Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Taks op eigen vakantiefoto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Taks op eigen vakantiefoto's

    Ik vindt het een super idee van Tyrr om groepsaankopen te doen ,als je dan ineens genoeg kan meebrengen zal er waarschijnlijk nog wel iets van de prijs afgaan !!!

    Laat maar op tijd iets weten ben geintresseerd ,maar dan zullen we nog voor 1 februari 2010 een super aankoop moeten kunnen doen ,want anders gaat die stomme wet invoegen.

    Grtz

    Ardesign


    Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
    Nederland is niet ver
    Desnoods groepsaankoop od hé
    maar die brief is misschien geen slecht idee
    Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

    Comment


    • #17
      Re: Taks op eigen vakantiefoto's

      Ik betaal met veel plezier een cdtje en probeer zo weinig mogelijk te downloaden,
      waarom ?
      Die mensen moeten ook brood op de plank krijgen voor hun gezin. Waarom zijn concerten dan zo duur ? Het is nog de enige manier als artiest om nog geld te verdienen.
      Ik heb veel liever een cdtje dan een bestand op me pc.
      ( om mijn menig te geven tegenover auteursrechten en taksen)
      Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

      Comment


      • #18
        Re: Taks op eigen vakantiefoto's

        dddddddddd
        Last edited by Guest13; 31 augustus 2010, 19:22. Reden: fffffffffffff

        Comment


        • #19
          Re: Taks op eigen vakantiefoto's

          gaat deze taks (oei sorry meneer v. Q. ik bedoel "heffing") dan ooit wel gebruikt worden voor wat ze echt bedoelt is?

          om het intellectueel eigendom van auteurs te beschermen...
          sorry maar 95% van de MP3 beluisteraars hebben volgens mij maar een fractie (of helemaal geen) legale mp3'tjes staan hoor... dus in dat geval (hoe illegaal het ook is) is die heffing vrij nutteloos én daarvoor dient hij ook niet zegt Q

          pfff onzin, pure onzin
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #20
            Re: Taks op eigen vakantiefoto's

            Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
            Nederland is niet ver
            in nederland hebben ze dan weer stichting thuiskopie en je raadt nooit waar die een extra heffing op hebben...
            http://www.mimoza.be/

            Comment


            • #21
              Re: Taks op eigen vakantiefoto's

              Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
              Groot gelijk, maar ik fotografeer, en moet veel cd's hebben, om weg te geven met die fotos, en ???? waarom ik dan Asubel ???
              En eerlijk ge schrijft ook : "en probeer zo weinig mogelijk te downloaden,"
              Wat ik meestal doe
              en is een paar mp3 tjes downloaden
              vind ik de artiest goed
              koop ik gwn een cd
              vind ik het minder
              dan koop ik geen cd en laat ik het voor wat het is.
              Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

              Comment


              • #22
                Re: Taks op eigen vakantiefoto's

                één adres : http://www.cdrwinkel.com/ in nederland

                Zij leveren wel enkel aan een nederlands adres, en niet in Belgie

                SPOT GOEDKOOP !!

                Comment


                • #23
                  Re: Taks op eigen vakantiefoto's

                  Oorspronkelijk geplaatst door tourleader Bekijk bericht
                  één adres : http://www.cdrwinkel.com/ in nederland

                  Zij leveren wel enkel aan een nederlands adres, en niet in Belgie

                  SPOT GOEDKOOP !!
                  aan een nederlands adres moet hier niet zo moeilijk te komen zijn
                  maar als er in ned ook een taks op is, is het daar misschien dezelfde prijs? voor een HD van 1TB en meer maakt 9 euro niet zo veel, maar voor cd's en DVD is het verschil wel enorm.
                  taks of heffing, wath is the difference?
                  hoe meer f**k hoe meer vreugd

