Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe foto's (2) vergelijken ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Nog geen echte reactie van de BD crew ?

    Dan hierbij een verzoek, willen jullie overwegen om van 1 foto per dag naar 2 foto's te gaan, diverse leden hebben al aangegeven waarom.
    Het is ook leuk voor de BD verslaafden naar de foto's te kijken en we zijn bang dat er straks te weinig te zien zal zijn en niets meer kunnen vergelijken.

    Met uitermate vriendelijke groet Omega

    (een beetje slijmen kan geen kwaad he)
    Groeten Omega.

    www.digiwaart.nl

    Comment


    • #17
      Ik zou daar nog van maken: meerdere foto toegestaan doch slechts een topic per dag en de som van de bestandgroote dient = of < dan 200kb te zijn. Naar mijn mening dient de moderatie om eventuele excessen aan te pakken dus als iemand eens twee topics plaatst -of een plaatje van 230kb- en niet tegelijk, ach... oogje toe

      Verslaafd... who, me (eventueel ben ik bereid mijn quota af te staan in ruil voor een palmpje )



      Originally posted by Omega
      Nog geen echte reactie van de BD crew ?

      Dan hierbij een verzoek, willen jullie overwegen om van 1 foto per dag naar 2 foto's te gaan, diverse leden hebben al aangegeven waarom.
      Het is ook leuk voor de BD verslaafden naar de foto's te kijken en we zijn bang dat er straks te weinig te zien zal zijn en niets meer kunnen vergelijken.

      Met uitermate vriendelijke groet Omega

      (een beetje slijmen kan geen kwaad he)
      Groeten,
      Ronald
      http://fotografie.jouwweb.nl/

      Comment


      • #18
        Eigenlijk vind ik de beperking van 1 topic per dag een beetje té streng modererend. Per slot van rekening is dit toch een forum ? Dat er beperkingen zijn: akkoord. Ik neem aan dat het overmatig plaatsen van topics op één en dezelfde dag overdreven is (je zou het spammen kunnen noemen), maar moeten wachten tot de volgende dag om je tweede topic te plaatsen ... ???

        Ludovic
        EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
        BD0118BE

        Comment


        • #19
          Originally posted by filipo
          Originally posted by Jacki
          Deze regel geldt meen ik toch alleen voor Showcase.
          Als je twee foto's wilt vergelijken, zet je ze gewoon in Beoordeel
          Helaas Jacki, zoals wimvan het aangeeft :
          Uittreksel uit Beoordeel sticky http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=29272 :
          "In dit forum kun je per topic één foto tentoonstellen met de bedoeling deze te laten beoordelen door andere forumleden."

          Maar in "Chit chat" is er geen beperking ... dus daar misschien posten ?
          Oeps, alweer niet goed opgelet . Strafpunten
          Ik vind dat in het geval van een vergelijking, de crew best een oogje mag dichtknijpen
          Meer foto's op Mukblog

          Comment


          • #20
            Originally posted by igor
            Eigenlijk vind ik de beperking van 1 topic per dag een beetje té streng modererend. Per slot van rekening is dit toch een forum ? Dat er beperkingen zijn: akkoord. Ik neem aan dat het overmatig plaatsen van topics op één en dezelfde dag overdreven is (je zou het spammen kunnen noemen), maar moeten wachten tot de volgende dag om je tweede topic te plaatsen ... ???

            Ludovic
            Igor het is niet 1 topic per dag, maar 1 foto per dag. Zie voor een vergelijking tussen 2 of meerdere foto's mijn antwoord in een eerdere reply, nl.
            Je kan natuurlijk altijd met een link werken. Je kan de link resp. verwijzing zo instellen, dat degene die dubbelklikt meteen de betreffende foto's ziet.
            Foto's 'plakken' is geen probleem zolang je maar binnen de gestelde grenzen blijft (600x800 - 800x600 tot maximaal 200kb

            Comment


            • #21
              Originally posted by maturin
              Ik zou daar nog van maken: meerdere foto toegestaan doch slechts een topic per dag en de som van de bestandgroote dient = of < dan 200kb te zijn. Naar mijn mening dient de moderatie om eventuele excessen aan te pakken dus als iemand eens twee topics plaatst -of een plaatje van 230kb- en niet tegelijk, ach... oogje toe

              Verslaafd... who, me (eventueel ben ik bereid mijn quota af te staan in ruil voor een palmpje )


              Originally posted by Omega
              Nog geen echte reactie van de BD crew ?

