Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dislektie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Triker sluit zich hierbij aan. Enne mijn taalfouten laat ik echt wel staan. Degeen die er een probleem mee heeft, moet eerst eens naar zichzelf kijken, voordat hij/zij over een ander oordeelt.
    http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

    Comment


    • #17
      Ik sluit mij volledig bij Jacki aan.
      Ook omdat ik als schooljuf nogal let op taalfouten.
      Maar ook als schooljuf word ik veel geconfronteerd met dislexie.
      Ik weet hoe moeilijk het is voor de kinderen. Dat ze een woord willen schrijven maar er niet in lukken.
      Maar... het is inderdaad zo dat na mijn posting van toen,ik die taalfouten anders ben gaan zien. Toen ergerde ik mij gewoon aan het woordje "ik vindt".
      Maar ja, door heel duidelijke uitleg van een trouwe BD'er ben ik gaan inzien dat het eigenlijk toch niet zo belangrijk is, en weet je wat, ik die zo op fouten let, ik maak er ook hoor.
      Maar nachtleven, ik kan best aannemen dat je dat heel erg vindt.
      Probeer de tips te gebruiken die Luc je geeft, maar eentje staat er niet tussen, laat het, als je de kans hebt, door iemand anders lezen.
      Ook ik pas dat toe, soms zie je zelf de fouten niet.
      En als laatste, een nichtje van mij heeft dyslexie en geeft nu les in een middelbaar. Wel als praktijkleerkracht maar toch.
      Dus.... blijf maar foto's posten.
      Ik let niet meer op de fouten alleen op de moeie foto's

      Comment


      • #18
        Hallo 4nightlife.

        gewoon blijven posten en je niks aantrekken of een ander er commentaar op heeft, de taal hoe het geschreven behoort te worden is niet belangrijk, maar wel of we begrijpen wat je wil vertellen.

        Groetjes Coby en NoName
        Nikon D100,
        Nikonlenzen: 24-85 f3.5-4.5 AFS G,+ 70-200 f2.8 AFS-VR,+ Nikon AFS 12-24 F4 G DX + FL SB 80dx
        www.langenacker.nl

        Comment


        • #19
          Bedankt voor jullie reactie's en de tips.

          Gr. Robert
          #Dyslexie#
          Fotoacademie Amsterdam Digitaal

          Canon 10D / Canon 420 EX Sigma 28-105 F2.8-4 /Sigma APO 70-200 F2.8 EX / 1GB IBM microdrive

          Comment


          • #20
            Even off-topic maar zit die academie aan de Haarlemmerstraat?
            Groeten,
            Ronald
            http://fotografie.jouwweb.nl/

            Comment


            • #21
              is het niet zo dat men bij dyslexie de letters op de verkeerde plaats zet ?
              dat verklaart dan nog altijd niet waarom men "ik vindt" of "ik vondt" schrijft
              ben geen taalpuritein - hey ik twijfel soms ook aan de schrijfwijze van bepaalde woorden - maar zo'n flagrante dt-fouten maken ...
              maak me er niet meer druk om
              spontaan denk ik dan gewoon: 'djeezes'

              dit betekent niet dat ik lach met jouw dyslexie, verre van zelfs
              en dat mag je ook niet tegenhouden om hier te posten
              we zijn hier voor de fun

              de ene is goed in dit, de andere in iets anders
              als je dan iemand ziet klungelen in iets wat je goed kunt,
              dan borrelt er waarschijnlijk zo'n 'djeezes' in je op
              maar hou dat voor jezelf

              alé geef maar commentaar
              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

              Comment


              • #22
                Harry, dyslexie is veeeel complexer dan letters omdraaien.
                Dat is één van de aspecten daarvan.
                Voor mij is het ook vanzelfsprekend dat je ik vind schrijft zonder t, maar ik heb leren aanvaarden, leren begrijpen dat het niet voor iedereen zo vanzelfsprekend is, daarom dat ik spijt heb van mijn posting toen.
                Het is inderdaad zoals jij het schrijft, als er iets goed is waar jij wel sterk in bent, dan denk je... allé hoe kan dat?
                Zo zullen er mensen zijn die niet snappen dat ik nog altijd problemen heb met de sluitertijd, diafragma en zo van die dingen.
                Na zoveel keren uitleggen, heb ik het nog altijd niet beet.
                of toch nog niet helemaal.
                Wiskunde hé?
                Daarom, laten we (proberen) iedereen te aanvaarden, te genieten van de postings van de mensen, want fotografie gaat niet om taal maar (helaas) wel om wiskunde

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Dirtyharry71
                  is het niet zo dat men bij dyslexie de letters op de verkeerde plaats zet ?
                  dat verklaart dan nog altijd niet waarom men "ik vindt" of "ik vondt" schrijft
                  ik heb ook last van dislexie .. en 't is veel complexer dan gewoon wat lettertjes verkeerd zetten. Behalve dat ik vaak letters van plaats verwissel, zijn er bv. vaak ook woorden die ik denk die ik niet schrijf, ik moet mijn postings daarom steeds meermaals nalezen, en vaak nog een edit doen als ik nadien merk dat het echt te onleesbaar wordt.

                  over DT en IJ/EI maak ik me ook niet druk meer .. ik weet gewoon dat ik daar fouten op maak, en moet daar bv. veel meer moeite voor doen dan iemand anders. Mijn sterke kanten liggen ergens anders

                  als ik merk dat ik op enkele tereinen teveel moeite moet doen om een beperkt resultaat te bereiken, dan laat ik die disciplines aan anderen over, ik concentreer me dan op die dingen waar ik met weinig moeite dingen bereik waar anderen het dan weer moeilijk mee hebben.

                  professioneel houd dit o.a. in dat ik niet kan zonder een hééééél goede secretaresse .. maar die heb ik gevonden

                  dit dislexie probleem houd me echter niet tegen om berichten te posten op dit forum .. vaak herlees ik de postings om ze dan een paar minuten later te verbeteren als ik merk dat een spelfout of vergeten woord de zin ofwel onleesbaar maakt ofwel een andere betekenis geeft .. ik heb ermee leren leven

                  deze tekst heb ik denk ik nu 10 maal nagelezen .. ik hoop dat hij er staat zoals ik het bedoelde

                  edit (hehe .. toch al moeten aanpassen)

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Act
                    want fotografie gaat niet om taal maar (helaas) wel om wiskunde
                    ik dacht dat fotografie met BUIK te maken had .. kop op

                    Comment


                    • #25


                      alé geef maar commentaar
                      Ok je vraagt er om Jij bent de enige hier die wel eens iets post waarvan ik denk: Waar heeft hij het over Plat vlaams waarschijnlijk

                      Comment


                      • #26
                        plat Vlaams, te mooi om ni te gebruiken Marjo

                        "he skuun wijveke ge wit dak a geire zien
                        lot ne kee zien oe geiren da ga ma ziet"

                        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                        Comment


                        • #27
                          Ja dat liedje ken ik wel van Ivan Heylen he en ik begrijp ook nog de tekst
                          Was trouwens ook nog een persiflage op van Andre van Duin : De tamme boerenzoon

                          Comment


                          • #28
                            Ik zo er mij niets vaan aantrekken, ik heb geen D maar schrijf ook regelmatig fouten.
                            Daarom schrijf ik mijn berichten in word, gebruik mijn corrector en knip en plak ze dan.

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Dirtyharry71
                              plat Vlaams, te mooi om ni te gebruiken Marjo
                              Ik was er al van overtuigd dat je dyslectisch was, maar het is dus plat Vlaams.

                              Comment

                              Working...
                              X