Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

toestemming om fotos te maken.....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Als je in Aalst parkeergeld vergeet te betalen, maken 'controleurs' een fototje van je wagen ... en geven je een parkeerticket.
    Gewoon lekker terug fotograferen .
    Groeten,
    Ronald
    http://fotografie.jouwweb.nl/

    Comment


    • #17
      Originally posted by Sonyke
      Het komt er eigenlijk hier op neer : niet fotograferen/publiceren zonder toelating, er zijn er een hele reeks waar het zelfs uitdrukkelijk verboden is o.a. militaire gebouwen, onderzoekscentra enz. alles wat een bepaald belang kan schaden. Bij militaire gebouwen is dat bijvoorbeeld in het "belang van de verdediging van het land" Ik heb daar ooit wel eens een opsommende, niet beperkende lijst van gezien.
      Mensen met een opleiding fotografie kunnen hier waarschijnlijk meer over vertellen, ik zou het niet verstaan dat dat niet in de opleding behandeld wordt....
      Bedankt voor de toelichting sonyke. Ik heb zo geen opleiding gevolgd dus ik zou het niet weten, maar als iemand meer informatie heeft (websites, referenties, ...) laat het maar weten ...
      Mijn fotowebsite : www.filover.be

      Comment


      • #18
        Originally posted by Geert
        @davinci

        Snelheidsovertredingen worden met geijkte en gekeurde camera's genomen.

        Parkeerovertredingen met een gewoon digi toestel ...

        Geert N.
        echt ??

        Happy New Year !
        daVinci
        www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

        Comment


        • #19
          volgens mij mag je op de openbare weg fotograferen wat je wilt.
          is schijnbaar zoiets als persvrijheid...
          alles wat je vanaf de weg kunt fotograveren mag.
          publiceren is weer een ander verhaal.
          "Fuji S2pro" & "Fuji S1pro" Metz 54MZ-3/SCA3402*omni bounce* Sigma 17-35mmD 2.8:4 Aspherical * Nikon 28-80mm * nikon 35-135mm * sigma 70-300mm * sigma 50-500mm * X-drive II 60Gb * 2xCF van 1Gb Ridata - studioflitsers Bowens - manfrotto statief

          Comment


          • #20
            Zoveel regeltjes, in zowel Belgie als Nederland. ik zou zeggen, laat atomium maar instorten, hebben we er ook geen gezeur meer over. Ik dacht dat de ontwerper van het atomium iets heeft bedacht, iets unieks om te delen met anderen. Maar tja, tijden veranderen, mensen veranderen en gaan bekrompen doen.... sorry, aan regeltjes heb ik een broertje dood, wil iemand niet op de foto, dan respecteer ik dat. Maar meestal is het geen probleem, en anders even een korte uitleg over het hoe en waarom. Dat wil ook wel eens bijdaragen aan toestemming.
            http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

            Comment


            • #21
              Originally posted by filipo
              Mogen er trouwens bekende gebouwen/monumenten (als achtergrond) gebruikt worden zonder toestemming van ... ja, van wie eigenlijk ??

              Zo botste ik onlangs per toeval op een site ( http://www.atomium.be/HTMLsite/NL/Pu...utsClub-NL.pdf) op het volgende : (citaat) "de VZW Atomium is de exclusieve eigenaar van de auteursrechten van het Atomium en van de rechten voor de exploitatie van de afbeelding van het Atomium." Betekent dit dus dat je zonder hun toestemming zelf geen foto van het Atomium mag maken en publiceren ???

              Zijn er zo nog (Belgische) gebouwen waarvoor dit geldt ? En hoe kan je dat weten ??? Bestaan daar lijsten van of wetteksten over ?
              Er zijn er nog. Alle gebouwen van Horta bijvoorbeeld. De reproductierechten daarop worden in naam van zijn erfgenamen beheerd door Sofam. Gezien ik nogal een liefhebber ben van het werk van Horta, heb ik ooit zelf eens wat rondgekeken naar wetgevingen daaromtrent, maar ik ben niet echt iets bruikbaars tegengekomen.

              seppuku.

              Comment

              Working...
              X