Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BD site is niet meer conform voor een klein scherm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: BD site is niet meer conform voor een klein scherm

    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    Dat schreef ik toch, de browser is het probleem. Probeer maar met Firefox dan ziet de site er uit zoal het moet. Het is niet voor niets dat FF de standaards volgt.
    firefox vertoont het probleem inderdaad niet, maar je kan niet verwachten dat we een stap achteruit zetten omwille van BD, firefox is tergend langzaam vergeleken met google chrome

    elke zichzelf respecterende web developer test zijn web pagina's in de eerste plaats op internet explorer (nog altijd +60% van de gebruikers...), firefox (een kleine 30%), safari (voor die enkeling die een mac heeft) en google chrome (ook al goed voor 10% en stijgend)
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #32
      Re: BD site is niet meer conform voor een klein scherm

      trouwens net getest... Safari heeft het probleem ook...

      dus ... internet explorer, google chrome en safari hebben het probleem? aan wat ligt het dan? development natuurlijk...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #33
        Re: BD site is niet meer conform voor een klein scherm

        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
        trouwens net getest... Safari heeft het probleem ook...

        dus ... internet explorer, google chrome en safari hebben het probleem? aan wat ligt het dan? development natuurlijk...
        ik denk dat je het ergens anders moet gaan zoeken

        eerst gebruikt men een pc die al wat achterhaalt, is daarop installeert men een besturingssysteem dat met moeite kan werken omdat het ding te traag is.dan maar de browser aangepast of een andere erop gezet waar alle instellingen afstaan of er uitgehaalt zijn om toch maar ietsken dat sneller kunnnen te zijn dan hun standaard browser
        en dan................ verstaan ze niet dat sommige webpaginas verkeerd worden weergegeven.

        greets
        je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
        www.korandoke.be

        Comment


        • #34
          Re: BD site is niet meer conform voor een klein scherm

          Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
          ik denk dat je het ergens anders moet gaan zoeken

          eerst gebruikt men een pc die al wat achterhaalt, is daarop installeert men een besturingssysteem dat met moeite kan werken omdat het ding te traag is.dan maar de browser aangepast of een andere erop gezet waar alle instellingen afstaan of er uitgehaalt zijn om toch maar ietsken dat sneller kunnnen te zijn dan hun standaard browser
          en dan................ verstaan ze niet dat sommige webpaginas verkeerd worden weergegeven.

          greets
          ik kan het probleem hier perfect simuleren, en heb dat ook gedaan... op m'n perfomant systeem... met 8 giga geheugen en vista 64bit...
          laatste test met safari heb ik hier op dit systeem gedaan...

          ik snap echt niet wat jullie willen bewijzen... dat er geen probleem is? 't lijkt wel negationisme...

          de bewijzen zijn heel duidelijk en d'r zijn al meerdere BD leden die het beaamd hebben en er last van hebben...

          kan er hier een admin dit probleem aan development doorspelen?
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #35
            Re: BD site is niet meer conform voor een klein scherm

            Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
            ik denk dat je het ergens anders moet gaan zoeken

            eerst gebruikt men een pc die al wat achterhaalt, is daarop installeert men een besturingssysteem dat met moeite kan werken omdat het ding te traag is.dan maar de browser aangepast of een andere erop gezet waar alle instellingen afstaan of er uitgehaalt zijn om toch maar ietsken dat sneller kunnnen te zijn dan hun standaard browser
            en dan................ verstaan ze niet dat sommige webpaginas verkeerd worden weergegeven.

            greets
            Wat een onzin, is 'gewoon' een css probleem volgens mij !

            Comment


            • #36
              Re: BD site is niet meer conform voor een klein scherm

              Hallo,

              Ongeacht wat het probleem zou kunnen zijn, we gaan het doorspelen aan de site-ontwikkelaar ...

              Jaja
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #37
                Re: BD site is niet meer conform voor een klein scherm

                Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                Hallo,

                Ongeacht wat het probleem zou kunnen zijn, we gaan het doorspelen aan de site-ontwikkelaar ...

                Jaja
                ppffff.... dank je wel...

                dat heeft me een 3 dagen aan domme commentaar opgeleverd...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #38
                  Re: BD site is niet meer conform voor een klein scherm

                  Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                  Hallo,

                  Ongeacht wat het probleem zou kunnen zijn, we gaan het doorspelen aan de site-ontwikkelaar ...

                  Jaja
                  Dank je.
                  Ik werk op resolutie 1024 x 768, IE 7.0.6000

                  Comment


                  • #39
                    Re: BD site is niet meer conform voor een klein scherm

                    Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                    Ongeacht wat het probleem zou kunnen zijn, we gaan het doorspelen aan de site-ontwikkelaar ...
                    Jaja
                    Dat is inmiddels gebeurt
                    We houden jullie verder op de hoogte

                    Alvast bedankt voor jullie opmerkzaamheid

                    Comment


                    • #40
                      Re: BD site is niet meer conform voor een klein scherm

                      Hallo,

                      Voor alle volledigheid misschien toch nog even toevoegen dat IE 8.0 in compatibilliteitsmode het menu wel laat "opschuiven" naar de tweede lijn ipv het te "verbergen" ... Je blijft dus alle items zien, hoewel een aantal op de 2de rij.

