Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nightvibe.be zoekt fotografen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Nightvibe.be zoekt fotografen

    Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
    En net zoals jij het niet had over alle amateurs, had ik het niet over alle journalisten. Daarbij, of je'r voor betaald wordt of niet, je moet je werk kunnen doen en mensen die in de frontstage niets te zoeken hebben, hoeven daar niet te zijn.

    Maar let er dan ook op dat de amateurs die daar staan met een hybride toestel meestal ook geen mensen zijn met een persaccreditatie maar eerder VIPs of entourage zijn die gevraagd worden door de groep om voor 'hen' enkele foto's te nemen. De "amateurs" die daar voor een organisatie trekken die zullen je niet snel voor de voeten lopen want die weten zelf ook hoe de vork in de steel zit in zo'n frontstage.

    Verder heb je je in deze thread ook niet geindentificeerd als een beroeps die zich beter voelt als een ander, dus moet je je niet aangesproken voelen als ik het heb over beroepsfotografen die voor de krant ook de portretjes van de lokale hoogwaardigheidsbekleders en de weekendongevallen gaan fotograferen, en die je na de eerste 3 nummers gewoon huiswaarts ziet vertrekken.

    En je mag op mijn site kijken ook. Ik denk niet dat mijn concertfoto's slecht zijn.

    En met een hybride toestel kan je ook schoon foto's maken.
    Die persoon was wel degelijk voor een of andere nieuwssite daar.

    En ben er niet mee akkoord dat mensen die er niet voor betaalt worden en werken voor de niet commerciele sites en bladen hun werk even goed moeten kunnen doen. Dan kan je evengoed zeggen dat ik met mijn mini zou mogen gaan meerijden in de F1. Want ik zou dat ook leuk vinden om op een circuit te rijden en ik heb een grote passie voor auto's en races. Toch mogen enkel de mensen dit die hun geld daar mee verdienen. Ik mag wel eens op het circuit op een vrije training.
    Dus waarom niet de pro's de eerste 3 liedjes laten fotograferen en de niet commerciele voor mijn part de rest van het concert of de volgende 3 naargelang de organisatie het wil. De pro's hebben toch niks aan meer dan 3 liedjes en zo kunnen ze hun werk doen op een goede manier zonder overdreven gestoort te worden.

    Met een hybride kan je misschien mooie foto's maken, maar mooie concertfoto's? Ik heb onlangs op een concert moeten fotograferen op f2.8 1/60 en iso4000 om een beetje licht te hebben. Veel succes om daar iets van te maken met een hybride.
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

    Comment


    • #62
      Re: Nightvibe.be zoekt fotografen

      Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
      ik heb dat ook nooit gezegd dat het niet kan gebeuren maar dat het mij nog niet is overkomen...

      jouw statement zegt evenveel dat het kan gebeuren dan de mijne zegt dat het ook niet kan gebeuren (of maak ik het ingewikkeld nu )
      Dus nu komen we tot besluit dat je 50% kans hebt dat het gebeurt? Bij u niet, bij mij wel. Dat is 1/2. Ik wil dat gewoon niet voorhebben dus kies om geen party fotografie te doen. Dat is toch wel mijn recht denk ik?
      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
      http://www.stevevandegaer.be

      Comment


      • #63
        Re: Nightvibe.be zoekt fotografen

        Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
        Dus nu komen we tot besluit dat je 50% kans hebt dat het gebeurt? Bij u niet, bij mij wel. Dat is 1/2. Ik wil dat gewoon niet voorhebben dus kies om geen party fotografie te doen. Dat is toch wel mijn recht denk ik?
        er bestaat uiteraard een kans dat het niet gebeurd en een dat het wel gebeurd en ik wil dat ook niet tegenkomen hoor, laat me duidelijk zijn daarover.

        en dat is uiteraard uw recht om geen partyfotografie te doen... heb ik nergens gezegd dat ge dat moet gaan doen he... het zal voor de TS (of de mensen die hij zoekt) wel goed zijn dat ze weten dat er zo'n risico kan zijn maar dat het evengoed kan dat er geen vuiltje aan de lucht is he.

