Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

one.com

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: one.com

ik ben bij html gebleven, maar krijg het toch niet voor elkaar
    ik krijg deze error: Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in /home/a2027585/public_html/JNM/Zandland/Vetbollen 2009/index.html on line 1
    Ik maak de site in DW, leg de links zoals ik altijd gedaan heb en zoals het altijd gewerkt heeft, maar ik heb nooit LR gebruikt.
    In LR exporteer ik als web. En daar zit volgens mij de fout, maar ik weet niet hoe of wat ik fout doe :s

Ik neem dus 'web', 'exporteer' en vul daar de gegevens in zoals ik ook doe om mijn website te kunnen uploaden. Dan moet ik opslaan in een map naar keuze op mijn pc, dan kies ik de map die ik wil en exporteer ik.
    Als dat klaar is, leg ik een link van een hogere pagina naar de 'index' die lightroom gecreeerd heeft in de map waar ik naar geëxporteerd heb.
    Als ik die index zelf in firefox open vanop de harde schijf, dan werkt dit wel. Als ik online FTP client open, kan ik de bestanden en mappen zien zoals ze zouden moeten zijn. Alles staat volgens mij op zijn plaats.

http://folk.site11.com, de zwarte links op de homepage werken, daarna niet meer alles, welke zou moeten werken, maar de bovenstaande error geeft: home --> JNM --> Zandland --> vetbollen dec 2009
    Last edited by Tyrr; 14 januari 2010, 22:46.
    hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Als ik in de bron kijk zie ik dat er geen link verbonden is aan de witte woorden? Of is dat je vraag niet? Want ik versta je probleem niet direct?
      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
      500px

Comment

normaal zou 'vetbollen dec 2009' zwart (van tekst) moeten zijn en zou hier een link naar een fotoalbum achter moeten zitten. maar dan krijg ik bovenvermelde fout.

**=ol

Comment

Ik zou afraden om "spaties" in een link te gebruiken. Browser hebben dit niet graag

Verander het laatste stuk eens naar: ...Vetbollen_2009/index.html
          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
          500px

Comment

De fout is een PHP fout

Comment

voor zover ik kan zien maakt dat geen verschil
              maakt het iets uit of ik vanuit lightroom export of upload neem? ik neem normaal export en zet het op mijn pc in de site, leg de link en ga dan de site bijwerken. Als ik het andersom doe, dus upload, moet ik toch eerst downloaden voor ik de link kan leggen?

**=ol

Comment

mijn begrip van de zaak : one.com laat niet toe in een html file php includes te gebruiken, wel in .php files. Mijn html editor herkent php files niet als html. de file achteraf hernoemen naar een .php werkt wel.

recent is de php versie geupdated op one.com, dat heeft me nu ook problemen gegeven met een oud script dat niet langer werkt. Dus ik heb gisteren bezig geweest met lightroom hiervoor te gaan gebruiken. Veel mooier dan het oude script ook.

ik slaag er ook niet in om IN een .php bestand op een goede manier een lightroom gallerij te integreren. (de afmetingen en style scripts komen in conflict met mijn eigen webpagina) Afzonderlijk in een eigen frame of target is er geen probleem dus daar ga ik voor.

mijn mening ... hou het bij .html bestanden tenzij je includes gaat gebruiken.

http://foto.verretdeprest.be is zo gedaan (en ik vind de integratie toch best goed) en

ook met lightroom.

de 3 gig van one.com is toch wel echt veel foto's hoor... je stelt Lightroom ook best in om de foto's de juiste afmetingen en kwaliteit te geven. Ik vind het niet nodig te grote foto's (bestanden) te gaan gebruiken op een website.

Ik heb de galerij van one.com nog niet geprobeert en ben het ook niet van plan, Lightroom is voor mij een prima link tussen mijn fotodatabase en de website.

en ik gebruik niet de upload maar export, dan heb ik iets meer controle over waar alles komt.

PAtrick

Comment

Ik ken niks van LR en die export..

Ik maak mn pagina's, slice ze voor de links en doe dan Save for web ofzo. Dan load ik ze up moet een FTP programma.

