Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop fotokonijnenberg of speciaalzaak

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aankoop fotokonijnenberg of speciaalzaak

bedankt voor de vele tips ik zal een bij Art & Craft langsgaan binnenkort heb ik de D700 dan
    Next generation fotografeert met:
    Nikon D700 + batterypack, Nikkor 24-70mm f2.8, Nikkor 50mm 1.8, Nikkor 28-200mm 3.5-5.6, Sigma 12-24mm F4.5-5.6 EX DG ASP HSM en wat filtsen...

Comment

hallo,
      Ik overweeg ook bij art en craft te kopen!
      Ik woon maar 20 km van Gent.
      Op mijn verlanglijstje staan een nikon D90 en 16-85 lens, sd kaartje, tas enz...
      ook een compactje .
      Ik zie toch wel een serieus prijsverschil met bijv konijn en foto Bastiaens.
      bijv de 16-85 lens , bij konijn 466 euro en bij art en craft 589 euro, voor het toestel d90 nog eens 70 euro meer bij art!!
      Echter hecht ik veel belang aan de service en dienst na verkoop en afstand!
      Hier blijkt volgens jullie art en craft een topper in te zijn!
      Graag had ik uit jullie ervaring met art en craft vernomen of er daar over de prijs te spreken valt ?
      Ik wil wel iets meer betalen voor de service maar 200 euro is toch wel véél!!
      Mvg
      Oli
      Aan het werk kent men de meester

Comment

Doe eens een prijsaanvraag bij Art en Craft. Ik heb daar 2 objectieven gekocht en ik kreeg nog een korting van 10% (ongeveer). Wat het verschil een pak kleiner maakt.
        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
        500px

Comment

Ik heb mijn 50D met 18-200 bij Art&Craft gekocht en ben heel tevreden over de service: goede uitleg over het toestel, mooie winkel met heel veel keuze.
          Ik wil tegen de zomer de 17-55 2.8 kopen en als ik nu naar de prijs kijk zijn ze niet de goedkoopste, maar: bij CameraNu 40€ goedkoper maar ik vind het bedrag te hoog om via internet te regelen, wil wat meer betalen zodat ik in de winkel de lens op mijn toestel es kan proberen en betasten. Bij Konijn 27€ goedkoper maar dan moet ik er wel een eindje voor rijden.
          Bij dezelfde prijsverschillen koop ik bij Art&Craft.
          7D en 17-55/2.8 en 70-200 4 L IS en ext 1.4II en 430EXII

Comment

Deze thread terug eens bovenhalen. de 7D kost in Nederland rond de 1200 euro (Kamera Express), bij Bastiaens een 100 euro meer en bij Art&Craft 1370 euro. Toch een verschil van 170 euro. Heb geprobeerd om via Art&Craft de prijs van de 7D naar beneden te krijgen maar blijkbaar lukt dit niet. Zij blijven beweren dat Konijnenberg, Bastiaens enz 'foefelen' met import en dozen en zo, waardoor ze niet te vertrouwen zouden zijn. Klopt dit wel? Ook qua garantie. Ik hoor toch goeie dingen over Kamera Express en prijsverschil is toch heel wat.
            Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Art&Craft ziet zich niet zoals een Kamera Express (KE) of Fotokonijnenberg als een webwinkel (over Konijn valt nog te discussiëren of het zo is of niet).
              Maak ook even volgende bedenking. Koop je je 7D bij KE en het toestel gaat kapot tijdens de garantieperiode dan heb je altijd de verzendingskosten voor je body naar KE.

Gaat je toestel nu kapot na de garantieperiode ben je deontologisch toch enigsinds verplicht die terug naar KE te doen of wil je dan wel naar A&C gaan?

Tov Konijn is A&C idd €70 duurder. Is het je dat prijsverschil waard moet ieder voor zich uitmaken. Ga je prijs laten primeren of kies je voor een winkel in je buurt waar je ook de service kan krijgen? Ik heb respect voor beide beslissingen hoor. Feit is wel dat als in mijn geval iets wil kopen bij Konijn dat me een extra 2x 100km kost en een auto rijdt ook niet gratis.
              Ik heb trouwens wel een Arca Swiss en Kirk collar gekocht bij Konijn, betaald online en laten opsturen wegens niet beschikbaar bij A&C (redelijk beperkt qua aanbod statiefkoppen, althans wat merken betreft)

Comment

Nu staat de body (D700) en ook de lens die ik wil goedkoper bij Rubbens (Wilrijk) dan konijn in B. Konijn in NL maar 1 jaar garantie dus niet echt te vergelijken...
                Topfoto zit er tussenin maar ook maar 1 jaar garantie.
                Garantie vin ik ook niet onbelangrijk, tuurlijk, als het toestal valt ofzo ben je daar ook niks mee maar toch...

Ik denk dat ik naar rubens ga.
                Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                BE-Wommelgem
                .: 20D & D700 :.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door loloboy Bekijk bericht
                  Nu staat de body (D700) en ook de lens die ik wil goedkoper bij Rubbens (Wilrijk) dan konijn in B. Konijn in NL maar 1 jaar garantie dus niet echt te vergelijken...
                  Topfoto zit er tussenin maar ook maar 1 jaar garantie.
                  Garantie vin ik ook niet onbelangrijk, tuurlijk, als het toestal valt ofzo ben je daar ook niks mee maar toch...

