Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotograferen op de eventjob

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Fotograferen op de eventjob

    ik zou het gewoon niet doen... je gaat weinig bij leren, d'r nieks aan verdienen, d'r zullen immers niet meer mensen door komen, dus waarom zou de baas d'r geld insteken... Je zal er veel tijd in steken, stress want je moet opleveren...

    beter je fotografie als hobby blijven beoefenen...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #17
      Re: Fotograferen op de eventjob

      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      ik zou het gewoon niet doen... je gaat weinig bij leren, d'r nieks aan verdienen, d'r zullen immers niet meer mensen door komen, dus waarom zou de baas d'r geld insteken... Je zal er veel tijd in steken, stress want je moet opleveren...

      beter je fotografie als hobby blijven beoefenen...
      Je kan wel eens gelijk hebben. Op zich zou het leuk zijn als we de klanten foto's kunnen aanbieden, maar als ik daarvoor mijn eigen toestel waar ik zo hard voor gewerkt heb, moet gaan verslijten zonder er ook maar enige baat bij te hebben, dan laat ik het misschien beter zo...
      Website: Bob Mermans | Nikon D90 | Nikkor AF-S 18-105mm f/3,5-5,6 G VR | Nikkor AF-D 50mm f/1.8 | Nikon SB-900 Speedlight Flitser

      Comment


      • #18
        Re: Fotograferen op de eventjob

        Oorspronkelijk geplaatst door BobMermans Bekijk bericht
        maar als ik daarvoor mijn eigen toestel waar ik zo hard voor gewerkt heb, moet gaan verslijten zonder er ook maar enige baat bij te hebben, dan laat ik het misschien beter zo...
        das dan weer opgelost, Leve BD.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #19
          Re: Fotograferen op de eventjob

          Oorspronkelijk geplaatst door BobMermans Bekijk bericht
          Je kan wel eens gelijk hebben. Op zich zou het leuk zijn als we de klanten foto's kunnen aanbieden, maar als ik daarvoor mijn eigen toestel waar ik zo hard voor gewerkt heb, moet gaan verslijten zonder er ook maar enige baat bij te hebben, dan laat ik het misschien beter zo...
          doe het gratis, laat uw baas kaartjes maken die je uitdeelt aan de mensen die op je foto's staan.
          zet op't kaartje de locatie waar ze de foto's kunnen vinden (en wa reclame voor uw baas natuurlijk) en zet er je naam (of mss naam en portfolio site)op is gratis reclame voor u en wie waar het je naartoe brengt.
          nikon stuff

          Comment


          • #20
            Re: Fotograferen op de eventjob

            Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
            doe het gratis, laat uw baas kaartjes maken die je uitdeelt aan de mensen die op je foto's staan.
            zet op't kaartje de locatie waar ze de foto's kunnen vinden (en wa reclame voor uw baas natuurlijk) en zet er je naam (of mss naam en portfolio site)op is gratis reclame voor u en wie waar het je naartoe brengt.
            Hallo David,

            Ik heb zelf kaartjes ontworpen (ik ken wel één en ander van grafisch ontwerpen) en indien ik dat met mijn baas goed kan afspreken, kan ik op de achterzijde bij mijn gegevens eventueel het logo van de firma zetten, met de uitleg waar mensen de foto's kunnen vinden? Dit zou mij in elk geval behoorlijk wat reclame kunnen opleveren aangezien de meeste gasten toch graag hun foto willen. Loop ik hier geen risico op belastingcontrole e.d. ?
            Website: Bob Mermans | Nikon D90 | Nikkor AF-S 18-105mm f/3,5-5,6 G VR | Nikkor AF-D 50mm f/1.8 | Nikon SB-900 Speedlight Flitser

            Comment


            • #21
              Re: Fotograferen op de eventjob

              veel hobby fotografen delen kaartjes uit. je moet ergens beginnen.
              later kan je altijd naar bijberoep evolueren.
              nikon stuff

              Comment


              • #22
                Re: Fotograferen op de eventjob

                Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                veel hobby fotografen delen kaartjes uit. je moet ergens beginnen.
                later kan je altijd naar bijberoep evolueren.
                Bedankt voor de tips!
                Website: Bob Mermans | Nikon D90 | Nikkor AF-S 18-105mm f/3,5-5,6 G VR | Nikkor AF-D 50mm f/1.8 | Nikon SB-900 Speedlight Flitser

