Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Capture NX2 Nikon School duur

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nikon Capture NX2 Nikon School duur

    ....valt op 28 december vraag maar aan uw kalender-lezer......

    Blijkbaar had Krisdg, onze adobe certified instructor in PS CS2 (ID ADB142271), nog niet door dat het hier over ZIJN feestdag ging.

    Als je het forum erop na kijkt merk je dat deze kerel zich gewoon bezig houdt met overal zijn gal te spuien en niks nuttig aan de discussie toevoegd. Ik zou zeggen, gewoon negeren....

    Comment


    • #32
      Re: Nikon Capture NX2 Nikon School duur

      Oorspronkelijk geplaatst door Den Bekijk bericht
      Blijkbaar had Krisdg, onze adobe certified instructor in PS CS2 (ID ADB142271), nog niet door dat het hier over ZIJN feestdag ging.

      Als je het forum erop na kijkt merk je dat deze kerel zich gewoon bezig houdt met overal zijn gal te spuien en niks nuttig aan de discussie toevoegd. Ik zou zeggen, gewoon negeren....

      Proficiat met jouw prachtige entree en waardevolle bijdrage.
      Iedereen kijkt uit naar de door jouw aangebrachte meerwaarde voor dit forum.
      wel je info even updaten he cs2 is al even geleden.

      Comment


      • #33
        Re: Nikon Capture NX2 Nikon School duur

        Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
        Ik vind het inderdaad ook duur, zelfs als het voor training gegeven door een psygoloog zou zijn.
        Goed zo?

        Mvg.
        Robert

        je hebt het inderdaaT niet gesnapdt

        Comment


        • #34
          Re: Nikon Capture NX2 Nikon School duur

          Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
          Dat is een héél gangbare prijs maar ik vrees dat de "alles voor niets" mentaliteit inderdaad parten speelt.

          Workshops = bijscholing = bijleren = investeren ...

          €280 investeren in een workshop waar je uiteindelijk zelf 10uur opzoekingswerk mee bespaart is winst!
          Wat een onzin: een workshop kost ook (reis)tijd. Daarbij leer je door zelfstudie meer dan op een middagje workshop dat niet meer is dan een cursus voor luie mensen. De baas betaald wel voor zo’n dagje uit met een etentje en dat weten organisatoren van workshops en symposia ook, vandaar de hoge kosten.

          Comment


          • #35
            Re: Nikon Capture NX2 Nikon School duur

            Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
            Wat een onzin: een workshop kost ook (reis)tijd. Daarbij leer je door zelfstudie meer dan op een middagje workshop dat niet meer is dan een cursus voor luie mensen.
            Dit is toch wel een beetje heel kort door de bocht: alhoewel ik de laatste ben om het nut van zelfstudie te ontkrachten (lord knows hoeveel zelfstudie ik al achter de rug heb) maar op een bepaald moment komt een punt dat je met zelfstudie alleen er niet meer komt: een video, een boek, ... hoe goed ze ook mogen zijn, ze antwoorden niet als je vragen stelt (tenminste die van mij toch niet)... en dan kan een workshop ideaal zijn.

            Ik zou ook degenen niet willen te eten geven die dure boeken kopen (een softwareboek kost al snel 40 EURO) en die boeken dan niet inkijken wegens "geen tijd".

            Last but not least: er zijn weinig boeken die goed ingaan op de bredere workflow-aspecten van softwareprogrammas, of die je uitleggen hoe je de technieken van het boek kan toepassen op jouw specifieke situatie. In mijn eigen workshops (Lightroom) heb ik al vaak mensen gehad die het met zelfstudie geleerd hadden, maar zich ondertussen een compleet verkeerde workflow eigen gemaakt hadden (bijvoorbeeld fotos die ze in Photoshop bewerken terug opslaan met save as, waardoor de Lightroom-link verloren gaat).

            En dat zijn overigens zeker niet de luie mensen die lekker een dagje komen koffie drinken op kosten van de baas - zoals je laat uitschijnen; 80 procent is zijn eigen baas of particulier, en betaalt uit eigen zak.

