Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's van verschillende gemeenten in belgie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Hallo allemaal

    Ik geloof dat hier een beetje over- gereageerd wordt

    ADVG2003 heeft een vraag gesteld waarop iedereen voor zich maar moet uitmaken of hij hierop wel dan niet zal ingaan.

    De meeste onder ons zijn amateurs en beoefenen fotografie als hobby; so what ! Dit betekend toch niet dat niemand ons mag vragen om occasioneel iets te fotograferen.

    Het is niet de eerste maal dat deze vraag gesteld wordt en het is niet de eerste maal dat (sommige) BD'ers hier op ingaan.

    Occasioneel een paar foto's nemen op vraag van .... impliceert niet noodzakelijk dat je in het vaarwater van beroepsfotografen komt.

    Ik vind echter wel dat iedere foto op een of andere manier individueel mag verloond worden. Tenslotte ga je er tijd, materiaal en vervoerskosten enz insteken alsook dat een verloning een erkenning van je werk inhoudt.

    Persoonlijk zou ik er geen moeite mee hebben maar dan wel niet <font face="Arial Black">volledig</font id="Arial Black"> gratis.

    BTW: neen ik heb nog geen e-mail gekregen van advg2003!

    Jo(han)




    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

    Comment


    • #17
      Kan je voor een deel volgen hoor Jo, ik heb zo onlangs ook een drukker aan foto's geholpen. Heeft mij in ruil voor een aantal foto's een ruim aantal adreskaartjes bezorgd. Naar mijn ontwerp en mijn "goesting". Wat ze hem hebben gekost, het kan mij niet schelen.

      Die mens verdient een aardige cent bij door mijn foto's, en ik wou dat niet zomaar doen. En hij begreep dat, ik mocht zelf een voorstel doen. Ik wou geen geld, en had nood aan nieuwe visitekaartjes.

      Dat is net het deel waar ik je niet in volg. Hij vraagt occasioneel een foto van ons gemeentehuis, ons cultureel centrum, onze kerk.
      Maar hij vergeet er toevallig in zijn eerste post bij te vertellen waarvoor deze moeten gaan dienen. Blijkt dat deze gebruikt gaan worden voor commerciele doeleinden, laat het mij onomwonden zeggen, om zijne portemonee te vetten. Of het nu ferm is of niet, dat maakt mij op dat moment al lang niet meer uit.

      Hij wil goedkoop aan zijn beeldmateriaal geraken, niet meer niet minder lijkt me.

      Laat hem, zoals hij zelf zegt, maar alle gemeenten en steden afrijden, dat hij dan de rekening maar maakt. Hij zal denken: "dedju hadden die BD-amateurs dit willen doen, ik kon er nog aan uit".

      my 2 cents
      Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

      Comment


      • #18

        Mijnheer advg2003 er waren er nog meer,de mensen vroegen alleen maar wat ge er mee wil doen.
        Door zo te reageren maakt U eigen niet erg sympathiek.
        mvg FrançoisVM
        Canon 7D

        Comment


        • #19
          Ik zou er niets op tegen gehad hebben, deze meneer had enkel vergeten te vermelden waarvoor hij het wilde doen. Hij vroeg tenslotten toestemming, maar op een verkeerde manier. Hij had evengoed heel het BD-archief kunnen afschuimen en er overal de foto's uit plukken die hij wilde ...

          Overdreven reacties mensen !!
          Albums : http://fotografiepeterderycke.be
          Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

          Comment


          • #20
            Hij had evengoed heel het BD-archief kunnen afschuimen en er overal de foto's uit plukken die hij wilde ...
            Pas op of ge brengt hem op iedeeën

            Als die meneer nu zo redeneerd: "als ik beroepsfotografen moet inhuren gaat dat boekje enorm veel geld kosten omdat ik teveel onkosten heb. Daarom maar even de BD-ers gaan vragen of ze geen zin hebben om fotootjes te nemen en dan kan ik die gebruiken."

            Jullie spreken hier ook over een vergoeding maar als jullie een foto insturen krijgen jullie wel een vermelding hé Das toch de moeite waard, zouden we niet allemaal vlug beginnen schieten? (ironisch bedoeld voor diegene die het niet zien )
            http://www.yonaweb.be/passero
            Flickr Photostream

