Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Usb 3.0

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Usb 3.0

    Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
    al bij al snap ik echt niet waar iedereen hierover inzit. mijn 32GB kaartje leegtrekken gaat op een half uurtje...
    tenzij je pro reporter bent die via laptop asap de foto's naar zijn werkgever moet doorsturen zie ik het echt niet waarom die usb 3.0 broodnodig is


    een betere reden voor usb 3.0 is bvb voor externe harde schijven. Ik zit hier met een paar mensen met verschillende TB's aan data en als ik dat allemaal wil overzetten, dàn is het lang wachten... maar kom, toch niet voor enkele GB's aan foto's
    I agree...

    Trouwens als je zegt dat USB 3.0 10 keer sneller gaat dan de huidige versie, dan hebben we het dus wel over de theoretische snelheden.

    Ik plan mijn backups op mijn netwerk-schijf op momenten dat ik niet aanwezig ben, of dat ik de PC even niet nodig heb.

    Verder zou ik er zeker niet op wachten, de tijd die je nu verliest door te wachten, ga je nooit inhalen met het kopieren

    Een beetje off topic misschien maar toch een reactie op je bericht.
    1500 foto's voor een gemiddelde Airshow, vind ik zowiezo veel, MAAR als ik mijn uiteindelijke backups uitvoer, zitten er lang niet meer zoveel foto's in als toen ik ze initieel op mijn disk zette. Ik houd immers nooit alle foto's bij, alleen diegene die de moeite zijn en dat zijn er toch altijd een heel pak minder, zeker dit jaar bij Sanicole bvb.
    Mvg,David
    [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

    Comment


    • #17
      Re: Usb 3.0

      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
      tenzij je pro reporter bent die via laptop asap de foto's naar zijn werkgever moet doorsturen
      Die bewerkt toch zijn foto's incamera en heeft zo'n wifi ding->10 sec na het winnen van Wimbledon heeft de edittor hem op zijn computer.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #18
        Re: Usb 3.0

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Die bewerkt toch zijn foto's incamera en heeft zo'n wifi ding->10 sec na het winnen van Wimbledon heeft de edittor hem op zijn computer.
        met andere woorden dus... overzetten van kaartje naar pc gaat toch meer dan snel genoeg tegenwoordig. Als je per se maar 3min wil wachten ipv 6 minuten (wel met een kaartje van 3x zo duur, een kaartlezer van 3x zo duur en een laptop met usb 3.0 die ook wel duurder zal zijn let op, weeral wat overdreven uitgedrukt dus schiet mij hier niet voor af!!) ga je gang maar ik vind het reine onzin
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #19
          Re: Usb 3.0

          usb 3.0 gaat toch nie aan de snelheden geraken van firewire 400/800!

          kan goed zijn voor een kleine (pocket) externe hdd.
          nikon stuff

          Comment


          • #20
            Re: Usb 3.0

            Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
            Mochten je kaartjes uiteindelijk toch sneller worden, dan kan je nog steeds een FireWire-kaartlezer kopen . Tegenwoordig gebruiken alle Sony camera's t.e.m. de 5-serie trouwens SD-kaartjes, dus wachten op USB 3.0 lijkt me niet de moeite.
            Ik heb een a300 en hier gaan enkel CF kaarten in... Of begrijp ik je verkeerd?
            "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
            500px

            Comment


            • #21
              Re: Usb 3.0

              Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
              Een Ultra II (15MB/s) is trager dan USB 2.0 (max. 30 à 40MB/s, in theorie 60MB/s).
              Zal eerder 20-25MB/sec in de praktijk zijn....

              Comment


              • #22
                Re: Usb 3.0

                Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
                Ik heb een a300 en hier gaan enkel CF kaarten in... Of begrijp ik je verkeerd?
                Ik denk dat Stijn de nieuwe modellen bedoelt. Mijn A350 en zijn A200 nemen uiteraard alleen CompactFlash en Memory Stick dinges kaartjes aan .
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                Comment


                • #23
                  Re: Usb 3.0

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
                  Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                  Mochten je kaartjes uiteindelijk toch sneller worden, dan kan je nog steeds een FireWire-kaartlezer kopen . Tegenwoordig gebruiken alle Sony camera's t.e.m. de 5-serie trouwens SD-kaartjes, dus wachten op USB 3.0 lijkt me niet de moeite.
                  Ik heb een a300 en hier gaan enkel CF kaarten in... Of begrijp ik je verkeerd?
                  Met 'tegenwoordig' bedoel ik de huidige line-up van Sony. De A300 is niet meer in productie, en de opvolger ervan , de A330, leest SD-kaartjes (en Memory Stick).
                  about.me/stijnv

                  Comment


                  • #24
                    Re: Usb 3.0

                    Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                    Met 'tegenwoordig' bedoel ik de huidige line-up van Sony. De A300 is niet meer in productie, en de opvolger ervan , de A330, leest SD-kaartjes (en Memory Stick).
                    Aha, bedankt voor de toelichting
                    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                    500px

                    Comment

                    Working...
                    X