Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

    Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
    Uit cijfermateriaal blijkt dat slecht een klein percentage meer dan 1 topic per week opent in showcase.

    Een beperking in het aantal topic zou 0.02% impact hebben.
    Als dit idd zo is, dan heeft een beperking idd geen zin.

    Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
    Het beperken van het aantal foto's heeft een véél groter impact
    Met de huidige maatregel heb je in het allerbeste geval evenveel topics (maar met idd minder foto's),
    maar de kans dat er nu meer topics (per week) gecreëerd worden, is nu juist weer groter geworden. Dat kan niemand toch ontkennen ?
    En daardoor komt de fotobeperking ook wat raar over.
    Mijn fotowebsite : www.filover.be

    Comment


    • Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      Maw, als we dit voorstel niet aanvaarden ( want daar komt het duidelijk op neer ) zijn ze dus wel een stel arrogante ivoren toren mensen?
      neen dat was al zo

      Comment


      • Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

        Oorspronkelijk geplaatst door WilliamG Bekijk bericht
        neen dat was al zo
        Flauw, bijzonder flauw, belachelijk flauw, kinderachtig flauw...
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

        Comment


        • Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

          Als ge zo'n discussie leest komt het eigenlijk altijd op hetzelde neer ... iedereen vindt dat een ander zich moet aanpassen om het voor zichzelf naar de zin te krijgen maar nooit dat hij zichzelf wil aanpassen om het naar een ander zijn zin te krijgen.
          En vooral ... het is nooit goed zoals het is/was. En een andere mening hebben is meestal nog geen probleem, meestal draait het na een tijd uit op verwijten.

          Wat eigen mening betreft ... ik had ook liever 3 foto's dan eentje.
          En ja ... soms was het gewoon voorkeur voor nr. 2 maar vaak ook voorkeur voor nummer 3 want die is beter belicht of het standpunt is beter.
          Alles heeft voor- en nadelen.

          En voor de rest verandert er eigenlijk niet veel ... niemand post het ganse jaar door 3 foto's per dag en diegene dat vroeger 10 keer op een jaar 3 foto's plaatsten gaan er nu misschien 30 keer ééntje plaatsen.
          En wat ga je na een tijd krijgen ... niet meer "nummer 2 is beter" of zo maar iets in de zin van "die van gisteren was beter".
          In plaats van in één topic drie foto's te beoordelen ga je nu in drie topics één foto moeten beoordelen, veel meer moeten klikken (van topic wisselen) en het rapper beu zijn.
          Zo ieder zijn gedacht erover zeker.
          Last edited by VerSeg; 8 januari 2010, 01:50.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

            Voor iedereen goed doen is nog nooit mogelijk geweest en zal ook nooit mogelijk zijn.

            Maar volgens mij is deze aanpassing in het reglement een stap in de goede richting.
            Ik zie er een opwaardering (aantrekkelijker maken) van beoordeling in en op termijn zal de kwaliteit van de SC wel volgen.
            Last edited by photogRAF; 8 januari 2010, 03:44.
            Vriendelijke groeten,Raf

            www.rafvandenbogaert.be

            Comment


            • Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

              Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
              Uit cijfermateriaal blijkt dat slecht een klein percentage meer dan 1 topic per week opent in showcase.

              Een beperking in het aantal topic zou 0.02% impact hebben.

              Het beperken van het aantal foto's heeft een véél groter impact
              Hoe jij aan die getallen komt, weet ik niet.

              'k Heb eventjes mijn cijfers van vorig jaar omgerekend: van 100 dagen naar één week. Om het eenvoudig te houden heb ik de eindcijfers gedeeld door 14,2857.
              Ik ga er dus vanuit dat de posters in Showcase gedurende die 100 dagen hetzelfde poststramien aangehouden hebben.

              Vriendelijke groet,

              Jos

              Comment


              • Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                Hey juppekes

                Ik zit hier nu met een raar gevoel

                Eergisteren heb ik weer eens een shoot gedaan op de luchthaven

                Nu heb ik een fantastische reeks van het laden en lossen bij nacht

                Wat volgens mij een paar reeksjes opleverd voor SC

                Als ik de foto's bekijk vragen ze om een reeksje, één enkele foto staat daar precies zo naakt en eenzaam

                Nu kan ik ook die reeks bij foto verhalen plaatsen, maar daarvoor gaat het dan teveel over hetzelfde om er een verhaal aan te breien.