            Comment


            • #21
              Ik zou er niets op tegen gehad hebben, deze meneer had enkel vergeten te vermelden waarvoor hij het wilde doen. Hij vroeg tenslotten toestemming, maar op een verkeerde manier. Hij had evengoed heel het BD-archief kunnen afschuimen en er overal de foto's uit plukken die hij wilde ...
              Overdreven reacties mensen !!
              Voor mijn part geen overdreven reactie's, het gaat hier niet over bestaande opname's maar concreet over nog te maken opnames in opdracht met een bepaalde locatie voor ogen. Dat is heel wat anders dan bestaande foto's gebruiken wat uiteindelijk ook niet netjes is. Maar deze werkwijze is echt iemand goedgelovig voor je kar spannen om er zelf financieel beter van te worden. Geloof me ik weet waarover ik spreek. Publiciteit is duur, en goede publiciteit is zeldzaam. Ook op technisch gebied zijn de vereisten van een opname meer dan behoorlijk om tot resultaten te komen als je in druk gaat. Ik kan me het resultaat al voorstellen, en de arme advereerders maar betalen.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #22
                @ lightyear:
                Overdreven reacties mensen !!
                Volledig mee akkoord

                @Aspherix:
                Als een amateur doelgerichte (niet occasionele ) fotos gaat maken die dan gepubliceerd worden voor commerciële doeleinden dan noemen ze dat broodroof.
                Misschien Vraag is wel of zijn project de kost van een pro fotograaf aankan. Indien niet, dan zal hij er toch geen beroep op doen.
                Trouwens, hoeveel mensen knutselen niet zelf aan hun ( of bij vrienden, kennissen ) computer, electriciteit enz.

                @ Exxosje:
                Dat is net het deel waar ik je niet in volg. Hij vraagt occasioneel een foto van ons gemeentehuis, ons cultureel centrum, onze kerk.
                Maar hij vergeet er toevallig in zijn eerste post bij te vertellen waarvoor deze moeten gaan dienen. Blijkt dat deze gebruikt gaan worden voor commerciele doeleinden, laat het mij onomwonden zeggen, om zijne portemonee te vetten. Of het nu ferm is of niet, dat maakt mij op dat moment al lang niet meer uit.

                Hij wil goedkoop aan zijn beeldmateriaal geraken, niet meer niet minder lijkt me.
                euh, ik dacht dat we hier toch op dezelfde golflengte zaten.
                Daarom stelde ik ook dat een kleine vergoeding niet teveel gevraagd is. Dit hoeven geen grote bedragen te zijn, maar toch wel iets meer dan een vermelding.

                Ik had deze bedenkingen reeds vanaf de eerste dag naar adgv2003 gemaild maar nooit enige reactie of voorstel gekregen. Dus misschien toch wel een beetje slechte wil van zijn kant

                groetjes

                Jo(han)

                Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                Comment


                • #23
                  Is iedereen hier nu op zijn kop gevallen of wat?

                  Wat is eigenlijk het probleem?

                  Jullie hebben wel geld genoeg om digitale camera's te kopen, maar vinden het toch oh zo erg om eens een fotootje voor iemand anders te maken.

                  Daar willen jullie direct geld voor.

                  Waarom kan men niet eens gewoon voor de fun een foto maken?

                  Ik durf erop wedden dat ieder van jullie wel honderden foto's op zijn computer heeft rondvliegen. En worden die nog elke dag bekeken?
                  Zou je niet trots zijn als andere mensen daar ook van konden genieten?
                  Zijn we nu echt zo egoÏstisch geworden?

                  Mooi,
                  Goed,Van mij kan je foto's hebben zoveel je maar wil, gratis. Ik ben gewoon een amateur fotograaf en zou er trots op zijn mocht eens een foto van mij in een boek verschijnen.

                  Groetjes met een wrang nasmaakje,
                  Rachelleke
                  Nikon 5700

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by advg2003
                    Is dit land overnachts ineens in Iraq, Cuba of China verandert ???

                    all i aksed if there were some people who could help me out

                    auteursrechten ? ik maak mijn eigen digitale foto's ... wist niet dat er daar een wet op tegen was, ik gebruik nooit andermans foto's zonder schriftelijke toelating

                    kzal wel op een andere manier, al was het zelf dan, mijn fotokes gaan pakken, dan heb ik al dat ge"wiener" stuff nie, ...

                    de tijd dat je stak in je reply, daarmee had je al iemand kunnen helpen
                    Jouw moedertaal is Nengels. Geen Nederlands en geen Engels. Doet me denken aan het taaltje waar al die marketingzeveraars (waar jij blijkbaar toe behoort) zich van bedienen. En je spelfouten zijn precies ook niet van de minste. Stijlvol is anders.

                    Frank

                    Comment


                    • #25
                      Is iedereen hier nu op zijn kop gevallen of wat?
                      Wat is eigenlijk het probleem?
                      Jullie hebben wel geld genoeg om digitale camera's te kopen, maar vinden het toch oh zo erg om eens een fotootje voor iemand anders te maken.
                      Daar willen jullie direct geld voor.
                      Waarom kan men niet eens gewoon voor de fun een foto maken?
                      Ik durf erop wedden dat ieder van jullie wel honderden foto's op zijn computer heeft rondvliegen. En worden die nog elke dag bekeken? Zou je niet trots zijn als andere mensen daar ook van konden genieten?
                      Zijn we nu echt zo egoÏstisch geworden?