                Comment


                • #23
                  Re: Fotograferen op de eventjob

                  Oorspronkelijk geplaatst door BobMermans Bekijk bericht
                  Je kan wel eens gelijk hebben. Op zich zou het leuk zijn als we de klanten foto's kunnen aanbieden, maar als ik daarvoor mijn eigen toestel waar ik zo hard voor gewerkt heb, moet gaan verslijten zonder er ook maar enige baat bij te hebben, dan laat ik het misschien beter zo...
                  ja, 't zou leuk zijn, maar je schept een verwachting, vooral van de baas, die gewoon iets meer wil geven aan z'n klanten, en dit niet éénmalig. Die er vermoedelijk van uitgaat dat dit allemaal makkelijk is. Dat dit ook niets moet kosten, hij vermoedt immers dat je graag fotografeert, maar d'r is een verschil tussen wat je graag fotografeert en wat je moet fotograferen...

                  Dit lijkt me echt serie werk, is leuk de eerste keer, maar vermoedelijk daarna veel minder, en d'r is een verwachting dat je het blijft doen! En dat zal je alleen maar doen als je daar iets aan hebt...

                  Denk ook niet dat door een serie foto op een dergelijk event te schieten, dat mensen bij bosjes aan je deur zullen staan om andere foto's te laten maken... Zo werkt het jammer genoeg niet...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #24
                    Re: Fotograferen op de eventjob

                    Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                    ja, 't zou leuk zijn, maar je schept een verwachting, vooral van de baas, die gewoon iets meer wil geven aan z'n klanten, en dit niet éénmalig. Die er vermoedelijk van uitgaat dat dit allemaal makkelijk is. Dat dit ook niets moet kosten, hij vermoedt immers dat je graag fotografeert, maar d'r is een verschil tussen wat je graag fotografeert en wat je moet fotograferen...

                    Dit lijkt me echt serie werk, is leuk de eerste keer, maar vermoedelijk daarna veel minder, en d'r is een verwachting dat je het blijft doen! En dat zal je alleen maar doen als je daar iets aan hebt...

                    Denk ook niet dat door een serie foto op een dergelijk event te schieten, dat mensen bij bosjes aan je deur zullen staan om andere foto's te laten maken... Zo werkt het jammer genoeg niet...
                    Je hebt gelijk, mijn baas heeft er geen flauw benul van hoeveel werk het vergt om foto's op een degelijke manier aan te bieden. Dit is inderdaad een kwestie van moeten, en het is de bedoeling om dit op termijn op elk evenement te doen.

                    Wat je zegt over dat mensen niet bij bosjes aan mijn deur zullen staan, ik reken daar ook niet op.
                    Website: Bob Mermans | Nikon D90 | Nikkor AF-S 18-105mm f/3,5-5,6 G VR | Nikkor AF-D 50mm f/1.8 | Nikon SB-900 Speedlight Flitser

                    Comment


                    • #25
                      Re: Fotograferen op de eventjob

                      Oorspronkelijk geplaatst door BobMermans Bekijk bericht
                      Je hebt gelijk, mijn baas heeft er geen flauw benul van hoeveel werk het vergt om foto's op een degelijke manier aan te bieden. Dit is inderdaad een kwestie van moeten, en het is de bedoeling om dit op termijn op elk evenement te doen.

                      Wat je zegt over dat mensen niet bij bosjes aan mijn deur zullen staan, ik reken daar ook niet op.
                      Klopt als een bus, maar je moet een workflow op poten zetten ... als ik een event in opdracht doe werk ik altijd in raw, als ik thuiskom gaan alle beelden op de PC, ik maak manueel een snelle selectie in Bridge (de echt slechte beelden weghalen, er kan altijd net iemand voor de camera door lopen bvb), dan gaan ze allemaal door DxO in de automatische setting, daarna worden ze in PhotoShop door een script gehaald dat alle beelden naar 900x600 omzet, er mijn logo op plaatst en wegschrijft naar een folder, dan wordt het logo terug weggehaald (stond op een layer) en de foto wordt naar 150px gezet om als thumbnail te gebruiken, deze wordt dan in een andere folder gezet ... allemaal automatisch hé, ik raak de pc hier helemaal niet aan (hier komt het nut van 2 pc's naar boven ... ).

                      Eens het script klaar is gaan de beelden op de site en laat ik een php script runnen dat alle files in de database steekt waardoor de weergave op het internet kan opgesteld worden en kan de klant zijn voorkeur kiezen uit de lijst (daarom gaan ze in een database). Deze selectie ga ik dan manueel verwerken, aan uurtje faktuurtje of gratis afhankelijk van het contract dat we op voorhand opgemaakt hebben.