                Dus voel ik me een beetje verbannen uit SC en zal ik een toevlucht moeten zoeken in beoordeling, alhoewel ik eigenlijk geen beoordeling verwacht
                Bootjes

                Comment


                • Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                  Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht

                  Dus voel ik me een beetje verbannen uit SC en zal ik een toevlucht moeten zoeken in beoordeling, alhoewel ik eigenlijk geen beoordeling verwacht
                  gewoon doen hoor, zo wordt er in beoordeling niet beoordeelt.
                  grt,bouk.
                  Last edited by bouk; 8 januari 2010, 09:43. Reden: '.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                    Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                    Walter,

                    Maar we verwachten ook wel dat de forumleden de "vernieuwingen" een kans geven om te kunnen werken.

                    Jaja

                    Natuurlijk , dat is de normale gang van zaken .
                    Voor alle duidelijkheid : zelf voel ik me niet lekker bij de "1 foto" regel , en ik ben blijkbaar niet alleen .Maar dat is niet het punt .Je kunt nooit voor iedereen goed doen , en het zal altijd wat zijn .
                    Het punt is dat er bij mij een gevoel opgewekt wordt dat de mening van het gros van de BD'ers er weinig toe doet op het moment dat in gesloten conclaaf beslist wordt over een en ander .
                    Ik blijf erbij dat er iets zou moeten uitgewerkt worden in de forumstructuur waardoor de ( betalende ) leden een bepaalde , zij het beperkte impact zouden krijgen op het reilen en zeilen van BD.Wat het gevoelen van je "thuisvoelen" op het forum zou versterken .
                    P.S. : heb wel mijn "niet verplichte" bijdrage betaald hoor , zou ik natuurlijk niet gedaan hebben moest mijn indruk over jullie echt zo slecht zijn . Je moet altijd tussen de regels lezen .




                    Walter
                    D850

                    Comment


                    • Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                      Stel je dan even deze vraag:
                      Zijn mijn foto's dan echt allemaal met een groot WOW gehalte?
                      Zijn het stuk voor stuk superplaatjes?
                      Je kan ze idd bij verhalen zetten maar je schrijft zelf dat het allemaal meer van hetzelfde is ... dus heb je eigenlijk de exacte reden van BD voor het besluit van 1 foto per post ten goede bevestigd.

                      Trebs heeft in Verhalen eens gepost hoe de verse groeten aangekocht in Parijs tot bij het Hof Van Cleve kwamen. Toch redelijk gelijklopend met laden en lossen van een vliegtuig.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                      Hey juppekes

                      Ik zit hier nu met een raar gevoel

                      Eergisteren heb ik weer eens een shoot gedaan op de luchthaven

                      Nu heb ik een fantastische reeks van het laden en lossen bij nacht

                      Wat volgens mij een paar reeksjes opleverd voor SC

                      Als ik de foto's bekijk vragen ze om een reeksje, één enkele foto staat daar precies zo naakt en eenzaam

                      Nu kan ik ook die reeks bij foto verhalen plaatsen, maar daarvoor gaat het dan teveel over hetzelfde om er een verhaal aan te breien.

                      Dus voel ik me een beetje verbannen uit SC en zal ik een toevlucht moeten zoeken in beoordeling, alhoewel ik eigenlijk geen beoordeling verwacht

                      Comment


                      • Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                        'k Heb eventjes mijn cijfers van vorig jaar omgerekend: van 100 dagen naar één week. Om het eenvoudig te houden heb ik de eindcijfers gedeeld door 14,2857
                        Heu Jos, ik ben niet zo'n tabellekeskijker en al zeker geen rekenknobbel...
                        Mag ik jouw (overigens indrukwekkende) tabel terugbrengen tot volgende eenvoudige redenering :
                        Bijna 40% van alle Showcasetopics in één week komen van één poster ?
                        Greetz, Kariboe
                        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                        Comment


                        • Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                          Hey juppekes

                          Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                          Stel je dan even deze vraag:
                          Zijn mijn foto's dan echt allemaal met een groot WOW gehalte?
                          Zijn het stuk voor stuk superplaatjes?
                          Je kan ze idd bij verhalen zetten maar je schrijft zelf dat het allemaal meer van hetzelfde is ... dus heb je eigenlijk de exacte reden van BD voor het besluit van 1 foto per post ten goede bevestigd.

                          Trebs heeft in Verhalen eens gepost hoe de verse groeten aangekocht in Parijs tot bij het Hof Van Cleve kwamen. Toch redelijk gelijklopend met laden en lossen van een vliegtuig.
                          Het komt er eigenlijk op neer dat de foto's uit een andere positie genomen zijn ofwel een close-up of met een ander aandachtspunt.

