Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tijd voor een betere modellennet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Tijd voor een betere modellennet?

    met internet zijn de " ik wil niet bij den bakker gaan werken" ik ga voor ne fotograaf staan, doe bijna niks, en krijg zoveel ik vraag ...modellen opgekomen
    Last edited by Guest13; 2 juli 2012, 08:34.

    Comment


    • #17
      Re: Tijd voor een betere modellennet?

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      omdat ik vind:
      dat je dat niet hier, maar op de betreffende site zelf moet doen waar je niet tevreden over bent.
      Een duidelijke reactie van iemand die de desbetreffende site + mentaliteit niet kent dus.

      Voor mij géén modellennet meer ...
      www.fotofolio.be

      Comment


      • #18
        Re: Tijd voor een betere modellennet?

        Voor mij géén modellennet meer ...
        Spreek je dan enkel over modellennet of ook over afgeleiden?

        ---

        Ok de mentaliteit van :
        we beginnen : gratis account : 50 mb om uw fotos op te zetten
        1 jaar later : 2 accounts : gratis 25 mb om gratis, en betalend 75 mb aan 20 euro
        1 jaar later 3 accounts 1 gratis, 1 aan 12,5, en 1 aan 25 euro.
        Ergens is die mentaliteit ook wel logisch. Je kan geen 25 euro vragen voor een website waar 5 modellen opzitten (in de beginfase) want dan koopt niemand een account. Je moet eerst trachten een meerwaarde te creëren alvorens mensen bereid zijn er geld voor te geven (zie flickr, wat in het begin ook volledig gratis was).

        ---

        Even voor de duidelijkheid, ik 'klaag' hier niet over modellennet... Ik doe een rondvraag of er mensen zijn die een alternatief zouden gebruiken (in de zin van: het is nutteloos maanden aan iets te werken dat dan toch niemand gebruikt)
        Canon 500D / Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM / Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS / Canon Speedlite 430EX II / Velbon 640CX

        Comment


        • #19
          Re: Tijd voor een betere modellennet?

          Oorspronkelijk geplaatst door FinalFrag Bekijk bericht
          Spreek je dan enkel over modellennet of ook over afgeleiden?
          Voor mij is facebook voldoende als ik een tfcd model zoek.
          www.fotofolio.be

          Comment


          • #20
            Re: Tijd voor een betere modellennet?

            Oorspronkelijk geplaatst door FinalFrag Bekijk bericht
            - Zijn jullie tevreden met de huidige website of zou je ook graag een alternatief zien?

            - Wat vinden jullie van de huidige lidmaatschapkosten (te veel, te weinig, te weinig voordelen voor het geld, ...)?

            - Zijn er features die jullie missen op de huidige website, of iets dat je liever uitgebreider had gezien?
            In elk geval als je het een beetje professioneel aanpakt zal je op een vrij korte termijn de 'klanten' van modellennet kunnen overnemen.

            Het is altijd nuttig om een alternatief op te zetten, maar denk eraan dat hier enorm veel energie in zal kruipen ... de eerste weken/maanden zal je redelijk wat bezoekers krijgen (kijkers) en zal iedereen je helpen ... maar dan begint het te verwateren, je 'helpers' hebben geen tijd meer of krijgen andere intresse ... uiteindelijk zal het er op neerkomen dat al wat je zelf doet je beter doet

            Ik denk dat hun prijzen best meevallen ... maar je krijgt er niet genoeg voor terug bij hun, daarom zit er zo goed als geen intresse meer in die site, die enkelen die nog wel serieus bezig zijn vind je niet meer terug tussen al de rommel ... een hele hoop 'modellen' denken wereldsterren te zijn en vragen absurde prijzen ... en dan krijg je zelfs geen antwoord meer op emails

            Ik zou in elk geval zorgen dat er een systeem is dat wanneer je met iemand via de site contact opneemt (ik zou geen email addressen publiceren eerlijk gezegd) je server bijhoudt of er een reactie komt ... en bvb na een week een automatische reminder naar zowel zender als ontvanger sturen, op die manier hebben we allemaal een ruggesteuntje, want zeg nu zelf : wie vergeet er soms niet om op een email te antwoorden ?

