op SBS

Ik wil niemand beschuldigen, ben misschien wat achterdochtig: een 'professioneel' fotograaf die geld geeft om te mogen werken met en onervaren model klinkt bij mij als een 'professioneel' garagist die me geld geeft om mijn auto te mogen onderhouden.
              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

je hebt een PM hoor Tom.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh Bekijk bericht
                  Draait dit heel topic niet nu juist om veronderstellingen Ik lees over een naïeve meid van 28 die naakt heeft geposeerd. Gezien het feit dat ze ver meerderjarig is en blijkbaar redelijk snel uit de kleren was te praten (veronderstelling!) heb ik eigenlijk niet veel medelijden met haar en wat er gebeurd is.

Als je 28 jaar bent moet je nadenken of/en de gevolgen dragen. Zo te horen van TS heeft zij er geen problemen mee, een aantal andere mensen hier wel. Dat is dan eerder hun probleem het hare Je kunt niet iedereen beschermen tegen alles, en dat moet je ook niet willen. Er is nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid en eigen wil.
                  Dat is ook al waar, ze is tenslotte al 28, maar op naïviteit staat uiteraard geen leeftijd.
                  https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                    3 pagina's gevuld met 2of 3 personen die in discussie gaan over hun eigen interpretatie van de startpost.
                    Toch niet, het gaan om iemand veroordelen als bedrieger als:

1/ niemand kwaad berokkend is
                    2/ iedereen tevreden is
                    3/ betaald is volgens overeenkomst
                    4/ er geen bewijzen zijn van kwaad opzet
                    5/ omdat de foto's volgens maatstaven van de TS niet goed zijn

Daar zijn geen 149 interpretaties van mogelijk.
                    Dat is gewoon niet correct en veel te voorbarig.
                    Voor zo'n dingen kan je gemakkelijk laster en eerroof aanklagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                      Toch niet, ......
                      Allez, God de Vader weet het weer.
                      Voor sommigen geldt precies : als je er voor betaalt mag alles.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                        Allez, God de Vader weet het weer.
                        Voor sommigen geldt precies : als je er voor betaalt mag alles.
                        Diegene die net als jij helemaal niet akkoord gaan met mijn redenering ivm onrechtmatig en voorbarig iemand beschuldigen, mogen allemaal hun hand opsteken.

En je moet de boel niet opblazen of dramatischer maken dan het is.
                        De fotograaf heeft betaald voor foto's van het model. That's it. Sinds wanneer is dat strafbaar?
                        Voor wie kom je nu feitelijk op? Voor het model? Nee, want zij gaf toestemming voor alles, kreeg een vergoeding en is tevreden met het resultaat.

Voor wie dan wel? Een fictief slachtoffer van een fictieve vunzige bedrieger van een fotograaf?

Comment

Wat heb je daar nu uit geleerd mevrouw stemband?

- Naïviteit is van alle leeftijden
                          - Louche praktijken is van alle tijden
                          - Niet iedereen deelt dezelfde mening
                          - De ene is sneller tevreden dan de andere
                          - Ik zit teveel op dit forum
                          https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tini Bekijk bericht
                            Wat heb je daar nu uit geleerd mevrouw stemband?

- Naïviteit is van alle leeftijden
                            - Louche praktijken is van alle tijden
                            - Niet iedereen deelt dezelfde mening
                            - De ene is sneller tevreden dan de andere
                            - Ik zit teveel op dit forum
                            Dit zou zo een mooie afsluiter kunnen zijn...

..

Maar ik vrees ervoor...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                              1/ niemand kwaad berokkend is
                              2/ iedereen tevreden is
                              3/ betaald is volgens overeenkomst
                              4/ er geen bewijzen zijn van kwaad opzet
                              5/ omdat de foto's volgens maatstaven van de TS niet goed zijn
                              1. Wie zegt dat dat niet gebeurd is? Wat er met die foto's gebeurt weet alleen die 'fotograaf'.

2. Zalig zij de onnozelen van geest oftewel: die die niet beter weet is gemakkelijk content te stellen, maw onwetendheid.

3. Geld, de enige en schrale troost dat dat meisje heeft.

4. Is het geen bewijs dan hoe de TS alles uitgelegd heeft? Dat bewijst toch dat de ene heel andere verwachtingen heeft ten opzichte van de bedoelingen van de ander?

5. De foto's waren blatant mislukt, daar hoef je toch geen kenner voor te zijn om te zien of een foto iets, maar dan ook iets waard is?

Deze kop-in-het-zand-mentaliteit jaagt me wel wat schrik aan eerlijk gezegd. Met zo'n mentaliteit groei je naar een heel individualistische en egoïstische maatschappij. Hopelijk groeit er terug meer een altruïstisch geweten ipv deze ieder voor zich-mentaliteit.
                              Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm
                              Flickr

Comment

Als ik morgen 100€ biedt aan een model voor naaktfoto's, en dit op papier zet en er voor betaal.
                                En dan maak ik slechte foto's met een compactje.

Wat heb ik dan verkeerd gedaan?

En als ik als model tevreden ben met 100€ om me te laten fotograferen zonder kleren, wat doe ik dan verkeerd? Ik moet er gewoon achteraf geen spijt van hebben, of gaan klagen omdat de fotograaf betaald heeft wat hij beloofde voor een afgesproken prestatie.

Comment

Working...
                                X