Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Colormailer vs. Photoways

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Sammeke
    'k Plas bijna in m'n broek van nieuwsgierigheid!!!
    'k Hou jullie in ieder geval op de hoogte ..............................
    Ik weet niet of we daar nu over geïnformeerd moeten worden, hoor.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #32
      Originally posted by Pieter G.
      Originally posted by Sammeke
      'k Plas bijna in m'n broek van nieuwsgierigheid!!!
      'k Hou jullie in ieder geval op de hoogte ..............................
      Ik weet niet of we daar nu over geïnformeerd moeten worden, hoor.

      LOL
      Sam greetzzzzzzz U
      -------------------------------------------
      Never apologize for showing feeling.
      When you do so, you apologize for the truth.
      -------------------------------------------
      Canon Stuff

      Comment


      • #33
        ik heb de foto's sinds gisteren (woensdag) en ze waren vrijdag rond 17-18u opgestuurd.. zaterdag confirmatie dat drukproces was afgerond en dat ze verstuurd werden.

        ok, tot daar behandeling (steekt erg goed ineen).

        bezorging was ook netjes. 1 ongelukkige 3:4-foto die in de bestelling was geslopen had wel iets meer afgezien tussen de 117 3:2-broertjes, maar geen beschadiging, gewoon wat feller "opgebold"

        de foto's zijn goed tot zeer goed, al heb ik de indruk dat ze met een erg minieme groen/geel-zweem kampen. Ik ga vanmiddag ook enkele foto's scannen en vergelijken met ELKA COLOR-exemplaren die ik vorig jaar liet maken.

        hier twee vgl. (ruwe scans, geen bewerkingen meer op toegepast)
        http://www.fuguforce.com/pub/comparison_elka-photoways_01.jpg
        http://www.fuguforce.com/pub/comparison_elka-photoways_02.jpg

        Let wel, prijs/kwaliteit is het zeer goed, zelfs met die lichte zweem af en toe (en die zagen we enkel denk ik omdat we de ELKA COLOR-varianten ernaast legden).

        Kosten:
        Bestelde formaten :
        117 10x15 (102x152) 3/2 : 31.59 Euros
        1 11x15 (114x152) 4/3 : 0.3 Euros

        Verzendingskosten : 2.49 Euros
        Gratis producten : 5 10x15 (102x152) 3/2 : -1.35 Euros

        Totaalbedrag van uw bestelling : 33.03 Euros
        Momenteel beschikt u over 31 pixiways verkregen bij deze bestelling.

        Dus nu heb ik nog 31 pixiways, nog geen idee wat het is, maar het zal wel een soort korting zijn zeker ?
        ToM.___ //Fuji s602.
        www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
        It goes to 11 you know? 1 louder.

        Comment


        • #34
          Originally posted by tom314
          ik heb de foto's sinds gisteren (woensdag) en ze waren vrijdag rond 17-18u opgestuurd.. zaterdag confirmatie dat drukproces was afgerond en dat ze verstuurd werden.

          ok, tot daar behandeling (steekt erg goed ineen).

          bezorging was ook netjes. 1 ongelukkige 3:4-foto die in de bestelling was geslopen had wel iets meer afgezien tussen de 117 3:2-broertjes, maar geen beschadiging, gewoon wat feller "opgebold"

          de foto's zijn goed tot zeer goed, al heb ik de indruk dat ze met een erg minieme groen/geel-zweem kampen. Ik ga vanmiddag ook enkele foto's scannen en vergelijken met ELKA COLOR-exemplaren die ik vorig jaar liet maken.

          hier twee vgl. (ruwe scans, geen bewerkingen meer op toegepast)
          http://www.fuguforce.com/pub/comparison_elka-photoways_01.jpg
          http://www.fuguforce.com/pub/comparison_elka-photoways_02.jpg

          Let wel, prijs/kwaliteit is het zeer goed, zelfs met die lichte zweem af en toe (en die zagen we enkel denk ik omdat we de ELKA COLOR-varianten ernaast legden).

          Kosten:
          Bestelde formaten :
          117 10x15 (102x152) 3/2 : 31.59 Euros
          1 11x15 (114x152) 4/3 : 0.3 Euros

          Verzendingskosten : 2.49 Euros
          Gratis producten : 5 10x15 (102x152) 3/2 : -1.35 Euros

          Totaalbedrag van uw bestelling : 33.03 Euros
          Momenteel beschikt u over 31 pixiways verkregen bij deze bestelling.

