Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vaste hand

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: vaste hand

    Dat wist ik al
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

    Comment


    • #17
      Re: vaste hand

      Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
      Echte macrofotografen gebruiken geen statief: die gebruiken dit (bv):

      Kenyon Gyro Handheld Camera Stabilizer - Home page


      Nerdi
      Ik heb eens op de site gekeken maar begrijp eigenlijk niet goed wat die stabilizatie nu inhoud. Ik zie dat het gebruikt wordt in vliegtuigen en andere voertuigen. Ik ben maar een simpel wandelaartje.
      Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

      Comment


      • #18
        Re: vaste hand

        Oorspronkelijk geplaatst door Happy Genes Bekijk bericht
        Ik heb eens op de site gekeken maar begrijp eigenlijk niet goed wat die stabilizatie nu inhoud. Ik zie dat het gebruikt wordt in vliegtuigen en andere voertuigen. Ik ben maar een simpel wandelaartje.

        Een gyro maakt het mogelijk uit de hand (maar met het apparaat) absoluut trillingsvrije foto's te maken. Het effect is beter dan een statief. Het wordt gebruikt in matige omstandigheden waar een statief door zijn constructie niet praktisch is (En volgens ThierryM ook niet in macro)

        -m-
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

        Comment


        • #19
          Re: vaste hand

          Ik heb vandaag voor mijn onvaste hand een monopod aangeschaft. Ik had chance want mijne fotograaf kwam af met een tweedehandse die hij net binnen had. En 't was het merk dat ik op het oog had.

          Nu nog tot volgende week wachten voor een balhoofd met snelkoppelingsplaat, dat wou ik er wel bij hebben.
          Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

          Comment

          Working...
          X