Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto gebruikt, wat nu ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: foto gebruikt, wat nu ?

    @35a, goede gestructureerde raadgeving

    @beatbrother, vergeet mijn voorstel - onderneem niets want volgens "35a" haalt dit niets uit

    Ik probeer hier enkel mijn eigen ervaring neer te pennen. Ik heb tijdens de periode 2008 - 2009 tot 3 maal toe via deze minnelijke schikking een bedrag vergoed gekregen voor mijn beelden die "derden" ingescand hadden uit magazines om er vervolgens opnieuw een publicatie mee te drukken. Telkens na een telefonisch contact mooi tot een overeenkomst gekomen en wonder boven wonder is er eentje zelfs klant bij mij geworden
    www.fotofolio.be

    Comment


    • #17
      Re: foto gebruikt, wat nu ?

      Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
      Ik heb een voorstel, Kazan : gij gaat die... innen ! Ik lach ook graag eens, zie je ?
      Voor een leuke commissie doe ik het graag

      Comment


      • #18
        Re: foto gebruikt, wat nu ?

        Oorspronkelijk geplaatst door kazan Bekijk bericht
        Voor een leuke commissie doe ik het graag
        In de USA werken de advocaten soms (vaak ?) op %. ALS ze de zaak winnen willen ze (bv) 70% maar àlle kosten zijn wel voor henzelf. De "gedupeerde" heeft dus niéts te verliezen... en wint, in geval van succes, toch 30%.
        ---------------
        Kazan, gij als ervaring paling : doe eens een goed voorstel aan onze gedupeerde ! Wat zal hij blij zijn dat een vakman als jij hem begeleidt ! What a lucky bastard = alle problemen meteen van de baan en nu maar geld oprapen...
        ---------------
        Hoef ik nog te duimen ?
        Last edited by 35a; 7 december 2009, 20:02.

        Comment


        • #19
          Re: foto gebruikt, wat nu ?

          @ 35a wat en hoeveel is 30000 F de EURO is ingevoerd in 2000
          on topic, stuur die mensen gerust een aanmaning tot betaling.
          Eric Van Aerschot BD0730BE

          Comment


          • #20
            Re: foto gebruikt, wat nu ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
            @35a, goede gestructureerde raadgeving

            @beatbrother, vergeet mijn voorstel - onderneem niets want volgens "35a" haalt dit niets uit

            Ik probeer hier enkel mijn eigen ervaring neer te pennen. Ik heb tijdens de periode 2008 - 2009 tot 3 maal toe via deze minnelijke schikking een bedrag vergoed gekregen voor mijn beelden die "derden" ingescand hadden uit magazines om er vervolgens opnieuw een publicatie mee te drukken. Telkens na een telefonisch contact mooi tot een overeenkomst gekomen en wonder boven wonder is er eentje zelfs klant bij mij geworden

            Ge zijt een gast naar mijn hart. Ik geloof dat je een eerlijke mens bent met "ervaring". Niet altijd "goeie", maar toch... ervaring. Het is niét omdat je gelijk hébt dat je ook "gelijk gaan krijgen" via de rechtbank ! De rechters, "niet gehinderd door enige kennis van zaken", oordelen ook maar "à la tête du client".... Dus als je op een àndere manier "overeen" kunt komen is het misschien niet "nét zo goed" maar zelfs... béter. Je hoeft alleen maar een beetje je trots in te slikken en te doen of dit "business as usual" is.
            ----------------
            Ere wie ere toekomt : mijn boekhoudster (doet intussen al zo'n 25 jaar "mijn boeken") zegt me altijd : "35a : Zelfs een sléchte overeenkomst = beter dan een goed proces" en na wel 60 processen kan ik haar alleen maar gelijk geven...

            Comment


            • #21
              Re: foto gebruikt, wat nu ?

              Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
              In de USA werken de advocaten soms (vaak ?) op %. ALS ze de zaak winnen willen ze (bv) 70% maar àlle kosten zijn wel voor henzelf. De "gedupeerde" heeft dus niéts te verliezen... en wint, in geval van succes, toch 30%.
              ---------------
              Kazen, gij als ervaring paling : doe eens een goed voorstel aan onze gedupeerde ! Wat zal hij blij zijn dat een vakman als jij hem begeleidt ! What a lucky bastard = alle problemen meteen van de baan en nu maar geld oprapen...
              ---------------
              Hoef ik nog te duimen ?
              Deze paling (met of zonder ervaring) heeft toch een voorstel gedaan dacht ik
              als de gedupeerde geen factuur verstuurt naar de organisatie in kwestie zal het moeilijk worden voor een advocaat

              Comment


              • #22
                Re: foto gebruikt, wat nu ?

                Oorspronkelijk geplaatst door EVA Bekijk bericht
                @ 35a wat en hoeveel is 30000 F de EURO is ingevoerd in 2000
                on topic, stuur die mensen gerust een aanmaning tot betaling.
                750 Euro. Is dàt al moeilijk voor jou ? Vandaar dus jouw argumentering "stuur die mensen gerust een aanmaning tot betaling"..., neem ik aan ?
                ---------------
                Eva, ik ken je niet maar ik voel dat je je geroepen voelt om een oorlogje op te starten. Wat zal de TS blij zijn met jouw versterking !

                Comment


                • #23
                  Re: foto gebruikt, wat nu ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door kazan Bekijk bericht
                  Deze paling (met of zonder ervaring) heeft toch een voorstel gedaan dacht ik
                  als de gedupeerde geen factuur verstuurt naar de organisatie in kwestie zal het moeilijk worden voor een advocaat
                  Natuurlijk, Sloeber, dààr begint het mee. Maar alle geschrift kan alleen maar "tegen je pleiten". Het beste ben je natuurlijk af met te (een paar keer, natuurlijk) bellen. Niets te verliezen en toch een beetje te winnen. Naderhand stuur je eerst je een factuur (met een bijzonder vriendelijke begeleidende brief (vroeger was ik daar slécht in !)), nadien een herinnering, een "in gebreke stelling"... maar dàn ben je écht wel "vertrokken"...
                  ---------------
                  Advocaat, deurwaarder, besluiten, jaren,.... en intussen elke zoveel maand maar BETALEN voor... niets. In het ergste geval, natuurlijk.
                  ---------------
                  Oratorische vraag : hoeveel % van de posters hier hebben ooit ("OOIT") moeten procederen ?

                  Comment


                  • #24
                    Re: foto gebruikt, wat nu ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
                    Natuurlijk, Sloeber, dààr begint het mee. Maar alle geschrift kan alleen maar "tegen je pleiten". Het beste ben je natuurlijk af met te (een paar keer, natuurlijk) bellen. Niets te verliezen en toch een beetje te winnen. Naderhand stuur je eerst je een factuur (met een bijzonder vriendelijke begeleidende brief (vroeger was ik daar slécht in !)), nadien een herinnering, een "in gebreke stelling"... maar dàn ben je écht wel "vertrokken"...
                    ---------------
                    Advocaat, deurwaarder, besluiten, jaren,.... en intussen elke zoveel maand maar BETALEN voor... niets. In het ergste geval, natuurlijk.
                    ---------------
                    Oratorische vraag : hoeveel % van de posters hier hebben ooit ("OOIT") moeten procederen ?
                    Ik heb toch liever dat je mij met PALING aanspreekt i.p.v. sloeber :-)
                    en wat uw oratorische vraag betreft, er zullen er veel aan gedacht hebben maar of het er werkelijk van gekomen is ??? MMMMmmmmmmmmmm denk het niet.

                    Comment


                    • #25
                      Re: foto gebruikt, wat nu ?

                      Hey guys,
                      Eerst en vooral thanks voor de reacties en @fotofolio, thanks voor het meedelen van die brief. Heel interessant voor eventueel toekomstige gevallen en niet alleen voor mij.
                      Daarin staat alles duidelijk verwoord, dus het is zeker iets om bij te houden.

                      Ik moet wel zeggen dat ik altijd heel sceptisch t.o.v. het gerecht sta en toestanden.
                      Ik ben momenteel al 7 jaar aan het processen tegen een platenfirma die ongevraagd een plaat van mij hebben uitgebracht en er komt precies geen schot in de zaak.
                      En dat gaat over +/- 30.000 euro waarvan ik hoop toch ooit iets van te gaan zien.

