Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik weet niet precies of je nu een volledige site ineen wilt steken of alleen een gallerij ergens wilt openen..
een beetje googelen naar "Free Webhosting/Webspace" helpt wel En als je het liever in het nederlands hebt dan vervang je Free door Gratis. Er zijn webruimte-firma's die gratis een klein pakket aanbieden, maar dan mag je niet teveel dynamische code enzo verwachten (alhoewel php nog redelijk voorkomt..).
Ik had jaren geleden via Atspace een gratis site en die bestaan nog steeds. (zonder reclame of ads, dat is ook nog iets waar je op moet letten).
En niet teveel code: bedoel je HTML ? Want die code ga je voor iedere site nodig hebben, vrees ik Het enige wat je kan helpen is een WYSIWYG-editor zoals Frontpage of Dreamweaver (N-vU is gratis) zodat je een pagina kan samenstellen zoals je met Word of Powerpoint zou doen, dus geen HTML-kennis nodig.
MAar ik zou toch een basis in HTML aanleren als ik jou was.
Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 exen pijnlijke nek
Als je enkel een gallerij wil kan je als een kijken op picasa (http://picasa.google.com/)
Wil je toch ook wel een website maar kan je er niet heel veel van moet je maar eens kijken op webs (www.webs.com)(het vroegere freewebs) die werken met vast ontworpen websites en hebben ook een gallerij (met beperktere ruimte natuurlijk) maar
heel simpel te maken website. Je kan natuurlijk ook je foto's in een picasa plaatsen en de link van het album op je freewebswebsite plaatsen.
Wil je in richting van domeinnaam gaan met een fotogallerij raad ik je www.one.com aan. Is de host waar ik zelf mee werkt en ben er super tevreden van. Je kan er zelf je eigen ontworpen website opzetten of werken met vaste templates (dus moet je enkel maar tekst enz wat toevoegen ).
Moest je nog vragen hebben dan hoor ik het wel...
Groetjes
Lies
Racing Pics
Motorcross ain't nothing without a woman's eye!
even een vraagje: ik werk momenteel met 000webhost (tevreden voorlopig) in combinatie met dreamweaver en picasa.
Nu vraag ik mij af hoe het met de auteursrechten zit. Weet iemand dat? Ik weet dat het in de voorwaarden zal staan, maar net als bijna iedereen heb ook ik daar toen doorgeklikt. Behoud je dus bij picasa je auteursrecht of is het zoals bij facebook: google mag je foto's zoveel gebruiken als ze willen?
Dan nog een andere: kan ik vanuit lightroom foto's online zetten en het dan zo doen dat als je over de foto komt met je muis, je een andere foto te zien krijgt? In dreamweaver dacht ik dat er zo iets was, maar ik heb het nog niet gedaan gekregen om lightroom in dreamweaver te krijgen. De fotopagina's (slideshows van picasa) zou ik dan willen vervangen door de lightroom versie. (http://tyrr.comxa.com).
Kan je de voorwaarden niet even nalezen bij picasa?
Plus als je je logo op je foto's zet en mocht dan zijn dat google mijn foto's vanuit picasa zou gebruiken, is dat natuurlijk mooie reclame é
Racing Pics
Motorcross ain't nothing without a woman's eye!
ik zou dat inderdaad kunnen nalezen, ik ben er zelfs eens aan begonnen, maar na 10min was ik het beu en had ik er nog niets van gevonden.
Vandaar: als iemand het wel gelezen had (of het wist), dan moet ik niet gaan lezen in een tekst die geschreven is om nooit gelezen te worden.
misschien eens copy pasten en dan de zoekfunctie erdoor jagen.
Comment