Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

uhm... wat is er mis met een 'bijgeplamuurde barbiepop?'

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: uhm... wat is er mis met een 'bijgeplamuurde barbiepop?'

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht

Volgende filmpje geeft dit mooi weer:

http://www.youtube.com/watch?v=5EQahy-WWVA
    tjoh...das een goed filmpje.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      succes hoor, lijkt me heeel moeilijk een onderverdeling te maken en een grens te leggen.
      grt,bouk.
      Lijkt me niet zo moeilijk. Mensen en... modellen. Is toch simpel ?
      Bij modellen kan alle modelfotografie terecht, bij mensen, alle niet-model-fotografie. Als er twijfel is, is de keuze aan de maker. Niemand houdt toch een fotograaf tegen om een geplamuurde etalagepop bij stilleven en abstract te zetten, of een gebodypainte madam bij landschappen ?
      De maker post in de categorie waar hij denkt dat het onderwerp het meest thuis hoort. Er zijn foto's in andere categoriën die ook hun plaats elders kunnen vinden. Een voorbeeldje dat ik ken, omdat ik hem zelf maakte : ...
      Zo staan er ook mensen in zwart/wit en zwart/wit gebouwen bij architectuur... Zo enorm strikt is dit forum helemaal niet afgelijnd.

Mvg

Chris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
        Obesitas is bij de jeugd een vaker voorkomend verschijnsel die volgens sport leerkrachten, pediaters en andere... Een verschijnsel die te vaak wordt vergeten in de media door de gevallen van "anorexie" - die een stuk spectaculairder zijn om mee uit te pakken.

In de US is obesitas bij jongeren gezondheidsprobleem nummer 1, deze trend verschuift zich stillaan naar Europa.

Voor mij mag dat wetsvoorstel goedgekeurd worden, een kleine regel onder een foto zal het "ideaalbeeld" van jongeren niet wijzigen. Op de pakjes sigaretten staat ook dat roken dodelijk is
        Maar ook 'obesitas' is veelal het gevolg van een verkeerd zelfbeeld...
        Greetz, Kariboe
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
          Lijkt me niet zo moeilijk. Mensen en... modellen. Is toch simpel ?
          Bij modellen kan alle modelfotografie terecht, bij mensen, alle niet-model-fotografie. Als er twijfel is, is de keuze aan de maker. Niemand houdt toch een fotograaf tegen om een geplamuurde etalagepop bij stilleven en abstract te zetten, of een gebodypainte madam bij landschappen ?
          De maker post in de categorie waar hij denkt dat het onderwerp het meest thuis hoort. Er zijn foto's in andere categoriën die ook hun plaats elders kunnen vinden. Een voorbeeldje dat ik ken, omdat ik hem zelf maakte : ...
          Zo staan er ook mensen in zwart/wit en zwart/wit gebouwen bij architectuur... Zo enorm strikt is dit forum helemaal niet afgelijnd.

Mvg

Chris
          Zoals men zegt, het is niet het kunstwerk maar de uitleg die de kunstenaar er aan geeft, wat een kunstwerk tot kunst maakt. Bv Jan Hoet

Wat betreft het plaatsen van een foto in een bepaald forum is of zou moeten zijn, een samenspel tussen poster en moderator
          Robby BB
          Minder tijd achter de computer
          Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
            Er is een voorstel (ondertussen goedgekeurt door RVB) om beide categoriën een eigen plaats te geven (opsplitsing M&M) we zijn nog aan het bekijken hoe we dit concreet gaan uitvoeren.
            Schitterend idee, de gewone "mensen"foto's staan nu echt wat verloren tussen al het modellengeweld . On topic, het "oppoetsen", kwestie van smaak vrees ik... Persoonlijk hou ik meer van naturel maar ik heb een ontzettend respect voor diegene die de "plamuur"kunst goed beheersen.
            'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
              Maar ook 'obesitas' is veelal het gevolg van een verkeerd zelfbeeld...
              Greetz, Kariboe
              100% gelijk!

Maar dan moet ook dat zelfbeeld met evenveel aandacht in de media behandeld worden.

Ik spreek uit eigen ervaring, niet als fotograaf - maar als jeugdconsulent (jaja, ik heb 2 full-time jobs) ...
              www.fotofolio.be

Comment

100% gelijk!

Maar dan moet ook dat zelfbeeld met evenveel aandacht in de media behandeld worden.

Ik spreek uit eigen ervaring, niet als fotograaf - maar als jeugdconsulent (jaja, ik heb 2 full-time jobs) ...
                Hoe ver gaat dan de verantwoordelijkheid van een fotograaf en waar moet hij zeggen "als ik hier verder ga dan ga ik te ver en breng ik de gezondheid of levens in gevaar". Of heeft een fotograaf deze verantwoordelijkheid niet en licht de verantwoordelijkheid bij diegene die de foto's bekijkt.
                Kan of mag hij zeggen "Dit is niet mijn probleem".
                Kan hij de verantwoordelijkheid doorschuiven naar diegene die de foto's publiceerd.
                Robby BB
                Minder tijd achter de computer
                Is meer tijd achter de camera

Comment

Linkje
                  www.fotofolio.be

Comment

yep, was op het nieuws vanmorgen(TV).
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ziet er mij eerder een besparing op de cover uit , een promostunt ,jacht op graties reklame .