                      Ik denk niet dat er iemand van ons is die niet eens gratis en voor niks een foto of zelfs een hele fotosessie gratis gedaan heeft. Ik kan zeggen, ik heb meer dan honderd gratis fotosessie's gedaan, gewoon om modellen een beetje een degelijke foto in hun portfolio te bezorgen. Ook in het boek van Erik ga je enkele van mijn portretten vinden, denk je dat ik daar één enkel centje voor gevraagd heb? Nee, daar kon je van in het begin voelen dat héél het project goed in de haak zat. Maar ik heb ook het tegenovergestelde meegemaakt en tot de vastelling gekomen dat een online bureau mijn gratis sessie's verkocht aan de modellen voor 250 Euro (of in dien tijd 10.000 frank) ik kan je eerlijk zeggen dat dit niet prettig is om voelen. Ik kan begrijpen dat het voor U aangenaam is om een foto van U in een publicatie te zien verschijnen. Eens je genoeg ervaring bezit gaat dit gevoel weg stilletjes verdwijnen en zal je ook een argus oog ontwikkelen voor dergelijke zaken. Maar zoals ik in mijn eerste postng in dit topic al vermelde laat ik iedereen in zijn vrijheid, als je vindt dat je dit moet doen , ga je gang. Maar geef dan ook geen kritiek op mensen die dit niet wensen te doen.
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Rachelleke
                        Is iedereen hier nu op zijn kop gevallen of wat?

                        Dit is er bij mij inderdaad nog aan te zien
                        Wat is eigenlijk het probleem?

                        Dat die meneer zomaar even om gratis foto's komt vragen om er zelf een frank aan te verdienen, en normaal gesproken zijn die advertenties in dat soort boekjes niet goedkoop[/i]

                        Jullie hebben wel geld genoeg om digitale camera's te kopen, maar vinden het toch oh zo erg om eens een fotootje voor iemand anders te maken.

                        [i]Ik doe niets liever dan foto's nemen, ook voor anderen. Willen zij er geld aan verdienen? Goed, dan deel ik mee in de koek.


                        Daar willen jullie direct geld voor.

                        Omdat hij er geld gaat uitslaan, wetende dat als hij deze moet laten maken door een beroepsfotograaf hij een pak geld zal kwijt zijn.

                        Waarom kan men niet eens gewoon voor de fun een foto maken?

                        Maar ik doe niets anders dan voor de fun foto's maken!

                        Ik durf erop wedden dat ieder van jullie wel honderden foto's op zijn computer heeft rondvliegen. En worden die nog elke dag bekeken?

                        God nee, der zijn er bij die ik zelfs niet meer durf openen uit schaamte, je weet wel van die echt slechte beginnersfoto's.

                        Zou je niet trots zijn als andere mensen daar ook van konden genieten?

                        Ik schiet in de eerste plaats foto's om mezelf te plezieren, niet om anderen er van te laten genieten, dat is bijzaak.

                        Zijn we nu echt zo egoÏstisch geworden?

                        Nee hoor, er circuleren hier en daar foto's van mij, voor diverse verenigingen gratis werk gedaan, zonder dat ze mij hoefden te vermelden. Zij wilden hier niks mee verdienen, dus ik ook niet.

                        Mooi,
                        Goed,Van mij kan je foto's hebben zoveel je maar wil, gratis. Ik ben gewoon een amateur fotograaf en zou er trots op zijn mocht eens een foto van mij in een boek verschijnen.

                        Op trots en glorie heb ik nog niemand weten overleven, op water en brood al velen.

                        Groetjes met een wrang nasmaakje,
                        Rachelleke
                        Vele groetjes terug, het is niet omdat ik het met jouw gedachten oneens ben, dat we elkaar moeten minachten. Eenieder doet wat hij wil, zo ook de mensen die niet wensen mee te werken hieraan.
                        Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

                        Comment


                        • #27
                          Volgens mij is Rachelleke de echtgenote van onze 'manager'
                          "Een foto bekijken is als wijn proeven. Het is de proever die beslist of hij goed is."

                          Comment


                          • #28
                            Ja, lijkt mij echt 'kikken'.

                            Van die 1910 opnames met lekker veel korrel en een dynamische range die juist iets beter is dan puur zwart wit,

                            jacques.

                            Comment


                            • #29
                              Frank,

                              Jij jbent een schoffie,

                              jacques.

