Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Luxcolor of Art & Craft

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Luxcolor of Art & Craft

    Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    Heb onlangs wel iets minder gehoord van Art & Craft.
    Iemand koopt er een Canon 50D met z'n 2 "kitlenzen" (17-85, 70-300).
    Hij vraagt er een geheugenkaartje bij van 4 GB, en ze geven hem een SD-kaart i.p.v. een CF.
    Alleen jammer dat hij dat maar gezien heeft bij thuiskomst... Vind dat toch een fout die niet kan.
    T'is helemaal jammer, omdat ik hem notabene die winkel heb aangeraden.

    Ik heb een vergelijkbaar geval meegemaakt. Ik vroeg een 14-tal maanden geleden een scherpe prijs voor mijn 450D met 18-55 IS kitlens. Ik kreeg die, vergezeld van een snelle SD kaart van 4 Gb. Tot dusver fantastische service vond ik. Omdat ik echter reeds eerder een PhotoCube van Emtec had gekocht, en deze geen kaartjes van meer dan 2 Gb kan inlezen, vroeg ik via mail of ik er geen van 2 Gb kon krijgen. Opnieuw fantastisch antwoord: je krijgt er 2 van 2 Gb ! Men zei er eerlijkheidshalve wel bij dat ze niet van een bekend merk, maar toch even snel waren.

    Na afhalen van het toestel, en eens thuisgekomen bleek dat de kaartjes niet even snel waren (serieus integendeel). Tot daar aan toe, ik had ze gratis gekregen (een gegeven paard kijkt men niet in de bek ), en de prijs van de camera was uiterst competitief. Wat ik wel al ambetanter vond was dat ik een hotpixel opmerkte op mijn eerste foto's. Ik mailde hen enkele 100% crops toe, met de vraag wat er scheelde. Het antwoord was dat dit normaal was, en ik na het maken van enkele 100'den foto's de hotpixel vanzelf zou zien verdwijnen. Na het ongeveer 400 keer indrukken van de ontspanknop (met de camera gericht op het plafond) bleek dat dus natuurlijk niet waar te zijn ! Het antwoord op mijn vraag, en de oplossing voor het probleem vond ik dan naderhand op dit forum .

    Een goede maand nadien stond mijn neef op het punt om naar Australië te vertrekken, en hij was nog op zoek achter een spiegelreflex, omdat hij zijn compactje beu was (hij had al analoog getrokken met spiegelreflex). Omdat hij in Gent woont, en de dag nadien effectief de lucht in ging, raadde ik hem toch Art & Craft aan. Omdat ik gesuggereerd had dat hij een best met een PhotoCube zou werken (hij zou een maand wegblijven), kocht hij samen met zijn 500D (+ 18-55 + 55-250) een gelijkaardig opslagmedium aan (van een onbekend merk). 's Avonds, dus de avond voor zijn vertrek, krijg ik hem nog over de vloer. Ten eerste bleek dat hij veel te veel betaald had voor het harde schijfje (en hij had het zogezegd aan -50 % gekregen, yeah right) - als ik het mij goed herinner een 120 euro voor 20 Gb (zonder schermpje !), en ten tweede bleek het de geheugenkaart (van 4Gb) die ze hem verkochtten, niet te aanvaarden (net zoals bij mijn PhotoCube).

    M.a.w. men had hem een ouder toestel meegegeven, zogezegd met korting, maar nog veel te duur, en men had tegelijkertijd niet opgemerkt dat het geen kaartjes met hogere capaciteit aankon. Ik ga hier niet over speculeren, maar gezien hij verteld had dat hij de dag erna voor een maand op reis zou vertrekken, is het mogelijk dat ze dachten dat hij er niet meer zou voor terugkeren, en dus dat ze het verouderde toestel kwijt waren. Toen mijn neef vlak voor sluitingsuur nog belde om het probleem te melden, was men wel bereid om het harde schijfje terug te nemen. Ik heb het de week erop dan binnen gebracht, en men gaf (natuurlijk) de fout toe. Feit is: dergelijke fout mag men niet maken, zeker niet bij iemand die de dag erop op reis vertrekt (daarnaast kan men zich wel afvragen of het wel verstandig is om de dag voor je vertrekt nog je materiaal aan te kopen, maar goed).

    Dit alles kan natuurlijk aan 1 enkele verkoper liggen, maar dan moet die toch dringend eens wat bijscholing gaan volgen. Daarnaast: als je goed weet wat je wil, kan je het, zoals gezegd, wel aan een deftige prijs kopen. Deze zal echter vermoedelijk hoger zijn dan wat ik sindsdien bij cameranu.nl geef, een winkel waar ik tot dusver zeer tevreden over ben.

