Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Originally posted by Lightyear
Die verdomde comments van Jacques op onze foto's ? Beetje elementaire beleefdheid moet toch kunnen ? Nu begint hij met persoonlijke aanvallen ...
Ik boycot vanaf nu AL zijn fotografische bijdragen, ik heb er dus niets meer op te zeggen!! Nog mensen die dit vinden ?
Count me in Ook ik ben dit misselijkmakend mannetje meer dan zat. Typisch weer een geval van : Mensen , kijk eens wat ik durf te zeggen als ik veilig achter mijn pc zit.....
Durf er een zak friet om te verwedden dat hij , als hij voor je staat , man-tot-man , hij een stuk minder dapper is
In een oudere topic werd ooit gezegd : "de belangrijkste plichten van de leden van een VZW zijn dat je je schikt naar de statuten van die vzw en niets doet dat de belangen van de vzw kan schaden."
Mocht de betrokken persoon reeds lid zijn (heeft vooringetekend), dan zou ik daar toch ex-lid van maken ...
Iemand bannen....... die komt dan gewoon terug onder een ander pseudoniem... !?
Het beste is gewoon negeren, niet gemakkelijk, maar gewoon GEEN aandacht aan schenken,zelfs niet terug schelden what so ever....
Beste manier om het gedrag van een hond, die voortdurend blaft, af te leren, is NIET hem voortdurend terecht wijzen (want dan krijgt hij aandacht, negatief of niet, maar het blijft aandacht, en BELOON JE HEM !!!!), maar hem laten blaffen tot hij het beu is...
dit had ik elders nog gepost, maar ik zou niet willen dat iedereen daar nog eens gaat reply-en, dit is alles wat ik over j kwijt wil
Jacques, het feit dat je commentaar geeft en zelf niet kan zeggen wat er beter aan moet dat vind ik maar zeer laag, net alsof je het zelf beter had kunnen doen. Ik ken je niet, en zo wil ik het graag houden. Ik weet niet als je een prof bent of amateur maar op dit forum is geen bijeenkomst van enkel profs die hier een strijd houden om de beste foto's. Voor mij is het een plaats om je foto's te laten zien, uitleg te vragen en vooral Bij Te Leren! En het enige wat jou commentaar ons of vooral mij toch leert is hoe je al zeker niet moet reageren op een foto! Denk eens bij jezelf wat iemand nu van jou commentaar kan leren? Als je nu iemand kan bijsturen of kan helpen en hem zeggen dat het anders moet en OOK zegge HOE het moet en niet zomaar een foto afbreken en het zelf niet beter kunnen. Ik heb op school een leerkracht en die doet mij helemaal aan jou denken. Hij kent totaal niks van fotografie, maar commentaar geven en foto's afbreken kan hij als de beste. Als je bij hem punten wilt halen moet je vrouwelijk zijn en zo weinig mogenlijk kleren aanhebben. Ik zeg niet dat het bij jou zo is, maar het gaat erom dat hij niks van fotografie afweet en toch doet alsof hij de beste is en dat zie ik in jou ook. Een zeer laag wezen wat hier maar komt commentaar geven omdat hij geen sociaal leven heeft en dat de enige manier is om nog aandacht te krijgen! Sorry als ik overdrijf ofzo, maar anders is het niet duidelijk !
Neen, de posting van jacques kan dus niet ...
Binnen de crew zijn er nu strikte afspraken gemaakt omtrent zijn "gedrag".
Je denkt dat iemand "toch nog wel een kans verdiend", maar nu is dus de maat helemaal vol.
Je mag kritiek hebben op een foto - die zelfs vrij ongenuanceerd uiten - maar een persoon zelf aanvallen, dat getuigt van geen enkel respect.
Dit is beneden alle peil, en maatregelen gaan dan ook niet uitblijven.
Jaja
Negeren is inderdaad wel de beste manier en dat overtreed ik nu zelf gewoon door deze reply.Gewoonlijk lees ik die topics zelfs niet.Het interesseert me gewoon niet.
Maar ik wil wel zeggen dat als er mensen van dit forum gaan wegblijven door J. zijn gedrag en ja ik denk hierbij nu aan Sonyke,dan zit men fout.Ik keur zijn beslissing niet goed en heb hem dat ook gezegd.Maar ik vind het erg.
Maar het heeft nu lang genoeg geduurd vind ik.Vrije menigsuiting...OK maar zoals met alles zijn er grenzen.Wie niet horen wil moet voelen.
Beste manier om hem de mond te snoeren is door hem vragen te stellen waar hij niet kan op antwoorden. Dan zwijgt hij vanzelf.
Begin deze week had ik gereageerd op zijn post ivm de copyrights: http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=28911&whichpage=3
Ik had even zijn posts doorgenomen en het was mij opgevallen dat Jacques in iedere zin die hij neerpent het woord 'ik' gebruikt. Het woord egoïst wou ik in dit forum niet gebruiken in mijn antwoord hierop. Ik heb gewoon vriendelijk geantwoord dat de wereld meer dan 'Jacques' alleen is. Natuurlijk reageert hij hierop: Ik zet soms ook 'heb gezien dat' 'denk dat' antwoordt hij erop. Ik maak hem er gewoon op attent dat hij het onderwerp in die zinnen weglaat maar dat hij eigenlijk ook in die zinnen in de 'ik' vorm bezig is. Hij wil wat beeldjes van mij zien omdat hij dan recht in mijn ziel kan kijken.
