Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke vakliteratuur lees jij? Welk magazine?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke vakliteratuur lees jij? Welk magazine?

Oorspronkelijk geplaatst door Seppehazenbosch Bekijk bericht
    en wij doen onze uiterste best om het beste nieuws, de beste reviews en de beste tutorials te bieden. Ik prefereer dus ook het internet
    Jammer dat die site rondom omgeven is door die afleidende Google-Ads
    www.fotofolio.be

Comment

Ik koop heel regelmatig UK magazines maar het liefst nog Practical Photography.
      Er zijn zo'n 4-5 verschillende UK mags en elke maand zie je onderwerpen die een ander mag 1 of 2 maand ervoor had behandeld zoals filters, landschapsfotografie, urban, ...
      Het is moeilijk om inspiratie te blijven vinden voor die mags en dus nu probeer ik het bij 1 mag te houden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
        Jammer dat die site rondom omgeven is door die afleidende Google-Ads
        Wij zitten onder een uitgever, dat is niet onze verantwoordelijkheid. Onze uitgeverij verzorgt de lay-out, wij moeten de site beheren.
        Last edited by Seppehazenbosch; 2 januari 2010, 18:27.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
          ( maar sinds de hoofdbib naar dat gore drugsplein is verhuisd ben ik er niet meer geweest Stadsgenoten weten wel waar ik het over heb )
          Pwoaaar
          Ben je bang dat 'ze' je verslaafd gaan maken of zo?
          Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
            Ook niet in die winkel tegenover café Vogelsanck vooraan in de Demerstraat? Ik zal eens binnenspringen.
            Mvg.
            Robert
            Dat is net als in Leuven ook een "International Magazine Shop" oftewel IMS. Loop daar eens binnen, daar hebben ze normaalgezien toch wel het een en ander op voorraad.

Gr Geert

Comment

[QUOTE][De magazines die ik lees hebben helemaal niets met fotografie te maken, al staan er wel mooie fotokes in en parcours waar je foto's kan maken.
              Motoren en Toerisme dus/QUOTE]
              Yep en voor de natuurliefhebbers vind je ook veel terug in Moto Verte en soms eens in Noppennieuws ( het is dansen op de slappe koord om offroad rijden in vrede te combineren met veel natuurliefhebbers , volg al jarenlang de van franse origine Code Vert en krijg veel waardering hiervoor van passanten & natuurliefhebbers alhoewel er zeer veel fanatiekelingen tegen rondlopen)
              Dit geheel terzijde van de vraag van de topic starter
              Dewiene
              " Iedereen is van de wereld en de wereldis van iedereen"
              Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

Comment

Zelf lees ik regelmatig het franse Photo, vind dat het interessantste magazine.
                Staat redelijk veel in van glamour/fashion/reclame/.., info over nieuwe fotoboeken, interviews met fotografen, ..

Hun decembernummer ging bijna volledig over de luxe merken en hun reclames: dior/vuitton/Illy (of Lavazza ?) kalender (making of die kalender was vorige week ook op Fashion TV trouwens voor wie dat op zijn digitale kabel heeft)/enz .. en verder een overzicht van de modellenburos in Parijs.
                Dat is een tak van de fotografie die mij aanspreekt en waar je minder info op 't net over vindt.
                (tutorials en gear reviews vind je zoals anderen zeggen voldoende online)

Chasseurs d'images lees ik af en toe ook.

Verder lees ik regelmatig een pak amerikaanse en engelse magazines (had ook een abo op Digital Photographer, viel mee maar was niet interessant genoeg om dit jaar te verlengen).
                Daar staat uiteindelijk allemaal 't zelfde in.. een kwart reclame, een kwart tot de helft gear reviews en de rest tutorials.. Als je er 1 of 2 hebt gelezen dan heb je ze allemaal wel gelezen.

Naast fotografie-magazines wil ik regelmatig wel eens een Vogue of Elle of iets gelijkaardigs doorbladeren..
                Last edited by flipperkast; 4 januari 2010, 12:37. Reden: typo
                Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Persoonlijk vind ik Photo Pro Magazine één van de weinige magazines die voor mij nog interessant is na een paar jaar de consumentenmagazines à la Foto Video Digitaal gelezen te hebben. Voor de rest veel internetforums en blogs hé.

Hier kan je effe meebladeren

Website http://www.kristofpattyn.be

a lotta canonstuff

Comment

Ik lees BD en heb hier al véél meer opgestoken dan dat ik ooit van een magazine heb gedaan.

Ik kan ook een op iets specifieks zoeken zonder ettelijke magazines te moeten doorbladen om dan eigenlijk loutere reclame info te lezen.
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Ik lees wel eens "focus" (zie ook http://www.focusmedia.nl/ ): constructieve reviews, mooi gedrukt, veel portfolios van andere fotografen ...

Comment

BD forum + Digital Camera Magazine (enige wat ik wel interessant vind)
                        Andy Lemaire

andylemaire.be

Comment

de Nikonpro is enigste dat ik wel grondig lees iedere keer ik hem ontvang.
                          www.loft6.be

Comment

Working...
                          X