Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vergelijking online afdrukservices

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    vergelijking photoways-elka:

    hier twee vgl. (ruwe scans, geen bewerkingen op toegepast)
    http://www.fuguforce.com/pub/comparison_elka-photoways_01.jpg
    http://www.fuguforce.com/pub/comparison_elka-photoways_02.jpg

    meer info in topic:
    http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=29604&whichpage=2
    ToM.___ //Fuji s602.
    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
    It goes to 11 you know? 1 louder.

    Comment


    • #17
      Prestoprint is hetzelfde als Fujiprint.
      Originally posted by Perrush
      yep, interessante test(s).

      Maar zowel in deze thread als in de vorige kom ik nergens prestoprint tegen Zijn die dan niet goed (heb er eigenlijk nooit te klagen van gehad, maar heb ook nog nooit zp'n vergelijk gedaan.
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

      Comment


      • #18
        Originally posted by Dama
        Prestoprint is hetzelfde als Fujiprint.
        dank je dama, ga ik ook eens dezelfde foto's op een ander laten ontwikkelen ... misschien staan me die wel beter aan.

        alleen heb ik zo'n hekel aan dat frans
        --
        Play Drakensang - a free online mmorpg

        Comment


        • #19
          Frans ? Hoezo ? Waar ?
          Originally posted by Perrush
          Originally posted by Dama
          Prestoprint is hetzelfde als Fujiprint.
          dank je dama, ga ik ook eens dezelfde foto's op een ander laten ontwikkelen ... misschien staan me die wel beter aan.

          alleen heb ik zo'n hekel aan dat frans
          www.damafoto.be
          Facebook Damafoto

          Comment


          • #20
            Originally posted by Pieter G.
            Originally posted by daVinci
            ik verwijder altijd de exif info voor ik iets doorstuur naar het labo want men zou daar inderdaad mee rekening houden (dit naar slechte ervaring)
            (bewerkt in PS7 zou verkeerde info in de EXIF opleveren vertelde men mij)
            Hoe doe je dat? Een omweg via een ander bestandsformaat (BMP, TIFF) lukt natuurlijk wel, maar kan je het rechstreeks in een JPEG zonder aan kwaliteit te moeten inboeten?
            speciaal programmetje, 'k zal het vanavond of morgen de link plaatsen, staat thuis op m'n PC en 'k ben nu aan't werk
            daVinci
            www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

            Comment


            • #21
              Frans ? Hoezo ? Waar ?
              die photoways, ik versta daar de b*llen van
              --
              Play Drakensang - a free online mmorpg

              Comment


              • #22
                Originally posted by Pieter G.
                Maar je voegt dus eigenlijk een "save" toe aan je workflow
                de safe is in PSD formaat vermits je een nieuw doc had aangemaakt .. dus geen kwaliteitsverlies

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Sammeke
                  maar waarom nadien nog omzetten naar een JPG 4 print, en wat bedoel je daarbij ook met "in je gebruikelijke actie"?
                  de action die de exif verweiderde maakte een nieuwe map aan met copieën in PSD formaat. aangezien een afdrukcentrale een JPG nodig heeft moet je die nog omzetten. ik doe dat met een action die de foto's herschaalt naar 300 dpi ware groote + verscherpen met ultrasharpen na de herschaling om het verlies aan scherpte door verkleinen. je zou daar bv. eventueel nog een autocontrast kunnen aan toevoegen als je dat wilt .. en als je wilt kan je daar nog veel meer aan toevoegen .. daarom schreef ik "in je gebruikelijke actie"

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Perrush
                    Frans ? Hoezo ? Waar ?
                    die photoways, ik versta daar de b*llen van
                    De printservice bij Skynet http://www.skynet.be/index.html?or=t...style&l2=photo maakt gebruik van Photoways.
                    In het Nederlands !!
                    Nikon D70

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by daVinci
                      speciaal programmetje, 'k zal het vanavond of morgen de link plaatsen, staat thuis op m'n PC en 'k ben nu aan't werk
                      Cool
                      Pieter
                      --
                      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Visio
                        de safe is in PSD formaat vermits je een nieuw doc had aangemaakt .. dus geen kwaliteitsverlies
                        OK, dat werkt. Maar is het niet interessanter (minder groot) om TIFF te gebruiken in plaats van PSD?
                        Pieter
                        --
                        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by daVinci
                          [brik verwijder altijd de exif info voor ik iets doorstuur naar het labo want men zou daar inderdaad mee rekening houden (dit naar slechte ervaring)
                          (bewerkt in PS7 zou verkeerde info in de EXIF opleveren vertelde men mij)
                          kun je dan ook zeggen hoe die exif je foto beinvloed ?

                          Misschien eens een foto met en zonder exif laten afdrukken, zien wat ze er van bakken.

                          --
                          Play Drakensang - a free online mmorpg

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Perrush
                            Originally posted by daVinci
                            [brik verwijder altijd de exif info voor ik iets doorstuur naar het labo want men zou daar inderdaad mee rekening houden (dit naar slechte ervaring)
                            (bewerkt in PS7 zou verkeerde info in de EXIF opleveren vertelde men mij)
                            kun je dan ook zeggen hoe die exif je foto beinvloed ?

                            Misschien eens een foto met en zonder exif laten afdrukken, zien wat ze er van bakken.


                            had ik gedaan...
                            ruime tijd geleden foto's laten afdrukken bij prestoprint (fuji) en die waren slechter of wat m'n printer afdrukte.
                            Vooral contrast en helderheid ('k zag meer details op m'n printerafdruk dan op deze van het labo).
                            Fotograaf heeft toen geinformeerd bij het labo en die vertelden dat de oorzaak bij Photoshop 7 ligt. Bij bewerken met PS7 wordt bepaalde info bijgevoegd en daar zou het labo rekening mee houden maar er zit blijkbaar een bug in PS 7 zodat het verkeerd afloopt. Er waren 2 mogelijkheden, ofwel de update patch installeren (toen was die nog niet beschikbaar voor de nederlandse versie) ofwel exif info verwijderen (wat ik doe). Sindsdien zijn m'n foto's perfect.

                            Het programma om die exif te verwijderen (jpeg cleaner) kun je downloaden op http://www.pppr.sk/rainbow/
                            het is gratis....
                            daVinci
                            www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

                            Comment


                            • #29
                              Het programma om die exif te verwijderen (jpeg cleaner) kun je downloaden op http://www.pppr.sk/rainbow/
                              het is gratis....
                              oke TNX, moest ik het nodig hebben
                              --
                              Play Drakensang - a free online mmorpg

                              Comment

                              Working...
                              X