Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zijn er verbeteringen mogelijk voor BD?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zijn er verbeteringen mogelijk voor BD?

Heeft iedereen al gestemd op forumstructuur en -reglements aanpassing

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
      Heeft iedereen al gestemd op forumstructuur en -reglements aanpassing
      geen idee, maar ik wel.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Bij het bekijken van de HoF-data die ik gebruikt had voor dit draadje, stelde ik mij de vraag: “kan ik daar nog andere interessante informatie uit halen?"
        Ik dacht ook aan de doelstelling van die "Hall of Fame" en herinnerde mij de uitleg die Hombre daarover onlangs gegeven had:

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
        De HoF doet exact wat 1x doet volgens jouw beschrijving, alleen is de HoF er al langer en moeten de fotografen niet zélf hun foto aanbieden maar worden alle foto's op BD in aanmerking genomen. Uit de sticky: "In dit afgesloten forumonderdeel worden wekelijks enkele van de betere foto's onder de aandacht geplaatst".

Het zijn dus niet "de beste" foto's en geen Top-10 maar vanzelfsprekend wel een "betere" foto dan het doorsnee familie-albumkiekje. Regelmatig zie je er dan ook een foto die fotografisch-technisch niet 100% beantwoord aan de normen, maar wel onder de aandacht wordt geplaatst voor zijn gebruikte techniek of inzicht. Wat ook andere fotografen weer kan inspireren.
        En tja, "Hall of Fame"... het is gewoon een naam die je wel meer tegenkomt, zoek er niet teveel achter. Ik gebruik zelf liever de term "HoF" (als in Hof-leverancier ). Maar het geeft de geselecteerde fotografen wél een eerlijk bedoelde schouderklopje en 5 minuten "fame" op BD.
        Citaat terug te vinden in dit draadje.

Ik dacht bij mezelf: "laat ons eens kijken in hoeverre de HoF aan die doelstelling voldoet."

Volgend grafiekje verscheen op mijn PC:

Verbaasd was ik niet bij het zien van dit resultaat, een paar vragen werden echter erg prangend: "Hoeveel blijft er nog over van die nobele doelstelling, als er mensen zijn die - bijvoorbeeld - 9 nominaties per jaar krijgen? Ook al is zij/hij de beste fotograaf(e) van BD, heeft zij/hij negen maal zo'n waardering nodig?"

Het aantal forumleden met een nominatie is vorig jaar, vergeleken met 2008, gestegen met 39. In mijn ogen een gunstige evolutie.

Naar mijn bescheiden mening zou het invoeren van een quotum (betreffende het aantal nominaties per persoon) een goede zaak zijn.
        De kansen voor de “iets mindere goden” worden een klein beetje groter, met als gevolg: meer tevreden BD-ers. Zo'n schouderklopje stijgt in waarde, de HoF wint aan geloofwaardigheid en komt daardoor dichter bij de doelstelling.

Iets om over na te denken.
        Last edited by Jos Vanhengel; 13 februari 2010, 04:28.
        Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Er wordt lang nagedacht over mijn voorstel. Zou dat een goed teken zijn?
          Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Mooie grafiek ... en 't gaat de goeie kant op zou ik zeggen! Tuurlijk behelst je grafiek maar 2 jaar en kan je moeilijk van een tendens spreken hé
            The quickest way to make money at photography is to sell your camera

Comment

Zijn er verbeteringen mogelijk voor BD?

Oorspronkelijk geplaatst door t.billy Bekijk bericht
              ... Tuurlijk behelst je grafiek maar 2 jaar en kan je moeilijk van een tendens spreken hé
              Omdat je 't zo lief vraagt:

Last edited by Jos Vanhengel; 28 december 2013, 02:13.
              Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Bedankt Jos voor al 't werk die je hierin stak ...
                3 jaar-grafiek is indd. representatiever dan 2 jaar-grafiek
                The quickest way to make money at photography is to sell your camera

Comment

Working...
                X