              Dan hierbij een verzoek, willen jullie overwegen om van 1 foto per dag naar 2 foto's te gaan, diverse leden hebben al aangegeven waarom.
              Het is ook leuk voor de BD verslaafden naar de foto's te kijken en we zijn bang dat er straks te weinig te zien zal zijn en niets meer kunnen vergelijken.

              Met uitermate vriendelijke groet Omega

              (een beetje slijmen kan geen kwaad he)
              <font face="Arial"></font id="Arial">


              Ik plaats bijna nooit foto s dus mijn dagelijkse fotopost kan naar de hoogste bieder

              Comment


              • #22
                Dag Marjo,

                Twee vragen 1;waarom post je niet (Geen vertrouwen in je eigen werk )
                2; Wat had je in gedachten waarmee we een bod kunnen uitbrengen.

                Groetjes Omega
                Groeten Omega.

                www.digiwaart.nl

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Omega
                  Dag Marjo,

                  Twee vragen 1;waarom post je niet (Geen vertrouwen in je eigen werk )
                  2; Wat had je in gedachten waarmee we een bod kunnen uitbrengen.

                  Groetjes Omega
                  vraag 1 : Klopt !!!
                  vraag 2 : lekker flesjes wijn bijv.

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Omega
                    Nog geen echte reactie van de BD crew ?

                    Dan hierbij een verzoek, willen jullie overwegen om van 1 foto per dag naar 2 foto's te gaan, diverse leden hebben al aangegeven waarom.
                    Het is ook leuk voor de BD verslaafden naar de foto's te kijken en we zijn bang dat er straks te weinig te zien zal zijn en niets meer kunnen vergelijken.

                    Met uitermate vriendelijke groet Omega

                    (een beetje slijmen kan geen kwaad he)
                    Hallo Omega,

                    Tussen de moderators en de crew is afgesproken dat de moderators dit soort zaken zelf kunnen beslissen. Wat niet wil zeggen dat er geen onderling overleg is. Lijkt me ook verstandig bij belangrijke beslissingen.
                    Uiteindelijk vind ik het ook meer een zaak van de moderator Showcase. Ik heb deze topic dan ook zoeven onder zijn aandacht gebracht en aangezien moderators ook niet altijd online zijn kan het nog even duren, los van het gegeven of hij/zij wel wil reageren, want het is niet verplicht.
                    Wat ik wel jammer vind is dat de pleiters niet wat meer geduld konden betrachten. De nieuwe forumopzet werkt nu pas een week. Geef het eerst een kans.

                    Met de vriendelijke groeten van,

                    j@n (moderator Algemeen)

                    Comment


                    • #25
                      Zoals j@n al aangeeft heeft de BD-crew de regels en indeling voor het nieuwe forum opgesteld. Het is echter niet de bedoeling dat de crew de lol voor de moderatoren gaat bederven door vanuit de crew alles te blijven sturen. Maw: de moderatoren hebben van de crew het vertrouwen gekregen om de forums zelf te kunnen besturen. Ik ga hier dan ook geen crew-mening vertolken, maar slechts mijn eigen persoonlijke mening.

                      Eerst mijn antwoord op de oorspronkelijke vraag, nl hoe twee foto's aan te bieden ter beoordeling. Antwoord: In twee verschillende topics kun je telkens één foto ter beoordeling aanbieden. Elk vergezeld van de benodigde argumentatie/vraagstelling. In de stickytekst staat immers niet dat je niet meerdere topics mag plaatsen in Beoordeel mijn foto. Er staat 'één foto per topic'.

                      De doelstelling van het Beoordeel-forum is overigens (en is dat altijd al geweest) 'Forum voor het laten beoordelen door de overige forumleden van een foto, zowel op technische als artistieke kwaliteiten'(gekopieerd vanuit de tekst onder de forumkop). Dit is toch ook iets anders dan het laten uitzoeken van de forumleden welke foto uit een reeks hen het beste bevalt. Het forum heet ook niet Selecteer een foto, maar Beoordeel mijn foto. Andere doelstelling dus.

                      Het gaat dus puur om het beoordelen van één foto. Naar mijn mening is Beoordeel mijn foto één van de belangrijkste forums op BD (samen met de Challenge btw ). In bv Fotobewerking kun je terecht met vragen over nabewerkingen ed, maar Beoordeel is nu juist een plek waar je met je vragen over de foto als foto terecht kunt. Eigenlijk dus met de vraag 'heb ik nu bereikt wat ik wilde?', is de kadrering goed gekozen, had ik beter... etc.

