Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Interessepeiling CANON EOS7D (3 maand oud, nieuwstaat, in doos, garantie, alles)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Interessepeiling CANON EOS7D (3 maand oud, nieuwstaat, in doos, garantie, alles)

    Wat beteft tweedehandse waarde vind ik dat op het moment dat je met de doos de winkel uitloopt, je 30% verliest. Voor een goede tweedehandse body of lens wil ik prijs geven die tussen 50 en 70 % van de nieuwwaarde ligt. Dit heeft te maken met BTW, mogelijke garantieproblemen, risico op verborgen gebreken, afwezigheid factuur op naam enzovoort.

    Dit is misschien de reden waarom ik nog niets tweedehands heb gekocht via BD en alles wat ik verkoop ook vrij snel een nieuwe eigenaar vind .
    We all go a little mad sometimes. Haven't you?
    Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

    Comment


    • #17
      Re: Interessepeiling CANON EOS7D (3 maand oud, nieuwstaat, in doos, garantie, alles)

      Oorspronkelijk geplaatst door photome Bekijk bericht
      Maar jij bent geen kleine vriendelijke winkel die me een super goede service gaat bieden, wat is het verschil dan met via internet bestellen aan de laagste prijs waar ik een ongebruikt, nieuw toestel krijg aan dezelfde prijs als jij vraagt?


      + sowieso een langere garantie periode bij internet bestellen

      Comment


      • #18
        Re: Interessepeiling CANON EOS7D (3 maand oud, nieuwstaat, in doos, garantie, alles)

        Voilà!

        Bij deze staat de mijne dus te koop!

        Comment


        • #19
          Re: Interessepeiling CANON EOS7D (3 maand oud, nieuwstaat, in doos, garantie, alles)

          Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
          Right

          1066 + 21% = 1289.86

          1115.70 + 21% = 1350


          HJanssen is dus correct.


          1350 = 121%

          dus om bedrag zonder btw te kennen: 1350 / 1.21 = 1115.70
          Uiteraard verkoopprijs - 21% niet gelijk aan aankoopprijs + 21%...
          Klopt inderdaad als je het oorspronkelijke BTW bedrag wil berekenen.
          Ik (en matthias ook veronderstel ik) ging er echter van uit dat je een eerlijke prijs hebt door 21% (of tussen de 20 en 30%) van de nieuwprijs af te trekken.
          En niet de +- 18% tov de nieuwprijs die jij hier in rekening brengt.

          Dat BTW bedrag dat ooit betaald is over de waarde (of aankoopprijs van een winkel) interesseert me namelijk niet als ik iets 2e hands koop als particulier, ik wil weten hoeveel verschil IK betaal.
          Last edited by photome; 3 maart 2010, 21:57.

          Comment


          • #20
            Re: Interessepeiling CANON EOS7D (3 maand oud, nieuwstaat, in doos, garantie, alles)

            Ik heb voor een vergelijkbare cam 1125 gekregen. (7D van ongeveer even oud)
            En heb ook al die gekke berekeningen over me gekregen, zelfs een bod van 800....
            Laat hem niet te goedkoop schieten, er is altijd wel iemand die wel een eerlijke prijs wil geven!!

            Comment


            • #21
              Re: Interessepeiling CANON EOS7D (3 maand oud, nieuwstaat, in doos, garantie, alles)

              Oorspronkelijk geplaatst door photome Bekijk bericht
              OMG...
              1350 - 1350/100x21

              Eventjes terug naar school gaan hé, 1350 - btw van 21% = 1350/1,21

              Comment


              • #22
                Re: Interessepeiling CANON EOS7D (3 maand oud, nieuwstaat, in doos, garantie, alles)

                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                Eventjes terug naar school gaan hé, 1350 - btw van 21% = 1350/1,21
                De aankoopprijs van de winkel is idd de prijs die jij berekent, dat is ongveer 18% minder dan de nieuwprijs.

                21% korting op een bedrag van 1350 is en blijft 1066,5 euro (1350 - (1350/100*21)).
                Net zoals 30% korting 945 euro zou zijn.

                Wie wil er nu de aankoopprijs van een winkel weten als je iets 2e hands aankoopt??
                Last edited by photome; 3 maart 2010, 22:31.

