Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beetje problemen met instellingen toestel in studio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Beetje problemen met instellingen toestel in studio

    Oorspronkelijk geplaatst door Sweetmieke Bekijk bericht
    Dank je wel raf... Een lichtmeter heb ik nog niet, dat zou ik mij eens moeten aanschaffen...
    Heb je wel: je camera met histogram.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #17
      Re: Beetje problemen met instellingen toestel in studio

      Oorspronkelijk geplaatst door Alca Bekijk bericht
      In studio ga ik naar 1/60 omdat dit de juiste sync snelheid is met de flitsers, 1/125 is nog geen probleem maar als ik boven 1/250 ga dan krijg ik men gordijn te zien.
      1/60? waar haal je dat vandaan?

      Je camera heeft een maximale sync van 1/200 tot 1/250 naargelang de triggers je gebruikt...

      je beeld wordt zowiezo bevroren door de flits, maar hoe lager je de sluitertijd neemt hoe meer kans er is dat je invloed krijgt van aanwezig licht. Dus makkelijkheids halve neem 1/125 of 1/200, dan loop je minder risico.
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #18
        Re: Beetje problemen met instellingen toestel in studio

        Oorspronkelijk geplaatst door Sweetmieke Bekijk bericht
        Hallo,

        Ik fotografeer vaak in de studio maar ik vind mijn foto's vaak flets overkomen...
        Ik heb soms moeite met de belichting en zo...
        Ik heb een nikon D300...

        Zijn er nog mensen met dat toestel? Als je in een studio fotografeert op wat stel je hem best in?

        Bedankt alvast
        kan je eens een voorbeeldje posten van wat jij "fletse" foto's noemt?
        werk je in RAW? of in jpg... kan namelijk ook aan de postproductie liggen of aan de instellingen op je D300 voor jpg.
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #19
          Re: Beetje problemen met instellingen toestel in studio

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          heb je wel: Je camera met histogram.
          heel juist!
          http://www.jvs-photography.be/

          Comment


          • #20
            Re: Beetje problemen met instellingen toestel in studio

            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht



            je beeld wordt zowiezo bevroren door de flits.....

            niet akkoord hoor
            http://www.jvs-photography.be/

            Comment


            • #21
              Re: Beetje problemen met instellingen toestel in studio

              Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
              zoals ik eerder al zei, de d300 geeft ruis op 200-300-400 iso in de studio, nee niet die van mij alleen ,elke d300, vandaar op iso 100 zetten!
              Heb ik dan de enige goede D300 gehad?????
              200 iso f18 1/160 125mm

              100%
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #22
                Re: Beetje problemen met instellingen toestel in studio

                Gelukzak
                Ben nog op zoek naar de ruis

                'k zal ook eens gaan pixelpeepen in m'n laatste fotos genomen in een studio.
                'k had tot nu toe ook nog nooit gemerkt dat er ruis in zat.
                Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                "Casu Consulto - Modo Fac"

                Comment


                • #23
                  Re: Beetje problemen met instellingen toestel in studio

                  deze foto's zeggen niet veel he, je moet vergelijken niet gewooon een foto tonen!

                  maak enkele foto's in de studio met verschillende iso waardes en vergelijk dan....

                  en het is ondertussen algemeen geweten hoor van die ruis op lage isowaardes bij de d300, zelf geloofde ik er ook geen bal van omdat mijn d80 in de studio op 200 ruisloos presteerd en das toch weer een klasse lager....
                  http://www.jvs-photography.be/

                  Comment


                  • #24
                    Re: Beetje problemen met instellingen toestel in studio

                    Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                    wb op auto, snelheid tussen 125 en 200 ste, diafragma 8-11 en voor de d300 belangrijk is iso op 100 en niet standaard op 200 of hoger laten staan , geeft in de studio ruis ....verder adobe rgb instellen en niet srgb,
                    lichtmeter is niet noodzakelijk, even testshot maken en je ziet het resultaat...
                    je toestel aan je laptop hangen in de studio zo zie je elke foto gelijk op je pc scherm is wel wat handiger dan dat kleine schermpje van je toestel

                    suc6
                    WB doe je best toch niet op auto.
                    Aangezien de meeste studiosflitsers niet op de camera staan en de meeste werken via triggers. Moet je hem natuurlijk instellen op flitslicht.
                    Of ben ik verkeerd?

                    Tom
                    Canon 450d + grip, Canon 70-200mm f4 L, Tamron 28-75mm f2.8, Canon speedlite 430ex II, Tamron 90mm f2.8, Seculine t2d + Strobist.
                    The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Beetje problemen met instellingen toestel in studio

                      de auto wb doet het meestal uitstekend in de studio, finetunen kan altijd even in raw mocht het niet helemaal perfect zijn
                      http://www.jvs-photography.be/

                      Comment

                      Working...
                      X