Ik denk dat ik naar rubens ga.

Min of meer off-topic;

Konijn geeft in Nederland ook 2 jaar garantie op alle artikelen.....
                  www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timon Bekijk bericht
                    En dan sturen ze, de door de klanten afgekeurde lenzen, gewoon door naar de mensen die per post bestellen, wat je niet zal tegenkomen bij foto Rubens
                    Foto Rubens is trouwens op meerdere producten merkelijk goedkoper, zeker op het (semi)pro segment
                    En waarop is dit gebaseerd? Dat FK dit doet? Want in de geval bestel ik ginds niets meer online.

Maar ik kan wel beamen dat Rubens goedkoper is. Denk daar voor mijn fisheye en ND filter en eventueel een 135L ook te kopen omdat er toch wel een een 70euro verschil op zit.
                    ::: Flickr :::

Comment

Als het bij de deur goedkoper is of maar net iets duurder, dan haal ik het daar. Heb bij Fotorubens in Wilrijk al redelijk wat geld achtergelaten, maar voor mijn laatste aankoop ben ik toch naar Rotterdam getrokken (de 70-200 2.8 was bij Rubens niet alleen niet beschikbaar maar ook echt te duur).
                      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                      www.musicinframe.be

Comment

Als je fotomateriaal wil kopen, wacht dan niet te lang, want de prijzen gaan heel binnenkort flink omhoog door de zwakkere euro ten opzichte van de dollar (ik hoor geruchten over prijsstijgingen van 15 tot zelfs 30%...).
                        En dat geldt dus niet alleen voor de Belgische winkels.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Foto Konijnenberg is Nikon kwijt als Pro dealer, reden zou zijn, teveel parallel import, met als gevolg teveel problemen met garantie, daarmee komt Art&Craft een van de bijzonderste spelers van Vlaanderen.

Verwijzing op de Nikon website staat als eerste.
                          Service. About | Service. Voor de dienst-na-verkoop kan u steeds terecht bij * onze erkende Nikon Pro Dealers In België Art & Craft ...

Nikon zal nu ook zijn garantie beter gaan navolgen, koop je bv. een toestel of objectief in polen, en je stuurt het onder garantie naar Procirep, dan sturen de handel gewoon door naar een reparatiedienst veranwoordelijk voor Polen, en onder garantievoorwaarden van Polen, wat heel lang kan duren.

Ook de serienummers van objectieven zullen voortaan opgevolgd worden, zodat je een buitenlands objectief niet meer zal kunnen registreren bij Nikon België.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Foto Konijnenberg is Nikon kwijt als Pro dealer, reden zou zijn, teveel parallel import, met als gevolg teveel problemen met garantie, daarmee komt Art&Craft een van de bijzonderste spelers van Vlaanderen.

Verwijzing op de Nikon website staat als eerste.
                            Service. About | Service. Voor de dienst-na-verkoop kan u steeds terecht bij * onze erkende Nikon Pro Dealers In België Art & Craft ...

Nikon zal nu ook zijn garantie beter gaan navolgen, koop je bv. een toestel of objectief in polen, en je stuurt het onder garantie naar Procirep, dan sturen de handel gewoon door naar een reparatiedienst veranwoordelijk voor Polen, en onder garantievoorwaarden van Polen, wat heel lang kan duren.

Ook de serienummers van objectieven zullen voortaan opgevolgd worden, zodat je een buitenlands objectief niet meer zal kunnen registreren bij Nikon België.
                            En dan alles nog wat duurder maken bij... Canon, Sony, Olympus en de anderen zullen het met plezier aanschouwen.
                            www.musicinframe.be

Comment

Is ook logisch. Prijzen van sommige shops zijn enorm verschillend tov officiële dealers. Verbaast me niet dat die dealers daar op de duur tegenop zijn gekomen.
                              Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                                Is ook logisch. Prijzen van sommige shops zijn enorm verschillend tov officiële dealers. Verbaast me niet dat die dealers daar op de duur tegenop zijn gekomen.
                                1/ Het ging hier over Fotorubens, en da's een fotozaak (met enkele filialen) die in dat opzicht niet veel verschilt van Art & Craft.

2/ Foka in Rotterdam heeft ook scherpere prijzen (en een webwinkel), maar dat is daar een soort megastore voor het betere materiaal (maar dan niet van haardrogers, Miele vaatwassers en xxx breedbeeld-TV's).

3/ Euh... waar komen die dealers dan tegen op? Dat ze een Belg geen service moeten leveren omdat hij zijn objectief in Nederland koopt? En aan de andere kant maar zagen voor een ééngemaakte vrije markt. My ass!!! Als 't dan moet, rij ik wel naar rotterdam, zo ver is dat ook niet en voor mij even ver als A & C (heb trouwens niks tegen hen hoor, dit is tegen de producenten).
                                www.musicinframe.be

Comment

Working...
                                X