Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

boekhouding programmaatje gezocht

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: boekhouding programmaatje gezocht

    Ik werk met Octoupus http://www.inaras-asp.be/release/NL/index.html
    Reden: Mijn boekhouder werkt met hetzelfde pakket en kan zodoende mijn gegevens bekijken, bijsturen, ...

    Heel tevreden van.
    Mvg Tim

    Comment


    • #17
      Re: boekhouding programmaatje gezocht

      Zelf gebruik ik dit pakketje, wel enkel voor facturatie. Boekhouding wordt gedaan bij de boekhouder die zichzelf dubbel en dik terugverdient door fiscale spitstechnologie

      Comment


      • #18
        Re: boekhouding programmaatje gezocht

        Ik gebruik al enkele jaren http://www.onlinefact.be/ en ben hier nog altijd super tevreden over

        Comment


        • #19
          Re: boekhouding programmaatje gezocht

          Ik heb een excelletje dat ik al een jaar of vier gebruik op het internet gezet --> http://users.telenet.be/mijnboekhouding/ . Dit kan je makkelijk gebruiken om je boekhouding te doen, zowel BTW als inkomsten.
          In het begin is de excel complex, maar als je hem verstaat, kan je makkelijk aanpassen waar nodig en na verloop van tijd speel je ermee. Enige interesse is natuurlijk gewenst.
          Ik lees hierboven veel reclame voor boekhouders, echter als je een bijberoep hebt, bv fotograaf, kan je al snel betalen aan een boekhouder hetgeen je met je bijberoep verdient. De boekhouder is met dergelijke kleine dossiers langer bezig om het dossier uit zijn kast te halen dan effectief je facturen te boeken. Het voordeel van dit is dat je ook eens goed begint te verstaan hoe de belastingen in elkaar zitten. In het andere geval dump je alles bij je boekhouder, wat kan hem het schelen als je een factuur minder of meer binnen brengt. Als je zelf aan het boeken bent, begin je al snel eens te zoeken naar wat nog in aanmerking zou kunnen komen, hoe het één en ander af te trekken of niet, ... .

          Comment


          • #20
            Re: boekhouding programmaatje gezocht

            Oorspronkelijk geplaatst door dengregg Bekijk bericht
            een deftig boekhoudprogramma kost u geld, een goede boekhouder brengt u geld op...
            Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
            Boekhouding wordt gedaan bij de boekhouder die zichzelf dubbel en dik terugverdient door fiscale spitstechnologie
            Zo denk ik er ook over ... Zelf weet je niet exact wat je kan inbrengen, hoeveel je kan inbrengen, wat absoluut niet kan, BTW regelingen, ... met als gevolg dat je teveel inbrengt, controle krijgt, en er boete op moet betalen.
            Een goede boekhouder weet wat kan en niet kan. Dat kan je veel ellende en discussies met de fiscus besparen.
            Misschien kan je in jouw geval dingen inbrengen waar je zelf niet aan gedacht had.

            Het feit dat je een boekhouder hebt, wil natuurlijk niet zeggen dat je je een eenvoudig programmaatje kan aanschaffen om alles al duidelijk op te lijsten voordat je het naar je boekhouder brengt. Dat bespaart hem tijd zodat hij er ook niet zoveel werk aan heeft en de rekening misschien minder hoog zal zijn.

            Comment


            • #21
              Re: boekhouding programmaatje gezocht

              Er zijn verschillende boekhoudpakketten de een nog uitgebreider dan de ander. Probleem is echter vaak dat de betreffende ondernemer geen boekhouder is en dus in feite niet weet wat hij aan het doen is. Gevolg hiervan, en dat maak ik dus regelmatig mee, dat er fouten in de boekhouding sluipen, onbedoeld uiteraard, en dat dat uiteindelijk geld kost (bijv. fouten in de BTW, de jaarcijfers en dus de aangifte inkomstenbelasting).

              Mijn advies, vraag gewoon een offerte aan bij een accountants-/administratiekantoor. Geef daarbij aan wat ongeveer je jaarlijkse omzet is, het aantal inkoop en verkoopfacturen en of je personeel in dienst hebt, met die info icm je ondernemingsvorm krijg je gewoon een prijsvoorstel. Een ondernemer met een administratie van inkoop- en verkoopfacturen, zeg 2 ordners vol, kost tussen de € 500 - € 750 ex BTW per jaar, dit is inboeken + de periodieke aangifte BTW. Hier komen de kosten van de aangifte inkomstenbelasting en eventueel de jaarrekening nog bij.

              PS Ik werk overigens zelf in Nederland, daar is het bovenstaande ook op gebaseerd.

              Comment


              • #22
                Re: boekhouding programmaatje gezocht

                Oorspronkelijk geplaatst door fie Bekijk bericht
                Dag allemaal

                Ik ben fotografe in bijberoep, en zoek een goed boekhoudprogrammaatje om mijn eenvoudige boekhouding te kunnen doen. Ik moet onkosten en inkomsten gemakkelijk kunnen ingeven want ik ben een leek in boekhouden...

                Iemand tips?

                ALVAST BEDANKT!
                ik kan exact online aanraden aangevuld met de cursus van http://zelfboekhouden.net/

                Comment


                • #23
                  Re: boekhouding programmaatje gezocht

                  Ik gebruik http://www.cashaca.be. Doet alles wat ik nodig heb (bv BTW aangifte berekenen) + ik kan mijn ontvangen facturen inscannen en als bijlage aan boekingen hangen. Dit programma voert wel een enkelvoudige boekhouding en geen dubbele boekhouding maar dat vind ik juist goed want gemakkelijker te begrijpen.

                  Ik betaal momenteel 10euro per maand. Buiten het zelf doen in Excel wat ik even heb volgehouden ben ik nog niets goedkoper tegengekomen. Ik gebruik het zonder boekhouder want heb niet genoeg inkomsten in bijberoep om mij een boekhouder te kunnen veroorloven

                  Comment


                  • #24
                    Re: boekhouding programmaatje gezocht

                    Ik heb dat opgelost door dezelfde software als de boekhouder te gebruiken. Hierdoor kon ik al mijn facturen zelf boeken en bespaarde ik per kwartaal 750 EUR kosten uit die de boekhouder mij anders zou aanrekenen om de facturen in te boeken.

                    En het voordeel is, dat de assistent van de boekhouder gewoon 1x per kwartaal kon langskomen om de afsluiting te doen en dan een backup van het bestand mee te nemen zodat ze op kantoor alles konden afdrukken en de nodige paperassen in orde te maken.

                    Ik had dan wel maandelijks zo een 2000 facturen te boeken.


                    Ik zat destijds bij Solid Data, maar ik zie dat zij nu Exact zijn geworden. Ik had het pakket ProAcc van hun in gebruik, zonder facturatie, enkel boekhouding.
                    Mvg,
                    Rudy Mas
                    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                    Comment


                    • #25
                      Re: boekhouding programmaatje gezocht

                      geef mij ook maar mijn boekhouder, geen tijd en geen zin in, hou me liever met mijn eigen werk bezig.
                      het kost idd wat, maar kosten zijn onkosten.
                      tijd die JIJ erin steekt kost je ook geld en om in de eerste 2 levensjaartjes van je zaak zelf je boekhouding te doen als je er niks van kent, dan hoop ik toch dat alles correct zal zijn.

                      alsook staat mijn boekhouder dag en nacht klaar als ik hulp nodig heb of vragen heb aan de tel.

                      Comment

                      Working...
                      X