Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Discussie: Plaats eens een Extreme CS foto....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Discussie: Plaats eens een Extreme CS foto....

    Oorspronkelijk geplaatst door Xarder Bekijk bericht
    PS zou er omtrent deze discussie misschien een spin off gemaakt kunnen worden?
    [Mod]Goed idee, en daarom maar direct in praktijk gebracht. Ik zou wel dit draadje onder Fotobewerking willen houden...[/Mod]
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #17
      Re: Discussie: Plaats eens een Extreme CS foto

      Daar hoort hij dus niet maar in algemeen. Zie de omschrijving van het forum fotobewerking. In fotobewrking staat deze discussie dus fout. . Dit gaat niet over de technische kant van fotobewerking.

      Gr. X.

      Comment


      • #18
        Re: Discussie: Plaats eens een Extreme CS foto

        Als je het even gek wil stellen (en nu hoef ik echt niet het halve forum op m'n dak te hebben )...

        Laat eens alle inzendingen in de gekende forumafdelingen (glamour, landschappen, journalistiek,... enz.) volgens de regels van "The Challenge" doorgaan. Dus laat ons spreken van "eerlijke" fotografie. Enkel de basic-retouches toestaan, dus ook geen verloopfiltertje of toning achteraf! (Want was het ook zo niet in de analoge fotografie?)

        Vele foto's in de showcase (en beoordeling) afdelingen komen tot stand middels het photoshop gebruik. En dan spreek ik niet over de schuivertjes effe aanpassen, maar over enkele kunstgrepen. Hoe groter de kennis van ps, hoe groter het gemak om je beeld op te krikken, zou ik durven stellen.

        Ik weet dat het een delicate kwestie is om aan te kaarten, maar je kop in het zand steken en zeggen dat een aparte afdeling photoshoptechnieken/bewerkingen geen volk zou trekken, hangt eigenlijk af van een beetje goodwill samen met de structuur en bepalingen van de diversie forumonderdelen.
        Ben er wel mee 't akkoord dat, zoals sommigen al aanhaalden, dat het ook van 'educatieve' waarde zou moeten zijn én met gebruik van eigen fotomateriaal. Er zitten hier op het forum echte photoshop-techneuten waar menig lid nog veel van zou opsteken!
        www.brunodyserinck.be
        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

        Comment


        • #19
          Re: Discussie: Plaats eens een Extreme CS foto

          [Mod]Ik heb dit draadje op verzoek verplaatst van Fotobewerking, waar ik het als spinoff van schoonSpikkes draadje had geplaatst, naar Algemeen.[/Mod]
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #20
            Re: Discussie: Plaats eens een Extreme CS foto....

            Dank je wel LesC .

            Even voor de duidelijkheid:
            Er hoeft wat mij betreft geen apart forum te komen voor zware fotobewerkingen. Maar zijn deze dan wel welkom in de andere fotoforums?

            Gr. X.
            Last edited by Xarder; 26 januari 2010, 06:59. Reden: extra tekst toegevoegd ipv nieuwe reactie te plaatsen

            Comment


            • #21
              Re: Discussie: Plaats eens een Extreme CS foto....

              @ LesC

              Ik bedenk me net ...
              Heb je bij het aantal postings van CS bewerkingen ook de draadjes van de communiekaartjes en kerstkaarten meegenomen?

              Gr. X.

              Comment


              • #22
                Re: Discussie: Plaats eens een Extreme CS foto....

                Oorspronkelijk geplaatst door Xarder Bekijk bericht
                @ LesC

                Ik bedenk me net ...
                Heb je bij het aantal postings van CS bewerkingen ook de draadjes van de communiekaartjes en kerstkaarten meegenomen?

                Gr. X.
                [Mod]Ik heb geen overzicht gemaakt (noch voor mezelf, noch voor de BD-posters) van de verschillende posts in Fotobewerking. Ik lees vroeger in deze (afgesplitste) thread wel dat FilMar een poging heeft ondernomen, maar (ik geloof) enkel om te bewijzen dat er in Fotobewerking veel aanwezig is dat (ook) elders thuishoort.

                Als er echt zaken zijn die ergens niet thuishoren, en ik merk die op (of ik word via PB, of via het uitroepteken, daarvan verwittigd), zal ik ze (meestal) wel verplaatsen.[/Mod]
                Last edited by LesC; 27 januari 2010, 08:57.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #23
                  Re: Discussie: Plaats eens een Extreme CS foto....

                  Oorspronkelijk geplaatst door Xarder Bekijk bericht
                  Dank je wel LesC .

                  Even voor de duidelijkheid:
                  Er hoeft wat mij betreft geen apart forum te komen voor zware fotobewerkingen. Maar zijn deze dan wel welkom in de andere fotoforums?

                  Gr. X.
                  Tja... het zijn doorgaans wel de BD-leden die een bepaalde foto "verwelkomen" of niet. Een Mod (en ik dus doorgaans op verzoek) zal misschien wel verplaatsen naar een geschikter forumonderdeel.
                  Soms kunnen de discussies wel oplaaien over de mate van bewerking (b.v. HDR), en je zult altijd voor- en tegenstanders hebben van (zware of minder zware) fotobewerking.
                  Wat wel is, en da's mijn persoonlijke mening --ik spreek hier niet als Mod, want dan zou ik kleurtjes gebruiken zoals in mijn vorige post-- is dat BD op de eerste plaats een FOTOforum is, en geen TEKENforum, als je begrijpt wat ik bedoel.

                  Ik heb zelf nu Module 1 van de cvo-cursus Photoshop achter de rug. Wel, dat was hoofdzakelijk tekenen (om alle tools onder de knie te krijgen). Ik vermoed, en ik hoop dat in Module 2 en verder fotobewerking meer aan bod zal komen.
                  Last edited by LesC; 27 januari 2010, 08:58.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #24
                    Re: Discussie: Plaats eens een Extreme CS foto....

                    gezien de lauwe respons op de geplaatste werkjes in "plaatse eens een Extreme CS foto..." topic is het inderdaad aangewezen om een forum op te zoeken die daar wel voor open staat. Of zou ik het lef hebben om m'n laatst geplaatste werk in het showcase-onderdeel van "Landschappen" te plaatsen?
                    www.brunodyserinck.be
                    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                    Comment


                    • #25
                      Re: Discussie: Plaats eens een Extreme CS foto....

                      De laatste posting van Vinnydizzy is wel degelijk fotografie. We hebben het hier dus niet over tekenen maar over het samenvoegen van meerdere foto's op een creatieve manier waardoor een onwerkelijke afbeelding gecreëerd wordt.

                      Overigens, als photoshoppen niets met fotografie te maken heeft horen deze afbeeldingen ook niet thuis in Fotografie Technisch

                      Gr. X.
                      Last edited by Xarder; 27 januari 2010, 23:14. Reden: opmerking toegevoegd

                      Comment

                      Working...
                      X