                      Ook de verplichte argumentatie/vraagstelling is blijkbaar een probleem (en wordt nog steeds niet echt goed toegepast ). Als je van je medeforumleden wilt weten of je foto geslaagd is, lijkt het me niet meer dan logisch dat je op zijn minst aangeeft wat je met die foto wilde bereiken. Waar zou ik die foto anders op moeten beoordelen? Wilde je niet specifiek iets tonen, of wil je die foto gewoon zonder argumentatie kwijt, dan kan dat. Maar dan in Showcase. Maw: Je moet zelf al aangeven wat je nu precies vraagt over een bepaalde foto. Je hebt er zelf immers iets mee in gedachten gehad. Dus ook het voorbeeld van vergelijken van een foto in zwart-wit en kleur is eenvoudig te beantwoorden. Post bv de zwart-wit foto en stel je vraag over die zwartwit-foto. Stel daar gericht je vraag over. En niets belet je om een tweede topic te plaatsen met daarin de kleurenfoto. Stel dan hierbij je vraag over deze kleurenfoto. Maar dus niet "vergelijk deze eens met de zwart-wit uit mijn andere topic en welke vinden jullie beter?", maar stel je vraag over deze kleurenfoto.

                      Dan nog iets over het aantal foto's in totaal, zoals in meerdere vragen nu al aan de orde is geweest. Waarbij het voor de duidelijkheid dus vnl over het forum Showcase gaat, aangezien daar de regel is dat je slechts één foto per dag mag plaatsen. De bedoeling is om het totaal aantal topics te verlagen, dus gaat het wat betreft Showcase om één topic per dag, waarin één foto staat (met evt een link naar een album met tig foto's).

                      De vraag rondom het het aantal te posten foto's roept bij mij een aantal reacties op. De eerste is: Wat is eigenlijk het probleem? Dat je 'slechts' één foto per dag mag posten (in Showcase dus). Dat zijn op jaarbasis 365 foto's. Ik ben al blij als ik in een jaar 36,5 goeie foto maak. Maar zelfs als je 3650 goede foto's maakt in een jaar, is het dan de taak van BD om ervoor te zorgen dat je al die foto's kunt etaleren?

                      Maw: Wat is nu eigenlijk de functie van BD? Is BD dan slechts een online foto-galerie om je werk te posten? Of is BD een community waar je met je vragen over fotografie terecht kunt, met vragen over bewerkingen, vragen over of je foto nu wel of niet geslaagd is? Waar je met medefotografen over fotografie (foto's, camera's en accessoires) kunt praten? En zelfs in heel brede zin, want er is zelfs nog een forum Chit Chat... Je kunt je materiaal zelfs onderling (ver)kopen. En er is idd ook een functie in het etaleren van je werk.
                      Maar al de voorgaande vragen bij elkaar genomen, denk ik persoonlijk dat het etaleren van je werk zeker niet de hoofdtaak van BD zou moeten zijn. Etaleren kun je immers overal op internet, maar waar kun je nu terecht met je vragen, problemen, of gewoon een goede tip lezen? Elkaar helpen, foto's bespreken en beoordelen etc...

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by j@n
                        Igor het is niet 1 topic per dag, maar 1 foto per dag. Zie voor een vergelijking tussen 2 of meerdere foto's mijn antwoord in een eerdere reply, nl.
                        Je kan natuurlijk altijd met een link werken. Je kan de link resp. verwijzing zo instellen, dat degene die dubbelklikt meteen de betreffende foto's ziet.
                        Foto's 'plakken' is geen probleem zolang je maar binnen de gestelde grenzen blijft (600x800 - 800x600 tot maximaal 200kb

                        OK, sorry, dan zat ik er volledig ende kompleet naast met mijn redenering.

                        Ludovic
                        EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
                        BD0118BE

                        Comment


                        • #27
                          Dag Jan, Ten eerste was mij niet bekend wat de afspraken waren, gemaakt tussen de crew en de nieuwe moderators, in hoevere ze zelfstandig konden beslissen was mij niet geheel duidelijk.
                          Ik wil daar ook niemand over aanvallen, maar vragen mogen toch gesteld worden.
                          Dag Erik ik wil geen verhaal gaan houden over wat wel en niet zou mogen dat is aan jullie, ikzelf kan me situatie's voorstellen waar je wel 2 foto's naast elkaar wil zetten voor een vergelijk, maar dat is niet aan mij om daar een oordeel over te vellen.
                          Soms zullen jullie ook moeten kijken hoe de vragen worden gesteld, de manier waarop bedoel ik, het is niet allemaal zo bloed serieus als het lijkt. (Daar zijn die smilies ook voor he)

