Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zelf pasfoto maken.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zelf pasfoto maken.

Ik ben volledig voor de ondersteuning van de kleine zelfstandige, maar vandaag ben ik naar een profotograaf gegaan. Haalde doodleuk zijn D40 met SB400 en 50mm1.8 naar boven. Tegen een witte muur geflitst. 6 pasfoto's op één 10x15tje=10€. Had ik evengoed met mijn SB900 en D200 kunnen doen voor niets! Bij een andere werkte ze met een D1(x) en ringfliter, maar die foto zag er nog slechter uit = 9€ .Volgende keer doe ik het wel zelf, 10€ voor een foto is wat aan de hoge kant, zo jagen ze klanten weg!
    MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

Comment

hier ook zo hoor,
      nen middenmoot canon, ex 430, 24-70 2.8, en 2 slave flitskes!
      maar wel geen egaal witte achtergrond
      en ook 10 euro
      nikon stuff

Comment

Zelfde verhaal: 'k wou geen risico lopen om op 't gemeentehuis teruggestuurd te worden (ID bijna vervallen), dus toch bij de dorpsfotograaf langsgegaan. Voor de fun nam ik ook mijn versie mee, afgedrukt op een dye-sub printer.
        Ik liet de keuze aan de ambtenaar van dienst... en ik kon het haar natuurlijk niet kwalijk nemen dat ze niet koos voor de donkere foto's, met oranje huidtint en blauwzweem op de achtergrond

Comment

Ik heb een Passfoto progje gekocht een paar jaar geleden..Ik maak al mijn pas foto's zelf en er is er nog nooit eentje afgekeurd op de gemeente..Met de 70_200 en even door CS voor de witte achtergrond en klaar..
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

hangt een beetje van gemeente tot gemeente af; Voor mijn schoonmoeder en schoonopa pasfoto's gemaakt zonder problemen aanvaard, van mezelf en mijn vriend ook zelf pasfoto's gemaakt maar wonende in een andere gemeente dan schoonma en opa en tweemaal geweigerd. Nochtans werden alle foto's onder dezelfde omstandigheden gemaakt. Begrijpe wie begrijpen kan
            Last edited by poezemarieke; 16 september 2010, 21:08. Reden: foutje is zin
            Groetjes Marieke
            Canon EOS 50 D met Sigma DC 18-200mm f/3.5-6.3 OS Canon
            - Compact Camera Olympus U850SW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PDH65 Bekijk bericht
              onlangs hier nog pasfoto's gemaakt voor paspoort en rijbewijs van m'n schoonmoeder. Ze kreeg de opmerking dat ze nog nooit zulke heldere foto's hadden gezien. En we spreken over de stad Genk !

doordenkertje
              www.festivalnoise.be
              http://www.timmyhaubrechts.be

Comment

Ook nooit problemen gehad in Gavere. In Oosterzele 1 keer moeten terugkeren, maar dit was omdat de foto niet frontaal genoeg was.

Ik maak de foto's tegen een raam met wit doek ervoor, en invulflits (geen studio-apparatuur).

Achtergrond nog wat ophelderen in PS, en 8 foto's op een 10x15, die ik dan gewoon laat afdrukken.
                www.damafoto.be
                Facebook Damafoto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stoned puke bastard Bekijk bericht
                  :d
                  doordenkertje
                  lol :d
                  EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                  https://sites.google.com/view/pdh65/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                    . Ze keken wel een beetje argwanend toen ze mij
                    zagen, maar dat doen ze altijd tijd als ze mij zien. Daarna een hoofdknikje en verder geen
                    enkel probleem.
                    lol!
                    Fotografie is een middel om dingen weer te geven die iedereen kent zonder erop te letten.

Comment

Hello,

Ik heb onlangs met mijn 30D, 1 on-shoe flitser en een witte achtergrond de nieuwe pasfotos gemaakt van mijn vriendin. Ze deded op de gemeente enkel moeilijk over de grammage van het papier dat ik gebruikte (bleek niet dik genoeg), maar ze hebben ze wel aanvaard. Ondertussen is mijn werk al vereeuwigd op haar internationaal rijbewijs en treinabonnement .

Lightfreezer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
                        Ik heb gehoord dat de foto binnenkort op de gemeente zelf gemaakt zou worden bij de aanvraag. Maar de fotowinkels komen er op tegen aangezien dit na het wegvallen van het ontwikkelen en afdrukken weer een aderlating zou veroorzaken. Of het op de gemeente gratis zal zijn weet ik niet.
                        Dat heb je goed gehoord

Comment

Ik ga er ook aan beginnen, heb wel geen gear om hier en daar bij te lichten.
                          Rechttoe rechtaan flitsen dan maar ?
                          Het idee met een witte doek voor een raam denk ik ook te gebruiken .
                          Trouwens de meeste fotografen hebben hun deuren gesloten, dus moet ik het wel zelf doen.
                          Last edited by toerist; 21 april 2015, 19:30.
                          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                          George Orwell

Comment

Werkt perfect met zo een Canon Selphy cp910 sublimatie printertje, daar zit deze optie in.

Comment

Ik ben een paar weken geleden naar een fotograaf gereden voor de pasfoto's, dan ben ik zeker dat het goed is.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

Comment

Ik heb dat al verschillende keren zelf gedaan, ook voor pasfoto's op niet standaardafmetingen 5cmx5cm zoals vereist voor een visum voor India. Goed rekening houden met de voorschriften i.v.m. afmetingen, egale achtergrond, geen reflectie op brillenglazen e.d. Voor gewone pasfoto's plaatste ik er 6 op een 10x15cm canvas en liet ze wel afdrukken in een fotolabo, samen met een reeks andere foto's, anders loont het wellicht niet de moeite door verwerkings- en verzendkosten. Nooit een probleem mee gehad.
                                home page: http://cage.ugent.be/~hs
                                reisblog: http://herser.wordpress.com
                                foto montages: http://www.photodex.com/share/hermans

Comment

Working...
                                X