        Voor alle duidelijkheid dus : bij partyfotografie bestaat er dus een kans dat je een of andere partyganger zijn glas over je heen krijgt, maar mij is het nog niet overkomen

        Voila nu zijn we er toch uit he Steve
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #64
          Re: Nightvibe.be zoekt fotografen

          Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
          Die persoon was wel degelijk voor een of andere nieuwssite daar.

          En ben er niet mee akkoord dat mensen die er niet voor betaalt worden en werken voor de niet commerciele sites en bladen hun werk even goed moeten kunnen doen. Dan kan je evengoed zeggen dat ik met mijn mini zou mogen gaan meerijden in de F1. Want ik zou dat ook leuk vinden om op een circuit te rijden en ik heb een grote passie voor auto's en races. Toch mogen enkel de mensen dit die hun geld daar mee verdienen. Ik mag wel eens op het circuit op een vrije training.
          Dus waarom niet de pro's de eerste 3 liedjes laten fotograferen en de niet commerciele voor mijn part de rest van het concert of de volgende 3 naargelang de organisatie het wil. De pro's hebben toch niks aan meer dan 3 liedjes en zo kunnen ze hun werk doen op een goede manier zonder overdreven gestoort te worden.

          Met een hybride kan je misschien mooie foto's maken, maar mooie concertfoto's? Ik heb onlangs op een concert moeten fotograferen op f2.8 1/60 en iso4000 om een beetje licht te hebben. Veel succes om daar iets van te maken met een hybride.
          Wel, omdat in F1 strikte vereisten zijn om welke auto het gaat. En "daar geld mee verdienen" is geen vereiste. Wist je dat in de meeste autoraces de piloten zelf moeten betalen om te mogen racen? En zoals je zelf aangeeft mag je met je Mini ook op zo'n circuit rijden.

          Iemand die geen accreditatie heeft komt niet in de frontstage, en als iemand een akkoord heeft met de organisatie en zich houdt aan de regels die de organisatie opstelt, wat heb jij daar dan op in te brengen? Voel je je bedreigd in je kostenwinning, misschien? Kan je niet meer concurreren met anderen die het voor minder willen doen? Dikke pech, zoek maar een ander vak. Of ga klagen bij de organisatie.

          En lang niet alle concerten gebeuren in zulk weinig licht dat je voorsprong hebt met je "professioneel" materieel. Je gaat weer veralgemenen dat het niet schoon meer is.
          pixelpusher

          Comment


          • #65
            Re: Nightvibe.be zoekt fotografen

            Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
            Maar bij concerten zeggen dat je de gratis toegang een verloning vind is volgens mij toch wel raar. Ik heb dit ook heel veel gedaan en doe het af en toe nog. Maar als ik foto's aan het nemen ben frontstage, kan ik niet van een concert genieten of het zelfs maar deftig volgen. Als het dan concerten zijn waar je na 3 liedjes buiten moet is er al helemaal niks aan.
            Beste,
            op je site staat dat je nog steeds concertfotografie doet als hobby :
            Als hobby hou ik me vooral bezig met modelfotografie en concertfotografie. Dat zijn de leukste zaken omdat ik graag mensen fotografeer.
            vreemd dat je een hobby beoefend waarvan je niet kunt genieten
            EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
            https://sites.google.com/view/pdh65/

            Comment


            • #66
              Re: Nightvibe.be zoekt fotografen

              Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
              Wel, omdat in F1 strikte vereisten zijn om welke auto het gaat. En "daar geld mee verdienen" is geen vereiste. Wist je dat in de meeste autoraces de piloten zelf moeten betalen om te mogen racen? En zoals je zelf aangeeft mag je met je Mini ook op zo'n circuit rijden.

              Iemand die geen accreditatie heeft komt niet in de frontstage, en als iemand een akkoord heeft met de organisatie en zich houdt aan de regels die de organisatie opstelt, wat heb jij daar dan op in te brengen? Voel je je bedreigd in je kostenwinning, misschien? Kan je niet meer concurreren met anderen die het voor minder willen doen? Dikke pech, zoek maar een ander vak. Of ga klagen bij de organisatie.

