Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cameraverzekering.nl

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Cameraverzekering.nl

    Weet er soms iemand in België waar je uw spullen kan verzekeren of kan je dat als Belg ook in NL laten doen.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

    Comment


    • #17
      Re: Cameraverzekering.nl

      Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
      Tja ieder voor zich hè Ik heb ook voor totaal zo'n 9000,- verzekerd en betaal daar nog geen 150,- per jaar voor. En ík weet precies waarvoor ik wel en niet verzekerd ben. Ik lees namelijk de polisvoorwaarden goed vóórdat ik een polis afsluit En juist dát voorkomt teleurstellingen. Want men sluit van alles af maar leest nooit de polisvoorwaarden die erbij horen. En als ze dan een schade hebben en het wordt afgewezen op basis van de voorwaarden waar ze bij afsluiten mee akkoord zijn gegaan, dan hebben de verzekeraars het ineens allemaal fout gedaan En vervolgens gaan ze op de fraude-toer om hun schade alsnog vergoed te krijgen. Gek hè, dat verzekeraars dan steeds lastiger worden om schade uit te keren.....

      Maar goed, je hoeft wat mij betreft je dure spulletjes niet te verzekeren hoor. Niks is verplicht. Maar dan moet je volgende week niet gaan janken als je slachtoffer wordt van een straatroof o.i.d. en je al je dure spulletjes kwijt bent waarvoor je zo lang hebt gespaard En je was nog zó voorzichtig met je spulletjes
      Ha : een straatroof !

      Waar las ik een paar dagen geleden dat (ik schat maar) 4 op 10 zelfstandigen een diefstal niet eens meer...aangeven. Een diefstal in eigen zaak, let wel.
      (Die 4 op 10 is wat ik me meen te herinneren ; 't kan net zo goed 3/10 als 5/10 zijn maar het gaat om het principe : waarom nog de moeite nemen iets aan te geven ? Door schade en schande - helaas - wijs geworden. )

      Iemand ervaring met het vergoeden van schade aan fotomateriaal via verzekeringen ?

      Comment


      • #18
        Re: Cameraverzekering.nl

        Meneer 35a uw aggressief taalgebruik is hier niet op zijn plaats.
        Ik denk dat het mij en anderen hier "deftig" stoort!
        Fijn weekend.
        Canon IXUS95IS + wenslijst :)

        Comment


        • #19
          Re: Cameraverzekering.nl

          Geen ervaring met afhandeling van schadegevallen via een cameraverzekering ?

          Comment


          • #20
            Re: Cameraverzekering.nl

            Weet je hoe lang je in Jemen, Bangladesh, New York, Manila, Palma de Mallorca, Bagdad, Albufeira, Moskou, Alanya of Tunis bezig bent om een bewijs van aangifte van diefstal te krijgen? In een aantal van de genoemde plaatsen moet je eerst flink dokken voor dat ze zelfs bereid zijn een punt aan hun potlood te gaan slijpen.
            Als je camera uit je auto gestolen wordt dan betaalt de verzekering niet uit, als tijdens een harde landing de overhead bergruimten openvliegen en je cameratas valt op de vloer, dan betaalt de verzekering niet uit.
            Als je op de hoogvlakte van het Arabisch schiereiland overvallen wordt en men steelt je camera, dan betaalt de verzekering niets uit.
            Wanneer je vergeten bent je camera in de kluis van het hotel onder te brengen en hij wordt uit de kamer gestolen, dan krijg je nul op rekest bij de verzekeringsmaatschappijen.
            Als je geen enkel risico loopt met je camera dan zijn verzekeringsmaatschappijen graag bereid je te verzekeren.
            Het zijn per slot van rekening geen filantropische instellingen en geloof maar niet dat ze het beste met je voor hebben.
            Ik heb een zeer uitgebreide collectie fotoapparatuur welke in eenvoudige, niet braakveilige vitrines is ondergebracht.
            De ruimte waarin de vitrines zijn opgesteld is tegen braak beveiligd en er is een stil alarm.
            Toen ik dus aan alle eisen had voldaan vond ik het niet meer nodig een verzekering af te sluiten.

            Comment


            • #21
              Re: Cameraverzekering.nl

              Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
              Weet er soms iemand in België waar je uw spullen kan verzekeren of kan je dat als Belg ook in NL laten doen.
              Mijn 17-55 2.8 is verzekerd in België via P&V maar die zijn erg duur. Is verzekerd voor 900 euro en kost me dacht ik een 70 euro per jaar. Maar ik neem die overal mee naartoe (buitenland) en wil het risico niet lopen dat ik daar iets mee aan de hand krijg.
              Voor volgend jaar ga ik ook eens rondkijken voor een goedkoper alternatief in België.
              Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

              Comment


              • #22
                Re: Cameraverzekering.nl

                Ik bekijk het nog wel eens, het is inderdaad niet goedkoop en de kleine lettertjes zijn ook al niet zo van dat.
                Ik heb eigenlijk nooit mijn spullen verzekerd ook niet na een bijna diefstal in den efterling (ze krijgen het niet zonder slag of stoot zo ben ik nu eenmaal).
                Eigenlijk betaal je een hoop aan verzekeringen die ik alvast nog niet nodig heb gehad al kan dat snel veranderen als je pech hebt natuurlijk.
                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                Comment


                • #23
                  Re: Cameraverzekering.nl

                  Ik heb zelfs veel meer dan € 10.000 aan foto-apparatuur in huis.