          Dus nu heb ik nog 31 pixiways, nog geen idee wat het is, maar het zal wel een soort korting zijn zeker ?

          Klinkt héél goed allemaal ... ik verblijf in blijde verwachting (van mijn bestelde foto's hé!!!)
          Die pixiways zijn punten dat je spaart ... 'k Geloof dat je op elke euro dat je aan foto's bestelt 1 pixiway krijgt ... Wanneer je 100 pixiways hebt, kun je op je volgende bestelling 5 euro korting laten toepassen
          Sam greetzzzzzzz U
          -------------------------------------------
          Never apologize for showing feeling.
          When you do so, you apologize for the truth.
          -------------------------------------------
          Canon Stuff

          Comment


          • #35
            Originally posted by tom314
            hier twee vgl. (ruwe scans, geen bewerkingen meer op toegepast)
            http://www.fuguforce.com/pub/comparison_elka-photoways_01.jpg
            http://www.fuguforce.com/pub/comparison_elka-photoways_02.jpg
            Misschien ligt het aan mij, maar die Photoways scans liggen toch merkbaar dichter bij het origineel? Het lijkt alsof die Elka's een of andere "optimalisatie" ondergaan hebben. In het tweede voorbeeld zitten beide afdrukken er een stukje naast, maar dan nog lijkt de Photoways print mij een stuk beter.
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #36
              Ik heb ooit 'ns 1 bestelling gedaan bij Elka, en daarna nooit meer, omdat ze idd hadden zitten foefelen aan de kleuren ... Het betrof een foto met 3 gezichten op (met zelfs redelijk bleke huidtinten) en ze hadden het precies nodig gevonden om die mensen een zonnig kleurtje te geven - te bruin om gezond te zijn!!
              Sam greetzzzzzzz U
              -------------------------------------------
              Never apologize for showing feeling.
              When you do so, you apologize for the truth.
              -------------------------------------------
              Canon Stuff

              Comment


              • #37
                Misschien ligt het aan mij, maar die Photoways scans liggen toch merkbaar dichter bij het origineel? Het lijkt alsof die Elka's een of andere "optimalisatie" ondergaan hebben. In het tweede voorbeeld zitten beide afdrukken er een stukje naast, maar dan nog lijkt de Photoways print mij een stuk beter.
                ik heb dat ook gedacht Pieter..

                en de "minimale zweem" is op deze precies ook niet zo merkbaar, heb het ook maar bij een aantal foto's ervaren

                maar denk er ook aan dat de scanner zijn rol speelt.
                qua optimalisatie is er NIETS gebeurt. gescand, verkleind van 150 naar 72 dpi en de originelen verkleind en erboven geplakt, that's it.
                geen hue/sat, geen levels, geen curves, geen sharpen, niks.

                na deze snelle scantest, letterlijk tussen de soep en de patatten, heb ik er niet meer echt op gekeken, maar mijn indruk is nu nog meer richting photoways doorgeslagen. Gewoon al qua prijs (0.27€ tov 0.47€) is de prijs/kwaliteit-verhouding zwaar in het voordeel van photoways.

                Nu, ik moet ook zeggen dat ik mijn foto's (niet deze) eigenlijk niet geoptimaliseerd heb (hier en daar wel eentje, 118 was een beetje van het goede teveel) en dat ga ik in de toekomst wel doen denk ik. gewoon ze iets meer punch geven, een lichte S-curve bij de curves, een tikje meer saturation. Ik ga eens wat proberen met tests op mijn canon, ik zal de action dan wel online zetten.

                oh, nog een voordeel van photoways dat ik eigenlijk een beetje per ongeluk ontdekt heb, ze kunnen ook 3:4-ratio foto's afdrukken. Elka en veel anderen bij mijn weten niet. (er zijn er wel, dat weet ik, maar om in de vgl. photoways-elka te blijven)
                ToM.___ //Fuji s602.
                www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                It goes to 11 you know? 1 louder.

                Comment


                • #38
                  Mooie vergelijking Tom314 !
                  Die Photoways scans liggen duidelijk dichter bij het origineel !

                  Goed om weten !
                  www.damafoto.be
                  Facebook Damafoto

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by tom314
                    maar denk er ook aan dat de scanner zijn rol speelt.
                    qua optimalisatie is er NIETS gebeurt. gescand, verkleind van 150 naar 72 dpi en de originelen verkleind en erboven geplakt, that's it.
                    geen hue/sat, geen levels, geen curves, geen sharpen, niks.
                    De scanner speelt uiteraard ook een rol, maar ik ga ervan uit dat de invloed bij alle scans dan gelijk is.

