Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Professionele fotografen op BD - welkom of niet? Het verdict ..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Professionele fotografen op BD - welkom of niet? Het verdict ..

    Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
    Misschien is het ook nuttig de zaken is langs de andere zijde te bekijken, en de vraag te stellen "Kan BD iets bieden aan Professionelen ?"

    Even ter verduidelijking, ik ben zelf geen Professioneel, maar ben meer dan 8 jaar hier tegenwoordig, en in die periode heb ik menig fotograaf hier zien verdwijnen.

    MVG, Jeff C.
    Ik denk dat BD aan iedereen die geïnteresseerd is in fotografie iets of veel te bieden heeft. Je zit hier ten slotte samen met mensen die een passie hebben voor ongeveer hetzelfde. Professionalisme staat daar een beetje los van. Dit forum staat voor mij los van het feit of de een of andere foto me ooit geld heeft opgebracht. Hoogstwaarschijnlijk heeft de een of andere tip die ik hier opgevangen heb best wel ervoor gezorgd dat een foto (die ik achteraf verkocht heb) die ik zonder die kennis niet had kunnen maken me uiteindelijk wel 'gelukt' is. Op sommige vlakken heb ik misschien al meer 'bereikt' (what's in a name...) dan anderen. Op andere vlakken sta ik even ver als iemand die nog nooit een foto heeft gemaakt. Mijn eerste macro-foto moet ik nog steeds maken. En de dag dat ik niks meer kan bijleren (bijleren is iets wat ik hier nog dagelijks doe) kan ik waarschijnlijk beter mijn heel materiaal verkopen en een fatsoenlijke job gaan zoeken ;-)

    Oh, and I love the bitchfights from time to time

    Comment


    • #62
      Re: Professionele fotografen op BD - welkom of niet? Het verdict ..

      Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
      Misschien is het ook nuttig de zaken is langs de andere zijde te bekijken, en de vraag te stellen "Kan BD iets bieden aan Professionelen ?"


      MVG, Jeff C.
      Jeff,
      In het leven heeft alles een wisselwerking.
      Als je openstaat kun je heel veel van anderen leren of het nu een beginner of een pro is.

      Ik leer nog elke dag bij en ben daar dan ook zeer gelukkig mee.
      mvg
      Antoine

      Comment


      • #63
        Re: Professionele fotografen op BD - welkom of niet? Het verdict ..

        spijtig te moeten zien dat er op een topic als dit zoveel reacties komen , met soms lange "verklaringen" en "uiteenzettingen" daar is blijkbaar wel tijd voor....
        reageren op een foto.....kost blijkbaar teveel moeite?

        ik scheer niet iedereen over dezelfde kam he, versta me niet verkeerd , gewoon een vaststelling.....


        on topic: wat maakt het nu uit of iemand hier pro is of amateur??? doet niks terzake dacht ik, ging het hier niet over de fotografie dan ??
        http://www.jvs-photography.be/

        Comment


        • #64
          Re: Professionele fotografen op BD - welkom of niet? Het verdict ..

          Kunnen wij niet heel veel leren van een pro?
          Groeten Yves
          http://www.ds-photography.be/ - Nikon D800 - Nikon 70-200 2.8 - Nikkor 24-70 2.8 - Nikkor 50 F/1.8 D AD - Nikon SB-900 - Sekonic L-358 Flash Master - Elinchrom Studio

          Comment


          • #65
            Re: Professionele fotografen op BD - welkom of niet? Het verdict ..

            Oorspronkelijk geplaatst door ClSpeedy Bekijk bericht
            Kunnen wij niet heel veel leren van een pro?
            Hangt er maar vanaf.... wat maakt een pro een pro? Een BTW nummer? Een bedrijfsnaam?

