Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cameraverzekering.nl

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Cameraverzekering.nl

    Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
    En NOG altijd niémand die ervaring heeft met het vergoeden van schade aan zijn fotomateriaal via een cameraverzekering ?
    Een bevriend koppel heeft afgelopen 3 maand 2 schadegevallen aangegeven:
    1. D90 + lenzen gestolen in Barcelona. Van de stoel genomen terwijl ze aan het ontbijten waren. Vermoedelijk met medewerking van de uitbaatster van de bar.

    2. GPS van 800€ (sic ) gestolen uit de wagen, raam ingeslagen.


    Verzekering heeft geen van beide schadegevallen aanvaard.
    Er moest ofwel fysiek geweld gebruikt zijn bij de diefstal, ofwel moesten ze de dader duidelijk gezien hebben en aan de politie een duidelijke omschrijving kunnen geven.


    Zegt dat genoeg? Ik wil hier niet alle verzekeringen over één kam scheren. Maar zoals je zelf al op aanstuurt. Vaak is het een kat in een zak...

    Comment


    • #32
      Re: Cameraverzekering.nl

      Oorspronkelijk geplaatst door JoFramboos Bekijk bericht
      Een bevriend koppel heeft afgelopen 3 maand 2 schadegevallen aangegeven:
      1. D90 + lenzen gestolen in Barcelona. Van de stoel genomen terwijl ze aan het ontbijten waren. Vermoedelijk met medewerking van de uitbaatster van de bar.

      2. GPS van 800€ (sic ) gestolen uit de wagen, raam ingeslagen.


      Verzekering heeft geen van beide schadegevallen aanvaard.
      Er moest ofwel fysiek geweld gebruikt zijn bij de diefstal, ofwel moesten ze de dader duidelijk gezien hebben en aan de politie een duidelijke omschrijving kunnen geven.


      Zegt dat genoeg? Ik wil hier niet alle verzekeringen over één kam scheren. Maar zoals je zelf al op aanstuurt. Vaak is het een kat in een zak...
      Ik scheer alle verzekeringen evenmin over 1 kam. Maar elk onnozel oerstom oen begrijpt toch wel dat aan een "cameraverzekering" niémand ooit iéts verdient ? Noch de maatschappij, noch de tussenpersoon, noch de verzekerde.
      ---------------
      Een "camera-verzekering" is het ultieme voorbeeld van een lose-lose-lose (etc) situation.
      ---------------
      Om te beginnen : hoeveel denkt de gemiddelde forumlezer eigenlijk wel dat zijn gerief waard is ? Koop een auto van 1.000.000 (ouwe BF) en wat is die na 4 jaar "waard" ? JUIST ! Als ik dan nog zie dat iedereen hier zo goedkoop mogelijk probeert aan te kopen word ik (samen met Sjef Van Oekel) "niet goed".
      ---------------
      Bovendien gaat élke schadeaangifte tot ein-de-lo-ze discussies leiden. Ik bedank daar al bij voorbaat voor. "Diefstal ? Jamaar, lag je "vul maar in wat je kwijt bent" soms zichtbaar in de wagen ?" Làp, het begint al. Ah ja : de gelegenheid maakt de dief.
      ---------------
      Iemand een idee hoeveel van de "algemene" schade-aangiftes frauduleus zijn ? 1 Op 10 Belgen ("Belgen", of zo) kart bijvoorbeeld dagelijks rond zonder.... autoverzekering (Burgerlijke Aansprakelijkheid). Is dat "érg" ? Tuurlijk niet, want de verzekering betaalt toch de benadeelden uit. Via het "Gemeenschappelijk Waarborgfonds". Dat natuurlijk gespijsd wordt door de onnozelaars (IK !) die wél hun verplichte ba-polis betalen.
      ---------------
      Waarom niet een vignet invoeren zodat iedereen metéén kan zien wie niet verzekerd is ? Alle onverzekerde wagens binnen de 2 maand van de weg, zodat wie betaalt toch een beetje kan "rijden" ? "Ruimte" wordt wel érg kostbaar, dezer dagen.
      ---------------
      "Men" schat dat 1 op 4 van de schade-aangiftes van "brand" frauduleus zijn. Probeer het maar te bewijzen...
      -------------
      En waar is de tijd dat men eindeloos kon profiteren van de "ba-gezin" ; oftewel de "familiale". Of waarom denk je dat er overal een "franchise" werd ingevoerd ?
      ---------------
      Mijn mening ? Zorg dat je geen AANLEIDING geeft tot diefstal. Loop niet met je "dure" boel te koop. Leg niéts open & bloot in je (huur)auto als je op reis bent. Doe dat ook niet "thuis".
      ---------------
      Ik kan me niet herinneren dat ik ooit werd "bestolen". Maar dat zal wel aan mij liggen, zeker ?

      Comment


      • #33
        Re: Cameraverzekering.nl

        Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
        Nog ALTIJD niemand die ervaring heeft met het vergoeden van schade aan fotomateriaal via verzekeringen ?
        een kameraad van me dacht goed verzekerd te zijn, er werd voor 10.000 euro materiaal gestolen uit de woning, en toen bleek hij plots niet meer verzekerd te zijn na lezen van alle uitsluitingen in de polis, waar de makelaar op voorhand had gezegd dat het allemaal ok was.

        ik heb me destijds ook verzekerd, maar ben ermee gestopt. Met wat ik aan polis uitspaar kan ik me op de duur al aardig wat nieuw materiaal voor kopen. Mijn jaarlijkse premie voor mijn fotospullen was om en bij de 750 euro. Ik bewaar nu alles in een ingemetste kluis, en haal enkel wat ik nodig heb voor een opdracht uit de kluis, zodat als ik op straat zou overvallen worden, ik nooit alles kwijt zou zijn.

        De afgelopen 10 jaar was de schade aan eigen materiaal door eigen lompigheid beperkt tot 250 euro, gespreid over twee "incidenten", twee keer beneden de franchise dus. er werd 0 keer iets gestolen; Als ik 10 jaar premie had betaald was dat 7500 euro plus intrest

        voor mij dus nooit meer een premie voor een dergelijke verzekering

        Comment

        Working...
        X