Ik wil geen etze veroorzaken in het forum en stuur hem een vriendelijk mailtje met de url van mijn site en waarin ik hem verzoek om via mijn foto's mijn mbti profiel te achterhalen. Ik zet erin dat als hij mijn mbti kan achterhalen door naar mijn foto's te kijken, dat hij dan een krak is. 'MBTI' zal door sommigen onder jullie wel gekend zijn. Het is gewoon een indeling van ons menselijk ras in verschillende types. Allom gebruikt in alle grote bedrijven omdat het zeer betrouwbaar is.
De enige reactie die erop gekomen is was een post van Jacques waarin hij zegt dat ik een lul ben en dat de rest kul is. Tot nu toe geen mail gezien van onze profeet Jacques.
Zo zie je maar: vraag profeet Jacques om verantwoording of om uitleg en zijn mondje is gesnoerd. Zo simpel is het met mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is en die zich god wanen.
Op zich is er niks mis mee om -ik- te gebruiken. Dat geeft aan dat je het persoonlijk bedoeld. 'Ik vind dit een slechte foto' is beter dan 'dit is een slechte foto'. Toch?
Originally posted by sopa
Beste manier om hem de mond te snoeren is door hem vragen te stellen waar hij niet kan op antwoorden. Dan zwijgt hij vanzelf.
Begin deze week had ik gereageerd op zijn post ivm de copyrights: http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=28911&whichpage=3
Ik had even zijn posts doorgenomen en het was mij opgevallen dat Jacques in iedere zin die hij neerpent het woord 'ik' gebruikt. Het woord egoïst wou ik in dit forum niet gebruiken in mijn antwoord hierop. Ik heb gewoon vriendelijk geantwoord dat de wereld meer dan 'Jacques' alleen is. Natuurlijk reageert hij hierop: Ik zet soms ook 'heb gezien dat' 'denk dat' antwoordt hij erop. Ik maak hem er gewoon op attent dat hij het onderwerp in die zinnen weglaat maar dat hij eigenlijk ook in die zinnen in de 'ik' vorm bezig is. Hij wil wat beeldjes van mij zien omdat hij dan recht in mijn ziel kan kijken.
Ik wil geen etze veroorzaken in het forum en stuur hem een vriendelijk mailtje met de url van mijn site en waarin ik hem verzoek om via mijn foto's mijn mbti profiel te achterhalen. Ik zet erin dat als hij mijn mbti kan achterhalen door naar mijn foto's te kijken, dat hij dan een krak is. 'MBTI' zal door sommigen onder jullie wel gekend zijn. Het is gewoon een indeling van ons menselijk ras in verschillende types. Allom gebruikt in alle grote bedrijven omdat het zeer betrouwbaar is.
De enige reactie die erop gekomen is was een post van Jacques waarin hij zegt dat ik een lul ben en dat de rest kul is. Tot nu toe geen mail gezien van onze profeet Jacques.
Zo zie je maar: vraag profeet Jacques om verantwoording of om uitleg en zijn mondje is gesnoerd. Zo simpel is het met mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is en die zich god wanen.
Maturin,
is volgende stijl niet nog beter?
"onderwerp had beter iets meer naar rechts gestaan, foto had iets scherper gekund,..."
Geen 'ik' vorm en de gemeenschap leert nog iets bij ook doordat je aangeeft wat beter kan aan de foto. Slechte foto's bestaan niet volgens mij omdat ook de beginneling de kans moet krijgen om te leren en omdat het voor hem wel een 'goede' foto is. Al is het maar omdat het zijn eerste stap in fotografie is, zijn eerste stap in het leerproces die iedereen doormaakt.
Patrick
Ik heb nog nooit slechts gezegt dat ik iemands foto slecht vond. Maar goed. Ik zou wat meer contrast toepassen. Is toch ok? Ik bedoel, zoals jij het zegt, daar bedoel je toch ook ik mee?
Originally posted by sopa
Maturin,
is volgende stijl niet nog beter?
"onderwerp had beter iets meer naar rechts gestaan, foto had iets scherper gekund,..."
Geen 'ik' vorm en de gemeenschap leert nog iets bij ook doordat je aangeeft wat beter kan aan de foto. Slechte foto's bestaan niet volgens mij omdat ook de beginneling de kans moet krijgen om te leren en omdat het voor hem wel een 'goede' foto is. Al is het maar omdat het zijn eerste stap in fotografie is, zijn eerste stap in het leerproces die iedereen doormaakt.
Patrick
Ik neig toch ook eerder tot iets als : Ik vind persoonlijk
dat...etc, daaruit blijkt dat het mijn mening is en iemand anders kan daar heel anders over denken.
het onderwerp had beter meer naar links gestaan of de foto had iets scherper gekund klinkt voor mij meer alsof wat de persoon zegt zo is (punt)
Snappen jullie het nog, ik zelf niet meer geloof ik
Comment