Re: Professionele fotografen op BD - welkom of niet? Het verdict ..
Je mag de beste pro fotograaf zijn die er is, maar als je geen verstand hebt van zaken doen, geen correcte prijszetting en offerte kan maken naar je klanten (en dan bedoel ik correct langs beide kanten hé, dus niet alleen goedkoop voor de klant), geen verstand hebt van marketing en papierwerk, dan vrees ik dat je snel ten onder zal gaan in de branche. Goed werk afleveren is een belangrijk punt, maar zeker niet het enige hoor...
Het is voor elk forum een meerwaarde als deze aanwezig zijn, maar dan enkel op voorwaarde dat ze actief meewerken en niet benauwd zijn anderen eens te helpen.
Let wel, als pro fotograaf trek je dikwijls uit een ander oogpunt dan sommige zeer goede amateurfotografen. Zo is het bij fashion heel belangrijk de kleuren van de kleding correct in beeld te brengen, daar waar een amateur veel kan en mag experimenteren met toning en compo. Wat niet wil zeggen dat compo niet belangrijk is hé, maar model en kleding staan op dat moment centraal.
Wat betreft de website... Ik zou de meerwaarde niet weten voor het forum moest ik hier ineens mijn website gaan zetten in mijn handtekening, dus ik ga dat voorlopig ook niet doen.
Ergens anders las ik ook een quote dat een fotograaf (pro) zich beter zou toeleggen op één bepaald iets.
Waarom mag je niet verscheidene dingen doen ??? Dit houdt het net spannend.
Veel groeten,
Peter
PS: ah ja Tom, wat mij betreft ben je altijd welkom (hoewel ik nog steeds geduldig wacht op een antwoord op een vraag die ik je eens stelde mbt een beautydish )
Oorspronkelijk geplaatst door antoine200
Bekijk bericht
Oorspronkelijk geplaatst door antoine200
Bekijk bericht
Let wel, als pro fotograaf trek je dikwijls uit een ander oogpunt dan sommige zeer goede amateurfotografen. Zo is het bij fashion heel belangrijk de kleuren van de kleding correct in beeld te brengen, daar waar een amateur veel kan en mag experimenteren met toning en compo. Wat niet wil zeggen dat compo niet belangrijk is hé, maar model en kleding staan op dat moment centraal.
Wat betreft de website... Ik zou de meerwaarde niet weten voor het forum moest ik hier ineens mijn website gaan zetten in mijn handtekening, dus ik ga dat voorlopig ook niet doen.
Ergens anders las ik ook een quote dat een fotograaf (pro) zich beter zou toeleggen op één bepaald iets.
Waarom mag je niet verscheidene dingen doen ??? Dit houdt het net spannend.
Veel groeten,
Peter
PS: ah ja Tom, wat mij betreft ben je altijd welkom (hoewel ik nog steeds geduldig wacht op een antwoord op een vraag die ik je eens stelde mbt een beautydish )
Comment