                          Dag Marjo, als ik jou was, gewoon posten dat is juist zo leuk hier.
                          Soms krijg je opmerkingen waarvan je denkt wat moet ik daarmee, nou dat is makkelijk, als het je niet aanstaat gewoon naast je neerleggen.
                          Je krijgt ook heel veel leuke (merendeels) reacties en dat doet je goed en gaat er ook beter door fotograferen.
                          En mochten we elkaar ooit ontmoeten tijdens een SD Shoot dan heb je van mij een lekker wijntje tegoed.

                          Met Vriendelijke groet Omega

                          Groeten Omega.

                          www.digiwaart.nl

                          Comment


                          • #28
                            De doelstelling van het Beoordeel-forum is overigens (en is dat altijd al geweest) 'Forum voor het laten beoordelen door de overige forumleden van een foto, zowel op technische als artistieke kwaliteiten'(gekopieerd vanuit de tekst onder de forumkop). Dit is toch ook iets anders dan het laten uitzoeken van de forumleden welke foto uit een reeks hen het beste bevalt. Het forum heet ook niet Selecteer een foto, maar Beoordeel mijn foto. Andere doelstelling dus.
                            @Erik Mansvelders

                            Hiermee ga ik niet volledig akkoord. Het laten zien van twee dezelfde foto's, stel eerder onderwerpen, doch vanuit een andere hoek, vb kikvorsperspectief of vogelperspectief, kan een volledig ander beeld werpen op het item. Dit moet volgens mijn zeker bespreekbaar zijn. Zo heb ik reeds meermaals vastgesteld dat er toch een andere kleurgewaarwording is, indien je vb een paddestoel fotografeert vanuit de hoogte of minimaal schuin naar beneden toe en dezelfde paddestoel die je naar boventoe (kikvorsperspektief) neemt. In het eerste geval heb je veelal bruin-overheersende kleuren, terwijl bij het tweede ook de kleur van de omgeving, achtergrond zijn invloed heeft (vb groen van bomen).

                            Het is NIET en NOOIT de bedoeling geweest om het oordeel, regelment voor deze fora in twijfel te trekken. Ook ik heb daar ooit naar gevraagd om wildgroei tegen te gaan, doch reglementen hebben naast hun positieve invloed, ook steeds dat kleine slechts kantje. Dit is er nu eentje van.

                            Ik merk nu ook dat je eventueel meerder postings terzelfdertijd mag doen. Is dit niet eerder een uitholling van de gehele bedoeling, namelijk alles een beetje overzichtelijker houden zodat je posting niet na reeds 3 minuten naar pagina 1.021.254.687.014 verschuift ?
                            Dan liever 2 foto's in één posting dan twee postings met slechts één foto

                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Erik Mansvelders
                              Zoals j@n al aangeeft heeft de BD-crew de regels en indeling voor het nieuwe forum opgesteld. Het is echter niet de bedoeling dat de crew de lol voor de moderatoren gaat bederven door vanuit de crew alles te blijven sturen. Maw: de moderatoren hebben van de crew het vertrouwen gekregen om de forums zelf te kunnen besturen. Ik ga hier dan ook geen crew-mening vertolken, maar slechts mijn eigen persoonlijke mening.

                              Eerst mijn antwoord op de oorspronkelijke vraag, nl hoe twee foto's aan te bieden ter beoordeling. Antwoord: In twee verschillende topics kun je telkens één foto ter beoordeling aanbieden. Elk vergezeld van de benodigde argumentatie/vraagstelling. In de stickytekst staat immers niet dat je niet meerdere topics mag plaatsen in Beoordeel mijn foto. Er staat 'één foto per topic'.

                              De doelstelling van het Beoordeel-forum is overigens (en is dat altijd al geweest) 'Forum voor het laten beoordelen door de overige forumleden van een foto, zowel op technische als artistieke kwaliteiten'(gekopieerd vanuit de tekst onder de forumkop). Dit is toch ook iets anders dan het laten uitzoeken van de forumleden welke foto uit een reeks hen het beste bevalt. Het forum heet ook niet Selecteer een foto, maar Beoordeel mijn foto. Andere doelstelling dus.