                  Niet dat ik zo rijk ben,maar ik geef mijn geld liever uit aan fotospullen dan aan een zeer luxe auto.
                  Als je elk jaar goedkoop vakantie houdt ,blijft er wel iets over voor mijn hobby.
                  Het dus net waar je het meeste van geniet.
                  Wat kost niet een luxe vakantie met je vrouw, € 3000- € 4000 ?
                  Omdat ik graag wilde weten welk gedeelte bij mijn inboedelverzekering vergoed zou worden ,gaf mijn SNS inboedelverzekering aan dat 25% verzekerd was als beeld en audio-apparatuur.
                  Als ik op stap ga ,heb al die spullen beslist niet allemaal nodig.

                  De premie om alles ook buitenshuis te verzekeren is niet in verhouding met het risico.

                  Ik let wel heel goed op mijn spullen.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Cameraverzekering.nl

                    Nog ALTIJD niemand die ervaring heeft met het vergoeden van schade aan fotomateriaal via verzekeringen ?

                    Comment


                    • #25
                      Re: Cameraverzekering.nl

                      En NOG altijd niémand die ervaring heeft met het vergoeden van schade aan zijn fotomateriaal via een cameraverzekering ?

                      Comment


                      • #26
                        Re: Cameraverzekering.nl

                        Ben al enige tijd verzekerd bijEthias.
                        Bij het afsluiten van deze verzekerijng had ik tevens een auto- en familiale verzekering bij hen. Momenteel niet meer.
                        Ik verwacht eerstdaags mijn nieuw fototoestel en zal de inhoud van mijn pakket moeten aanpassen. Benieuwd of dit problemen gaat opleveren...
                        Voor de rest (gelukkig) nog geen beroep moeten doen op Ethias.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Cameraverzekering.nl

                          Oorspronkelijk geplaatst door Stef9620 Bekijk bericht
                          Ben al enige tijd verzekerd bijEthias.
                          Bij het afsluiten van deze verzekerijng had ik tevens een auto- en familiale verzekering bij hen. Momenteel niet meer.
                          Ik verwacht eerstdaags mijn nieuw fototoestel en zal de inhoud van mijn pakket moeten aanpassen. Benieuwd of dit problemen gaat opleveren...
                          Voor de rest (gelukkig) nog geen beroep moeten doen op Ethias.

                          Hoeveel betaal je per 1000€ verzekerde waarde ongeveer? Mag via pm

                          Comment


                          • #28
                            Re: Cameraverzekering.nl

                            Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
                            En NOG altijd niémand die ervaring heeft met het vergoeden van schade aan zijn fotomateriaal via een cameraverzekering ?
                            Je blijft zeuren vind ik......

                            Ja, ik heb ervaring en ik kreeg 100% van de nieuwwaarde terug, na diefstal met braak uit mijn auto in Stockholm.

                            Ik hoop (ook namens anderen op dit forum) dat je niet verder gaat met het uitlokken van mensen die er een andere mening dan jou op na houden.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Cameraverzekering.nl

                              Oorspronkelijk geplaatst door Reest Bekijk bericht
                              Ja, ik heb ervaring en ik kreeg 100% van de nieuwwaarde terug, na diefstal met braak uit mijn auto in Stockholm.
                              Ik ben erg nieuwsgierig waar u verzekerd bent. Ook professionele verzekeringen dekken veelal geen diefstal uit een voertuig, als de spullen niet in een verankerde kluis liggen.

                              Marco

                              Comment


                              • #30
                                Re: Cameraverzekering.nl

                                Oorspronkelijk geplaatst door Canonne Bekijk bericht
                                Ik ben erg nieuwsgierig waar u verzekerd bent. Ook professionele verzekeringen dekken veelal geen diefstal uit een voertuig, als de spullen niet in een verankerde kluis liggen.

                                Marco
                                Ik ben ook benieuwd waar je verzekerd bent. Mijn ervaring met verzekeringen is niet zo positief. Als je een polis naleest, merk je dat alles wat kan gebeuren uitgesloten wordt en dat je zelf er alles moet aan doen dat niets anders kan gebeuren. Dan heb je eigenlijk geen verzekering nodig. In de praktijk komt het meestal neer op een extra teleurstelling: eerst de teleurstelling van de schade en daarna die van de weigering van de verzekeraar om deze te vergoeden. Ik ben dus niet (meer) verzekerd.

                                Comment

                                Working...
                                X