                  **=ol

                  Comment


                  • #24
                    Re: Taks op eigen vakantiefoto's

                    m'n ouders en m'n tante passeren geregeld duitsland/luxemburg, als ik iets nodig heb brengen ze het wel mee dan (gebruik nog amper CD/DVD's, 1 spindel van elk op een jaar max). Heb nog niet gekeken of die tax ook voor externe HD's (en interne HD's) geld, maar die komen bij mij meestal van NL (web)winkels (velen hebben ook een .be of zelfs een volledige belgische winkel) omdat het pakken goedkoper is dan de gewone belgische winkel, dunno of die tax ook in NL is.
                    Kortom, het is voor de consument nu meer dan ooit nodig om goed uit te kijken waar hij z'n gerief haalt. En spijtig voor de Belgische economie betekend dit veelal over de grens gaan shoppen.
                    Beginner met een Nikon D60, 18-55, 55-200VR, 35 f1.8

                    Comment


                    • #25
                      Re: Taks op eigen vakantiefoto's

                      Hmm, ben ik goed mee als ik lees dat ik voor mijn USB-stick auteursrechten moet betalen als ik daarop mijn lesvoorbereidingen "vervoer"?

                      Comment


                      • #26
                        Re: Taks op eigen vakantiefoto's

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                        Hmm, ben ik goed mee als ik lees dat ik voor mijn USB-stick auteursrechten moet betalen als ik daarop mijn lesvoorbereidingen "vervoer"?
                        Yep daar lijkt het op, plus 6% BTW op die heffing indien ik de website van auvibel goed begrijp
                        Last edited by Rudy M.; 23 januari 2010, 11:06.
                        Rudy,

                        Hier vind je meer Astrofotografie werk.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Taks op eigen vakantiefoto's

                          Net zoals bij Sabam zal het geïnde geld waarschijnlijk vooral dienen om Auvibel zelf te laten draaien (lonen van de medewerkers, onkosten, huur gebouwen...).
                          En het deeltje dat er dan nog overblijft zal dan onder de bekendste (best verdienende) artiesten te verdelen, en die hebben dat minder nodig dan de beginnende artiesten...

                          Er zal dus weer bijzonder weinig geld terechtkomen bij de mensen die het echt nodig hebben...

                          We betalen dus vooral om de medewerkers van Auvibel van "den dop" te houden.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Taks op eigen vakantiefoto's

                            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            Net zoals bij Sabam zal het geïnde geld waarschijnlijk vooral dienen om Auvibel zelf te laten draaien (lonen van de medewerkers, onkosten, huur gebouwen...).
                            En het deeltje dat er dan nog overblijft zal dan onder de bekendste (best verdienende) artiesten te verdelen, en die hebben dat minder nodig dan de beginnende artiesten...
                            Zit er dik in, vrienden van mij hebben een metal groepje. eigen nummers. aangegeven bij sabam... Optredens die de organisator aangeeft bij sabam... En wat leverde hen dit tot nu toe op (en we spreken nu niet over 3 show's of zo, deze gasten hebben al heel wat zaaltjes platgespeeld)?? NIETS!! Zij hebben GEEN EURO GEZIEN van heren sabam.
                            Dit zal hier hoogst waarschijnlijk hetzelfde zijn.

                            Dus.. algemene boycot op de aankoop van deze producten, proberen natie-wijd te gaan, geen belg die nog zulke hardware in België koopt!

                            Ik wijger een 'heffing' te betalen om een of andere clouseau te 'sponseren' door mijn eigen hobby uit te oefenen!

                            Comment


                            • #29
                              Re: Taks op eigen vakantiefoto's

                              Interne HS's zijn computeronderdelen en niet onderhevig aan de nieuwe tax.

                              Nu bestaar een lege cases (zonder extra Tax) waar je die "computeronderdelen" kan inbouwen.

                              Zo maak je een goedkope externe HD.
                              I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

                              Comment


                              • #30
                                Re: Taks op eigen vakantiefoto's

                                Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
                                Interne HS's zijn computeronderdelen en niet onderhevig aan de nieuwe tax.

                                Nu bestaar een lege cases (zonder extra Tax) waar je die "computeronderdelen" kan inbouwen.

                                Zo maak je een goedkope externe HD.
                                niet dat het uitmaakt, maar wettelijk gezien, is dat dan niet illegaal?
                                5DmkIII en wat glas

                                Comment

                                Working...
                                X