Comment

ik heb de indruk dat bij glamour fotografie de normaalste zaak ter wereld is dat er serieus wordt gefotoshoped, nu, als die tak van de fotografie die perfectie nodig heeft, waarom zou er dan iets verkeerd aan zijn. Als Madmax snapshots maakt van spelende kinderen of landschappen fotografeert zal hij niet op dezelfde manier te werk gaan als bij portretfotografie.

OK, ik hou ook iets liever van naturel maar dat betekent niet dat ik geen respect opbreng voor dergelijke creaties . . . doe het maar eens na, echt heel simpel is het niet. De glamour bladen vragen nu eenmaal ( voorlopig toch nog ) de absolute perfectie van huid en andere zaken die bewerkt kunnen worden. Dus als die eis wordt gesteld, dan moet je daar aan voldoen, anders ben je gewoon niet mee. In de States is glamourfotografie van een hele familie bijna een must, en bekijk die foto's maar eens, daar zijn ook alle onvolmaaktheden weggewerkt . . . omdat het zo hoort, omdat dit verwacht wordt. Misschien verandert die trend wel binnen enkele jaren en worden er andere eisen gesteld . . . wel, dan zal de fotograaf die dergelijke dingen altijd gemaakt heeft, zich daar ook aan aanpassen, zo simpel is het . . . vraag en aanbod

En iedereen hier, vergeet niet niet he : ieder heeft zijn eigen mening over iets dat mooi is of niet . . . gelukkig maar zeg ik
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Dit kon ook niet zo doorgaan.
                          Jonge meisjes kijken in de spiegel en vinden zich zelf niet mooi.
                          Als je de modellen ziet lopen dan denk ik vaak hopelijk breken ze dadelijk niet bij de enkel af. De dunne beentjes en armen is echt zielig.

Mijn opmerking met de houdbaarheidsdatum #13 slaat eigenlijk op de documentaire van Sunny Bergman.

Wat ik mezelf wel eens afvraag is:
                          Is de uiteindelijke foto, de afgelikte barbie pop, het resultaat zoals de fotograaf het model graag zou zien of wil het model er graag zo uit zien.

Er zijn fotomodellen die ik in leven de lijve niet zou herkennen.

Ik heb niets tegen beeldbewerking sterker nog ik heb grote bewondering voor degene die dit goed kunnen, alleen maak ik voor mij persoonlijk een onderscheid tussen beeldbewerking en echte fotografie.

Adobe is vanaf 2007 bezich met het ontwikkelen van software die digitale beeldmanupilatie aan het licht brengt.
                          Voor de fotojournalistiek zou dit zeer welkom zijn.

mvg
                          Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                            Adobe is vanaf 2007 bezich met het ontwikkelen van software die digitale beeldmanupilatie aan het licht brengt.
                            Voor de fotojournalistiek zou dit zeer welkom zijn.

mvg
                            Antoine
                            ... u weet blijkbaar het antwoord op een vraag die ik elders stelde ! hier namelijk.
                            Wilt u daar eens gaan kijken en wat meer laten weten over die adobe-software ?
                            Alvast bedankt
                            Gurdy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht

En iedereen hier, vergeet niet niet he : ieder heeft zijn eigen mening over iets dat mooi is of niet . . . gelukkig maar zeg ik
                              Tuurlijk. Ik schrijf vb nergens dat ik niet versteld sta wat sommigen met ps kunnen. Dit neemt niet weg dat er vaak overdreven wordt. Daarom : iedereen heeft ook het recht te laten weten hoe de foto overkomt bij hem/haar . En daar hebben sommigen het moeilijk mee. Met "geplamuurde barbiepoppen" o.a.

Comment

Blijft gewoon het feit dat een dergelijke uitdrukking een zekere laatdunkendheid in zich draagt die in mijn ogen niet past op een forum waar je elkaars werk met respect benadert.
                                Respect, daar draait het gewoon om: je vindt iets mooi of niet mooi, maar die boodschap kan je ook correct brengen.

Mijn mening: als fotograaf creëer je een beeld. Als je als beeldcreator "perfectie" wilt maken, dan... moet je dat gewoon doen. Ik kan de geliktheid van sommige platen best wel smaken, wanneer het goed gebracht is (en dat dat niet eenvoudig is, heb ik intussen al begrepen: ik kan dit vandaag niet ).

Wanneer je photoshop bant uit de fotografie, gaat de zoektocht naar "perfecte"modellen gewoon nog erger worden. Heb je een puistje te veel? Pech... Net een half centimetertje te veel heupomtrek? Pech... Zeker voor commerciële beelden gaat de mens zijn zoektocht naar perfectie nooit achterlaten. Het type zoektocht kan misschien veranderen, het einddoel (een droombeeld, de perfectie, ...) verandert volgens mij nooit. Een antwoord op/oplossing of inperking van het anorexia-probleem (en andere problemen) ga je in mijn ogen niet vinden via een ban op photoshop...
                                Mijn gepruts op: http://www.pietervandeur.be

Comment

Working...
                                X