                              Comment


                              • #30
                                okeetjes, ik zal het nog even proberen uit te leggen
                                had gisteren een hele boterham geschreven, maar dat heb ik maar best gedeleted en vervangen

                                sorry voor mijn skreifvauten, ben ook maar een mensch

                                ik had hier een eerste post gezet, waarna ik als daar mensen via mail op replieden, toch dacht de info verschaft te hebben of hadden jullie liever dat ik hier eerst heel mijn boterham kwam uitspreidden of iemand iets probeer wijs te maken ??? neen, rechtuit , na een eerste mail contact ... (damn, had ik dan moeten zeggen dat het om een studentenproject ging, was er dan geen graat in ? neen, laat maar open kaart en dat is dan ook gebleken daar er iemand bijna onmiddelijk mijn eerste reply via email hier dan ook gepost heeft, i dont mind...)


                                sorry als ik (blijkbaar?) op sommige mails niet gereageerd zou hebben met uitleg, blablabla, normaal gezien reply ik op elke mail, maar het is soms wat hektisch

                                1- ik ben amateur (in veel dingen, pc, video, fotografie)
                                2- bedrijvengids is maar een project, online wel te verstaan, niks van drukken en hoge kwaliteitsfoto's nodig enzo (zou ik anders 640x480 vragen ???)
                                3- ik heb een voltijdse job zoals de meeste (neen, geen marketing of zoiets ...) de weinige vrije tijd breng ik door voor dit lichtbakje of als er nog licht genoeg buiten is, om even een trekje te doen (op mijn digitale cam wel te verstaan )
                                4- ik heb een pak foto's verkregen van mijn naaste collega's en vrienden om me op weg te helpen (thank god for those)
                                5- mijn post hier op deze website was slechts een oproep om te zien of er eventueel dus mensen zouden geinteresseerd zijn zoals vermeld in mijn e-mail die volgde op hun reactie
                                6- als tegenprestatie zoals vermeld, voor de foto's van de lieve mensen die wel zouden helpen, bied ik hen een reklamebanner of een logo, op die nog te ontwikkelen bedrijvengids (online, niks gedrukt wel te verstaan)
                                7- moet er nog zand zijn ?
                                8- een pro fotograaf kan ik me niet permitteren, lol, tis maar een hobby of een project dat ik wilde proberen, ik steek veel uren in de ontwikkeling, en een foto van de gemeente dient als toemaatje, een extraatje, maar die site draait evengoed zonder foto's (maar dan wel minder aantrekkelijk, lees = lelijk)
                                9- heel belgie rondrijden is gezien mijn voltijdse job, helaas geen optie, ja, ik werk regelmatig ook in het weekend
                                10- ik zou het niet in mijn hoofd halen foto's van andere te gebruiken zonder hun toestemming, heb nog wel mijn koppie en wens geen proces of blablabla met één of andere personen of advocaat of gerechterlijke instantie
                                11- ik vraag niet expliciet om speciaal voor mij, nu, u zich te gaan verplaatsen, verre afstanden af te leggen, kosten maken, tijd investeren ... waar ik aan dacht, community of amateur photographers, zoals jullie, te vragen of jullie misschien al ooit zo'n foto's gemaakt zouden hebben van die of die stad of gemeente, of bij manier van spreken, in uw achtertuin even de kerktoren gaan trekken of de hond uitlaten en een paar foto's van je gemeente nemen ...

                                ik ga NOOIT foto's van anderen, op het net of uit boekjes gaan overnemen, zonder toestemming, net daarmee mijn oproep tot "samenwerking" dat ik "origineel" en copyright free foto's zou kunnen gebruiken in ruil voor .. lees punt 6....

                                12- ik ben alle mensen met een positieve reply en/of mailtje dankbaar voor hun inbreng en aangeboden hulp

                                13- oei, ik ben bijgelovig, ik zal hier maar niets zetten

                                14- dat was het zo een beetje


                                i had a dream, but all that's left is a broken mirror

                                ik had eerlijk gezegd zo geen hevige reacties verwacht in de zin van .... als het niet commerciel was zou ik het doen, maar blablabla en wordt hier precies afgeschilderd als the big white satan ... ps: ben zelf enkele honderden foto's in de randgemeenten gaan trekken, maar heb nu zowat alles in een straal van 3O km gedaan, daarvoor mijn oproep

                                anyone interested in swapping pictures lol

                                my most urgent cities i need:
                                Sint-Siklaas,Kortrijk,Aalst,Roeselare,Genk,Zaventem,Bra sschaat,Knokke-Heist,Lokeren,Lier,Dendermonde,Wevelgem,Kontich,Tu rnhout,Sint-Michiels,Oudenaarde,Waregem

                                al de rest ook welkom

                                Comment

                                Working...
                                X