Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mega-onzin ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Hallo Jochen.
    Ja als ik mijn uitleg nu lees kan ik er amper zelf aanuit,maar ja ik ken er zelf nog niet veel van
    Ik ga het met een voorbeeld proberen uit te leggen.
    Ik had over een paar weken terug een foto genomen van een vlinder en ik vond dat die vlinder te ver af was.Ik kon niet dichter met dat toestel.
    Op mijn Sony-F717 heb ik die foto dan bekeken en 3x bijgezoemd.
    Maar als ik nog verder ging met bijzoemen ging de kwaliteit verder achteruit.
    Kan ik dan met de F-828 nog meer bijzoemen zonder kwaliteits verlies omdat die 3 MP meer heeft of zit ik er volledig naast
    Amaai ben moe van al dat gezoem.
    mvg FrançoisVM
    Canon 7D

Comment

Bedankt voor de reacties !

Toch wel erg hoe sommige verkopers "leken" naar hun hand zetten, en zelfs leugenachtige argumenten gebruiken !

Langs de andere kant, ge moet er toch maar opkomen !!

www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

Comment

Originally posted by Cois
        Hallo Jochen.
        Ja als ik mijn uitleg nu lees kan ik er amper zelf aanuit,maar ja ik ken er zelf nog niet veel van
        Ik ga het met een voorbeeld proberen uit te leggen.
        Ik had over een paar weken terug een foto genomen van een vlinder en ik vond dat die vlinder te ver af was.Ik kon niet dichter met dat toestel.
        Op mijn Sony-F717 heb ik die foto dan bekeken en 3x bijgezoemd.
        Maar als ik nog verder ging met bijzoemen ging de kwaliteit verder achteruit.
        Kan ik dan met de F-828 nog meer bijzoemen zonder kwaliteits verlies omdat die 3 MP meer heeft of zit ik er volledig naast
        Amaai ben moe van al dat gezoem.

Nee, je conclusie is juist. Maar bekijk de cijfers in mijn vorige post: zó veel win je nu ook weer niet. Verwacht geen wonderen!

Bekijk mijn cijfers desnoods op een andere manier:
        1. Stel, je wil zeker en vast een minimum van 2Mp overhouden in je uiteindelijke foto, teneinde hem te kunnen afprinten ter grootte van een halve A4 pagina (of teneinde hem "full screen" te kunnen tonen op een 19inch scherm).
        2. Bekijk dan de cijfers: met de 717 mag je maximaal zoomen tot zo'n 300mm (x1,5 digital zoom). En met de 828 mag je zoomen tot zo'n 400mm (x2 digital zoom).

Get it?
        http://www.theafricabug.com

Comment

Yes Jochen,ik begin het te gaan begrijpen en bedankt voor de verstaanbare uitleg.Want soms is het hier moeilijk om volgen,ben er ook nog maar van dit jaar mee bezig.
          Hier zou nog een topic moeten bestaan voor groentjes.
          mvg FrançoisVM
          Canon 7D

Comment

Één van de redenen waarom ik de sony 828 zo goed vind is juist omdat ik eigenlijk een 8Mpix 28-200 krijg of juist een 2Mpix 28-400...

Dat is een 14x zoom met nog goede kwaliteit op 10*15 en 13*19 foto's...

Genoeg om mij te doen watertanden...

Nick
            Nikon D300 & een beetje glas...
            Iets kleiners als carry everywhere

Comment

Nog een verhaaltje over mega-onzinverkopers:

Mijn overbuur kwam mij om advies vragen over de aankoop van een fototoestel; hij wilde per se bij een lokale fotowinkel gaan, dus ik met hem mee ...
              De verkoper had maar een paar toestellen staan; de powershot s45 vond ie wat te klein; zijn oog viel echter op een ... oudere Sony Mavica met 1,3MP en diskette-opslag; hij vroeg de verkoper om meer uitleg, en ik dacht bij mezelf: laat ik hem maar eens doen. O.a. het volgende kwam uit de verkoper zijn mond:

-"de kwaliteit van die Sony is veel beter dan die van de S45"
              -"met 1MP kan je al mooie A4-afdrukken maken"
              -"dat toestel is ongeveer een half jaar geleden uitgekomen"
              -"diskettes zijn het ideale opslagmedium; veel beter dan die geheugenkaarten"

Het leukste van het verhaal: de prijs! 480€ ...

