Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

100 beste concertfoto's van het decennium

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 100 beste concertfoto's van het decennium

    mijn grootste kritiek op de reeks:
    ze is véél te lang. er zitten echt wel super beelden bij.
    die stralenkransen zijn vaak subliem!
    maar er zitten ook beelden bij die ik minder kan smaken en als dat er wat teveel worden...
    kegel die eruit! 100 hoeft niet. Met 50 ben ik ook tevreden. en zelfs als hij gewoon de 20 beste genomen had, vond ik dat super, want dan had ik een reden om naar andere foto's te gaan zoeken Nu staat gewoon alles samen. Omdat er ook al wat mindere beelden tussenzitten (en dan heb ik het ook over inhoud), denk ik dat de rest van zijn werk niet beter gaat zijn en dus ook niet de moeite om te bekijken
    het zal wel zijn dat tegenwoordig van alles veel moet zijn
    less is more vind ik best wel oké!
    hoe meer f**k hoe meer vreugd

    **=ol

    Comment


    • #17
      Re: 100 beste concertfoto's van het decennium

      Is het niet ergens normaal dat de niet-professionele fotografen vaak met betere resultaten afkomen dan de pro's? Het is hun favoriete hobby dus ze steken er tijd en passie in

      De professionele fotograaf zit met tijdsdruk en het is niet van belang of zijn foto in de HOF op BD verschijnt. Wat wel telt is dat hij elke maand zijn inkomen heeft om van te leven.
      www.pixation.be

      Comment


      • #18
        Re: 100 beste concertfoto's van het decennium

        Oorspronkelijk geplaatst door Pixations Bekijk bericht
        Is het niet ergens normaal dat de niet-professionele fotografen vaak met betere resultaten afkomen dan de pro's? Het is hun favoriete hobby dus ze steken er tijd en passie in

        De professionele fotograaf zit met tijdsdruk en het is niet van belang of zijn foto in de HOF op BD verschijnt. Wat wel telt is dat hij elke maand zijn inkomen heeft om van te leven.
        volledig mee eens . Heb het dan ook moeilijk met het denigrerend karakter van verschillende posters hier .
        ben volledig akkoord dat je hier op bd eerder technische opmerkingen krijg , dat is ook normaal . Andere accenten vormen hier gemakkelijk voer voor ellenlange discusies : mooi of niet .
        trouwens slecht een handvol fotografen hier op BD maakt evenveel publicatie foto's als alex .
        Al moet ik toegeven dat hier het principe "less is more " toepasselijker zou gevonden hebben .

        Comment


        • #19
          Re: 100 beste concertfoto's van het decennium

          en wat is dan wel de hof van bd?????

          Ik snap die andere vergelijking ook helemaal niet. Een hobbyfotograaf steekt er tijd en passie in. ok, tot daar aan toe. Daarna zou ik zeggen: het kost een fotograaf ook bloed zweet en tranen om van zijn hobby zijn beroep te kunnen maken. Maar daarna hoeft een professionele fotograaf niet meer met goede resultaten af te komen omdat hij zijn foto's niet meer op belgiumdigital hoeft te zetten??????

          Ik steek in elk geval in bijna al mijn foto's veel energie. bij de ene al wat meer tijd dan bij de andere; Of ik er al dan niet voor betaald krijg maakt niet zoveel verschil.

          Comment


          • #20
            Re: 100 beste concertfoto's van het decennium

            Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
            en wat is dan wel de hof van bd?????

            Ik snap die andere vergelijking ook helemaal niet. Een hobbyfotograaf steekt er tijd en passie in. ok, tot daar aan toe. Daarna zou ik zeggen: het kost een fotograaf ook bloed zweet en tranen om van zijn hobby zijn beroep te kunnen maken. Maar daarna hoeft een professionele fotograaf niet meer met goede resultaten af te komen omdat hij zijn foto's niet meer op belgiumdigital hoeft te zetten??????

            Ik steek in elk geval in bijna al mijn foto's veel energie. bij de ene al wat meer tijd dan bij de andere; Of ik er al dan niet voor betaald krijg maakt niet zoveel verschil.
            Het kunnen kiezen tussen een onderwerp dat je fotografeert is al een opgave op zich .
            vergeet niet dat een opdracht moeilijker is dan een vrij onderwerp .
            De doelgroep van een pro is niet BD maar een betalende klant , de perceptie is totaal anders . Je moet elke foto van alex zien als een deelname in challenge , en niet als een vrije sc.

            Comment


            • #21
              Re: 100 beste concertfoto's van het decennium

              zitten toch best knappe foto's en sterke compo's tussen. Maar ook idd.w el wat ontbrekende lichaamsdelen en voldoende ruis her en der. Ruis in een hoeveelheid die ik niet graag zou posten in 800 * 533... ;-)
              Maar ja... als er geen licht is natuurlijk...
              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
              www.musicinframe.be

              Comment


              • #22
                Re: 100 beste concertfoto's van het decennium

                Ik denk dat er sommigen hier zijn die niet weten hoe 't werken voor een krant in elkaar steekt... Na een concert moet de fotograaf zo snel mogelijk zijn eigen selectie doorsturen, meestal in functie van wat de redacteur/editor vraagt: portret of panorama.
                Uit die doorgestuurde foto's kiest de editor een foto en cropt die dan zelf naar believen, als't maar in 't op voorhand voorziene kaderke past.
                Sommige kranten, zoals de Morgen, hechten iets meer belang aan de kwaliteit van hun foto's dan anderen.
                En wat die 'top 100' betreft, heb vorige week 'tzelfde meegemaakt: de vraag om op een week tijd een slideshow van een 15 minuutjes in elkaar te steken met mijn beste rock-foto's... Daar zaten ook mindere tussen... waarom? Geen tijd om alle pareltjes uit mijn archief te plukken... So be it...
                Misschien een uitdaging voor iedereen hier: maak een slideshow met je beste 100 foto's tegen volgende week woensdag :-)
                Maar ik kom Alex ook regelmatig tegen bij concerten, bijv in de MOD en hij is in ieder geval een veel-schieter, maar iemand met passie voor fotografie en muziek.
                www.YourConcertShots.com

                Comment


                • #23
                  Re: 100 beste concertfoto's van het decennium

                  Oorspronkelijk geplaatst door rsted Bekijk bericht
                  Maar ik kom Alex ook regelmatig tegen bij concerten, bijv in de MOD en hij is in ieder geval een veel-schieter, maar iemand met passie voor fotografie en muziek.
                  In de MOD ben ik hem nog niet tegengekomen, maar naar mijn ervaring is hij helemaal geen veel-schieter .
                  about.me/stijnv

                  Comment


                  • #24
                    Re: 100 beste concertfoto's van het decennium

                    Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                    In de MOD ben ik hem nog niet tegengekomen, maar naar mijn ervaring is hij helemaal geen veel-schieter .
                    Inderdaad, ik heb ooit een interview met hem gehad en daar zei hij ook dat hij nooit zomaar snel na elkaar klikt maar eerder het moment afwacht.
                    Ondanks sommige dingen die hier staan, vind ik hem grote klasse.
                    http://blackletterday.wordpress.com

                    Comment

                    Working...
                    X