Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Partyfotograaf prijs?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Partyfotograaf prijs?

    Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk bericht
    Kwaliteit betaal je! Moet er meer gezegd worden?
    Wat is dat nu voor een idiote uitspraak!!

    In de fotografie bestaat er totaal geen verband tussen kwaliteit en tarieven.

    Je hebt mensen die belachelijk goedkoop zijn en fenomenale prestaties leveren en je hebt mensen die heel hoge tarieven vragen voor belabberde prestaties.

    Vandaag zijn de gemiddelde consumenten beter opgeleid en kunnen ze de exacte waarde van prestaties beter inschatten.
    Er is natuurlijk nog wel een publiek dat je dergelijke beweringen kan wijsmaken.

    Comment


    • #17
      Re: Partyfotograaf prijs?

      De mensen die 'belachelijk goedkoop' zijn beseffen niet van wat ze er uit kunnen halen dan waarschijnlijk?
      Andy Lemaire

      andylemaire.be

      Comment


      • #18
        Re: Partyfotograaf prijs?

        Hoe lang kom je ongeveer toe met de originele batterij Canon LP-E5?
        En met een Battery Grip? Gewoon dubbel zo lang omdat je twee batterijen hebt of verbruikt een Battery Grip ook weer iets meer?
        Andy Lemaire

        andylemaire.be

        Comment


        • #19
          Re: Partyfotograaf prijs?

          Oorspronkelijk geplaatst door BeVero Bekijk bericht
          Je hebt mensen die belachelijk goedkoop zijn en fenomenale prestaties leveren en je hebt mensen die heel hoge tarieven vragen voor belabberde prestaties.
          Dat heb je altijd en overal, het is gewoon aan de consument om zijn voorbereiding goed te doen, tegenwoordig staat zowat alles online, dus na een uurtje zoeken met je toch al weten met welke fotograaf je in zee wilt gaan denk ik.

          Iedereen moet voor zichzelf uitmaken hoe hij (of zij) de prijs bepaald, het is wel de bedoeling dat je uit je kosten geraakt en toch nog iets overhoudt op het einde van de rit hé ... en hier wordt het verschil tussen een pro en de betere amateur wel heel kritiek, want een pro fotograaf moet echt wel redelijk wat vragen om al zijn kosten te dekken (bvb om na drie jaar zijn body afgeschreven te hebben) terwijl één van de betere amateurs veel minder al dan niet vaste kosten hebben, dus eigenlijk 'onder de prijs' kunnen werken ... dit is puur het resultaat van vraag en aanbod.

          Als je goed werk levert kan je een eerlijke prijs vragen, lever je rommel dan mag je nog zo goedkoop zijn, niemand zal een tweede keer terugkomen, lever je perfect materiaal maar je vraagt te veel dan zal je ook niet veel terugkerende klanten hebben, als je al initiële klanten hebt ... de truuk is om de gulden middenweg te vinden ... jij gelukkig en de klant gelukkig.

          Het probleem blijft dat veel klanten tegenwoordig zelfs niet meer voor kwaliteit willen betalen, zeker niet als ze aan het prijsshoppen zijn, het moet perfect zijn, het moet gisteren geleverd zijn ... en het mag eigenlijk niet te veel kosten want het budget is al op aan de kleding, zaal, catering, enz ... want de fotograaf is meestal het laatste waar ze aan denken ... oh ja we moeten nog foto's hebben ook, maar nonkel Jef heeft toch een dslr gekocht hé

          Om alles effe in perspectief te zetten : ik heb contacten met een 'wedding photographer' in de States ... die vraagt minimum 5000 USD per huwelijk (yep, je leest het goed, vijf duizend dollar !), komt met drie mensen die allemaal twee 1dsIII meehebben ... en is minstens 18 maanden op voorhand zo goed als elk weekend volgeboekt (ze rijdt met een Lamborghini, daar ken ik haar van hé ). Ik weet niet of er in Europa een markt is op dat niveau, maar in de States blijkbaar wel

          Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #20
            Re: Partyfotograaf prijs?

