Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tijd voor een betere modellennet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Tijd voor een betere modellennet?

    Hilarisch, wist niet dat deze thread bestond :P .
    Ik had de prijzen en restricties van modellennet gezien en met een maat het idee gehad om zelf een beter alternatief te schrijven... We hebben al een lijst met requirements enzo, maar extra input is altijd welkom.

    //edit: en wat met http://www.fotoshoots.be/ ?
    Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
    Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
    Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

    Comment


    • Re: Tijd voor een betere modellennet?

      Vreemd .... bestaat Modellennet.be nog wel?
      "Just do it !"

      http://jr52.be/index.html

      Comment


      • Re: Tijd voor een betere modellennet?

        Oorspronkelijk geplaatst door johanson8200 Bekijk bericht
        ik vind modellennet te duur voor wat ze aanbieden, er zijn te veel beperkingen, je kan sommige zaken van je profiel niet meer veranderen.
        Ik zou liever een onderscheid zien tussen professionelen en hobbyisten zowel bij de fotografen als bij de modellen.
        Helemaal mee akkoord.
        Aantal keren gaan kijken maar bitter weinig te vinden.
        Vele die vergoedingen vragen (wat hun recht is) maar waar ik me serieus vragen bij stel.

        Comment


        • Re: Tijd voor een betere modellennet?

          Ik ben nu al ongeveer 2,5 jaar in stilte bezig met een alternatief.
          Een volledig full-featured sociaal netwerken voor modellen en fotografen met zo goed als elke optie die je zou kunnen wensen.

          Het duurt echter ongelofelijk lang om zoiets te ontwikkelen als je het allemaal zelf doet en ik heb nog een paar sleutelfuncties die ik af wil hebben voor ik het lanceer als BETA.
          Ik denk dat ik een maand of 3 af zit van een launch.

          Wat ik kan zeggen is dat het ongezien zal zijn in deze branche en dat het het midden houdt tussen Facebook en sites als Modelmayhem.
          Ik wil eerst launchen in Belgie/Nederland en later uitschalen naar de rest. De domeinnamen voor nl/be zijn er net als de .net en .com.

          Ik heb hier best al wel wat geld in gestoken en enorme hoeveelheden tijd. Ik zou het heel erg vinden als er nu andere mensen zouden beginnen werken aan iets dergelijks en we dubbel werk zouden doen. Dus wie interesse heeft mag me contacteren.
          Mensen die ik erg goed kan gebruiken zijn PHP/javascript ontwikkelaars, app ontwikkelaars en server technikers (linux).

          Comment


          • Re: Tijd voor een betere modellennet?

            Oorspronkelijk geplaatst door driesdk Bekijk bericht
            Ik heb hier best al wel wat geld in gestoken en enorme hoeveelheden tijd. Ik zou het heel erg vinden als er nu andere mensen zouden beginnen werken aan iets dergelijks en we dubbel werk zouden doen. Dus wie interesse heeft mag me contacteren.
            Mensen die ik erg goed kan gebruiken zijn PHP/javascript ontwikkelaars, app ontwikkelaars en server technikers (linux).
            Sorry dat ik even de lastigaard uithang, maar ik vind het wel grappig dat je vlakaf vraagt aan anderen om geen concurrentie te worden . Er moet een reden zijn waarom je zelf begonnen bent, omdat je zeker bent dat het beter kan. Bewijs jezelf en geloof in je visie. Met een idee alleen ben je niet veel. De uitwerking, de marketing en het tijdstip zijn even belangrijk. Met concurrentie zou je blij moeten zijn, het is teken dat er vraag is naar hetgeen je ontwikkelt. Als je 3 maand van een launch afzit, hoef je het toch niet jammer te vinden dat iemand anders met hetzelfde idee zit? Je hebt een grote stap voor (hoop ik dan).

            Terzijde: 2,5j? Dat is best lang om aan iets te ontwikkelen. Technologieën evolueren, design evolueert, de markten evolueren. Je mag van geluk spreken dat er in al die tijd nog geen concurrent op de markt gekomen is. Mijn verwachtingen zijn dan alvast hoog
            http://kasper.photography & Flickr

            Comment


            • Re: Tijd voor een betere modellennet?