Post hier eens de eerste lijnen van die pagina.

edit: ik heb die index.html eens gedownload en daar staat niks in? Bestaat die vetbollen_2009/index.html wel?
                  Last edited by Nick-; 15 januari 2010, 13:24.
                  500px

Comment

<?xml version="1.0"?>
                    <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
                    "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
                    <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" lang="en" xml:lang="en">
                    <head>
                    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
                    <title>Tyrr</title>
                    <style type="text/css">
                    body,html {
                    margin-top:0;
                    margin-left:0;
                    margin-right:0;
                    margin-bottom:0;
                    height: 100%;
                    width: 100%;
                    }
                    </style>
                    <!-- Active Content Workaround Support File -->
                    <script src="resources/javascript/AC_RunActiveContent.js" type="text/javascript" ></script>
                    <script type="text/javascript">
                    <!--
                    function getQueryVariable(variable) {
                    var query = window.location.search.substring(1);
                    var vars = query.split("&");
                    for (var i=0;i<vars.length;i++) {
                    var pair = vars[i].split("=");
                    if (pair[0] == variable) {
                    return pair[1];

is dit voldoende?
                    dat komt van de 'index' die LR zelf aanmaakt, het eerste deel van wat ik zie als 'code' aanzet. In dreamweaver kan ik de pagina zelf niet zien omdat ik daar geen flash heb geïnsteleerd wat hij vraagt, maar als ik open met FF, werkt het wel. Ik denk dus dat er iets mis gaat op het moment dat ik upload, ofwel wil de server het niet aannemen. Intern werkt het dus wel.

**=ol

Comment

dat is gedaan in xml. Moet je dan het bestand niet opslaan als .xml?

Misschien ondersteund one.com geen xml?

Vind het raar dat LR zo werkt. Maar zoals gezegd, ik werkt nooit op die manier. (Al zeker niet met LR, want ik heb dat niet )
                      500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perk Bekijk bericht
                        mijn begrip van de zaak : one.com laat niet toe in een html file php includes te gebruiken, wel in .php files.
                        Dat heeft eigenlijk niks met one.com te maken. PHP is PHP en html is html. Van zodra je in een html pagina 1 lijn php code neerpoot, moet je de file opslaan als .php. Anders weet de webserver niet dat hij eerst die php code moet parsen, en de output daarvan includen in de html.

Mijn html editor herkent php files niet als html. de file achteraf hernoemen naar een .php werkt wel.
                        Om de reden die hierboven uitgelegd is.
                        David Leemans
                        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

momenteel werk ik nog met 000webhost.
                          eerst de site min of meer in orde krijgen voor ik met one.com begin, maar dat doet volgens mij inderdaad niets aan het al dan niet werken.
                          het LR bestand krijgt als naam 'index.html', dus volgens mij geen php?

De bovenliggende pagina's werken allemaal, enkel deze link doet het niet (en als ik andere LR albums erin steek die ook niet).

**=ol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                            Dat heeft eigenlijk niks met one.com te maken. PHP is PHP en html is html. Van zodra je in een html pagina 1 lijn php code neerpoot, moet je de file opslaan als .php. Anders weet de webserver niet dat hij eerst die php code moet parsen, en de output daarvan includen in de html.
                            .
                            't Is al lang geleden dat ik nog php code geschreven heb maar ik dacht dat als de http deamon geconfigureerd is met een php plugin, dat hij dan de php code can parsen als die tussen de <php> tags staat ... zelfs in een htm(l) bestand .. maar ik kan mij vergissen ..

Comment

het is mogelijk php includes te gebruiken in html files, mijn website heeft zo jaren gewerkt bij hostingdiscounter.nl. Alleen tijdens de migratie naar one.com werkte het plots niet meer. Ieder provider heeft zo zijn eigen manier van doen die je wat moet ontdekken.

ach - dit heeft wellicht niets met het probleem hier te maken want LR galerij is een html bestand en je hebt geen include maar opent het in een nieuw venster.

ik ben geen programmer of php/html guru en dus moet ik problemen oplossen met proberen en eliminatie.

Als je wil, kan je me eens een email sturen (met daarin gezipt ofzo je gallerij) en dan wil ik die best eens tijdelijk op one.com zetten. Dan weet je of het een provider probleem is, een link probleem of iets in LR export. probeer wel maar 1-2 foto's in de gallerij te zetten dan email : patrick@verretdeprest.be

Patrick

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
                                momenteel werk ik nog met 000webhost.
                                eerst de site min of meer in orde krijgen voor ik met one.com begin, maar dat doet volgens mij inderdaad niets aan het al dan niet werken.
                                het LR bestand krijgt als naam 'index.html', dus volgens mij geen php?

De bovenliggende pagina's werken allemaal, enkel deze link doet het niet (en als ik andere LR albums erin steek die ook niet).
                                Dat zal het zijn, de host ondersteund geen xml enzo. Enkel html
                                500px

Comment

Working...
                                X