              En lang niet alle concerten gebeuren in zulk weinig licht dat je voorsprong hebt met je "professioneel" materieel. Je gaat weer veralgemenen dat het niet schoon meer is.
              Mwahahaha, wil je eens lonen vergelijken?
              En ik doe concertfotografie voor 90% als hobby. Maar vind wel dat er meer respect mag zijn voor mensen die er op dat moment hun boterham mee verdienen. Op de momenten dat ik er sta als "amateur" ga ik wel stapje opzij voor iemand die zijn geld er moet mee verdienen. Ik freelance ook voor Belga en hoor altijd eerst of er een vaste medewerker was voor ik foto's upload. Dus misschien ben ik dom en heb ik teveel respect voor mensen die hun boterham nog eerlijk wil verdienen. Maar ja, ik kom geen geld tekort dus ik kan dat doen. Heb ook niet de pretentie dat ik god ben en vooraan moet staan omdat ik de beste foto maak.
              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
              http://www.stevevandegaer.be

              Comment


              • #67
                Re: Nightvibe.be zoekt fotografen

                Oorspronkelijk geplaatst door PDH65 Bekijk bericht
                Beste,
                op je site staat dat je nog steeds concertfotografie doet als hobby :

                vreemd dat je een hobby beoefend waarvan je niet kunt genieten
                Wat heeft van een concert kunnen genieten te maken met graag concert foto's maken? Ik kan wel genieten van het maken van de foto's. Dit wil niet zeggen dat ik kan genieten van het concert op zich.
                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                http://www.stevevandegaer.be

                Comment


                • #68
                  Re: Nightvibe.be zoekt fotografen

                  [off-topic]we zijn hier wreed off-topic aan het gaan[/off-topic]
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • #69
                    Re: Nightvibe.be zoekt fotografen

                    Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                    En wat i.v.m. verplaatsingsonkosten?
                    Hebben julie wagens ter beschikking?
                    En rijden die dan op water?
                    Zijn jullie keesies die denken dat alle Vlamingen nog in Sinterklaas geloven.
                    Degoutant !!!!!!!!!

                    Henri
                    Moet tegenwoordig écht alles om geld draaien?

                    Ik ben blij als ik hier en daar wat bandjes kan gaan shooten.

                    Bij de media waarvoor ik fotografeer is 't standaard zo dat de bewuste fotografen gratis entree krijgen + (afhankelijk van het concert / festival) ook eten en / of drinken. Bovendien wordt altijd 'n copyright van de fotograaf weergegeven.
                    In de zomer ben ik haast ieder weekend weg. Als ik de kostprijs van een festival- of concertticket neem en vermenigvuldig met het aantal concerten / festivals dat ik jaarlijks op die manier bezoek, heb ik toch een mooie "verdiend", me dunkt.

                    Ik kan best wel begrijpen dat beroepsfotografen zich door deze manier van werken gepikeerd voelen, maar dat heeft met niet meer of minder te maken dan met het feit dat spiegelreflexcamera's tegenwoordig voor haast iedereen betaalbaar zijn en concertfotografie een fijne manier is van hobby's te combineren met elkaar. Enige wat voor sommigen ontbreekt, is een medium, maar die zijn er tegenwoordig ook zat. Ik zie 't probleem niet...
                    www.festivalnoise.be
                    http://www.timmyhaubrechts.be

                    Comment


                    • #70
                      Re: Nightvibe.be zoekt fotografen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                      Grapjas, ik stond vorig jaar op suikerrock naast een fotograaf met een hybride toestel. Die mag nog 1000 x meer passie hebben dan ik die haalt nooit de beelden die ik haal. En kijk gerust eens op mijn site denk niet dat mijn concert foto's slecht zijn.
                      Ik heb zo'n vermoeden dat je Patrick Theunis bedoelt.
                      Het zijn idd geen wereldfoto's die uit dat toestel komen, maar z'n plaatjes van o.a. Grace Jones dit jaar op Suikerrock mogen er toch wel zijn hoor, zeker wanneer je weet dat ze met zo'n toestelletje geschoten zijn.
                      www.festivalnoise.be
                      http://www.timmyhaubrechts.be

