Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opzetten lensdopje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Opzetten lensdopje

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Ik heb het hier nog eens zitten testen met verschillende lenzen ... niks verschil zit er op als die schakelaar op AF of MF staat met toestel uit (of lens van toestel).
    Volgens de info dat ik kan vinden zie ik altijd maar gewoon een schakelaartje (electronisch contact) dat niet op het mechanisch gedeelte een invloed heeft.
    De ene lens is nu wel de andere niet maar toch.

Hier zie je het nog eens van de EF-S 18-55 (idem als EF-S 55-250) : http://a.img-dpreview.com/news/0708/...fs1855-cut.jpg
    Ik heb hier nog eens de test gedaan

Dus er is wel een weerstands verschil tussen AF en MF

En bij die 18/55 hoor je zelf dat het motortje de ene keer meedraaid en de andere keer niet

Is er anders nog iemand met deze lensjes die deze test wil doen om dit te bevestigen dat ik niet de enige ben
    Bootjes

Comment

Jep, verschil in weerstand
      met 18-55 mm IS

Maar volgens mij kan dat geen kwaad hoor
      --- Panasonic FZ 50---
      ---Canon Eos 450D---

Comment

In tegenstelling tot andere objectieven van Canon is er wel degelijk een verschil in weerstand in de focusring als je de schakelaar van mf op af zet .Zelfs wanneer er geen stroom op de motor zit (body uitgeschakeld). De focusring op een Efs 18-55 mag je NOOIT met de hand verdraaien wanneer de schakelaar op AF staat. Met de af-mf knop verplaats je samen met een contact ook nog een kunstof tandwieltje....dit tandwiel wordt door de scherpstelmotor bediend in de af stand en staat vrij in de mf stand. Er zijn reeds tandwieltjes kapot gegaan door verdraaien van de focusring in de af stand. Ik denk wel niet dat je de lens gaat beschadigen door gewoon het lensdeksel te plaatsen.
        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Stress daar echt niet over ...

Mijn 80-200 AF-S 2.8 zit vol met zand, als ik die op M zet om te kuisen ... en de kap erop zet dan is het schurend geluid gelijk aan wrijven met P40 op een metaal vlak

Die lens blijft gaan ... is met interne motor ...
          www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
            Stress daar echt niet over ...

Mijn 80-200 AF-S 2.8 zit vol met zand, als ik die op M zet om te kuisen ... en de kap erop zet dan is het schurend geluid gelijk aan wrijven met P40 op een metaal vlak

Die lens blijft gaan ... is met interne motor ...
            ja maar da's een nikon...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Working...
            X