    Comment


    • #17
      Re: Luxcolor of Art & Craft

      Tot op heden ben ik ook zeer tevreden over Art & Craft. Je krijgt er steeds een deskundige uitleg. 's Avonds en op zaterdag kan het er wel druk zijn dus als het effe kan op een werkdag gaan. Ook voor geluidsinstallaties is A&C een aan rader

      Comment


      • #18
        Re: Luxcolor of Art & Craft

        Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
        Wij (mijn vader & ik) hebben bij art & craft ook al veel gekocht. Voor duizenden euro's aan body's en plasma schermen. Tot ik mijn 7D wou aanschaffen. De prijs bij hen was 1389 euro. Toen we hem confronteerden met de prijs van topfoto.nu 1199 euro zei men gewoon koop hem dan daar he... Terwijl ze vroeger nog een korting gaven was dit nu blijkbaar niet mogelijk. Dus hebben we de 7D maar bij topfoto gekocht. Voor de rest wel steeds perfecte service.

        mir
        Tegen een BTW van 7,6% kan geen enkele Belgische handelaar op

        Met alle respect voor de verkoper en de koper, maar dit is geen eerlijke vergelijking

        Comment


        • #19
          Re: Luxcolor of Art & Craft

          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          Tegen een BTW van 7,6% kan geen enkele Belgische handelaar op

          Met alle respect voor de verkoper en de koper, maar dit is geen eerlijke vergelijking
          Dat begreep ik maar hij kon toch iets doen he aan de prijs. Maar blijkbaar niet waardoor ik het verschil in prijs toch te groot vond. Of ik later nog terug ga zien we dan wel. Maar verder perfecte service en die betaal je dan ook he.

          mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

          Comment


          • #20
            Re: Luxcolor of Art & Craft

            Verleden week zaterdag voor de eerste keer naar art en craft geweest .
            Achter een 70-200 , direct alle uitleg erover , lens uitgehaald en samen met mij gekeken naar gebreken of krassen ( was een nieuwe dus niets aan te zien ) .
            Niet opdringerig of andere zaken om over te klagen .
            Ik ga (voorlopig) zeker alles daar aankopen wat ik nodig heb .
            Zeker een aan te raden zaak !
            Zaterdag ga ik waarschijnlijk achter een Artic butterfly gaan is 5 euro duurder bij Art dan bij Konijn .
            Maar een extender 2.0 is dan weer 14 euro goedkoper bij Art .
            Dus sommige dingen zijn goedkoper bij Konijnenberg en andere dingen zijn dan weer goedkoper bij Art en Craft .
            Maar Mariakerke/Gent is 39 km en Turnhout is er 130 , dus heen en terug een verschil van 182 km .
            Voor 30 euro verschil op de lens die ik gekocht heb verbruik ik zeker meer benzine ( of boete's ? ) .
            CANON 50D : EF 70-200 f/2.8 IS USM , EFS 17-85mm IS USM , EF 50mm f/1.8 II , EF 35-70 f/3.5-4.5

            Comment


            • #21
              Re: Luxcolor of Art & Craft

              Topic hoort hier meer op zijn plaats dan in het forum "camera's"
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #22
                Re: Luxcolor of Art & Craft

                Ook hier zeer tevreden over de service van Art &Craft, lens tot tweemaal toe binnen voor herstelling en perfect afgehandeld. Mijn fotomateriaal koop ik voortaan daar ipv online !
                | www.fototbr.be - Huwelijksfotograaf en freelance persfotograaf voor het Brugsch Handelsblad/Krant van West-Vlaanderen |
                100% Canon - 50% Mac - 25% Strobist

                Comment


                • #23
                  Re: Luxcolor of Art & Craft

                  Bedankt voor al jullie reacties!

                  Art & Craft zal het worden

                  Comment


                  • #24
                    Re: Luxcolor of Art & Craft

                    Vandaag nog eens naar Art en Craft geweest en dankzij hun advies spaar ik geld uit ( 150 euro ) !

                    Ook eens gevraagd of ik een extender eerst mag testen op mijn toestel voor ik die kocht en dit was geen probleem .
                    CANON 50D : EF 70-200 f/2.8 IS USM , EFS 17-85mm IS USM , EF 50mm f/1.8 II , EF 35-70 f/3.5-4.5

                    Comment


                    • #25
                      Re: Luxcolor of Art & Craft

                      Ook vandaag een lensje afgehaald bij Art & Craft. Prijzen voor sommige lenzen verschillen niet veel dan FK of andere. Heel vriendelijk, ze lieten mij de lens es controleren, dan afgerekend en meegenomen. Ze zijn ook heel vlot via email. Over de after sales service kan ik nog niks zeggen.
                      Bij de duurdere modellen wordt het prijsverschil wel al groter (enkele honderd euros), dan is het wel de moeite om naar FK te gaan ofzo.
                      K had geluk (laatste exemplaar), bij digicamshop en FK kon het nog een maand duren eer de lens in stock was. Sommige Canon lenzen zijn nu heel moeilijk te verkrijgen.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Luxcolor of Art & Craft

                        Een jaar of twee terug ook langsgeweest bij Art&Craft. Ik had de Canon 40D overwogen tegen de Pentax K10D en gezien de in-body shake reduction voor de Pentax gekozen.
                        Tja, Pentax verkochten ze niet omdat die zeker binnen de twee jaar failliet gingen zijn.
                        Beetje flauw vond ik en dus een klant kwijt.
                        Maar verder lijkt het me wel een serieuse "CanonNikonSony" winkel.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #27
                          Re: Luxcolor of Art & Craft

                          ik ben ook een vast klant van art en craft....en heel tevreden
                          oké soms betaal je iets meer , maar voor mij is het een pluspunt dat ik practisch om de hoek woon
                          dus dure ritten uitspaar...
                          spullen die ze niet hebben bestel ik bij foto rubens
                          groetjes aline
                          groetjes aline

                          Comment

                          Working...
                          X