                Comment


                • #23
                  Re: Interessepeiling CANON EOS7D (3 maand oud, nieuwstaat, in doos, garantie, alles)

                  Oorspronkelijk geplaatst door photome Bekijk bericht
                  Wie wil er nu de aankoopprijs van een winkel berekenen als je iets 2e hands aankoopt??
                  Eerst zegt iemand dat ie minstens de btw er wil aftrekken (wat daar de motivatie achter is snap ik ook niet)
                  En wie wil wil er nu 30% korting omdat iets tweedehands is? (maar zo goed als nieuw)
                  Ik vind dat hier allemaal een bak geleuter, op BD zijn er altijd mensen die de "kantjes" eraf willen lopen.
                  Persoonlijk heb ik daar niks op tegen, maar ik betaal in ieder geval altijd een eerlijke prijs als ik iets van iemand wil overnemen.

                  Ieder zijn gedacht.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Interessepeiling CANON EOS7D (3 maand oud, nieuwstaat, in doos, garantie, alles)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                    Eerst zegt iemand dat ie minstens de btw er wil aftrekken (wat daar de motivatie achter is snap ik ook niet)
                    En wie wil wil er nu 30% korting omdat iets tweedehands is? (maar zo goed als nieuw)
                    Ik vind dat hier allemaal een bak geleuter, op BD zijn er altijd mensen die de "kantjes" eraf willen lopen.
                    Persoonlijk heb ik daar niks op tegen, maar ik betaal in ieder geval altijd een eerlijke prijs als ik iets van iemand wil overnemen.

                    Ieder zijn gedacht.
                    Dat klopt inderdaad Rudy.
                    Maar ik kan het wel begrijpen als ik mij in de plaats van de koper stel.
                    Voor foto apparatuur worden vaak opvallend hoge bedragen neergeteld voor 2e hands artikelen. Bij lenzen kan ik dit volledig begrijpen, gezien de waardevastheid en het feit dat een bepaald model makkelijk 5-10 jaar hetzelfde blijft.

                    Maar bij andere artikelen, zoals bvb computeronderdelen liggen die 2e hands prijzen veel lager.
                    En we spreken hier voor een laptop toch ook vaak over +1000 euro.
                    Nochtans evolueren camera's ook gigantisch snel.
                    Ik vrees dat het dus vooral de hoge vraag naar deze artikelen is (en de gewoonte van veel 2e hands aan te kopen). Ik kocht nooit 2e hands, altijd nieuw, maar mijn eerste dSLR was een 2e hands, simpelweg omdat er zoveel aangeboden wordt.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Interessepeiling CANON EOS7D (3 maand oud, nieuwstaat, in doos, garantie, alles)

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                      Eerst zegt iemand dat ie minstens de btw er wil aftrekken (wat daar de motivatie achter is snap ik ook niet)
                      En wie wil wil er nu 30% korting omdat iets tweedehands is? (maar zo goed als nieuw)
                      Ik vind dat hier allemaal een bak geleuter, op BD zijn er altijd mensen die de "kantjes" eraf willen lopen.
                      Persoonlijk heb ik daar niks op tegen, maar ik betaal in ieder geval altijd een eerlijke prijs als ik iets van iemand wil overnemen.

                      Ieder zijn gedacht.
                      Dat is heus niet een kwestie van de kantjes er van af lopen hoor. Als een tweedehands me relatief weinig voordeel oplevert koop ik gewoon veel liever nieuw. Dat betekent dan ook dat ik weinig tweedehands koop. Hierdoor ben ik dus meer kwijt dan iemand die wel (jong) tweedehands koopt, maar ik heb hierbij het gevoel dat ik meer zekerheid heb. Als jij dat de kantjes er van af lopen vind dan verschilt onze kijk op die uitdrukking toch
                      http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

                      http://rouwkema.smugmug.com/

                      Comment


                      • #26
                        Re: Interessepeiling CANON EOS7D (3 maand oud, nieuwstaat, in doos, garantie, alles)

                        Oorspronkelijk geplaatst door photome Bekijk bericht
                        OMG...
                        1350 - 1350/100x21.

