Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

compact flash "gestolen"?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: compact flash "gestolen"?

    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    Ik heb nu met 3 viewers naar mijn exif gekeken, maar geen van drie vermeld een serienummer van een camera D200/300/700.. Heb je iets speciaal moeten aanzetten of zo?
    Ik gebruik Kuso Exif Viewer. Die geeft mij het serienummer van de camera.

    Wat het terugvinden van die foto's betreft.
    Je kan op enkele populaire fotosites zoals FLickr, Picasa,... zoeken op trefwoorden en opnamedata die van toepassing zijn op je foto's. Bij Flickr kan je zelf zoeken op cameramodel.
    Als de foto's zonder tags of titel op het internet zijn geplaats dan is de kans zeer klein dat je ze terugvind.
    In Google kan je niet zoeken op exifdata. In theorie zou dat mogelijk moeten zijn maar die data worden genegeerd door zoekmachines.

    groetjes,

    Comment


    • #17
      Re: compact flash "gestolen"?

      heb je zelf je gegevens op het kaartje staan?

      het is misschien gewoon gevallen od en iemand heeft het gevonden.
      de eigenaar van een kaartje zonder gegevens vinden is zoals proberen om dat briefje van 50 dat op de grond ligt terug naar de verliezer proberen te brengen.
      Als ik er zelf een leeg (qua gegevens) zou vinden, zou ik dat hoogstens hier posten en zelf bijhouden. bij de verloren voorwerpen verdwijnt het 9 op 10 in een giga bak.

      Dus hopen dat je het kwijt bent en de vinder het hier leest
      hoe meer f**k hoe meer vreugd

      **=ol

      Comment


      • #18
        Re: compact flash "gestolen"?

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Ik heb nu met 3 viewers naar mijn exif gekeken, maar geen van drie vermeld een serienummer van een camera D200/300/700.. Heb je iets speciaal moeten aanzetten of zo?
        Die van mij zie ik gewoon in Lightroom, niks speciaal voor moeten aanzetten.
        Misschien zit in de EXIF secite "Nikon maker notes" waar een aantal dingen instaan die specifiek voor/van Nikon zijn. Ik weet dat niet alle EXIf viewers die kunnen weergeven.

        Als je er niet uitkomt stuur me maar een PM, als je mij een foto doorstuurd van jou camera kan ik eens kijken of ik jou serienr wel met Lightroom zie. Voor zover ik weet heb ik er niks speciaals voor moeten aanzetten mijn cameras.
        Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
        Foto-Alex

        Comment


        • #19
          Re: compact flash "gestolen"?

          Op Flickr kan je alvast niet op serienr zoeken.
          Zie deze topic over iemand wiens DSLR gestolen werd:
          Velo Steve: Is there any way to search on Flickr by camera serial number? One of my cameras was recently stolen and I'd like to see if any new photos from it show up on Flickr. The police have been contacted and we'll be watching the usual...
          Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
          Foto-Alex

          Comment


          • #20
            Re: compact flash "gestolen"?

            Oorspronkelijk geplaatst door rubenknockaert Bekijk bericht
            Ik gebruik Kuso Exif Viewer. Die geeft mij het serienummer van de camera.
            Bedankt, die geeft het inderdaad weer, met ACDSee 2.5Pro, NX2 en PhotoMe niet gevonden.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #21
              Re: compact flash "gestolen"?

              Al ben ik van oordeel dat je een kaartje eerder verliest dan dat het gestolen wordt ga ik er geen uitspraak over doen hoe je het kwijt bent geraakt ... ik stond er niet bij en heb het niet gezien.
              Best is altijd uw naam en een telefoonnummer of e-mailadres op elk onderdeel te zetten, ge moet dan nog wel op een eerlijke vinder vallen.
              Het zal heel moeilijk worden om uw kaartje of foto's terug te vinden, laat staan bewijzen dat die van u zijn. Exif kan je inderdaad weghalen.
              Als het kaartje echt gestolen is zonder ander materiaal, dan is dit een triestige zaak maar toch ook wat nalatigheid.
              Materiaal altijd bij u houden en in het zicht!
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment

              Working...
              X