                              Het gaat dus puur om het beoordelen van één foto. Naar mijn mening is Beoordeel mijn foto één van de belangrijkste forums op BD (samen met de Challenge btw ). In bv Fotobewerking kun je terecht met vragen over nabewerkingen ed, maar Beoordeel is nu juist een plek waar je met je vragen over de foto als foto terecht kunt. Eigenlijk dus met de vraag 'heb ik nu bereikt wat ik wilde?', is de kadrering goed gekozen, had ik beter... etc.

                              Ook de verplichte argumentatie/vraagstelling is blijkbaar een probleem (en wordt nog steeds niet echt goed toegepast ). Als je van je medeforumleden wilt weten of je foto geslaagd is, lijkt het me niet meer dan logisch dat je op zijn minst aangeeft wat je met die foto wilde bereiken. Waar zou ik die foto anders op moeten beoordelen? Wilde je niet specifiek iets tonen, of wil je die foto gewoon zonder argumentatie kwijt, dan kan dat. Maar dan in Showcase. Maw: Je moet zelf al aangeven wat je nu precies vraagt over een bepaalde foto. Je hebt er zelf immers iets mee in gedachten gehad. Dus ook het voorbeeld van vergelijken van een foto in zwart-wit en kleur is eenvoudig te beantwoorden. Post bv de zwart-wit foto en stel je vraag over die zwartwit-foto. Stel daar gericht je vraag over. En niets belet je om een tweede topic te plaatsen met daarin de kleurenfoto. Stel dan hierbij je vraag over deze kleurenfoto. Maar dus niet "vergelijk deze eens met de zwart-wit uit mijn andere topic en welke vinden jullie beter?", maar stel je vraag over deze kleurenfoto.

                              Dan nog iets over het aantal foto's in totaal, zoals in meerdere vragen nu al aan de orde is geweest. Waarbij het voor de duidelijkheid dus vnl over het forum Showcase gaat, aangezien daar de regel is dat je slechts één foto per dag mag plaatsen. De bedoeling is om het totaal aantal topics te verlagen, dus gaat het wat betreft Showcase om één topic per dag, waarin één foto staat (met evt een link naar een album met tig foto's).

                              De vraag rondom het het aantal te posten foto's roept bij mij een aantal reacties op. De eerste is: Wat is eigenlijk het probleem? Dat je 'slechts' één foto per dag mag posten (in Showcase dus). Dat zijn op jaarbasis 365 foto's. Ik ben al blij als ik in een jaar 36,5 goeie foto maak. Maar zelfs als je 3650 goede foto's maakt in een jaar, is het dan de taak van BD om ervoor te zorgen dat je al die foto's kunt etaleren?

                              Maw: Wat is nu eigenlijk de functie van BD? Is BD dan slechts een online foto-galerie om je werk te posten? Of is BD een community waar je met je vragen over fotografie terecht kunt, met vragen over bewerkingen, vragen over of je foto nu wel of niet geslaagd is? Waar je met medefotografen over fotografie (foto's, camera's en accessoires) kunt praten? En zelfs in heel brede zin, want er is zelfs nog een forum Chit Chat... Je kunt je materiaal zelfs onderling (ver)kopen. En er is idd ook een functie in het etaleren van je werk.
                              Maar al de voorgaande vragen bij elkaar genomen, denk ik persoonlijk dat het etaleren van je werk zeker niet de hoofdtaak van BD zou moeten zijn. Etaleren kun je immers overal op internet, maar waar kun je nu terecht met je vragen, problemen, of gewoon een goede tip lezen? Elkaar helpen, foto's bespreken en beoordelen etc...

                              Hey Erik,

                              Het spijt me echt, maar ik vind je bovenstaande post nogal "met het vingertje zwaaien", en kan me - net als Wimvan - niet 100% vinden in een aantal van de regelgevingen.

                              1. Vergelijken van foto's zou moeten kunnen in dezelfde thread. Enkel en alleen dán wordt vergelijken voor de "beoordelaar" makkelijk. Anders moet hij twee schermen openhouden. Bovendien betekent "twee posts voor één vergelijking" dat topics nog sneller dan nodig van pagina 1 verdwijnen.

