Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Merci BD voor het VZW presentje...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by tilde
    In principe vind ik de niet-leden prijs van 5O euro best een goede prijs. Alleen is de server veel te traag en krijg je geen exif info.
    En wat te denken van de optie : Adopt Album:
    What if the owner of this album decides to remove it?
    Now you can copy the entire album to your account just by pressing the button below.
    Afterwards you can modify the albums as you desire, and just keep the photos you want.
    (This may take several minutes)
    Ik denk dat ik deze optie niet goed begrijp want het lijkt mij een flagrante aanfluiting van copyrights
    Kan je op pixagogo ook met css werken ? Of andere styles kiezen ?

    50 euro per jaar voor onbeperkte upload op pbase.com zou de hemel zijn.
    Tilde, bij pbase 23 euro per jaar voor 100 Mb en 46 euro voor 200 Mb. Plus EXIF, plus eigen indeling. Wat wil een mens nog meer. Oja, en behoorlijk snel.

    Comment


    • #32
      Originally posted by tilde
      Antwoord voor Paul : Op dit ogenblik ben ik thuis en ondervind ik het omgekeerde. Nu is pixagogo sneller dan pbase in het opbouwen van het beeld. Bij beide zie ik in de linkerbovenhoek van de foto eerst nog dat brokenimagelink-icoontje, maar daarna is bij pix het beeld in 1 keer onmiddellijk opgebouwd en bij pbase zie je dat het beeld in twee of meer momenten moet opgebouwd worden. Bij pixagogo wordt het indexblad dan weer trager opgebouwd dan dan bij pbase.

      Vraagje. Wat zijn jullie ambities ivm online fotoalbums hosten en in welke mate denken jullie nu of in de toekomst bergelijkbaar te zijn met pbase ? Is dit een corebusiness voor jullie ? Forum ? Cameradatabase ? Landendatabase ? Albums met subalbums ? Uploaden via zipbestanden ? Zoekfunctie in albums ? 't Zijn allemaal dingen die een pbase-gebruiker zou gaan missen.

      Zou je die adopt-optie niet beter default "af"-zetten ?
      Tilde:
      Waw! Veel vragen tegelijk!

      1. core business: ja, absoluut! Maar ruimer dan enkel de foto-fanaten (deze blijven uiteraard een bevoorrechte groep ;->) Binnen dit en een paar jaar zijn er enkel nog digitale toestellen en we willen iedereen de mogelijkheid geven om zowel prive als semi-prive als publieke albums uit te wisselen. Da's misschien het belangrijkste verschil met Pbase waar alles per se publiek is (tenzij ik me miskeken heb)

      2. Forum ? Cameradatabase ? Landendatabase ? --> zijn zeker interessante opties en trekpleisters voor deelgroepen zoals BD en maken dus goede kans. Alleen mogen we de beginnner daarmee niet afschrikken (het begin van "Pixagogo Pro?"

      3. Albums met subalbums? We zoeken alleszins naar extra structureringsmethodes. Tags? Folders? Subalbums? Zoekfuncties? Wat vinden jullie zelf?

      4. Adopt photo: nu default mogelijk met het oog op de beginnende gebruiker. Ervaren gebruikers kunnen het allemaal makkelijker overzien en begrijpen om het af te zetten. Maar de default setting moet misschien wel deel gaan uitmaken van een eenmalig in te stellen persoonlijk profiel.

      Keep clickin' !

      Paul
      650diesel etc.
      "There's nothing like adding a touch of chaos to an existing state of confusion."

      Comment


      • #33
        Originally posted by Tinne
        Waarom krijgen jullie 6 maanden en ik maar 6 dagen !!!
        Staat in mijn bevestigingsmailtje.....

        Als het idd klopt van die betaling enkel met creditcard....tja, dan zijn die 6 dagen voor mij idd genoeg.....
        Tinne: zoals Peter al zei: die 6 dagen was natuurlijk een vergissing!
        ==> en ook: betaling kan niet enkel met credit card maar ook met overschrijving (voor heel Europa).