            Ook een feedback systeem opzetten, als er dan een 'shoot' uitgevoerd wordt kan je vragen dat zowel fotograaf als model een kleine reactie achterlaten (zoals eBay bvb)

            Zijn maar enkele dingen waar ik zo direct aan denk ... je bent zelf web designer, dus ik zal niet veel kunnen bijbrengen vrees ik, maar als je vragen hebt ... shoot

            Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment


            • #21
              Re: Tijd voor een betere modellennet?

              Bedankt voor de reactie. Een aantal van die 'systemen' had ik ook al eens overlopen in men hoofd. Zo onder andere het feedbacksysteempje. De reminder had ik nog niet aan gedacht, bedankt voor de tip...

              Wat je zelf doet, doe je meestal beter, inderdaad. Hulp zou ik dan ook specifieke opdrachten geven en hun hiervoor gewoon uitbetalen, bijvoorbeeld een design.

              Ik ga alvast via wat andere kanalen nog wat polsen of er genoeg interesse is en dan zien we wel weer verder.
              Canon 500D / Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM / Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS / Canon Speedlite 430EX II / Velbon 640CX

              Comment


              • #22
                Re: Tijd voor een betere modellennet?

                Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                Een duidelijke reactie van iemand die de desbetreffende site + mentaliteit niet kent dus.
                ach....je moest eens weten!
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #23
                  Re: Tijd voor een betere modellennet?

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  ach....je moest eens weten!
                  Nee Dank U ...
                  www.fotofolio.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: Tijd voor een betere modellennet?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                    Nee Dank U ...
                    ja..dat begrijp ook nog wel.
                    maar dan gaan we echt "off topic" en das niet leuk voor TS.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #25
                      Re: Tijd voor een betere modellennet?

                      Oorspronkelijk geplaatst door FinalFrag Bekijk bericht
                      - Zijn jullie tevreden met de huidige website of zou je ook graag een alternatief zien? (1)

                      - Wat vinden jullie van de huidige lidmaatschapkosten (te veel, te weinig, te weinig voordelen voor het geld, ...)? (2)

                      - Zijn er features die jullie missen op de huidige website, of iets dat je liever uitgebreider had gezien? (3)
                      (1) Ik heb geen problemen met het 'gebruiksgemak' of zo. Zoals met alles op het internet: het heeft zijn pluspunten en zijn minpunten. Ik ben in elk geval niet aan het wachten op weer eens een nieuw initiatief. Er zijn er al meer dan genoeg. En dan heb je facebook nog...

                      (2) Ik betaal om de zoveel maanden eens met een sms'je. Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat er nog extra zou zijn als je jaarlid wordt.

                      (3) Niet per se. Die sitemails had ik liever rechtstreeks in mijn mailbox gekregen dan op de website.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Tijd voor een betere modellennet?

                        velen zijn U al voor gegaan, o.a. :






                        en toch blijft 80% zweren bij MN. Ik persoonlijk omdat ik daar tot op heden mijn meeste contacten heb gehaald, daar en op FB.
                        Eye On, betaal ik ook al 2 jaar en wees nu eerlijk, sinds ze de verhuis hebben gemaakt is het daar zowat dood. En dat er wat geld gevraagd wordt voor zo'n website is toch niet meer dan logisch. Elke dag x-aantal foto's die er worden geüpload sleurt serieus aan uw limieten.
                        EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                        https://sites.google.com/view/pdh65/

                        Comment


                        • #27
                          Re: Tijd voor een betere modellennet?

                          Modellennet hoeft voor mij ook niet meer, maar heb wel interesse in een andere heel degelijke, efficiente en ethisch goed bestuurde site,

                          ook een site waar communicatie met het beheer mogelijk is, wat op MN onmogelijk is !

                          Grtz,

                          Comment


                          • #28
                            Re: Tijd voor een betere modellennet?