                          Voor mij zijn het allemaal superplaatjes met een groot WOW gehalte

                          Als ik tijd heb zal ik vanavond eens proberen er een fotoreportage van te maken
                          Bootjes

                          Comment


                          • Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                            'k Heb eventjes mijn cijfers van vorig jaar omgerekend: van 100 dagen naar één week. Om het eenvoudig te houden heb ik de eindcijfers gedeeld door 14,2857.
                            Ik ga er dus vanuit dat de posters in Showcase gedurende die 100 dagen hetzelfde poststramien aangehouden hebben.

                            Wellicht bedoel je dat de posters gedurende één week hetzelfde poststramien hebben aangehouden als tijdens die periode van 100 dagen?
                            Op zichzelf is dat reeds een ongefundeerde veronderstelling en werkwijze, maar ik begrijp niet hoe je desondanks aan andere percentages komt.
                            Gesteld dat je mag delen door 14,2857, dan vind je andere totalen per categorie, maar omdat je het algemeen totaal ook moet delen door die 14,2857 blijven de percentages toch wat ze waren?
                            Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                            Comment


                            • Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                              Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                              Hey juppekes

                              Het komt er eigenlijk op neer dat de foto's uit een andere positie genomen zijn ofwel een close-up of met een ander aandachtspunt.

                              Voor mij zijn het allemaal superplaatjes met een groot WOW gehalte

                              Als ik tijd heb zal ik vanavond eens proberen er een fotoreportage van te maken

                              Dit is eenvoudig te omzeilen door het maken van 1 collage. Dwz, je plaatst drie, vier, ... foto's op één 900-600pxcollagefoto.

                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

                              Comment


                              • Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                                Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                                Hoe jij aan die getallen komt, weet ik niet.

                                'k Heb eventjes mijn cijfers van vorig jaar omgerekend: van 100 dagen naar één week. Om het eenvoudig te houden heb ik de eindcijfers gedeeld door 14,2857.
                                Ik ga er dus vanuit dat de posters in Showcase gedurende die 100 dagen hetzelfde poststramien aangehouden hebben.
                                Hmmm, jammer dat die andere statistieken niet meer terug te vinden zijn.

                                Wat ik al langer probeer duidelijk te maken: waar zit nu het probleem met teveel topics? Over die 100 dagen hebben 831 verschillende forumleden in totaal over alle Showcase onderdelen 4541 topics opgestart. Dat maakt een gemiddelde van iedere 18,29 dagen één topic aangemaakt door ieder van die 831 forumleden. Slechts 116 forumleden posten méér dan 1 topic per week. Een 20-tal forumleden van die 831 hebben meer dan 2 topics/week aangemaakt over álle Showcase onderdelen.

                                Wat willen we nu? Een forum met iedere dag slechts 10 topics waarvan de helft klassefoto's of een forum met iedere dag 100 topics met 80 klassefoto's? Er moeten toch niet minder topics komen omdat forumlid x of y geen tijd heeft om ze allemaal te zien?
                                Neen, de gemiddelde kwaliteit van de foto's moet in de eerste plaats omhoog. En er is geen enkele link tussen het aantal topics of foto's per week en de kwaliteit van de foto's.

                                Leg nu een beperking op van bijvoorbeeld 1 topic per week, dan zal dit enkel invloed hebben op de 116 forumleden die méér dan 1 topic per week aanmaken. In werkelijkheid nog veel minder omdat mensen die veel topics aanmaken dikwijls slechts één foto tonen per topic. Merk daarbij nog eens op dat er best wat betere fotografen tussen die 116 forumleden staan.
                                Een beperking van 1 topic per week zal dan ook eerder als irritant overkomen (je kan niet posten wanneer je zelf wil) dan dit voorstel een merkbare vermindering van topics teweegbrengt, en al zeker geen kwaliteitsverbetering garanderen.

                                Aangezien die 4541 topics meer dan 10.000 foto's vertegenwoordigen zal het ook voor iedereen duidelijk zijn dat een manuele screening door de mods of een "screen-team" in de praktijk niet haalbaar is. Softwarematig is het ook niet mogelijk dus moet er beroep gedaan worden op de (onbetrouwbare) zelfkritiek van de posters, of er moet een systeem komen waarbij alle forumleden heel eenvoudig een foto kunnen quoteren.


                                Willy
                                Hombre

                                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                                Comment

                                Working...
                                X