Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Commercieel getinte info als volgt oplossen:

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Ik vindt veel van de reply's erg ver gezocht en zelf totaal onbeschoft (Hustler) als er zo'n forum geopend wordt is niemand "verplicht" daar te gaan kijken. Ik ben akkoord dat er vele site's bestaan waar het wel kan, maar noem er eens één in België waar bvb aan DEFTIGE prijsvergelijking kan gedaan worden. In duitsland geen enkel probleem. En wat is het resultaat: iedereen vraagt hier prijzen bij de fotograaf om de hoek, vergelijkt die met de prijzen uit Duitsland, komt tot de conclusie dat het tot 40% goedkoper is en besteld daar. Terwijl wij hier helemaal niet op de hoogte zijn van prijzen bij plaatselijke handelaars. Ik heb bij de aanschaf van mijn digi ook meerdere duitse shops bezocht en zelfs online winkels gevonden die DUURDER waren dan hier. Maar zolang er bij ons geen http://www.preissuchmaschine.de of http://www.guenstiger.de bestaat (of hoe denk je dat ingo, albert, vasa en consoorten hier gekend werden), kunnen wij helemaal geen idee hebben wat de handelaars hier van voorstellen kunnen doen. En daarom vindt ik het geen slecht idee. Als het wel beperkt blijft tot fotomateriaal, en geen wasmachines en broodroosters te koop worden aangeboden - maar daar heeft de BDcrew het absolute alleenrecht om offtopic aanbiedingen meteen te verwijderen.

    Bekijk het zo: laat onze EIGEN economie mee proffiteren van de koopjes die WIJ kunnen doen. Want het gaat hier al zo goed

    Oli.
    Oeioei dat gaat hier wa worden

    Comment


    • #32
      Originally posted by Perrush
      ... maar in een VZW, wat BD nu dus is, bestaat er normaal zoiets als democratie
      Beste Perrush

      Democratie is een utopie! Kijk maar eens naar het Vlaams Blok
      (niet dat ik ze aan de macht wil, maar moest dit een democratisch land zijn zou het wel zo moeten zijn hé)

      Ik denk ook niet dat het aan ons is om er over te beslissen, Jaja is inderdaad duidelijk genoeg, en ik heb geen problemen met zijn mening, ook al heb ik al bij MemoryPerfect gekocht en vond ik de service uitermate goed
      Ik heb sowiezo al een hekel aan reklame, voor wat dan ook, en dit forum is voor mij dus een verademing ... laten zo!

      Comment


      • #33
        Ik vindt veel van de reply's erg ver gezocht en zelf totaal onbeschoft (Hustler) als er zo'n forum geopend wordt is niemand "verplicht" daar te gaan kijken. Ik ben akkoord dat er vele site's bestaan waar het wel kan, maar noem er eens één in België waar bvb aan DEFTIGE prijsvergelijking kan gedaan worden. In duitsland geen enkel probleem. En wat is het resultaat: iedereen vraagt hier prijzen bij de fotograaf om de hoek, vergelijkt die met de prijzen uit Duitsland, komt tot de conclusie dat het tot 40% goedkoper is en besteld daar. Terwijl wij hier helemaal niet op de hoogte zijn van prijzen bij plaatselijke handelaars. Ik heb bij de aanschaf van mijn digi ook meerdere duitse shops bezocht en zelfs online winkels gevonden die DUURDER waren dan hier. Maar zolang er bij ons geen http://www.preissuchmaschine.de of http://www.guenstiger.de bestaat (of hoe denk je dat ingo, albert, vasa en consoorten hier gekend werden), kunnen wij helemaal geen idee hebben wat de handelaars hier van voorstellen kunnen doen. En daarom vindt ik het geen slecht idee. Als het wel beperkt blijft tot fotomateriaal, en geen wasmachines en broodroosters te koop worden aangeboden - maar daar heeft de BDcrew het absolute alleenrecht om offtopic aanbiedingen meteen te verwijderen.

        Bekijk het zo: laat onze EIGEN economie mee proffiteren van de koopjes die WIJ kunnen doen. Want het gaat hier al zo goed
        groot gelijk.
        ToM.___ //Fuji s602.
        www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
        It goes to 11 you know? 1 louder.

