Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop fotokonijnenberg of speciaalzaak

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aankoop fotokonijnenberg of speciaalzaak

Ik wil alleen maar zeggen dat wij als consument ook eens moeten gaan denken waar we mee bezig zijn. Het moet altijd goedkoper met zo min mogelijk gedoe, maar o wee als er dan eens iets scheelt, dan moet het allemaal even snel en goed gebeuren als wanneer we voor service een kleine extra betalen.

Kan het maar vergelijken met sector waar ik in werk, nl verzekeringen. Die moeten ook altijd maar goedkoper worden, terwijl -om maar één voorbeeld te nemen- de prijzen van herstellingen wagens, uurlonen garagisten enz de laatste jaren enorm zijn gestegen. Spreken hier over wanverhouding van meer dan 100%. En dan is men verwonderd dat maatschappijen al eens moeilijk doen over een herstelling of gaan zoeken naar 'kleine lettertjes'. Je kan vandaag heel goedkoop verzekeringen afsluiten via internet, maar verwacht dan ook niet de service die je bij de duurdere verzekeringsmakelaar kan krijgen in geval van problemen. En ook hier zijn er bij die hun meerprijs verdienen en andere die dat niet doen. En dat zal bij winkels ook wel zo zijn.
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Ik koop altijd mijn fotomateriaal bij Art & Craft in Mariakerke. Ik ben zeer tevreden over de service daar. Persoonlijk vind ik het ook nogal onzin om te zagen over € 50 op een toestel dat je waarschijnlijk 5 jaar of meer gaat gebruiken. En bij A&C geven ze ook wel wat korting of een gratis accessoire als de prijs nogal veel scheelt. Je moet het alleen durven vragen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Nikon zal nu ook zijn garantie beter gaan navolgen, koop je bv. een toestel of objectief in polen, en je stuurt het onder garantie naar Procirep, dan sturen de handel gewoon door naar een reparatiedienst veranwoordelijk voor Polen, en onder garantievoorwaarden van Polen, wat heel lang kan duren.

Ook de serienummers van objectieven zullen voortaan opgevolgd worden, zodat je een buitenlands objectief niet meer zal kunnen registreren bij Nikon België.
        Bodies OK, maar objectieven hebben toch een internationale garantie? Daarom koop ik in de V.S. de duurdere USA versie ipv de parallele import (die ipv rechtstreeks naar NIkon terug naar de winkel moet).

Comment

Verplaatst naar algemeen omdat dit topic over verkooppunten gaat en niet over de technische kant van een camera.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik ga enkel antwoorden op de titel van dit bericht.

Foto Konijnenberg "is" een speciaalzaak.
            Ik denk niet dat het een soort warenhuis is waar de camera's tussen de soep en de patatten liggen.

De keuze ligt gewoon tussen kopen bij een kleine (zelfstandige) winkel of een grotere zaak met (vaak) meer personeel.
            Dat van "zelfstandige" is echter meer en meer aan het verdwijnen, ze zijn al redelijk veel opgenomen in een keten of werken er mee samen.

Foto Konijnenberg is wel een grotere winkel maar neem nu eens de kleinere zaken zoals Robyns, Fotoland Jacques, ... allemaal opgenomen bij Top Camera.

Een grote zaak kan ook voor- en nadelen hebben. Je bent er (soms) meer als nummer gekend maar langs de andere kant heeft ook iedereen daar "intern" een taak en zal iemand de administratie opvolgen, iemand de bestellingen en dan weer iemand anders de herstellingen. De kleine zelfstandige geeft dan voorkeur aan verkoop en als die tot sluiting vol zit met klanten, dan zal ook niemand uw binnegebrachte herstelling versturen naar de hersteldienst en blijft dat liggen tot hij tijd heeft.

Alles heeft voor- en nadelen. Aan u de keuze waar ge u goed bij voelt!
            En neen, ik ben geen voorstander van Foto Konijnenberg maar ga hem ook niet per definitie afbreken enkel voor de reden dat hij groter is dan de meeste andere winkels.

Oorspronkelijk geplaatst door vanhyfte.johnny Bekijk bericht
            Ik koop altijd mijn fotomateriaal bij Art & Craft
            .../...
            En bij A&C geven ze ook wel wat korting of een gratis accessoire als de prijs nogal veel scheelt.
            Ook aangesloten bij Top Camera ... vanzelfsprekend dat ze aanbiedingen kunnen doen dat ze dan in andere winkels van Top Camera ook geven.
            Denk je dat er nu echt veel verschil is met Foto Konijnenberg? Gewoon andere mensen of locatie dat "jij" sympathieker vindt zolang alles goed loopt!

Ik kocht vroeger ook altijd mijn materiaal bij een zogezegde speciaalzaak Robyns ... tot ik er na vele camera's en lenzen gekocht te hebben niet meer welkom ben omdat ik niet akkoord ging te moeten betalen voor een gratis herstelling onder waarborg ... te lang blijven liggen bij de dealer waardoor te laat voor garantie. Ik was daar tevreden en alles ging goed tot er dus één keer een probleem was waarvoor hij zijn verantwoordelijkheid moest opnemen ... dan was het plots kleine oorlog.
            Mijn laatste contact was voor de prijs van een 5D MKII ... het antwoord was dat ik die prijs niet moest kennen want dat hij mij die toch niet zou verkopen, ik mocht naar de concurrentie gaan van hem. Mijn vrouw heeft nog één keer gebeld en kreeg ook te horen dat ze haar niet meer te woord wilden staan.
            Waar is het nu beter denk je?
            Last edited by VerSeg; 14 juni 2010, 04:54.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Working...
            X