            Weet je, ik kan morgen ook een een BTW nummer aanvragen en 'pro' worden... maar dat maakt me geen biet beter in fotograferen Dus, van sommige pro's (zoals de TS van dit draadje) kun je zeker veel leren.... Maar als ik bijv. naar de trouwfoto's kijk van vrienden van ons.... ook geschoten door een 'pro' maar ehhh Groenzweem op heel veel foto's, stofvlekken van stof op de sensor etc etc... spijt me wel, maar als je je cliënten dik laat betalen hoor je dat soort zaken toch voor elkaar te hebben imho...

            Voor mij is ook iedereen welkom, als het maar positief blijft
            Het is wel een droevige vaststelling, dat zou gauw het woordje 'gratis' of xxxx Eur gebruikt wordt, een thread om zeep is.
            Same here.....
            www.indetailfotografie.nl

            Comment


            • #66
              Re: Professionele fotografen op BD - welkom of niet? Het verdict ..

              Dat is een punt die ik al een paar keer aangehaald heb, toen ik het puur voor de hobby deed heeft er mij nooit iemand aangesproken dat ik hier met "winstbejag" zat - nooit is er toen een opmerking gemaakt over mijn watermerk/handtekening.

              Toen ik de omschakeling deed van hobby naar semi-pro statuut (1,5jaar geleden) kreeg ik van enkele "nieuwe" leden de opmerking dat ik foto's postte met winstoogmerk.
              Tom ofte Fotofolio: voor mij was je als amateur MEER dan welkom op BD, als semi-pro ben je dat nog EVENZEER en als je straks mss. full pro wordt hoop ik dat je nog minstens evenveel BD komt. "Amateurs-for-life" zoals ikzelf kunnen enkel enorm veel bijleren van gedreven mesnen zoals jij/jullie
              The quickest way to make money at photography is to sell your camera

              Comment


              • #67
                Re: Professionele fotografen op BD - welkom of niet? Het verdict ..

                Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht

                Allen die bezig zijn met digitale fotografie kunnen op dit forum terecht en ik denk dat dit ook moet blijven.
                Dus mensen die analoog fotograferen (zoals ik af en toe) zijn hier niet welkom ?

                Comment


                • #68
                  Re: Professionele fotografen op BD - welkom of niet? Het verdict ..

                  LOL, wat een topic!!!!
                  Waarom hebben ze forums uitgevonden denk je
                  Anders www.belgiumdigital.pro
                  Pro of geen Pro, er is nog altijd een etiquette/beleefdheid, dit zou al veel verhelpen.
                  Flickr

                  Comment


                  • #69
                    Re: Professionele fotografen op BD - welkom of niet? Het verdict ..

                    Oorspronkelijk geplaatst door Micro Bekijk bericht
                    Dus mensen die analoog fotograferen (zoals ik af en toe) zijn hier niet welkom ?
                    Analoog kun je hier zonder digitale bewerking niet laten zien, dus ben je ook met analoog digitaal bezig en ben je hier zeker welkom.

                    Trouwens wie ben ik om te bepalen wie hier mag komen en wie niet.
                    mvg
                    Antoine

                    Comment


                    • #70
                      Re: Professionele fotografen op BD - welkom of niet? Het verdict ..

                      Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                      Misschien is het ook nuttig de zaken is langs de andere zijde te bekijken, en de vraag te stellen "Kan BD iets bieden aan Professionelen ?"

                      Even ter verduidelijking, ik ben zelf geen Professioneel, maar ben meer dan 8 jaar hier tegenwoordig, en in die periode heb ik menig fotograaf hier zien verdwijnen.

                      MVG, Jeff C.
                      Ik zeven jaar Jeff
                      Er zijn er verdwenen en van sommige vind ik dat jammer.

                      Wel zijn er de laatste tijd een "pakske" bij gekomen, vooral beginners.
                      En dat zie ik graag

                      Kan BD iets bieden aan de pro's?
                      Heb ik geen pasklaar antwoord voor.

                      Er zijn andere sites waar men bewust de lat hoog legt
                      en niet elke foto zomaar wordt gepubliceerd.
                      Het is een keuze maar ik vind ze nogal strikt.