        Comment


        • #34
          even verderborduren op olivier z'n post : Waarom niet een BD pricewatch oprichten zoals op tweakers.net ofzo?(zie http://www.tweakers.net/pricewatch)
          Forumleden en/of handelaars kunnen dan zelf de goedkoopste prijzen doorgeven. Het is maar een suggestie eh

          Comment


          • #35
            Originally posted by Dennis_M
            even verderborduren op olivier z'n post : Waarom niet een BD pricewatch oprichten zoals op tweakers.net ofzo?(zie http://www.tweakers.net/pricewatch)
            Forumleden en/of handelaars kunnen dan zelf de goedkoopste prijzen doorgeven. Het is maar een suggestie eh
            dat zou een prachtig initiatief zijn .. maar dan wel met verschillende quoteringen: prijs, dienst na verkoop, correctheid afspraken en een globale beoordeling.

            Comment


            • #36
              Maar dan zullen er ook Nederlandse handelaren toegelaten moeten worden en dat zijn er nogal wat.... Wordt een druk forum dan

              Bovendien zijn er sites die gespecialiceert zijn in dit soort dingen.
              http://www.dfip.nl/ om maar wat te noemen.

              Begrijp me goed, ik vind het best hoor maar een beetje overbodig en bewerkelijk lijkt me.
              Groeten,
              Ronald
              http://fotografie.jouwweb.nl/

              Comment


              • #37
                Originally posted by maturin
                een beetje overbodig en bewerkelijk lijkt me.
                voor Nederland mogelijks wel, maar om een goedkope Belgische winkel met service te vinden denk ik niet dat er al veel bestaat. .. ok mogelijks een selectie toevoegen of er gezocht wordt in BE of NL of in beiden

                Comment


                • #38
                  Originally posted by Visio
                  voor Nederland mogelijks wel, maar om een goedkope Belgische winkel met service te vinden denk ik niet dat er al veel bestaat. .. ok mogelijks een selectie toevoegen of er gezocht wordt in BE of NL of in beiden
                  Dat zou natuurlijk perfect zijn!
                  Gallery: http://www.fotogallerij.be

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by maturin
                    Maar dan zullen er ook Nederlandse handelaren toegelaten moeten worden en dat zijn er nogal wat.... Wordt een druk forum dan
                    En waarom niet? een vereiste kan zijn dat ze naar Belgische klanten versturen en visa versa. Er zijn idd van die sites in Nederland, ik heb er al regelmatig naar prijzen komen zoeken. De meeste versturen echter niet naar België. En das jammer als ze goede aanbiedingen hebben. In de omgekeerde zin kan het ook: Belgische handelaars naar Nederlandse klanten. En hoe drukker, hoe beter de Nederlands/Belgische consument er kan bij varen. En ik ken persoonlijk niemand die daar vies van is.

                    Oli.

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by Visio
                      ....

                      .. ok mogelijks een selectie toevoegen of er gezocht wordt in BE of NL of in beiden
                      inderdaad, aan zoiets dacht ik dus....en zelfs shops uit Duitsland en Luxemburg erbij.

                      En veel werk/druk forum? Bwa, ik denk dat dat nog mee zal vallen. Als met het bij tweakers.net kunnen doen voor bijna 34.000 producten, dan zou het toch moeten lukken voor enkel fotomateriaal

                      Comment


                      • #41
                        van mij mag er best een website komen in belgie waar er aan prijsvergelijking kan gedaan worden. dat is hier inderdaad een tekort. zelf surf ik uit noodzaak ook naar duitse of nederlandse sites omdat er hier bij ons zoiets nog niet bestaat.

                        maar dat ze daar dan een degelijke site van maken, zoals in de buurlanden, in plaats van een plaatsje te komen eisen op een forum. en dan achteraf via haat-topics over slechte service elkaar het leven zuur te komen maken (zoals hier nu soms al het geval is).

                        uiteindelijk ontaardt dat toch maar in een prijzenslag, waar de groothandel of de grootwarenhuizen de beste condities kunnen geven door hun massaverkoop. dat gaat ten koste van de kleinhandel en de zelfstandige middenstanders, die kunnen daar niet tegenop.

                        wie wordt daar dan beter van? dan zeg ik het liever onbeschoft dan naief te zijn.
                        sorry, hoor.