                    Met "optimalisatie" bedoelde ik een bewerking in het labo van Elka - niet door jou bij het scannen. Heel wat afdrukcentrales doen dat (contrast, saturatie, verscherping), en er zijn er die het zelfs ontkennen als je hen ermee confronteert (Colormailer, om een naam te noemen). Ik hoef je niet te vertellen dat de resultaten erbarmelijk zijn als het labo een foto door een aantal standaard-"optimalisaties" haalt, nadat je hem zelf al vooraf had bewerkt.
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                    Comment


                    • #40
                      Na Ontevreden over Colormailer heb ik het eens geprobeerd via Skynet..Photoways .
                      Besteld op 02-10-03
                      mail gekregen "Uw bestelling foto's zou behandeld moeten zijn binnen een dag en 12 uren. In dat geval zal de verzending per post gebeuren op 6 Oktober 2003"
                      Op 10-10-2003 mail verstuurd: waar blijven foto's
                      Nu 12-10-2003 nog geen foto's en ook geen reactie van Skynet
                      Na 10 DAGEN staat er nog steeds "Uw bestelling wordt behandeld"
                      Wie moet ik nu nog proberen??????


                      Originally posted by Igoforit
                      Ik was hoegenaamd niet te spreken over Photoways.
                      Ik bestel dezelfde fotos 3 keer:
                      een 10 x 15 en een 20x30 samen besteld en nadien nog eens een 20x30 bijbesteld.
                      De kleur is geen 2 keer dezelde.
                      Geen consistentie dus. Wat vandaag misschien goed is, is dat morgen weer niet meer.
                      m.v.g.
                      Jos
                      Canon Powershot G3

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by Laiko
                        Na Ontevreden over Colormailer heb ik het eens geprobeerd via Skynet..Photoways .
                        Besteld op 02-10-03
                        mail gekregen "Uw bestelling foto's zou behandeld moeten zijn binnen een dag en 12 uren. In dat geval zal de verzending per post gebeuren op 6 Oktober 2003"
                        Op 10-10-2003 mail verstuurd: waar blijven foto's
                        Nu 12-10-2003 nog geen foto's en ook geen reactie van Skynet
                        Na 10 DAGEN staat er nog steeds "Uw bestelling wordt behandeld"
                        Wie moet ik nu nog proberen??????


                        Originally posted by Igoforit
                        Ik was hoegenaamd niet te spreken over Photoways.
                        Ik bestel dezelfde fotos 3 keer:
                        een 10 x 15 en een 20x30 samen besteld en nadien nog eens een 20x30 bijbesteld.
                        De kleur is geen 2 keer dezelde.
                        Geen consistentie dus. Wat vandaag misschien goed is, is dat morgen weer niet meer.
                        m.v.g.
                        Jos

                        Wij bestelden via de officiële site van Photoways http://www.photoways.com/partenaires/photoways/general/main.php?xContent=home en één week na de bestelling kregen we alles zorgvuldig in onze brievenbus toegestuurd. De kwaliteit van de foto's is TOP en het resultaat op fotopapier is zoals we ze digitaal online hebben ingediend voor afdruk - eindelijk een goede afdrukcentrale gevonden, die aan onze moeilijke vereisten kan tippen

                        Once photography enters your bloodstream, it's like a disease ...
                        -------------------------------------------
                        Girly
                        --------------------------
                        Nikon Coolpix 880 - Canon EOS 300D
                        --------------------------

                        Comment


                        • #42
                          Ik heb altijd mijn foto's laten afdrukken bij Photoways en ben steeds erg tevreden geweest.

                          Zelfs zo tevreden dat ik eind augustus een voordeelpakket van 500 foto's besteld heb zodat ik mijn foto's net geen 0,20 Eurocent betaal!Heb het me nog niet beklaagd
                          Danny's Photosite

                          Comment


                          • #43
                            Hoi,

                            De laatste zondagnacht van september stuurde ik 68 digitale bestanden in via Skynet naar Photoways. De daaropvolgende donderdagochtend werden ze keurig verpakt afgeleverd in de brievenbus.
                            De kwaliteit van de afdrukken is meer dan prima !

                            Groetjes, Suske
                            Mijn plaatjes op 500px...

                            Comment

                            Working...
                            X