        Paul
        650diesel etc.
        "There's nothing like adding a touch of chaos to an existing state of confusion."

        Comment


        • #34
          Hmmm, krijg een 'Unknown error'. Morgen nog eens proberen. Wat ik zag ging wel sneller dan wat ik nu heb: SmugSmug. Deze laatste heeft wel veel instelmogelijkheden en opties maar is wel wat traag hier.

          Edit: lukt nu wel.
          Groeten,
          Ronald
          http://fotografie.jouwweb.nl/

          Comment


          • #35
            Originally posted by j@n
            Wat wil een mens nog meer.
            De lotto winnen! Dat zou ik nog eens graag willen.
            Verder hoop ik dat je een goede nachtrust hebt gehad.
            Ik kan er weer een dagje tegen. Jij ook?

            Comment


            • #36
              Originally posted by tilde
              Amai, Wesley. Gij zijt ne toffe gast om u zo te her-editen!
              Dat verdient 12 maand gratis webspace!


              ik was in het heetst van de strijd niet echt op mijn woorden aan het letten, nu heb ik het nog eens geprobeerd en het 'lijkt' alsof alles werkt.

              Comment


              • #37
                Originally posted by paulrmc
                Originally posted by Tinne
                Waarom krijgen jullie 6 maanden en ik maar 6 dagen !!!
                Staat in mijn bevestigingsmailtje.....

                Als het idd klopt van die betaling enkel met creditcard....tja, dan zijn die 6 dagen voor mij idd genoeg.....
                Tinne: zoals Peter al zei: die 6 dagen was natuurlijk een vergissing!
                ==> en ook: betaling kan niet enkel met credit card maar ook met overschrijving (voor heel Europa).

                Paul
                Aha ok ! thx Paul, dat zit ik dus ook weer in de game

                "Alive and Kicking"

                http://www.pbase.com/tinnew

                Comment


                • #38
                  Niet dat ik in ondank wil overkomen, maar pBase wint het nog steeds voor mij ... héél gebruiksvriendelijk mét mogelijkheden qua layout
                  Sam greetzzzzzzz U
                  -------------------------------------------
                  Never apologize for showing feeling.
                  When you do so, you apologize for the truth.
                  -------------------------------------------
                  Canon Stuff

                  Comment


                  • #39
                    Hebben jullie de uploader applicatie al gebruikt om je foto's online te plaatsen. Zodoende kan je makkelijk je foto's in batch uploaden naar de website.

                    Comment


                    • #40
                      [quote]Originally posted by morphy
                      Hebben jullie de uploader applicatie al gebruikt om je foto's online te plaatsen. Zodoende kan je makkelijk je foto's in batch uploaden naar de website.


                      Ik heb hem al gebruikt. Je kan dan een hele reeks (album) ineens opladen.

                      Miloke
                      Pentax optio 430 RS
                      Nikon D70
                      BD0076BE
                      Website: http://users.telenet.be/miloke/miloke/

                      Comment


                      • #41
                        Paulmrc, als ik het goed heb opgemerkt zit jij mee aan de wieg van Pixagogo. Wat ik spijtig vind en mij afschrikt is de taal. Ik vind het spijtig dat vlamingen zo onderdoen voor hun taal. Ik begrijp wel dat internet internationaal is, maar waarom niet zeker de twee talen? Als ik pixagogo bekijk zou ik denken dat het iets van america is.
                        Maar ja, dit is mijn persoonlijke mening hé?