                              2. Eén foto per post en één post per dag in showcase is te strikt.
                              2A. Is het omdat men de smalband users wil ontzien? Akkoord, maar dat kan evengoed door in de header te waarschuwen en/of de foto's te limiteren in bestandsgrootte (maw. 2 pics van 100Kb = 1 pic van 200Kb toch?). Hoe ga je trouwens om met collages of thumbnail-overviews, zoals ook BD-crewmembers (zelfs Jacques) deze posten? Mag dat dan wel? En mensen die de tijd, kennis of middelen niet hebben om een overview te maken, die mogen dan (bvb) geen drie kleine pics in één thread posten?
                              2B. Is het om het aantal postings te verminderen, dan helpt enkel de regel "één topic per dag". De regel "één foto per topic" helpt hierin niks.
                              2C. Ik blijf de huidige regel ook een lichte vorm van discriminatie vinden. Weekend-surfers kunnen slechts 2 foto's tonen, week-surfers 5 foto's en thuis-surfers 7.

                              Het is niet mijn bedoeling het werk van de BD-crew te "bashen", maar ik uit gewoon het wrange gevoel dat ik krijg bij het lezen van de nieuwe regels. Me dunkt dat er niet lang genoeg is over nagedacht, en ik hoop dat de crew een aantal regels ietsje aanpast. Ik zou bvb. perfect kunnen leven met "3 pics per post, max 300Kb in totaal, en 7 posts per week (is niet hetzelfde als één per dag".

                              Je moet toch toegeven dat er iets fout zit nu? Vandaar de vertwijfeling bij een groot aantal forumleden, vandaar mijn post eerder, en ook deze post met vragen van Wimvan. En vandaar ook dat zelfs Jacki zich vergist in de regels (zie deze post, en ook een van mijn BOEK-posts in "Algemeen")...

                              Ciao,

                              J.
                              http://www.theafricabug.com

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Erik Mansvelders
                                Eerst mijn antwoord op de oorspronkelijke vraag, nl hoe twee foto's aan te bieden ter beoordeling. Antwoord: In twee verschillende topics kun je telkens één foto ter beoordeling aanbieden. Elk vergezeld van de benodigde argumentatie/vraagstelling. In de stickytekst staat immers niet dat je niet meerdere topics mag plaatsen in Beoordeel mijn foto. Er staat 'één foto per topic'.
                                (knip)
                                Dus ook het voorbeeld van vergelijken van een foto in zwart-wit en kleur is eenvoudig te beantwoorden. Post bv de zwart-wit foto en stel je vraag over die zwartwit-foto. Stel daar gericht je vraag over. En niets belet je om een tweede topic te plaatsen met daarin de kleurenfoto. Stel dan hierbij je vraag over deze kleurenfoto. Maar dus niet "vergelijk deze eens met de zwart-wit uit mijn andere topic en welke vinden jullie beter?", maar stel je vraag over deze kleurenfoto.
                                (knip)
                                Erik, wat doe je met het volgende : je hebt een bepaald beeld en je twijfelt of het best is van het in landscape of portrait model te kadreren. Dan post je toch beter die 2 formaten in 1 topic met de vraag "welke uitsnede is hier prefereerbaar" ?? En dat kan nu niet en dat was de beginvraag van dit topic : hoe kan ik deze laten vergelijken ? Je hebt wel gelijk dat je in de Beoordeel-rubriek meer dan 1 topic per dag mag hebben.

                                Originally posted by Jochen
                                Ik zou bvb. perfect kunnen leven met "3 pics per post, max 300Kb in totaal, en 7 posts per week (is niet hetzelfde als één per dag".
                                Met dat laatste heb ik het toch wat moeilijk. Je hebt wel gelijk ivm met het feit dat weekendsurfers wat benadeeld zijn, maar ze kunnen toch nog altijd 104 foto's op een jaar posten (om nog te zwijgen van de albums die ze kunnen maken). Ik vind dat toch geen slecht gemiddelde als dat allemaal mooie foto's zijn.
                                En ik kan soms de kriebels krijgen (zonder iemand specifiek te viseren) als iemand op 10 minuten tijd 4 verschillende topics lanceert met telkens één foto van bvb (volledig fictief vb) het Witte Huis eens van voor, van achter, van links en van rechts getrokken... Je zal toch akkoord zijn dat je derde en 4e commentaar (als je zo ver geraakt tenminste) niet meer zo enthousiast zal zijn als voor de 1e. De respons op de foto's zal veel beperkter zijn. Overdaad schaadt. You see what I mean ...
                                Daarvoor vind ik de regel 1 topic per dag in Showcase niet slecht. Maar dat is maar mijn gedacht. Als de regel toch wordt afgeschaft zal ik er zeker niet voor wegblijven
                                Mijn fotowebsite : www.filover.be

                                Comment

                                Working...
                                X