Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik vraag mij echt af of dat nu zo normaal is dat het zo warme tinten afgeeft, ik bedoel
me zwart wit is geen zwart wit meer, er zicht echt een bruine/gele schijn over
Ik vraag mij echt af of dat nu zo normaal is dat het zo warme tinten afgeeft, ik bedoel
me zwart wit is geen zwart wit meer, er zicht echt een bruine/gele schijn over
Welke parameters steek je dan in de calibratie software ?
BIj mij is dat 5500K, 2.2 gamma, 100 cd
Lijkt me straf, calibrator kan toch nooit beslissen welke k-waarde jij wil
Bij de spider en de eye-one is dit toch niet het geval.
Met de Spider2 Express kun je zelf bijna niets instellen. De K-waarde staat vast ingesteld op 6500K en de gamma staat vast op 2.2. Ook houdt de Express versie geen rekening met omgevingslicht.
Ik liep ook tegen die vaste instellingen aan en ben daarom op zoek gegaan naar de Spyder2PRO software. Die heeft al die mogelijkheden namelijk wel.
Met de Spider2 Express kun je zelf bijna niets instellen. De K-waarde staat vast ingesteld op 6500K en de gamma staat vast op 2.2. Ook houdt de Express versie geen rekening met omgevingslicht.
Ik liep ook tegen die vaste instellingen aan en ben daarom op zoek gegaan naar de Spyder2PRO software. Die heeft al die mogelijkheden namelijk wel.
ehm nee..... Er is een upgrade versie beschikbaar geweest van de Spyder 2 Express naar de Pro versie. Het enige probleem is dat deze niet meer nieuw verkrijgbaar is..... kwestie van goed zoeken dus
Comment