                      Jaja
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment


                      • #41
                        Re: BD site is niet meer conform voor een klein scherm

                        Ik werk met 1600 x 900 screen resolution, Win7, IE en heb niet de problemen die jullie vermelden. (dit even ter vermelding voor diegene die het moeten weten om een oplossing te zoeken)

                        Wat ik wel heb, is dat op de homepage, de HOF-foto regelmatig buiten het kader springt en daardoor de keuzebalk verstopt. ( de balk met start - forum - in focus - challenge - ...)

                        Comment


                        • #42
                          Re: BD site is niet meer conform voor een klein scherm

                          Misschien kan men tijdelijk BelgiumDigitalLive vervangen door BDLive of BD-Live. Dan is het probleem minder voorkomend omdat de balk dan korter is.
                          Tot sluitertijd, Dirk

                          Comment


                          • #43
                            Re: BD site is niet meer conform voor een klein scherm

                            Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                            Misschien kan men tijdelijk BelgiumDigitalLive vervangen door BDLive of BD-Live. Dan is het probleem minder voorkomend omdat de balk dan korter is.
                            waarom niet er gewoon af? da's toch voorbij?
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                            Comment


                            • #44
                              Re: BD site is niet meer conform voor een klein scherm

                              Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                              Voor alle volledigheid misschien toch nog even toevoegen dat IE 8.0 in compatibilliteitsmode het menu wel laat "opschuiven" naar de tweede lijn ipv het te "verbergen" ... Je blijft dus alle items zien, hoewel een aantal op de 2de rij.
                              Voor alle duidelijkheid eens een test gedaan, niet de resolutie aangepast maar het venster verkleind.
                              Dit met Vista, IE8 en BD al dan niet in compatibiliteitsmode en een resolutie van 1920 x 1200.
                              Dit is het resultaat.



                              Rara ... waar is de link BelgiumdigitalLive en zoeken naartoe?
                              Op volledige schermgrootte geen probleem.
                              Dat van die foto uit het kader, dat is er inderdaad al heel lang en nooit weggeweest.
                              Last edited by VerSeg; 14 oktober 2009, 21:26.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #45
                                Re: BD site is niet meer conform voor een klein scherm

                                Hier staat veel nonsens en eveneens correcte waarheden ...
                                1) de standaard voor html is een evolutief gegeven en iedere browser interpreteerd die dan vaak op eigen manier. WEB-standaarden: http://www.w3.org/
                                2) of je nu FF, Safari, IE, ... gebruikt, de resoluite van uw scherm bepaalt grotendeels indien je een site al dan niet volledig ziet , of als je gebruik zal dienen te maken van de scrollbars.
                                3) Waar vroeger een ongeschreven overeenkomst was om als 'standaard' web-ontwikkelingen te doen op 800-600 is er meer en meer ontwikkeling naar andere formaten. Waarom andere formaten ? Mensen die thuis iets ontwikkelen, ontwikkelen vaak in functie van de schermresolutie die zij dan zien. Dit betekent echter niet dat de onwikkeling die bij hen volledig past op het scherm dan ook zal passen bij andere mensen. Meer en meer mensen beschikken over minimaal 1024-768 en je zou dit als een 'standaard' kunnen nemen, maar niets is zeker.
                                4) Indien men pagina's ontwikkelt voor het web moet men ofwel
                                - zich de vraag stellen indien men rekening wil houden met bezoeker en dus er voor zorgen dat de ontwikkelde pagina door alle browsers op dezelfde wijze wordt getoond. Dit betekent vaak dat alles herleid wordt tot echte standaardcode
                                - zich de vraag stelt of men de schermindeling wil laten inboeten voor de lagere resoluties zodat scrollen niet nodig is, of indien men het uitzicht benadrukt en de gebruiker opzadelt met rare effecten.
                                Het is ditlaatste wat blijkbaar op BD gekozen is. Als test. Open de browser en doe een resizing van het browserscherm naar 800-600.
                                Probeer dan maar eens de tab 'directe links' te openen ... DIt geldt ook voor 'zoeken' (gelukkig wordt deze door niet veel mensen gebruikt)

                                Of dit nu te maken heeft met de stylesheet (css) of met teveel aan tabs, of te brede tabs doet niets ter zake. Het is en blijft de verantwoordelijkheid van de pagina-ontwikkelaar om ervoor te zorgen dat alles functioneel blijft en vooral, dat hij de vooropgestelde doelstelling, scope bereikt. Hier niet dus.
                                Algemeen. Meer en meer blijkt dat veel ontwikkeling impulsief wordt gedaan omdat iemand een idee oppert. Voor het grote nadenkwerk, designen, testen ... heeft men helemaal geen tijd meer, laat staan het duidelijk neerschrijven van wat men heeft, wat men wilt en vooral, hoe men de link tussen beide via programeercode kan waar maken.
                                Pasbij het in productie stellen van de pagina's stelt men zich vragen en vooral, wat de dader is bij malfunctie en dan vooral om zich heen kijkend
                                Last edited by Wim.Vanmaele; 15 oktober 2009, 07:10.
                                https://www.fotospotter.be
                                Je suis content d’être heureux

                                Comment

                                Working...
                                X