                        Matthias is dus correct...
                        Hjanssen is inderdaad correct, maar enfin, tgaat om het principe
                        5DmkIII en wat glas

                        Comment


                        • #27
                          Re: Interessepeiling CANON EOS7D (3 maand oud, nieuwstaat, in doos, garantie, alles)

                          kijk, als er iemand naar mij komt met een 7D in perfecte staat, al is die 3 maand oud. En als die gekocht is in de winkel waar ik hem wilde kopen (of vergelijkbaar qua service) dan heb ik er geen probleem mee om 100 euro minder te betalen voor het tweedehands toestel

                          geen hond (noch jij, noch iemand anders) gaat OOIT merken dat dat toestel niet nieuw is, dus die 100 euro is lekker in de zak gestoken
                          5DmkIII en wat glas

                          Comment


                          • #28
                            Re: Interessepeiling CANON EOS7D (3 maand oud, nieuwstaat, in doos, garantie, alles)

                            Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                            Hjanssen is inderdaad correct, maar enfin, tgaat om het principe
                            't Is te zien hoe je het bekijkt (zie eerdere posts hierover).
                            Het is een beetje nutteloos om de aankoopprijs van een winkel te weten natuurlijk.
                            Daarom dat ik er van uit ging dat jij het BTW percentage als korting op de nieuwprijs wou, dus 21% minder betalen dan de nieuwprijs.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                            kijk, als er iemand naar mij komt met een 7D in perfecte staat, al is die 3 maand oud. En als die gekocht is in de winkel waar ik hem wilde kopen (of vergelijkbaar qua service) dan heb ik er geen probleem mee om 100 euro minder te betalen voor het tweedehands toestel

                            geen hond (noch jij, noch iemand anders) gaat OOIT merken dat dat toestel niet nieuw is, dus die 100 euro is lekker in de zak gestoken
                            Da's waar, maar dat geldt inderdaad enkel als je al een relatie hebt met die winkel.
                            Als je steeds je dure spullen 2e hands koopt heb je namelijk niets aan de service die winkels bieden aan goede klanten (al zeker niet als je nooit persoonlijk contact hebt).

                            Als een winkel je kent, krijg je vaak voordelen die voor mij onbetaalbaar zijn.
                            Op professioneel vlak zit ik in de informatica sector, de service die mijn vaste winkel mij biedt is onbetaalbaar. En die vertrouwensband verkrijg je niet door 2e hands te kopen.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Interessepeiling CANON EOS7D (3 maand oud, nieuwstaat, in doos, garantie, alles)

                              Oorspronkelijk geplaatst door photome Bekijk bericht
                              't Is te zien hoe je het bekijkt (zie eerdere posts hierover).
                              Het is een beetje nutteloos om de aankoopprijs van een winkel te weten natuurlijk.
                              Daarom dat ik er van uit ging dat jij het BTW percentage als korting op de nieuwprijs wou, dus 21% minder betalen dan de nieuwprijs.
                              ik bedoelde dus wat Hjanssen berekende. De prijs zonder BTW dus, en niet de nieuwprijs - 21% ervan want dat is eigenlijk een getal dat absoluut niets te maken heeft met mijn redenering
                              5DmkIII en wat glas

                              Comment


                              • #30
                                Re: Interessepeiling CANON EOS7D (3 maand oud, nieuwstaat, in doos, garantie, alles)

                                Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                                kijk, als er iemand naar mij komt met een 7D in perfecte staat, al is die 3 maand oud. En als die gekocht is in de winkel waar ik hem wilde kopen (of vergelijkbaar qua service) dan heb ik er geen probleem mee om 100 euro minder te betalen voor het tweedehands toestel

                                geen hond (noch jij, noch iemand anders) gaat OOIT merken dat dat toestel niet nieuw is, dus die 100 euro is lekker in de zak gestoken
                                .. en geen hond gaat ooit merken dat hij niet met verpakking en al van de trappen gedonderd is ... .. procedeer maar achteraf

                                Waarmee ik absoluut niets wil impliceren .. (alhoewel ik er bedenkingen bij heb ...)

                                Comment

                                Working...
                                X