Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Assistent(en) gezocht voor mode/concept shoot nu dinsdag 13 april in Lummen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Assistent(en) gezocht voor mode/concept shoot nu dinsdag 13 april in Lummen

    Ik begrijp alle 'kritische' commentaren; ze zijn terecht, maar zelfs als onbezoldigd, onverzekerd lastdier zou dit me interesseren, maar ik kan nu gewoonweg niet
    Ik heb al vele disciplines van de fotografie beoefend (zowel analoog als digitaal), maar heb me nog nooit gewaagd aan modellenshoots of alles wat er maar in de buurt van komt.
    Gewoon aanwezig zijn op een shoot van een pro, toekijken vanop de zijlijn en stelen met de ogen geeft je een gigantische hoop informatie. Opstellen materiaal, achtergrond info concept, model aansturen,...etc
    Zo heb ik decennia geleden maanden 'meegelopen' als drager voor een top-wildlife fotograaf, zonder zelf ook maar een foto te nemen, maar de verzamelde kennis van deze periode heeft in de jaren nadien me meerdere prijzen opgeleverd.
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

    Comment


    • #17
      Re: Assistent(en) gezocht voor mode/concept shoot nu dinsdag 13 april in Lummen

      Bedankt aan iedereen die positieve en opbouwende reacties heeft gegeven! It's much appreciated!

      Er hebben zich ondertussen al wat mensen aangeboden, dus mijn zoektocht is ten einde.

      Nogmaals bedankt voor de positieve reacties!
      www.focusfotografie.be
      www.facebook.com/eviwilmus

      Comment


      • #18
        Re: Assistent(en) gezocht voor mode/concept shoot nu dinsdag 13 april in Lummen

        Oorspronkelijk geplaatst door pquito Bekijk bericht
        Euhm neen, TS vraagt :

        "Ik kan voor deze shoot een paar assistenten gebruiken, want 3 van de 4 locaties bevinden zich in een natuurgebied en we zullen vrij ver moeten wandelen met veel en zware spullen."

        TS vraagt een domme kracht om haar zware spullen te versleuren over een redelijke afstand. Diegene die zo vriendelijk wil zijn dit op vrijwillige (onverzekerde en onbezoldigde) basis te doen wordt daarenboven aangemaand enkel te werken en niet te interfereren in het gebeuren of op enige manier tot last te zijn.
        Voor zo'n zaken op zo'n korte tijdspanne bestaan er professionele oplossingen: een uitzendbureau.
        inderdaad want gebruik maken van mensen die niet zelfstandig zijn zorgt er alleen maar voor dat de zelfstandigen minder werk heeft. niet mijn woorden !!
        EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
        https://sites.google.com/view/pdh65/

        Comment


        • #19
          Re: Assistent(en) gezocht voor mode/concept shoot nu dinsdag 13 april in Lummen

          Om even dit topic op te rakelen.

          Zijn er al foto's te zien van dit evenement?

          Verder vond ik je aanbod klaar en duidelijk. Je stelde de mogelijkheden en voorwaarden goed voor, en het staat iedereen dan vrij om er op in te gaan of niet. De 'dommekracht' reacties zijn er wat over vind ik. Het moet voor een amateur of beginner een unieke gelegenheid geweest zijn.

          Comment


          • #20
            Re: Assistent(en) gezocht voor mode/concept shoot nu dinsdag 13 april in Lummen

            Er zijn nog geen resultaten van. Heb nog geen tijd gehad voor selectie en nabewerking. Maar de shoot is wel heel erg goed verlopen. 't Was een coole dag, met een hele fijne samenwerking met gans het team!!

            Ik wil er zelf nog aan toevoegen dat ik heel erg veel reacties gekregen heb via PM en andere kanalen. Mensen die me volledig begrijpen en steunen in mijn voorwaarden en de negatieve reacties wat overdreven vinden. Cool dat er toch echt veel positieve reacties gekomen zijn! Daar was ik trouwens van overtuigd: dat ik zeker geïnteresseerden zou vinden, ook met de voorwaarden die ik stelde, en ook op zo korte termijn.

            Ik vind het zelf heel erg jammer dat ik hier afgeschreven wordt als de ene of andere diva die slaafjes nodig heeft tijdens haar shoot. Ik heb heel veel respect voor alle mensen in het team en ik ben tegenover niemand neerbuigend. Spijtig als mensen vinden dat ik arrogant overkom, maar dat was niet de bedoeling.

            Als ik mensen nodig had om gewoon maar mijn spullen te dragen, dan had ik mijn vader, moeder, broer,... wel ingeschakeld. Ik ging er van uit dat dit een goede ervaring zou kunnen zijn voor fotografen en dat fotografen uit zo'n shoot veel meer kunnen halen dan mijn familie of zo. En omdat hier vaak oproepen gedaan worden om mee te lopen met een fotograaf, dacht ik dat ik mensen een plezier kon doen! En dat heb ik ook kunnen doen. Alleen heb ik het deksel van enkele individuen op mijn neus gekregen, die het nodig vonden om even lekker negatief te zitten doen.

            Ik weet dat er meer positieve reacties zijn gekomen dan negatieve en die worden ook enorm geapprecieerd. Maar toch ga ik mijn BD bezoeken op een veel lager pitje zetten, want ik vind het echt jammer dat hier zo vaak zo veel onnodige negativiteit heerst.

            Om toch met een positieve noot te eindigen: nogmaals bedankt aan alle positieve reacties, aan de mensen die hebben geholpen en hadden willen helpen en die me hebben laten weten dat ze alle begrip hebben voor mijn voorwaarden. Ne dikke knuffel en ne dikke merci!
            www.focusfotografie.be
            www.facebook.com/eviwilmus

            Comment


            • #21
              Re: Assistent(en) gezocht voor mode/concept shoot nu dinsdag 13 april in Lummen

              Zeer goed initiatief, spijtig dat ik het te laat zie staan
              Spijtig dat er (WEERAL) zo veel negatieve reacties moeten komen van mensen die alle wijsheid hebben, maar bon.
              Een professionele shoot bijwonen is enorm leerrijk.

              Moest je nog eens assistenten nodig hebben, open dan maar een nieuw topic.
              Last edited by Vulture; 22 april 2010, 11:41.

              Comment


              • #22
                Re: Assistent(en) gezocht voor mode/concept shoot nu dinsdag 13 april in Lummen

                @ Evi photo

                goed initiatief en op een goede en duidelijke manier voorwaarden gesteld van uwe kant, degene die interesse hadden konden zich aanbieden...

                Meer moet dat niet zijn

                groeten, Marc
                1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
                www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

                Comment


                • #23
                  Re: Assistent(en) gezocht voor mode/concept shoot nu dinsdag 13 april in Lummen

                  duidelijke voorwaarden, dat idd. Maar een beetje arrogant ook, en wat heet dan professioneel. Hier wordt vaak gesteld dat de ene geld vraagt en niet eens RAW kent terwijl een andere zichzelf een hobbyist noemt en prachtplaten produceert aan de lopende band. Dat maakt het wat moeilijk inschatten ook hé. Maar als het zoals gezegd goed bedoeld is, dan is het aan de kandidaten om uit te maken of het de moeite was, en of ze er iets aan hadden. Hopelijk wel.
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

                  Comment

                  Working...
                  X