                      Dit alles loopt automatisch en zeer snel, hierdoor kan ik alle beelden van een event binnen de 24u (meestal zelfs sneller) aanbieden aan de organisatie ... als je dit manueel zou moeten doen ben je uren bezig, let wel, deze beelden zijn niet publiek zichtbaar ! Ik stuur de organisatie een passwoord en een speciale link door via email zodat enkel zij de beelden kunnen zien.

                      Mark
                      Last edited by LamboCars; 17 mei 2010, 11:52.
                      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                      Comment


                      • #26
                        Re: Fotograferen op de eventjob

                        En staan die scripts ergens online Lambo? Nu doe ik er inderdaad uren over, en dan ben ik nog niet echt bezig met events

                        Ziet er een heel efficiënte workflow uit!!
                        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                        500px

                        Comment


                        • #27
                          Re: Fotograferen op de eventjob

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
                          En staan die scripts ergens online Lambo? Nu doe ik er inderdaad uren over, en dan ben ik nog niet echt bezig met events

                          Ziet er een heel efficiënte workflow uit!!
                          Niet echt vrees ik, nu DxO is standaard, die doet alleen zijn werk, in PhotoShop heb ik gewoon een actie gemaakt die al deze stappen uitvoert en de web versie en thumbnail in een aparte directory zet ... heb een Script gemaakt voor PhotoShop die rekening houdt met portrait/landscape en het php script om de bestandsnamen in de database te 'pompen' heb ik zelf geschreven (het voordeel van programmeur van opleiding te zijn), en vermits ik toch een beetje ervaring met webdesign heb is de weergave en selectie online ook helemaal zelf gemaakt ... dus sorry, die scripts zijn niet online te vinden.

                          Als je bij mij een website laat ontwikkelen zit dit wel mee inbegrepen, afhankelijk van welke optie je neemt

                          Mark
                          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                          Comment


                          • #28
                            Re: Fotograferen op de eventjob

                            Mijn advies (en ik ben ondermeer actief op events):

                            Maak een account bij www.OYPO.be en bepaal je verkoopsprijzen.
                            Maak kaartjes hoe men je foto's op OYPO (of nog beter via je eigen webstek) kan vinden.

                            Foto's maken, verwerken, on-line zetten en wachten maar. Met wat geluk verkoop je wat.

                            Meer info nodig, stuur maar een PMeke.


                            Wat betreft de discusie met je baas:
                            Simpel. Baas ik wil wel foto's maken, maar ik zet ze dan op MIJN site. Als ik iets verkoop is het MIJN geld. Ik moet ook mijn materiaal afschijven, hosting betalen, nabewerking doen etc... (Zwam er maar op los).
                            I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

                            Comment


                            • #29
                              Re: Fotograferen op de eventjob

                              Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
                              Mijn advies (en ik ben ondermeer actief op events):

                              Maak een account bij www.OYPO.be en bepaal je verkoopsprijzen.
                              Maak kaartjes hoe men je foto's op OYPO (of nog beter via je eigen webstek) kan vinden.

                              Foto's maken, verwerken, on-line zetten en wachten maar. Met wat geluk verkoop je wat.

                              Meer info nodig, stuur maar een PMeke.


                              Wat betreft de discusie met je baas:
                              Simpel. Baas ik wil wel foto's maken, maar ik zet ze dan op MIJN site. Als ik iets verkoop is het MIJN geld. Ik moet ook mijn materiaal afschijven, hosting betalen, nabewerking doen etc... (Zwam er maar op los).
                              Merci voor de tip! Geen slecht idee in elk geval. Wat die laatste alinea betreft, daar moet ik dan toch een mooi papiertje om winden want dit kan gevoelig liggen...
                              Last edited by BobMermans; 18 mei 2010, 22:20.
                              Website: Bob Mermans | Nikon D90 | Nikkor AF-S 18-105mm f/3,5-5,6 G VR | Nikkor AF-D 50mm f/1.8 | Nikon SB-900 Speedlight Flitser

                              Comment


                              • #30
                                Re: Fotograferen op de eventjob

                                Oorspronkelijk geplaatst door BobMermans Bekijk bericht
                                want baas is lichtgevoelig ;-)
                                Komt meer voor ... vooral als ze afscheid van hun centjes moeten nemen
                                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                                Comment

                                Working...
                                X