Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eigen stijl ontwikkelen. Hoe?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Eigen stijl ontwikkelen. Hoe?

    Krut,

    ik denk dat je dan vooral méér voor jezelf moet gaan fotograferen, anders ga je niet gemakkelijk je safe zone verlaten. En ja, dat is persoonlijk bedoeld, we kennen mekaar he :-)

    Ik weet dat je dat goed doet, hondenfotografie, maar hou je eens een jaar bezig met minimaal 2 keer per maand iets totaal anders te gaan fotograferen. (als je bouw af is )
    Het ene zal dan wel invloed hebben op het andere.

    Je eigen stijl is het gevolg van ontwikkelingen die zich over lange tijd afspelen, een persoonlijke evolutie gebonden aan x aantal invloeden van buitenaf, het is niet zomaar een aha-erlebnis.

    Of zoals ze bij The Norht Face zeggen: never stop exploring

    G
    fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
    Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

    Comment


    • #17
      Re: Eigen stijl ontwikkelen. Hoe?

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      heeft volgens mij niets met stijl te maken maar met techniek.
      Als je geen techniek hebt, hoe kun je dan gaan afwijken voor de standaard?
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #18
        Re: Eigen stijl ontwikkelen. Hoe?

        ...méér voor jezelf moet gaan fotograferen, ...

        ....minimaal 2 keer per maand iets totaal anders te gaan fotograferen. ...Het ene zal dan wel invloed hebben op het andere....
        Thanks Geert!
        Dat is een supertip!
        I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

        Comment


        • #19
          Re: Eigen stijl ontwikkelen. Hoe?

          Gewoon niet teveel bij nadenken.
          Ik ben zelf nog maar een jaar echt intensief bezig en anderen zeggen al dat ze mn foto's herkennen.
          Die eigen stijl komt vanzelf wel.

          Comment


          • #20
            Re: Eigen stijl ontwikkelen. Hoe?

            Stijl is een goed excuus om jezelf te herhalen...

            Comment


            • #21
              Re: Eigen stijl ontwikkelen. Hoe?

              Goede oneliner!
              Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

              Comment


              • #22
                Re: Eigen stijl ontwikkelen. Hoe?

                In het kunstenaars (schilders) wereldje, waar ik nogal veel in vertoef doet het gezegde de ronde "een goede kunstenaar kopieert niet maar steelt ideën."
                Ik denk dat het met fotografie niet anders is. Probeer maar eens een eigen stijl te ontwikkelen die nog niemand gebruikt of ontwikkeld heeft. Voorop gesteld dat je iets wil doen wat anderen op zijn minst de moeite van het bekijken waard vinden zal dat zeer moeilijk zijn. Het is allemaal al eens gedaan.
                Dus, gewoon je gang gaan en fotograferen wat en hoe je dat wil. Naar verloop van tijd zal zich daar misschien iets herkenbaars uit vormen.
                Wat ik ook belangrijk vind: Als je voor jezelf fotografeert doe je wat je wil; als je voor anderen fotografeert zul je je moeten aanpassen aan de wensen van die anderen.

                Groeten, Bert
                Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                www.bertofotografie.be

                Comment

                Working...
                X