            Moraal van mijn verhaal: zelfstudie en workshops, ze hebben alletwee hun plaats en hun nut. Als je alles via workshops moet leren wordt het inderdaad een dure aangelegenheid, maar af en toe een workshop kan de zelfstudie-kennis in het juiste perspectief plaatsen, en kan helpen de algemene kennis voor jouw specifieke situatie af te stemmen.
            Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
            Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
            GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

            Comment


            • #36
              Re: Nikon Capture NX2 Nikon School duur

              Oorspronkelijk geplaatst door Bennyd Bekijk bericht
              Je moet weten dat een instructeur minstens 1000€/dag vraagt als vergoeding, als je dan ziet dat er max. 8 pers./sessie aan de cursus kunnen deelnemen en dat je een uitgebreide broodjeslunch aangeboden krijgt, dan is 230€ echt niet veel.

              gr.
              Een trainer moet zich voorbereiden, verplaatsen en maakt in sommige gevallen de cursus zelf (dus staat zijn IP af) en zorgt soms ook nog voor de hand-outs. Betaal op de overschot nog een flink deel belasting en het plaatje is al veel minder frivool.

              De entiteit die de opleiding inricht maakt ook kosten; catering, cursusadministratie (planning opmaken, uitnodigingen versturen, registraties, betalingen en evaluaties verwerken), trainingslokaal inrichten en onderhouden (investeren in computers, beamer en andere didactisch materiaal), trainers selecteren en eventueel bijscholen en last but not least: parkeerplaatsen voorzien (wat afhankelijk van de locatie een aanzienlijke kost kan zijn).
              Komt daar nog eens bij dat voor veel opleidingen het maximaal aantal deelnemers bewust wordt beperkt om de vooropgestelde kwaliteit te kunnen garanderen.
              Al de hier opgesomde zaken moeten -om het plaatje volledig te maken- als vaste kost meegeteld worden in het verhaal.
              Uiteindelijk is dan 230€ voor een hele cursusdag niet enkel marktconform maar ook een noodzaak gezien het totale kostenplaatje. In 1995 gaven we internetopleidingen aan mensen die wilden leren werken met een browser en e-mail client. De prijs toen: 250€ per dag.

              Is deze P&L discussie van belang voor een cursist? Ik denk het niet, de echte vraag is of je als deelnemer waar voor je geld hebt gekregen en voor Bennyd is dat blijkbaar het geval en dat is wat telt.

              Comment


              • #37
                Re: Nikon Capture NX2 Nikon School duur

                Oorspronkelijk geplaatst door Melmins Bekijk bericht
                Een trainer moet zich voorbereiden, verplaatsen en maakt in sommige gevallen de cursus zelf (dus staat zijn IP af) en zorgt soms ook nog voor de hand-outs. Betaal op de overschot nog een flink deel belasting en het plaatje is al veel minder frivool.

                De entiteit die de opleiding inricht maakt ook kosten; catering, cursusadministratie (planning opmaken, uitnodigingen versturen, registraties, betalingen en evaluaties verwerken), trainingslokaal inrichten en onderhouden (investeren in computers, beamer en andere didactisch materiaal), trainers selecteren en eventueel bijscholen en last but not least: parkeerplaatsen voorzien (wat afhankelijk van de locatie een aanzienlijke kost kan zijn).
                Komt daar nog eens bij dat voor veel opleidingen het maximaal aantal deelnemers bewust wordt beperkt om de vooropgestelde kwaliteit te kunnen garanderen.
                Al de hier opgesomde zaken moeten -om het plaatje volledig te maken- als vaste kost meegeteld worden in het verhaal.
                Uiteindelijk is dan 230€ voor een hele cursusdag niet enkel marktconform maar ook een noodzaak gezien het totale kostenplaatje. In 1995 gaven we internetopleidingen aan mensen die wilden leren werken met een browser en e-mail client. De prijs toen: 250€ per dag.

                Is deze P&L discussie van belang voor een cursist? Ik denk het niet, de echte vraag is of je als deelnemer waar voor je geld hebt gekregen en voor Bennyd is dat blijkbaar het geval en dat is wat telt.
                Eindelijk eens iemand met inzicht....
                Many amateur photographers spend more time putting elaborate watermarks on their images than they do making images worth stealing....

                Comment


                • #38
                  Re: Nikon Capture NX2 Nikon School duur

                  Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                  Daarbij leer je door zelfstudie meer dan op een middagje workshop dat niet meer is dan een cursus voor luie mensen.
                  Hou er rekening mee dat niet iedereen autodidact is ... mocht jou stelling kloppen dan waren scholen overbodig. Een klein beetje respect t.o.v. van lesgevers- & volgers zou hier wel op zijn plaats zijn denk ik.
                  www.fotofolio.be

                  Comment

                  Working...
                  X