Re: Luxcolor of Art & Craft
Ik heb een vergelijkbaar geval meegemaakt. Ik vroeg een 14-tal maanden geleden een scherpe prijs voor mijn 450D met 18-55 IS kitlens. Ik kreeg die, vergezeld van een snelle SD kaart van 4 Gb. Tot dusver fantastische service vond ik. Omdat ik echter reeds eerder een PhotoCube van Emtec had gekocht, en deze geen kaartjes van meer dan 2 Gb kan inlezen, vroeg ik via mail of ik er geen van 2 Gb kon krijgen. Opnieuw fantastisch antwoord: je krijgt er 2 van 2 Gb ! Men zei er eerlijkheidshalve wel bij dat ze niet van een bekend merk, maar toch even snel waren.
Na afhalen van het toestel, en eens thuisgekomen bleek dat de kaartjes niet even snel waren (serieus integendeel). Tot daar aan toe, ik had ze gratis gekregen (een gegeven paard kijkt men niet in de bek ), en de prijs van de camera was uiterst competitief. Wat ik wel al ambetanter vond was dat ik een hotpixel opmerkte op mijn eerste foto's. Ik mailde hen enkele 100% crops toe, met de vraag wat er scheelde. Het antwoord was dat dit normaal was, en ik na het maken van enkele 100'den foto's de hotpixel vanzelf zou zien verdwijnen. Na het ongeveer 400 keer indrukken van de ontspanknop (met de camera gericht op het plafond) bleek dat dus natuurlijk niet waar te zijn ! Het antwoord op mijn vraag, en de oplossing voor het probleem vond ik dan naderhand op dit forum .
Een goede maand nadien stond mijn neef op het punt om naar Australië te vertrekken, en hij was nog op zoek achter een spiegelreflex, omdat hij zijn compactje beu was (hij had al analoog getrokken met spiegelreflex). Omdat hij in Gent woont, en de dag nadien effectief de lucht in ging, raadde ik hem toch Art & Craft aan. Omdat ik gesuggereerd had dat hij een best met een PhotoCube zou werken (hij zou een maand wegblijven), kocht hij samen met zijn 500D (+ 18-55 + 55-250) een gelijkaardig opslagmedium aan (van een onbekend merk). 's Avonds, dus de avond voor zijn vertrek, krijg ik hem nog over de vloer. Ten eerste bleek dat hij veel te veel betaald had voor het harde schijfje (en hij had het zogezegd aan -50 % gekregen, yeah right) - als ik het mij goed herinner een 120 euro voor 20 Gb (zonder schermpje !), en ten tweede bleek het de geheugenkaart (van 4Gb) die ze hem verkochtten, niet te aanvaarden (net zoals bij mijn PhotoCube).
M.a.w. men had hem een ouder toestel meegegeven, zogezegd met korting, maar nog veel te duur, en men had tegelijkertijd niet opgemerkt dat het geen kaartjes met hogere capaciteit aankon. Ik ga hier niet over speculeren, maar gezien hij verteld had dat hij de dag erna voor een maand op reis zou vertrekken, is het mogelijk dat ze dachten dat hij er niet meer zou voor terugkeren, en dus dat ze het verouderde toestel kwijt waren. Toen mijn neef vlak voor sluitingsuur nog belde om het probleem te melden, was men wel bereid om het harde schijfje terug te nemen. Ik heb het de week erop dan binnen gebracht, en men gaf (natuurlijk) de fout toe. Feit is: dergelijke fout mag men niet maken, zeker niet bij iemand die de dag erop op reis vertrekt (daarnaast kan men zich wel afvragen of het wel verstandig is om de dag voor je vertrekt nog je materiaal aan te kopen, maar goed).
Dit alles kan natuurlijk aan 1 enkele verkoper liggen, maar dan moet die toch dringend eens wat bijscholing gaan volgen. Daarnaast: als je goed weet wat je wil, kan je het, zoals gezegd, wel aan een deftige prijs kopen. Deze zal echter vermoedelijk hoger zijn dan wat ik sindsdien bij cameranu.nl geef, een winkel waar ik tot dusver zeer tevreden over ben.
Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc
Bekijk bericht
Ik heb een vergelijkbaar geval meegemaakt. Ik vroeg een 14-tal maanden geleden een scherpe prijs voor mijn 450D met 18-55 IS kitlens. Ik kreeg die, vergezeld van een snelle SD kaart van 4 Gb. Tot dusver fantastische service vond ik. Omdat ik echter reeds eerder een PhotoCube van Emtec had gekocht, en deze geen kaartjes van meer dan 2 Gb kan inlezen, vroeg ik via mail of ik er geen van 2 Gb kon krijgen. Opnieuw fantastisch antwoord: je krijgt er 2 van 2 Gb ! Men zei er eerlijkheidshalve wel bij dat ze niet van een bekend merk, maar toch even snel waren.
Na afhalen van het toestel, en eens thuisgekomen bleek dat de kaartjes niet even snel waren (serieus integendeel). Tot daar aan toe, ik had ze gratis gekregen (een gegeven paard kijkt men niet in de bek ), en de prijs van de camera was uiterst competitief. Wat ik wel al ambetanter vond was dat ik een hotpixel opmerkte op mijn eerste foto's. Ik mailde hen enkele 100% crops toe, met de vraag wat er scheelde. Het antwoord was dat dit normaal was, en ik na het maken van enkele 100'den foto's de hotpixel vanzelf zou zien verdwijnen. Na het ongeveer 400 keer indrukken van de ontspanknop (met de camera gericht op het plafond) bleek dat dus natuurlijk niet waar te zijn ! Het antwoord op mijn vraag, en de oplossing voor het probleem vond ik dan naderhand op dit forum .
Een goede maand nadien stond mijn neef op het punt om naar Australië te vertrekken, en hij was nog op zoek achter een spiegelreflex, omdat hij zijn compactje beu was (hij had al analoog getrokken met spiegelreflex). Omdat hij in Gent woont, en de dag nadien effectief de lucht in ging, raadde ik hem toch Art & Craft aan. Omdat ik gesuggereerd had dat hij een best met een PhotoCube zou werken (hij zou een maand wegblijven), kocht hij samen met zijn 500D (+ 18-55 + 55-250) een gelijkaardig opslagmedium aan (van een onbekend merk). 's Avonds, dus de avond voor zijn vertrek, krijg ik hem nog over de vloer. Ten eerste bleek dat hij veel te veel betaald had voor het harde schijfje (en hij had het zogezegd aan -50 % gekregen, yeah right) - als ik het mij goed herinner een 120 euro voor 20 Gb (zonder schermpje !), en ten tweede bleek het de geheugenkaart (van 4Gb) die ze hem verkochtten, niet te aanvaarden (net zoals bij mijn PhotoCube).
M.a.w. men had hem een ouder toestel meegegeven, zogezegd met korting, maar nog veel te duur, en men had tegelijkertijd niet opgemerkt dat het geen kaartjes met hogere capaciteit aankon. Ik ga hier niet over speculeren, maar gezien hij verteld had dat hij de dag erna voor een maand op reis zou vertrekken, is het mogelijk dat ze dachten dat hij er niet meer zou voor terugkeren, en dus dat ze het verouderde toestel kwijt waren. Toen mijn neef vlak voor sluitingsuur nog belde om het probleem te melden, was men wel bereid om het harde schijfje terug te nemen. Ik heb het de week erop dan binnen gebracht, en men gaf (natuurlijk) de fout toe. Feit is: dergelijke fout mag men niet maken, zeker niet bij iemand die de dag erop op reis vertrekt (daarnaast kan men zich wel afvragen of het wel verstandig is om de dag voor je vertrekt nog je materiaal aan te kopen, maar goed).
Dit alles kan natuurlijk aan 1 enkele verkoper liggen, maar dan moet die toch dringend eens wat bijscholing gaan volgen. Daarnaast: als je goed weet wat je wil, kan je het, zoals gezegd, wel aan een deftige prijs kopen. Deze zal echter vermoedelijk hoger zijn dan wat ik sindsdien bij cameranu.nl geef, een winkel waar ik tot dusver zeer tevreden over ben.
Comment