Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonder body, help!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Zonder body, help!

    ik heb ondertussen al enkele reacties gehad van bekenden en minder bekenden, waarvoor dank. Ik ben dus niet verder op zoek meer naar een body voor te gebruiken

    De kans zit er heel dik in dat de body gewoon thuis blijft liggen in de kast aangezien er mij beloofd werd mijn body op tijd terug te hebben maar nu ben ik toch al gerust

    bedankt voor de reacties en een mede foto liefhebber in nood, help ik in de toekomst met plezier
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #17
      Re: Zonder body, help!

      Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
      Ik zou in alle eerlijkheid ook niet meer willen werken met 1 body, zéker niet tijdens een (betaalde) opdracht. (heb er nu 3, da's wellicht wel een beetje overkill ).
      dat kan ik wel begrijpen. Het huwelijk dat ik ga fotograferen is samen met een collega amateurfotograaf met als doel een goede portfolio te (beginnen) bouwen om zo later eventueel "pro" te gaan, maar op dit moment is dat geen optie.

      de gelukkigen weten dit ook en we krijgen een vergoeding+onkosten, al is dit niet de volledige som die je aan een normale huwelijksfotograaf betaalt, wat ik ook logisch vind. Ik wil niet gratis werken want ik pak dan de echte mannen hun werk af voor niets, maar de volledige pot vragen vind ik ook oneerlijk aangezien ik geen referentie ben voor huwelijksreportages

      mijn keuze voor 1 body is voortgekomen uit het feit dat ik het kotsbeu was steeds van body te wisselen. Ik was verwend door de 5DmkII en gebruikte die dan voor zijn compactheid én IQ (oa. resolutie) en de 1DmkIII voor de snelheid maar ik wilde niet constant met 2 body's rondzeulen, of in de situatie terechtkomen waar ik 1 body meehad, maar op dat moment net de andere nodig had... vandaar dat de 7D een perfecte gulden middenweg was voor mij.
      Een tweede body kon ik naar mezelf toe ook niet verantwoorden. Ik heb nu net een nieuwe job hier in België (jaja, baggeraar af) en ben mij volop aan het settelen in Gent dus ik kan mn geld beter in andere dingen steken op dit moment.
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #18
        Re: Zonder body, help!

        Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
        Zou er iemand zou vriendelijk willen zijn om me de url of link door te sturen van Cps aub ,of waar ik me kan aamelden bij deze dienst .

        Grtz

        Ardesign
        Klik mij
        www.indetailfotografie.nl

        Comment


        • #19
          Re: Zonder body, help!

          Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
          Ik zou in alle eerlijkheid ook niet meer willen werken met 1 body, zéker niet tijdens een (betaalde) opdracht. (heb er nu 3, da's wellicht wel een beetje overkill ).

          Off-topic; Om lid te kunnen worden van CPS heb je tegenwoordig minimaal 2 body's nodig en dit moeten dan minimaal 40D of hoger zijn. Daarnaast nog 3 lenzen die in de lijst voorkomen (voornamelijk L glas en een aantal betere EF-S lenzen)...maar... om nog in aanmerking te komen voor leen-apparatuur moet je minimaal Gold member zijn.... En dat wordt je pas als je minimaal 2 pro body's hebt (5D of hoger) en minimaal 3 lenzen uit de lijst. Je moet dus nogal wat geld hebben gespendeerd voordat je recht hebt op deze extra service
          Ja, en met "oude" brol + wat F/4 lenskes lukt het ook niet: mijn 1Ds + 1D2 + 5D, en een lijstje L-lenzen waren blijkbaar niet goed genoeg meer . Na het invullen van al dat materiaal, kreeg ik doodleuk de melding dat ik niet in aanmerking kwam voor CPS membership .
          Waarschijnlijk ben je alleen goed genoeg als je geregeld het nieuwste en duurste materiaal aankoopt zeker ?
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

          Comment


          • #20
            Re: Zonder body, help!

            Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
            Ja, en met "oude" brol + wat F/4 lenskes lukt het ook niet: mijn 1Ds + 1D2 + 5D, en een lijstje L-lenzen waren blijkbaar niet goed genoeg meer . Na het invullen van al dat materiaal, kreeg ik doodleuk de melding dat ik niet in aanmerking kwam voor CPS membership .
            Waarschijnlijk ben je alleen goed genoeg als je geregeld het nieuwste en duurste materiaal aankoopt zeker ?
            Beetje raar, ik heb mij zonder probleem een silver membership kunnen aanmeten met een twee jaar oude 40D en een 5dII ... met een beetje geluk eind volgende maand een upgrade naar Gold als ik genoeg centjes bij elkaar gespaard heb om de 1dIV te kopen ... voor platinum moet je drie pro bodies hebben ... dat zal nog niet voor direct zijn vrees ik, maar dat is dan ook bestemd voor de echte professionals hé ... de gasten met de 600mm en 800mm 'kanonnen' ...

            Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment


            • #21
              Re: Zonder body, help!

              Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
              Ja, en met "oude" brol + wat F/4 lenskes lukt het ook niet: mijn 1Ds + 1D2 + 5D, en een lijstje L-lenzen waren blijkbaar niet goed genoeg meer . Na het invullen van al dat materiaal, kreeg ik doodleuk de melding dat ik niet in aanmerking kwam voor CPS membership .
              Waarschijnlijk ben je alleen goed genoeg als je geregeld het nieuwste en duurste materiaal aankoopt zeker ?
              Da's inderdaad wel typisch, volgens het lijstje "qualifying producs" is een 5D goed voor een Silver & zelfs Gold membership en de 1D II is nog altijd goed voor een Silver membership. Dit opgeteld bij 3 L lenzen die in de lijst voorkomen zou je toch een Silver membership moeten kunnen krijgen...

              Ik ben nu ook Gold member... Platinum zal ik met de huidige vereisten wel nooit halen
              www.indetailfotografie.nl

              Comment


              • #22
                Re: Zonder body, help!

                je hebt PB Matthias.

                Comment


                • #23
                  Re: Zonder body, help!

                  Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                  Da's inderdaad wel typisch, volgens het lijstje "qualifying producs" is een 5D goed voor een Silver & zelfs Gold membership en de 1D II is nog altijd goed voor een Silver membership. Dit opgeteld bij 3 L lenzen die in de lijst voorkomen zou je toch een Silver membership moeten kunnen krijgen...

                  Ik ben nu ook Gold member... Platinum zal ik met de huidige vereisten wel nooit halen
                  'k Zal nog es opnieuw proberen.
                  David Leemans
                  Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                  Comment


                  • #24
                    Re: Zonder body, help!

                    en zijn reparaties dan gratis of gewoon sneller?
                    Ik kom nog 1 lensje tekort

                    Comment


                    • #25
                      Re: Zonder body, help!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                      en zijn reparaties dan gratis of gewoon sneller?
                      Ik kom nog 1 lensje tekort
                      lol wat dacht je zelf Zolang er sprake is van garantie zullen de reparaties toch wel gratis zijn maar daarna...

                      Het grote voordeel van CPS lid zijn is de reparatiesnelheid (5 tot 2 dagen, afhankelijk van het soort lidmaatschap) en eventuele recht op leen-apparatuur.
                      www.indetailfotografie.nl

                      Comment


                      • #26
                        Re: Zonder body, help!

                        Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                        Da's inderdaad wel typisch, volgens het lijstje "qualifying producs" is een 5D goed voor een Silver & zelfs Gold membership en de 1D II is nog altijd goed voor een Silver membership. Dit opgeteld bij 3 L lenzen die in de lijst voorkomen zou je toch een Silver membership moeten kunnen krijgen...

                        Ik ben nu ook Gold member... Platinum zal ik met de huidige vereisten wel nooit halen
                        Ik heb nog niet geregistreerd, maar is dat buiten dat (promo) boekje nu zo interessant? Als ik de site bezoek, lees ik nog steeds dat je best aangetekend verstuurt en de twee adressen die ik krijg zijn in FR en in NL (Bergen-op-Zoom). Laat staan dat je daar binnen drie of vijf dagen een vervangbody zou hebben. En doen ze dat dan voor een lens ook? Of gaat dit 'opsturen' ook via je fotograaf?
                        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                        www.musicinframe.be

                        Comment


                        • #27
                          Re: Zonder body, help!

                          Uiteraard eisen ze dat zelf minstens 2 body's hebt om noodsituaties te overbruggen.
                          En bij de lenzen verwachten ze natuurlijk ook wat overlap. Doordat je vrijwel verplicht ben om één van de laatste versies te hebben, zal dit wel het geval zijn als je al een paar jaar actief bent.

                          Ik vind zelf ook dat je het als PRO niet kan maken om voor je broodwinning afhankelijk te zijn van slechts één body, en 2 lenzen.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Zonder body, help!

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Uiteraard eisen ze dat zelf minstens 2 body's hebt om noodsituaties te overbruggen.
                            En bij de lenzen verwachten ze natuurlijk ook wat overlap. Doordat je vrijwel verplicht ben om één van de laatste versies te hebben, zal dit wel het geval zijn als je al een paar jaar actief bent.

                            Ik vind zelf ook dat je het als PRO niet kan maken om voor je broodwinning afhankelijk te zijn van slechts één body, en 2 lenzen.

                            wil je nu zeggen dat ze eisen dat je zoveel materiaal hebt, dat je eigenlijk geen behoefte meer hebt aan hun vervangmateriaal? En hoe kom je dan eventueel aan zo'n vervangbody of een vervanglens?
                            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                            www.musicinframe.be

                            Comment


                            • #29
                              Re: Zonder body, help!

                              Die vervangbody of lens krijg je pas als je langer dan een dag of 5 zonder moet zitten omdat de reparatie langer duurt.
                              Lijkt me logisch.

                              Stel je maar voor dat je persfotograaf bent, dan heb je waarschijnlijk toch altijd een vervangbody bij.
                              Als ik professioneel zou afhangen van een fototoestel zou ik mijn 'oud' toestel ook niet verkopen bij aankoop van een nieuw, dan heb je na een tijdje sowieso back-up materiaal.

                              Of zie jij nog sportfotografen naast de lijn van een voetbalveld zitten met een Nikon D1?

                              Comment

                              Working...
                              X