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by Act
                          Paulmrc, als ik het goed heb opgemerkt zit jij mee aan de wieg van Pixagogo. Wat ik spijtig vind en mij afschrikt is de taal. Ik vind het spijtig dat vlamingen zo onderdoen voor hun taal. Ik begrijp wel dat internet internationaal is, maar waarom niet zeker de twee talen? Als ik pixagogo bekijk zou ik denken dat het iets van america is.
                          Maar ja, dit is mijn persoonlijke mening hé?
                          Act: de bedoeling is om echt internationaal te kunnen meespelen, en zo iedereen - inclusief ons Vlamingen :-> - van de schaalvoordelen te kunnen laten genieten (anders kan je nl. nooit onbeperkte ruimte en toegang aanbieden voor 5 euro per maand...). En het werkt: meer dan de helft van onze gebruikers ZIJN Amerikanen.

                          Maar nu het echt goede nieuws: nergens staat dat het enkel in het Engels hoeft te blijven! Daarom is ons onverschrokken development team op dit eigenste ogenblik bezig niet gewoon aan een Nederlandstalige, maar aan een universeel meertalige versie van de dienst. D.w.z. dat we in erg korte tijd - zonder extra releases - nieuwe talen kunnen bijschakelen. Dus hierbij plechtig beloofd: een Nederlandstalige site ruim voor het einde van dit jaar! Met het Frans niet lang daarna. En dynamisch omschakelen tussen de talen, zowel voor de foto-eigenaar als de album-lezer.

                          Bedankt voor de persoonlijke mening. Zeer geapprecieerd!
                          650diesel etc.
                          "There's nothing like adding a touch of chaos to an existing state of confusion."

                          Comment


                          • #43
                            Wat ervaringen nadat ik een paar albumpjes heb opgeladen:

                            1. Ik trek met dus effe niks aan van het volume en laad op in 'onversneden' versie ( massa's MB's dus). Dat is voor mij makkelijk natuurlijk ( ik moet niks resizen),maar of het een goede zaak is.... ik zou daar nog eens over denken. Want door zo'n grote bestanden ineens ( met de uploader) op te laden vertraagt de boel aanzienlijk.

                            2.Ik zou ook nog eens nadenken over het beginscherm:het is niet erg 'vriendelijk' een beginscherm te krijgen dat aangeeft dat je 'gerederect' wordt naar een ander server;ik begrijp de bedoeling wel, maar ik zou het net iets klantvriendelijker maken.

                            3. Ik vind de interfaces zeer gebruiksvriendelijk;zowel de layout functies,het opladen edm zitten goed. Misschien één idee(tje): in de pixago viewer twee woorden uiteg over de knoppen rechtsboven, kan handig zijn.Bewerken van foto's in album zit goed ( voorlopig mis ik niks) maar kan wel iets sneller misschien ? ( ik ken er te weinig van hoor, maar bvb het verplaatsen van foto's in een album vraagt 3 handelingen: 2 x selecteren en dan 'verplaats'; kan dat niet met slepen gewoon ?)

                            3. Ik mis wel zoekfuncties edm; dat lijkt me erg dringend en noodzakelijk. Het browsen doorheen de categorieën is te beperkt en te arbritair; ik zou in elk geval laten zoeken op login; het moet mogelijk zijn om albums van bekenden makkelijk op te sproren. ( bij Pbase heb je een soort 'eigen' url precies, zoiets mis ik hier - of ik vind het niet, kan ook)

                            4. De layout valt me reuze goed mee; weinig toeters en bellen, maar wel "af".

                            Algemeen vind ik dit een goede vorm van samenwerking tussen BD en een bedrijf: op deze manier is er (hopelijk) voor beide partijen een win-win situatie.
                            Peter

                            http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
                            http://www.photoblog.be/peterwarson

                            Comment


                            • #44
                              hey Peter,

                              na effe zoeken heb ik dan toch je 'eigen url' gevonden

                              www.pixagogo.com/?wesley

                              in uw geval
                              www.pixagogo.com/?peter , maar je moet dan wel nog effe jouw albums sharen

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by wesley
                                in uw geval
                                www.pixagogo.com/?peter , maar je moet dan wel nog effe jouw albums sharen
                                Die zijn in ieder geval niet van Peter Warson. En ik kan het weten.

                                Comment

                                Working...
                                X