                      Laat BD maar doen in de huidige vorm.
                      Het is hier tenminste geen steriele bedoening.
                      De zaken "leven" hier
                      Last edited by theokus; 26 september 2009, 05:45.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #71
                        Re: Professionele fotografen op BD - welkom of niet? Het verdict ..

                        't Is voor ons Tommeke blijkbaar een zwaar kruis om dragen, dat etiket van "professionele fotograaf".

                        Voor mij zijn ze welkom, op voorwaarde dat ze af en toe de moeite doen om een amateurke de juiste richting te wijzen.
                        Als ze op dit forum alleen bezig zijn met de instandhouding van hun naambekendheid (Showcasefotootje posten, lauweren in ontvangst nemen, eventueel een HoF-nominatietje innen en dan weer wegwezen) dan mogen ze van mij wegblijven.

                        Mij zorgen maken om die professionele fotografen doe ik niet, zij vertegenwoordigen immers een verwaarloosbare minderheid op BD.
                        Vriendelijke groet,

                        Jos

                        Comment


                        • #72
                          Re: Professionele fotografen op BD - welkom of niet? Het verdict ..

                          Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                          Het zou eigenlijk wel interessant zijn ergens te vermelden of iemand een professional is of niet. Dan kan je deze fotografen beoordelen zoals ze zouden moeten beoordeeld worden.
                          ... en hoe zou dat dan moeten *

                          Mag ik het cru zeggen? Als ik een foto zeer mooi vind dan is het voor mij opgelost.
                          Ik zou zo een paar namen kunnen citeren van mensen die géén pro zijn.

                          Ik heb meer problemen met "aanstormend talent " die het hier eens effe komen uitleggen.
                          Haha ja.
                          Maar ik ga daar niet verder op in.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #73
                            Re: Professionele fotografen op BD - welkom of niet? Het verdict ..

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                            't Is voor ons Tommeke blijkbaar een zwaar kruis om dragen, dat etiket van "professionele fotograaf".

                            Voor mij zijn ze welkom, op voorwaarde dat ze af en toe de moeite doen om een amateurke de juiste richting te wijzen.
                            Als ze op dit forum alleen bezig zijn met de instandhouding van hun naambekendheid (Showcasefotootje posten, lauweren in ontvangst nemen, eventueel een HoF-nominatietje innen en dan weer wegwezen) dan mogen ze van mij wegblijven.

                            Mij zorgen maken om die professionele fotografen doe ik niet, zij vertegenwoordigen immers een verwaarloosbare minderheid op BD.
                            Zou toch heerlijk zijn he. Meen dat echt.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #74
                              Re: Professionele fotografen op BD - welkom of niet? Het verdict ..

                              Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                              Moeten, is zo'n zwaar woord. Dat klinkt voor mij als 'iets tegen de zin in doen'...
                              Trouwens, hoe wil je dat verplichten? Contractueel...?
                              Zij die willen reageren en constructief deelnemen gaan dat sowieso doen, en wat ze dan reageren gaat in dat geval stukken interessanter zijn dan als het 'van moetens' is...

                              Mvg,
                              Frederic
                              Frederic, onbewust fris je nu mijn geheugen op
                              Dat heb ik zelfs eens voorgesteld...
                              Maar ok, ik begrijp dat dit wellicht niet te doen zal zijn.
                              En toch is het min of meer opgelost als je het forum-item "Shoot" bekijkt.
                              In deze rubriek van Shoot kunnen lezers hun foto’s voorleggen aan het geoefend oog van een professioneel fotograaf.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • #75
                                Re: Professionele fotografen op BD - welkom of niet? Het verdict ..

                                Jullie zijn absoluut WELKOM!!
                                Ik heb al veel van jullie geleerd, en hoop nog veel meer te gaan leren.
                                zonder jullie was ik niet al zo ver gekomen.
                                dus bij deze alvast bedankt!

                                Comment

                                Working...
                                X