Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Copyright inbreuk t.o.v. werk BD leden op Flickr

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Copyright inbreuk t.o.v. werk BD leden op Flickr

lap, mijn roodborstje staat er ook tussen

als we het positief bekijken, blijkbaar viel m'n foto in de smaak ..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vicky Bekijk bericht
      het is mij gelukt Mijn foto van het blad half onder de sneeuw is verwijderd van twitpics van Myriame Schils. Gewoon een mailtje sturen naar

support@twitpic.com

met het verzoek om jou foto te verwijderen en er ook de link naar het forum bij doen waar de foto te zien is als bewijs dat het jou foto is.

Wie nog foto's ziet op deze site die van hem/haar zijn kan dus best een mailtje sturen

Ik heb dit ook geprobeerd maar kreeg van de heren van Twitpic de volgende mail terug

If you are a copyright owner or an agent thereof and believe that any User Submission or other content infringes upon your copyrights, you may submit a notification pursuant to the Digital Millennium Copyright Act ("DMCA") by providing our Copyright Agent with the following information in writing (see 17 U.S.C 512(c)(3) for further detail):

1. A physical or electronic signature of a person authorized to act on behalf of the owner of an exclusive right that is allegedly infringed;
      2. Identification of the copyrighted work claimed to have been infringed, or, if multiple copyrighted works at a single online site are covered by a single notification, a representative list of such works at that site;
      3. Identification of the material that is claimed to be infringing or to be the subject of infringing activity and that is to be removed or access to which is to be disabled and information reasonably sufficient to permit the service provider to locate the material;
      4. Information reasonably sufficient to permit the service provider to contact you, such as an address, telephone number, and, if available, an electronic mail;
      5. A statement that you have a good faith belief that use of the material in the manner complained of is not authorized by the copyright owner, its agent, or the law; and
      6. A statement that the information in the notification is accurate, and under penalty of perjury, that you are authorized to act on behalf of the owner of an exclusive right that is allegedly infringed.

Twitpic's designated Copyright Agent to receive notifications of claimed infringement is:

Attention: Noah Winecoff
      Twitpic Inc
      7736 Farr St Suite 907
      Charleston, SC 29492

Please follow the above steps and I can proceed from there.
      knappe mannen daar bij Twitpic.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frutsel Bekijk bericht
        Ik heb dit ook geprobeerd maar kreeg van de heren van Twitpic de volgende mail terug

knappe mannen daar bij Twitpic.com
        Behalve dat ik snellere manieren ken om met iemandi n south carolina te communiceren dan via de post snap ik denk ik het probleem niet? Hoezo ben je boos en wat bedoel je met "knappe mannen"?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
          Behalve dat ik snellere manieren ken om met iemandi n south carolina te communiceren dan via de post snap ik denk ik het probleem niet?
          Het probleem is dat ik op een zeer omslachtige wijze moet gaan aantonen dat ik de eigenaar ben van de foto en dat ik haar, Myriam Schils dus geen toestemming heb gegeven om mijn foto te gebruiken.
          Ik zou denken dat zij, Myriam Schils dus maar moet aantonen wat van haar is en eventueel een geschreven verklaring moet hebben om een foto van iemand anders te mogen gebruiken. Twitpic zou in geval van klacht de account moeten blokkeren tot zij het tegendeel kan bewijzen.
          Ik geloof de hier de situatie op zijn kop staat

Comment

Het probleem is dat ik op een zeer omslachtige wijze moet gaan aantonen dat ik de eigenaar ben van de foto en dat ik haar, Myriam Schils dus geen toestemming heb gegeven om mijn foto te gebruiken.
            Ik zou denken dat zij, Myriam Schils dus maar moet aantonen wat van haar is en eventueel een geschreven verklaring moet hebben om een foto van iemand anders te mogen gebruiken. Twitpic zou in geval van klacht de account moeten blokkeren tot zij het tegendeel kan bewijzen.
            neen, de wet is, gelukkig maar, dat men onschuldig is tot het tegendeel bewezen is ..., wat dus betekent dat de aanklager de schuld moet bewijzen.

edit: ter info, wat velen vergeten: rechtvaardigheid VOLGT op de wet (en is niet absoluut)
            Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
            - Isaac Asimov-

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pquito Bekijk bericht
              wat dus betekent dat de aanklager de schuld moet bewijzen.
              Dat is dan ook gebeurd!
              Weliswaar via mail en met de nodige links naar de plaats hier op BD, waar de originele foto te vinden is. Maar dat is dus duidelijk onvoldoende voor de heren van Twitpic.