                      Comment


                      • #71
                        Re: Nightvibe.be zoekt fotografen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Stoned Puke Bastard Bekijk bericht
                        Ik heb zo'n vermoeden dat je Patrick Theunis bedoelt.
                        Het zijn idd geen wereldfoto's die uit dat toestel komen, maar z'n plaatjes van o.a. Grace Jones dit jaar op Suikerrock mogen er toch wel zijn hoor, zeker wanneer je weet dat ze met zo'n toestelletje geschoten zijn.
                        Geen idee wie het is. Maar je maakt mijn punt helemaal met uw "zeker wanneer je weet dat ze met zo'n toestelletje geschoten zijn" en "Het zijn idd geen wereldfoto's die uit dat toestel komen"

                        En dat er zoveel media zijn is nu net het probleem, iedereen die 2 letters html kan schrijven of goed next kan klikken begint een site. Als iedereen eens een beetje zou samenwerken zou het voor iedereen veel leuker maken. Er gaat hier toch niemand zeggen dat hij liever met 40 fotografen in de frontstage staat dan met 5 of 6.
                        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                        http://www.stevevandegaer.be

                        Comment


                        • #72
                          Re: Nightvibe.be zoekt fotografen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                          En dat er zoveel media zijn is nu net het probleem, iedereen die 2 letters html kan schrijven of goed next kan klikken begint een site.
                          Dat is de democratisering van de media. It's a new world out there. Get over it. Ik denk da'k liever met 40 ander fotografen in de frontstage sta om foto's te maken dan met iemand die zich bezighoudt met neer te kijken op de andere 5.
                          pixelpusher

                          Comment


                          • #73
                            Re: Nightvibe.be zoekt fotografen

                            Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                            Dat is de democratisering van de media. It's a new world out there. Get over it. Ik denk da'k liever met 40 ander fotografen in de frontstage sta om foto's te maken dan met iemand die zich bezighoudt met neer te kijken op de andere 5.
                            Dat heeft niks met neerkijken te maken. Ik sta 90% aan de andere kant en maak dan graag plaats voor een ander. Ik vraag me af wat het probleem is om wat respect te tonen voor iemand die aan het werken is en die mensen hun werk laten doen in zo goed mogelijke omstandigheden.
                            Ach ja, ik ben misschien van de oude stempel en heb nog respect voor de medemens. Zeker voor een die op dat moment geld aan het verdienen is, daar belastingen op betaalt. Blijkbaar zijn er hier veel die enkel aan zichzelf denken en hun hobby belangrijker vinden dan iemand zijn brood laten verdienen.
                            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                            http://www.stevevandegaer.be

                            Comment


                            • #74
                              Re: Nightvibe.be zoekt fotografen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                              Dat heeft niks met neerkijken te maken. Ik sta 90% aan de andere kant en maak dan graag plaats voor een ander. Ik vraag me af wat het probleem is om wat respect te tonen voor iemand die aan het werken is en die mensen hun werk laten doen in zo goed mogelijke omstandigheden.
                              Ach ja, ik ben misschien van de oude stempel en heb nog respect voor de medemens. Zeker voor een die op dat moment geld aan het verdienen is, daar belastingen op betaalt. Blijkbaar zijn er hier veel die enkel aan zichzelf denken en hun hobby belangrijker vinden dan iemand zijn brood laten verdienen.
                              Respect voor een ander, maar oh boy laat ze niet naast mij staan in de frontstage want IK ben hier geld aan 't verdienen!

                              hmmm. ok.
                              pixelpusher

                              Comment


                              • #75
                                Re: Nightvibe.be zoekt fotografen

                                Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                                Respect voor een ander, maar oh boy laat ze niet naast mij staan in de frontstage want IK ben hier geld aan 't verdienen!

                                hmmm. ok.
                                Jij denkt nog altijd dat ik voor mezelf spreek. Als die software analysten u altijd zoveel uitleg moeten geven als dat ik hier al gedaan heb om je te laten snappen dat ik niet voor mezelf spreek heb ik daar serieus medelijden mee.
                                En wat is er mis met het voorstel om de pro's de eerste 3 liedjes te laten doen en de anderen de rest van het concert. Laat die mensen ongehinderd werken is het enige wat ik wil zeggen!! En nee het gaat dan NIET over mij, je kan dat gerust op de site van belga zien. Ik denk dat ik al 3 concerten voor hen gedaan heb en heb er in totaal al 129 gedaan (speciaal voor u getelt).
                                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                                http://www.stevevandegaer.be

                                Comment

                                Working...
                                X