              Even voor de duidelijkheid, ik vraag niet vlakaf om geen concurrentie te worden, wat ik eigenlijk bedoelde is dat het zonde zou zijn als er nu iemand hetzelfde zou beginnen doen, we naast elkaar werken terwijl we samen hadden kunnen werken .

              Anyway, over die tijd. Ik heb een voltijdse job naast een freelance job, als er dan tijd overschiet gaat het naar het project.
              Ik weet best dat technologie evolueert, en dat is ook een beetje de reden waarom het zo lang duurt. Ik heb meerdere keren hele stukken opnieuw gedaan.

              Comment


              • Re: Tijd voor een betere modellennet?

                Oorspronkelijk geplaatst door driesdk Bekijk bericht
                Mensen die ik erg goed kan gebruiken zijn PHP/javascript ontwikkelaars, app ontwikkelaars en server technikers (linux).
                Mensen "gebruiken" vind ik wat ongepast uitgedrukt.
                Ik heb me eens als vrijwilliger aangemeld om mee te werken aan een project (expeditie). Per vergissing kreeg ik in CC een mail waarin stond "ik heb nog een paar apen nodig om ....". Toen heb ik bedankt en afgehaakt.
                Achteraf zijn de 2 projectleiders (waarvan 1 een baron is) wel gaan lopen met de internationale honneurs en de winst die ze gemaakt hebben op de kap van een paar "apen" die hij "gebruikt" had.

                Comment


                • Re: Tijd voor een betere modellennet?

                  Ja. Geen probleem. Ik kan even goed alleen verder.

                  Comment


                  • Re: Tijd voor een betere modellennet?

                    Oorspronkelijk geplaatst door driesdk Bekijk bericht
                    Ja. Geen probleem. Ik kan even goed alleen verder.
                    Heb je ergens een wachtpagina met mogelijkheid om in te schrijven op een nieuwsbrief?
                    Zo wek je interesse op, kun je zien hoeveel response er is en kun je de mensen op de hoogte houden wanneer je van start gaat. Zo lok je ook je eerste klanten.
                    http://kasper.photography & Flickr

                    Comment


                    • Re: Tijd voor een betere modellennet?

                      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                      Mensen "gebruiken" vind ik wat ongepast uitgedrukt.
                      Ik heb me eens als vrijwilliger aangemeld om mee te werken aan een project (expeditie). Per vergissing kreeg ik in CC een mail waarin stond "ik heb nog een paar apen nodig om ....". Toen heb ik bedankt en afgehaakt.
                      Achteraf zijn de 2 projectleiders (waarvan 1 een baron is) wel gaan lopen met de internationale honneurs en de winst die ze gemaakt hebben op de kap van een paar "apen" die hij "gebruikt" had.

                      Beetje te piet-precies, in mijn mening.

                      Comment


                      • Re: Tijd voor een betere modellennet?

                        Oorspronkelijk geplaatst door driesdk Bekijk bericht
                        Ik ben nu al ongeveer 2,5 jaar in stilte bezig met een alternatief.
                        Een volledig full-featured sociaal netwerken voor modellen en fotografen met zo goed als elke optie die je zou kunnen wensen.

                        Het duurt echter ongelofelijk lang om zoiets te ontwikkelen als je het allemaal zelf doet en ik heb nog een paar sleutelfuncties die ik af wil hebben voor ik het lanceer als BETA.
                        Ik denk dat ik een maand of 3 af zit van een launch.

                        Wat ik kan zeggen is dat het ongezien zal zijn in deze branche en dat het het midden houdt tussen Facebook en sites als Modelmayhem.
                        Ik wil eerst launchen in Belgie/Nederland en later uitschalen naar de rest. De domeinnamen voor nl/be zijn er net als de .net en .com.