Ze zouden beter een voorbeeld nemen aan het beleid bij Flickr, 1 melding naar abuse door Marl1, waarvoor dank, en haar Flickr account was verwijderd.

Comment

En op de report link klikken? Helpt dat iets?
                Net zo lang blijven klikken tot ze in actie komen

Gr. X.

Comment

Dat zou pas e omgekeerde wereld zijn. Ik weet ook wel dat jij in je recht staat (dat zet ik ook niet ter discussie) en ik ben het met je eens dat briefpost met south carolina inderdaad niet het meest efficiënte communicatiemiddel is. Maar ze vragen toch helemaal niet veel van je? Hooguit "identification". Welke foto op twitpic pleegt een inbreuk op de copyrights? Wat is het originele werk? Hoe kan men je bereiken? En daarnaast hoef je voor zover ik kan lezen nog niet eens dingen te gaan bewijzen, maar neemt met genoegen met een (ondertekende) verklaring op eer. Omslachtig, maar wel correct.

Comment

Hoi,

Iemand heeft mij net gewaarschuwd dat er dus een foto van mij gepikt is van op BD (al langere tijd) en dat heb ik ondertussen opgelost.

Kan het hier op BD niet aangepast worden dat men niet meer rechts kan klikken om de foto op te slaan? dat zou al een heel pak geruster zijn om onze foto's hier te posten. Er lopen veeeeel mensen rond die op zoek zijn om foto's te gebruiken voor hun eigen site en zolang BD niet beveiligd is, zal dit probleem jammer genoeg niet verdwijnen :-(

'k denk dat er dan meer zou gepost worden en het wordt het voor allen plezanter en ontspannender.

Grtz R.
                    Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door easygirl Bekijk bericht
                      Hoi,

Iemand heeft mij net gewaarschuwd dat er dus een foto van mij gepikt is van op BD (al langere tijd) en dat heb ik ondertussen opgelost.

Kan het hier op BD niet aangepast worden dat men niet meer rechts kan klikken om de foto op te slaan? dat zou al een heel pak geruster zijn om onze foto's hier te posten. Er lopen veeeeel mensen rond die op zoek zijn om foto's te gebruiken voor hun eigen site en zolang BD niet beveiligd is, zal dit probleem jammer genoeg niet verdwijnen :-(

'k denk dat er dan meer zou gepost worden en het wordt het voor allen plezanter en ontspannender.

Grtz R.
                      De beveiliging moet gebeuren aan de bron, op de webruimte waar de foto geparkeerd staat.
                      Hier op BD wordt gewoon een koppeling naar de foto gemaakt. Als je die beveiligt, werkt ze niet meer.
                      Een foto die beveiligd is tegen downloaden kan je waarschijnlijk niet naar elders koppelen.

Mijn gedacht.
                      Vriendelijke groet,

Jos

Comment

En dan nog, iedereen kan een screenshot maken hé.
                        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Bij die Russische site staan ze onder "Verzameling van plaatjes", er is niemand die eigendom claimt ervan. Maar moest iemand zijn foto daartussen vinden en het willen afhalen, wil ik wel een bericht in het Russisch schrijven.
                          Het is wel idd zielig dat men foto's steelt, maar dan nog op flickr, wat heb je daar aan? Een moment van egotripping?
                          Canon EOS 40D + 350D + 100-300 ƒ/5.6 + Helios 44M-6 58mm ƒ/2.0 + Helios 44-2 58mm ƒ/2.0 + Meyer-Optik auto 135mm ƒ/2.8 + Meyer-Optik 29mm ƒ/2.8^^

Comment

Dit soort beveiligingen is technisch quasi onmogelijk.
                            Niet langer kunnen rechterklikken wordt meestal gedaan via javascript en iedereen die weet wat hij/zij doet
                            kan dat uitschakelen. Een andere mogelijkheid is de foto's via een flash of andere applicatie tonen, maar ook
                            dat is niet waterdicht want flash is perfect te decompilen.

In het kort: als je het kan zien, kan je het vastkrijgen. Er zouden echt al wel speciale constructies moeten worden
                            gemaakt om foto's op BD (of eender waar) echt te 'obscuren'. Beveiligen is immers quasi onmogelijk.

Nu is het wel zo dat de gemiddelde persoon door dat soort 'beveiligingen' wordt tegengehouden dus het zou
                            de kans dat een foto wordt gestolen verminderen.
                            Have fun!
                            EOS 50D - EF-S 18-55 f/4-5.6 IS - Sigma 18-50 EX f/2.8 - EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - Sigma 10-20 EX f/4-5.6

Comment

Working...
                            X