                            enige pijnpunt voor me zijn de sitemails die totaal onoverzichtelijk worden, en als gold account is er wel de mogelijkheid te sorteren, maar dat is nogal buggy en ongebruiksvriendelijk

                            maar een apart project? hebben we echt nog meer versnippering nodig? er zijn al zoveel projecten die meestal opstarten omdat er mensen zijn die niet meer tevreden zijn met bepaalde dingen en zich dan afscheuren.
                            bedenking: een dergelijke site is een ontmoetingsplaats tussen modellen, visagistes en fotografen .. het netwerk is dus belangrijker dan de vorm. een nieuw project zal dus eerst modellen, footgrafen en visagistes moeten overtuigen om naast hun bestaande netwerksites alweer een nieuwe netwerksite te gebruiken waar ze dan uiteindelijk vermoedelijk dezelfde mensen gaan ontmoeten?

                            de gebruikskosten van een gold account op jaarbasis is 25 euro, op een avondje oude markt in Leuven doe ik meer op, maar om nu dedalijk op tig plaatsen 25 euro uit te geven? ik heb geen tekort aan modellen, wel een tekort aan tijd.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Tijd voor een betere modellennet?

                              Een aantal goeie argumenten hier, ben 1 jaar lid geweest bij MN. Maar de website draaide toen vierkant en uiteindelijk vond ik al mijn model buiten MN (via contacten, via Facebook, via via...). Betalen voor een service die ik amper of niet gebruik was niet echt meer valabel.

                              Een aantal modelfotografen die ik ken zweren idd ook nog bij MN. Misschien vanwege gebrek aan een volwaardig alternatief? Of om oude gewoonten in ere te houden?

                              Of er ruimte is voor een nieuwe MN, naast de bestaande? Misschien wel, waar community gevoel groter is, waar integratie met bestaande social media goed wordt aangepakt. Maar ervoor betalen? Neen, daarvoor zijn er alternatieven.
                              Stijn Swinnen
                              Dank u om mijn website te bezoeken - Lenske Boortmeerbeek
                              I am not a gear whore showing off my glass collection

                              Comment


                              • #30
                                Re: Tijd voor een betere modellennet?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Visio Bekijk bericht
                                enige pijnpunt voor me zijn de sitemails die totaal onoverzichtelijk worden, en als gold account is er wel de mogelijkheid te sorteren, maar dat is nogal buggy en ongebruiksvriendelijk

                                maar een apart project? hebben we echt nog meer versnippering nodig? er zijn al zoveel projecten die meestal opstarten omdat er mensen zijn die niet meer tevreden zijn met bepaalde dingen en zich dan afscheuren.
                                bedenking: een dergelijke site is een ontmoetingsplaats tussen modellen, visagistes en fotografen .. het netwerk is dus belangrijker dan de vorm. een nieuw project zal dus eerst modellen, footgrafen en visagistes moeten overtuigen om naast hun bestaande netwerksites alweer een nieuwe netwerksite te gebruiken waar ze dan uiteindelijk vermoedelijk dezelfde mensen gaan ontmoeten?

                                de gebruikskosten van een gold account op jaarbasis is 25 euro, op een avondje oude markt in Leuven doe ik meer op, maar om nu dedalijk op tig plaatsen 25 euro uit te geven? ik heb geen tekort aan modellen, wel een tekort aan tijd.
                                Ik kan het hier mee eens zijn. Wat je nodig hebt is grote aantallen kandidaten. Met 500 ben je nergens . Onlangs was er nog een bekend iemand die een nieuwe soort "MN" wilde opzetten in de omgeving Antwerpen. Eerste vraag "wat is jouw rijksregisternummer", waarschijnlijk om je antecedenten na te gaan , denk ik toch...dat was er voor mij meteen al over.

                                MN voldoet voorlopig nog prima.

                                Dpaul
                                DPaul - A.FIAP
                                D810, nikkors and other stuff

                                Comment

                                Working...
                                X