                        Ik heb hier best al wel wat geld in gestoken en enorme hoeveelheden tijd. Ik zou het heel erg vinden als er nu andere mensen zouden beginnen werken aan iets dergelijks en we dubbel werk zouden doen. Dus wie interesse heeft mag me contacteren.
                        Mensen die ik erg goed kan gebruiken zijn PHP/javascript ontwikkelaars, app ontwikkelaars en server technikers (linux).
                        Jakkes, PHP . JS ken 'k een beetje en Linux kan 'k ook wel iets van :P Ik ga iig verder beginnen met de ontwikkeling, maar ik zou de eerste jaren geen concurrentie verwachten van ons . Het is ook de bedoeling om iets leerzaam te zijn, als 't nooit afgeraakt hebben we er toch nog iets aan gehad.
                        Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
                        Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
                        Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

                        Comment


                        • Re: Tijd voor een betere modellennet?

                          Oorspronkelijk geplaatst door NDW Bekijk bericht
                          Beetje te piet-precies, in mijn mening.


                          gebruiken
                          regelmatig werkwoord
                          uitspraak: ge-brui-ken

                          Er zo mee omgaan dat je er wat aan hebt
                          vb: hij gebruikt onze stofzuiger
                          synoniemen: benutten toepassen hanteren aanwenden bezigen

                          Hem iets laten doen terwijl dat niet in zijn belang is
                          vb: hij laat zich door die vrienden gebruiken
                          synoniem: misbruiken


                          Zo staat het letterlijk in het woordenboek. Nu gesnapt NDW ?
                          Last edited by notex; 3 september 2015, 08:11.

                          Comment


                          • Re: Tijd voor een betere modellennet?

                            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                            http://www.muiswerk.nl/mowb/?word=gebruiken

                            gebruiken
                            regelmatig werkwoord
                            uitspraak: ge-brui-ken

                            Er zo mee omgaan dat je er wat aan hebt
                            vb: hij gebruikt onze stofzuiger
                            synoniemen: benutten toepassen hanteren aanwenden bezigen

                            Hem iets laten doen terwijl dat niet in zijn belang is
                            vb: hij laat zich door die vrienden gebruiken
                            synoniem: misbruiken


                            Zo staat het letterlijk in het woordenboek. Nu gesnapt NDW ?
                            Er is ook zo iets als context.
                            Iemand kunnen gebruiken voor iets is niet gelijk aan iemand gebruiken. Iemand kunnen gebruiken voor iets is dus daarom ook niet gelijk aan iemand misbruiken voor iets.

                            Zelfs jouw woordenboek geeft 2 contexten aan, waar jij de 2e en negatieve uitlicht, terwijl de context van mijn zin duidelijk de eerste was, benutten. Taal is net iets meer dan het letterlijk overnemen van woordenboeken en een context naast je neer leggen.

                            Maargoed, ik ben hier weer geen vrienden aan het maken en off-topic aan het gaan

                            ivm die teaser en mailinglist, die komt er zeker aan, deze maand nog. Ik houd jullie op de hoogte!

                            Comment


                            • Re: Tijd voor een betere modellennet?

                              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                              http://www.muiswerk.nl/mowb/?word=gebruiken

                              gebruiken
                              regelmatig werkwoord
                              uitspraak: ge-brui-ken

                              Er zo mee omgaan dat je er wat aan hebt
                              vb: hij gebruikt onze stofzuiger
                              synoniemen: benutten toepassen hanteren aanwenden bezigen

                              Hem iets laten doen terwijl dat niet in zijn belang is
                              vb: hij laat zich door die vrienden gebruiken
                              synoniem: misbruiken


                              Zo staat het letterlijk in het woordenboek. Nu gesnapt NDW ?
                              Zie reactie DriesDK,...
                              Context, en voorbij de lettertjes lezen.

                              Comment


                              • Re: Tijd voor een betere modellennet?

                                "Ik kan goed de hulp gebruiken van mensen die ....." had hetzelfde betekend als "Mensen die ik erg goed kan gebruiken" had net wat mooier overgekomen.
                                Ik weet wel wat je bedoelde, maar ik heb het afgeleerd om tussen de lijntjes en voorbij de lettertjes te lezen. Dat geeft achteraf enkel discussies over al dan niet foutieve persoonlijke interpretaties.

                                Comment

                                Working...
                                X