                      Ik heb contact opgenomen met de gefotografeerde persoon in kwestie.
                      Ik heb hem ook de situatie uitgelegd dat ik niet gediend ben van het feit dat ze ongevraagd die foto gebruiken en hij begreep me.
                      Vandaar dat m gevraagd heeft dat ik hem een voorstel moet maken zodat hij die fotos daarna mag gebruiken voor reclame.
                      Dus ik moet er nu gewoon een bedrag op plakken en hij koopt als het ware dan het gebruiksrecht ervan.

                      Comment


                      • #26
                        Re: foto gebruikt, wat nu ?

                        Zo zie je weer, met een constructief gesprek kom je snel en veel verder
                        toch even zeggen, Je website ziet er schitterend uit

                        Comment


                        • #27
                          Re: foto gebruikt, wat nu ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door beatbrother Bekijk bericht
                          Ik heb contact opgenomen met de gefotografeerde persoon in kwestie.
                          Ik heb hem ook de situatie uitgelegd dat ik niet gediend ben van het feit dat ze ongevraagd die foto gebruiken en hij begreep me.
                          Vandaar dat m gevraagd heeft dat ik hem een voorstel moet maken zodat hij die fotos daarna mag gebruiken voor reclame.
                          Dus ik moet er nu gewoon een bedrag op plakken en hij koopt als het ware dan het gebruiksrecht ervan.
                          Bon, eind goed al goed

                          Comment


                          • #28
                            Re: foto gebruikt, wat nu ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door kazan Bekijk bericht
                            Zo zie je weer, met een constructief gesprek kom je snel en veel verder
                            toch even zeggen, Je website ziet er schitterend uit
                            Tenk Joe
                            Maar over welke heb je het eigenlijk ? Sektor9 of Motionpictures ?

                            Comment


                            • #29
                              Re: foto gebruikt, wat nu ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
                              Natuurlijk, Sloeber, dààr begint het mee. Maar alle geschrift kan alleen maar "tegen je pleiten". Het beste ben je natuurlijk af met te (een paar keer, natuurlijk) bellen. Niets te verliezen en toch een beetje te winnen. Naderhand stuur je eerst je een factuur (met een bijzonder vriendelijke begeleidende brief (vroeger was ik daar slécht in !)), nadien een herinnering, een "in gebreke stelling"... maar dàn ben je écht wel "vertrokken"...
                              ---------------
                              Advocaat, deurwaarder, besluiten, jaren,.... en intussen elke zoveel maand maar BETALEN voor... niets. In het ergste geval, natuurlijk.
                              ---------------
                              Oratorische vraag : hoeveel % van de posters hier hebben ooit ("OOIT") moeten procederen ?
                              De beste stuurlui staan weer eens aan wal. Die hebben echt "de job van hun leven" gemist.

                              Comment


                              • #30
                                Re: foto gebruikt, wat nu ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                                De beste stuurlui staan weer eens aan wal. Die hebben echt "de job van hun leven" gemist.
                                Weet je ... een mens zou beter hier op BD niets meer posten/delen.

                                Ik heb me voorgenomen in het forum "mensen en modellen" enkel nog te lezen ... een vuist te maken ... en deze opnieuw in mijn zak te steken. Soms is dit heel moeilijk maar een paar uur nadien ben ik blij dat ik dit gedaan heb.

                                Ik wou nu al dat ik mijn vuist ook in dit topic in mijn zakken gestopt had, ik had beter een PM verzonden naar de TS .

                                Ik heb alvast 1 goed voornemen voor 2010 ... ik reageer enkel op topics waarvan ik zeker ben dat mijn ervaring niet in twijfel getrokken kan worden . Geen BD stress meer voor mij, heb andere taken te vervullen.

                                Stuurlui ... mijn bootje vaart goed mee met de stroom. En als ik ooit aan wal kom te staan dan kan ik alvast met een gerust gemoed terugblikken op de ervaringen dit ik momenteel als schipper meemaakt
                                www.fotofolio.be

                                Comment

                                Working...
                                X