Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

one.com

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: one.com

dus die xml moet eruit?
    als ik dit vervang door html, kan dat voldoende zijn? of is dat een slecht idee? er vanuitgaande dat ik die code niet zo heel erg goed begrijp

veel meer dan wat code inplakken kan ik niet.

ik de site doorgemaild naar perk, dus hopelijk ligt het aan de xml en werkt dat op one.com wel.

ik ga nu naar huis (zit nog op kot), dus de volgende 2 à 3 uur ga ik niet kunnen uittesten
    Last edited by Tyrr; 15 januari 2010, 14:36.
    hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

ik heb het even op one.com gezet op mijn site. 'k heb wel zelf een java file moeten genereren want de beveiliging op mijn PC sloeg tilt en die file ging niet door de email.

het gaat dus over de default flash galerij van LR.
      Dit werkt dus prima op one.com.

daar de galerij foto's bevat van minderjarigen (ok - helemaal niets zedenschokkend hoor, maar ik ben daar heel strikt in, ik help bij verschillende sites en we zijn heel strikt in privacy voor minderjaringen) ga ik het niet niet neerzetten of online laten.

maare... geloof me, het werkt hier dus wellicht een probleem van de provider?

ik zal straks een een identieke gallerij neerzetten met een paar andere foto's in, en dan kan Tyrr daar eens naar linken met dreamweaver.

Patrick

Comment

hier is een voorbeeld van een default flash galerij uit LR op one.com
        werkt prima hoor

ik zal dit een paar dagen laten staan zodat je er even naar kan linken en uitproberen.

Patrick

Comment

Kga eens kijken als je dat in PS ook kunt. Ik heb al iets gevonden van die Gallery maar moet het nog eens bekijken.
          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
          500px

Comment

deze link werkt, maar het staat natuurlijk niet op mijn eigen site. Maar als het bij one.com werkt, zal het daar binnenkort ook wel werken

iedereen super hard bedankt

over de minderjarigen die op de foto's staan: of je daar expliciet een geschreven toestemming voor nodig hebt, dat weet ik niet, maar de foto's staan al online
            hier en daar kan je er nog meer vinden. nog nooit problemen mee geweest en toch vooral minderjarigen. Het maakt misschien wel enig verschil in de beleving van de kinderen en hun ouders of een wildvreemde foto's gaat publiceren of hun leider van bij de jeugdbeweging die er een paar online zet. Ik hoop er in elk geval geen problemen mee te krijgen
            Maar dat is misschien een discussie die beter ergens anders gevoerd kan worden (privacy wrs, waar als een topic over bestaat)
            hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              't Is al lang geleden dat ik nog php code geschreven heb maar ik dacht dat als de http deamon geconfigureerd is met een php plugin, dat hij dan de php code can parsen als die tussen de <php> tags staat ... zelfs in een htm(l) bestand .. maar ik kan mij vergissen ..
              Zou kunnen, maar op mijn Apache servertje alleszins niet. Als ik php code toevoeg aan een html file, tussen <?php ... > tags, dan wordt die php code niet uitgevoerd, zolang de extensie .html blijft.
              David Leemans
              Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Ik werk al enkele jaren met hosting bij one.com voor verschillende sites ... en altijd met php code, ik heb MODrewrite ingesteld zodat de url in je browser .html weergeeft, maar in feite wordt er php in de achtergrond verwerkt om gegevens uit MySQL databases te halen, werkt perfect op die manier.

Ik zou je aanraden om niet met .php te werken als die zichtbaar is in de url line, en al zeker niet als je nog eens parameters gaat meegeven (bvb xxx.php?item=yyy&page=zzz), op die manier weten hackers onmiddellijk hoe je site opgezet is en kunnen ze achterdeurtjes gaan zoeken, dus zoek even modrewrite op en laat altijd .html zien maar werk in php in de achtergrond
                Let wel op dat one.com niet met de standaard MODrewrite werkt, maar een kleine aanpassing nodig heeft, als je hier problemen mee hebt stuur je maar een pm.

Een ding : draai geen Joomla! op one.com, dat is tergend traag, ik heb voor één van mijn eigen sites een volledig CMS opgemaakt, weekje aan gewerkt, maar het is perfect afgestemd op het gebruik van de site en alles is aanpasbaar, menu's, teksten, foto's ... en volledig database driven zoals het hoort ... en loopt zeer snel omdat de code volledig geoptimaliseerd is, geen onnodige sql requests of php codes die alles vertragen zoals bij Joomla!.

Joomla! is heel goed, maar bijzonder log, dat is mijn ervaring ermee, WordPress en Drupal zijn trouwens hetzelfde, zeer uitgebreid en daardoor vrij traag op sommige hosts.

Mark
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                  Zou kunnen, maar op mijn Apache servertje alleszins niet. Als ik php code toevoeg aan een html file, tussen <?php ... > tags, dan wordt die php code niet uitgevoerd, zolang de extensie .html blijft.
                  ik twijfel, maar ik dacht dat men ook iets moest tweaken in de config file ... 't is al zo lang geleden dat ik mijn eigen web servers had lopen (Win & Linux)

Comment

Working...
                  X