                        ze zouden beter de reeds bestaande sites uitbreiden met een belgische sectie, zo wordt het overzichtelijker en wordt het spel eerlijker gespeeld. de prijzen zijn nu toch allemaal in euro, zo is het gemakkelijk om zelf te bepalen of een eventuele verre verplaatsing voor een lagere prijs de moeite waard is.

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by the hustler
                          van mij mag er best een website komen in belgie waar er aan prijsvergelijking kan gedaan worden. dat is hier inderdaad een tekort. zelf surf ik uit noodzaak ook naar duitse of nederlandse sites omdat er hier bij ons zoiets nog niet bestaat.

                          maar dat ze daar dan een degelijke site van maken, zoals in de buurlanden, in plaats van een plaatsje te komen eisen op een forum. en dan achteraf via haat-topics over slechte service elkaar het leven zuur te komen maken (zoals hier nu soms al het geval is).

                          uiteindelijk ontaardt dat toch maar in een prijzenslag, waar de groothandel of de grootwarenhuizen de beste condities kunnen geven door hun massaverkoop. dat gaat ten koste van de kleinhandel en de zelfstandige middenstanders, die kunnen daar niet tegenop.

                          wie wordt daar dan beter van? dan zeg ik het liever onbeschoft dan naief te zijn.
                          sorry, hoor.

                          ze zouden beter de reeds bestaande sites uitbreiden met een belgische sectie, zo wordt het overzichtelijker en wordt het spel eerlijker gespeeld. de prijzen zijn nu toch allemaal in euro, zo is het gemakkelijk om zelf te bepalen of een eventuele verre verplaatsing voor een lagere prijs de moeite waard is.
                          Gelijk heb je, Hustler.
                          Ik heb mijn 300D bij de fotograaf om de hoek gekocht. Was zelfs bestelling van 3 toestellen. We hebben wat meer betaald, maar hebben zo ook die lokale middenstander wat geholpen. Die mens is ook kleine zelfstandige en die hebben het al niet makkelijk.
                          Echt onbeschoft was je trouwens niet volgens mij. Soms moet je de mensen eens wakker schudden he
                          Canon EOS 50D - Canon EOS 300D + batterygrip - Canon 18/55 (kitlens) - Tamron 28-75/f2,8 XR Di - Canon 70-200 /f4 L USM

                          Comment


                          • #43
                            Mij werkt die inmenging van handelaars eigenlijk op mijn "zenuwen".
                            De laatste tijd is het precies niks anders meer in "Camera's en accesoires"dan van dat commercieel gedoe onder het mom van "informatie brengen over nieuwe toestellen..."Voor mij hoeft het echt niet.

                            Als ik informatie wil over nieuwe toestellen,over goede prijzen...zal ik die zelf wel vinden op het internet of via een medeBD'er die het opgevangen heeft en hier post.



                            Danny's Photosite

                            Comment


                            • #44
                              De laatste tijd is het precies niks anders meer in "Camera's en accesoires"dan van dat commercieel gedoe onder het mom van "informatie brengen over nieuwe toestellen..."Voor mij hoeft het echt niet
                              Volledig akkoord...specificaties bvb. kan je allemaal terugvinden op het net, het lijkt me meer een middel om zondermeer te kunnen posten en op die manier visibiliteit (en misschien ook extra omzet) te genereren.
                              Ik vind het totaal overbodig zonder een vraag van een geïnteresseerde daar een nieuwe topic voor te openen.
                              Mark (300D)

                              Comment


                              • #45
                                Kijk maar naar de reakties nu op het posten van 3 nieuwe topics in "Camera's..." ivm Panasonic.Zet het dan in 1 topic dan is het nog te doen maar neen,zo opvallend mogelijk 3 topics zodat je er niet naast kan kijken.

                                Waarom open je ook geen extra topic erbij over de batterijen die je met deze Panasonics kan gebruiken,de meest aan te raden opslagmedia (met dan natuurlijk nog een extra topic over eventuele aankoop van een Xdrive),topic over produkten om deze camera's te onderhouden en zet dan in 1 keer gewoon ook erbij waar je dit lekkers allemaal kan kopen en een planneke erbij hoe ze de zandstraat kunnen vinden.Want daar gaat het toch om.
                                Danny's Photosite

                                Comment

                                Working...
                                X