Nodeloos te zeggen dat ik mijn overbuur bijna buitengesleurd heb; morgen komt ie een beetje internetten om te kunnen vergelijken ...

Aan de ene kant misschien grappig maar aan de andere kant vind ik het bedroevend dat verkopers zoveel onzin durven vertellen; dat je niet alles van de toestellen weet, daar kan ik inkomen, maar dat je moedwillig de klant beliegt, dat moest verboden worden. Stel je voor dat mijn overbuur die camera gekocht had en een A4-tje probeerde af te drukken ...
              EOS 80D

Comment

Originally posted by bisebaer

Mijn overbuur kwam mij om advies vragen over de aankoop van een fototoestel; hij wilde per se bij een lokale fotowinkel gaan, dus ik met hem mee ...
                De verkoper had maar een paar toestellen staan; de powershot s45 vond ie wat te klein; zijn oog viel echter op een ... oudere Sony Mavica met 1,3MP en diskette-opslag; hij vroeg de verkoper om meer uitleg, en ik dacht bij mezelf: laat ik hem maar eens doen. O.a. het volgende kwam uit de verkoper zijn mond:

Nodeloos te zeggen dat ik mijn overbuur bijna buitengesleurd heb; morgen komt ie een beetje internetten om te kunnen vergelijken ...

Aan de ene kant misschien grappig maar aan de andere kant vind ik het bedroevend dat verkopers zoveel onzin durven vertellen; dat je niet alles van de toestellen weet, daar kan ik inkomen, maar dat je moedwillig de klant beliegt, dat moest verboden worden. Stel je voor dat mijn overbuur die camera gekocht had en een A4-tje probeerde af te drukken ...
                Mij verbaast je verhaal niks. Ik heb een oom die er warmpjes inzit (geen miljonair, maar heeft het toch wat breder dan de meeste mensen), en die NIKS van techniek kent. Hij is een gedroomd slachtoffer van zo'n verkopers.

Zo kwam hij onlangs "stoeffen" met zijn nieuwe camera van "DRIE MEGAPIKKELS!" En het was "de beste camera op dit moment op de markt"! Het was een of ander HP'ke . Toen ik hem uitlegde dat "pickels" ( ) niet alles zijn, en dat optiek ook belangrijk is (ik vergeleek met betere modellen en merken) was hij al héél wat minder enthousiast. En toen ik hem vertelde dat digitale foto's best nog worden behandeld op PC alvorens te printen was hij al helemaal van de kaart, want DAT wist hij helemaal niet!
                http://www.theafricabug.com

Comment

Zo zie je maar het belang van een site als Belgiumdigital om correcte informatie te verschaffen...

Natuurlijk DPReview niet vergeten, maar de forums daar zijn niet altijd even onpartijdig.
                  Ik denk nog altijd dat de meeste verkopers goed weten wat ze doen en gewoon hun oude stock zo aan de man proberen te brengen...

Nick
                  Nikon D300 & een beetje glas...
                  Iets kleiners als carry everywhere

Comment

Ik heb een natuurlijke afkeer van verkopers: ik krijg kippevel als er eentje op me afkomt (echt!) Meestal ben ik snel weer buiten in zo'n geval. Vooral in een kledingzaak, als er zo 'n kerel me wilt helpen met de maat van m'n broek.... brrrr.
                    Maar dit geheel ter zijde.

Comment

Dit verhaal is inderdaad nog krasser !!
                      En geluk dat jij er bij was.
                      Een leek trapt daar gewoon in..

Originally posted by bisebaer

www.damafoto.be
                      Facebook Damafoto

Comment

Working...
                      X