            Voor een partyfotograaf is er maar meestal een budget van ongeveer 150 EUR (incl btw) voorzien per avond (tenzij het oudejaar is ofzo). Als je 90 EUR/u gaat aanrekenen, dan zullen ze iemand anders zoeken. Ze hebben geen budget om 450 EUR voor een fotograaf te betalen op 1 avond. Buitenwippers en barmensen moeten ook nog betaald worden en ze moeten ook nog winst hebben.

            Comment


            • #21
              Re: Partyfotograaf prijs?

              Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
              Om alles effe in perspectief te zetten : ik heb contacten met een 'wedding photographer' in de States ... die vraagt minimum 5000 USD per huwelijk (yep, je leest het goed, vijf duizend dollar !), komt met drie mensen die allemaal twee 1dsIII meehebben ... en is minstens 18 maanden op voorhand zo goed als elk weekend volgeboekt (ze rijdt met een Lamborghini, daar ken ik haar van hé ). Ik weet niet of er in Europa een markt is op dat niveau, maar in de States blijkbaar wel

              Mark


              Er wordt hier regelmatig gesteld dat men in Amerika veel meer geld over heeft voor een fotograaf. Maar is dat wel zo?
              De Amerikaans fotograaf David Ziser heeft op zijn blog deze week het probleem, dat fotografen vandaag als paddestoelen uit de grond komen, aangekaart. Blijkbaar is er daar toch ook wel een probleem om van fotografie te kunnen leven.

              Good Afternoon Everybody, A couple of days ago, I saw a Skribit suggestion come across asking, "Are there too many wedding photographers o...

              Comment


              • #22
                Re: Partyfotograaf prijs?

                Prijzen die ik heb gehoord op de avondschool van iemand die dat deed (weet niet voor welke organisatie) was 120 euro/ avond. De man moest minimaal 4 uur aanwezig zijn.

                Nabewerking werd er niet gedaan…


                Hopelijk help dit.
                I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

                Comment


                • #23
                  Re: Partyfotograaf prijs?

                  Oorspronkelijk geplaatst door andylemaire Bekijk bericht
                  Hoe lang kom je ongeveer toe met de originele batterij Canon LP-E5?
                  En met een Battery Grip? Gewoon dubbel zo lang omdat je twee batterijen hebt of verbruikt een Battery Grip ook weer iets meer?
                  ik doe er op een avond wel 4 batterijen door + 4 of 8 AA's voor m'n flits. De grip zorgt er enkel voor dat je minder snel moet wissellen, en makkelijk in portret kan werken...

                  ik koop een grip dan ook eerder voor de extra bedieningsmogelijkheden dan de levensduur van de batterylading.
                  Mijn foto's
                  Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                  Comment


                  • #24
                    Re: Partyfotograaf prijs?

                    Even ter info:
                    Je kan perfect legaal enkele shoots gaan doen tegen betaling zonder dat je een BTW nummer hebt.
                    De inkomsten daarvan moet je wel inbrengen onder 'diverse inkomsten' op je volgende belastingsaangifte.
                    Deze 'diverse inkomsten' zijn wel beperkt, het mag een niet 'te hoog' bedrag zijn, en een niet 'te frequente' activiteit.
                    Hoe hoog 'te hoog' is, en hoe frequent 'te frequent' is, hangt echter af van hoe je belastingscontroleur die begrippen opvat (oh dierbaar belgie ...)

                    Zo kan je aanvoelen of betaalde fotografie (en dan vooral de tijdsdruk die bij zoiets komt kijken) je ligt of niet. Beslis je om er in verder te gaan, kan je nog altijd een bijberoep starten.
                    Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
                    Foto-Alex

                    Comment

                    Working...
                    X